Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Intai vezi daca ai depuneri pe pistoane, scoate bujiile si acolo ai sa vezi daca invarti motorul pe fiecare piston, foloseste o oglinda cand e soare afara ca sa vezi suprafata de pe piston daca e plina de zgura, adica are o suprafata neregulata de parca aceasta s-ar fi topit acolo, grosimea stratului se observa daca iei o surubelnita lata si suficient de lunga si cureti bine cat poti pe gaura bujiei cu miscari circulare si apoi dupa ce ai ajuns la piston vezi cat e de gros stratul de calamina, poti avea si 1mm ceea ce incurca mult mai ales ca pe alocuri stratul se mai ingroasa. Ca sa invarti motorul foloseste o cheie de 19 parca pe fulia arborelui.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate recomanda cineva un service pentru operațiunea de curățare a pistoanele? În bucurești

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună seara sau buna dimineata. :) Am probleme cu ventilatorul mare de la radiator care nu vrea sa pornească neam. Pe direct, din mufa termocuplei pornește doar cel mic. Mecanicul mi-a ciupit firele și ea pus la baterie și culmea e ca pornește. Deci nu e defect.

Am citit în topicurile găsite cu search ca ar trebui sa plece amândouă odată pe treapta 1 la cuplarea pinul 1 cu 2 din mufa termocuplei sau la încălzirea peste 90 de grade, dar cei de pe acolo aveau toți TDI și nu știu dacă se aplica și la AZD tot ce scrie acolo.

Cel mic pleacă la cuplarea AC și dacă apa se încălzește peste 90. Dacă stau în aglomerație cu AC cuplat mai mult de 20 min mi se duce apa peste 100 grade și mi se decuplează compresorul pana la răcire înapoi la 90.

Am schimbat termocupla și totul e la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna dimineata...Acelasi cod de motor am si eu si da cand sta la 90 de grade  amandoua venturi trebuie sa mearga musai...(eu l am schimbat pe cel mare de curand pentru ca, chipurile nu mai mergea pe o treapta de viteza).Referitor la pusul pe baterie la rece acolo ai 12 v si implicit va merge doar pe o treapta...pe treapta de 9 v ai testat?Oricum daca zici ca in termocupla ai curent ventilatorul e suspect(cel mai indicat ar fi sa ai altu si sa probezi ca se tine in 3 torx parca).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu am de unde sa probez un alt ventilator. Nu am testat pe 9v ca nu am cum. Am incercat sa incing motorul pana sa ajunga sa porneasca treapta 2, dar nu am reusit. Cand trece de 90 decupleaza AC, si fara AC nu trece de 90 ca raceste cel mic. Poate doar sa o tin forjata, dar nu prea imi vine sa imi bat joc de ea.

 

Incerc sa fac rost de un ventilator si sa probez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu la ce va referiti voi cu cei 9v dar este nevoie de 12V ca ventilatoarele sa plece, si pe prima si pe a doua treapta tot 12V primesc, 

ambele trepte sunt comandate de senzorul de temperatura (termocupla) 

Eu cred ca de vina este modulul de la AC care se afla sub baterie, (aveti clima sau AC ?) verificati si sigurantele dupa baterie (cele mari F3, F6 )

Nu este ventilatorul defect 100%, nu are cum sa mearga doar pe prima treapta si pe a doua nu, invers  se poate... daca ar fi rezistenta interioara arsa..

 

Untitled.jpg

Modificat de Lucione_cip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa porneasca pe a 2-a treapta trebuie pus contactul cand se face strap in mufa termocuplei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci la mine min nu funcționează nici o treapta la cel mare. Cel mic merge normal, deci comanda exista, dar nu ajunge la cel mare. Siguranțele de pe baterie sunt ok. Am AC, nu clima. Ventilatorul mare a fost pornit de mecanic prin legarea direct la baterie. Nu știu pe ce treapta a pornit ca nu eram de fata. Altfel nu pleacă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A facut cineva update de soft la AZD ?, sau stie cineva care este ultima versiune de soft ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci la mine min nu funcționează nici o treapta la cel mare. Cel mic merge normal, deci comanda exista, dar nu ajunge la cel mare. Siguranțele de pe baterie sunt ok. Am AC, nu clima. Ventilatorul mare a fost pornit de mecanic prin legarea direct la baterie. Nu știu pe ce treapta a pornit ca nu eram de fata. Altfel nu pleacă.

 

Atunci urmareste firele, ai contact imperfect prin vreo mufa, sau unde se "inadesc" cu cele de la celalalt motor, ele fiind legate in paralel, (vezi schema de mai sus, M6 I si II ) 

Asigura-te ca firul Maro/negru este la masa si urmareste-le pe celelalte care duc la modul AC (rosu/alb si rosu/negru)

Modificat de Lucione_cip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ziua buna,

 

Cand virez stanga in mers aud ceva batai usoare in partea dreapta, se intampla chestia asta doar cand virez agresiv (viteza + viraj brusc), in rest la viraje normale sau un alte situatii nu se aude/simte nimica.

Din cate am citit ar putea fi de la planetara sau ceva ce tine de planetara, ma poate lamuri cineva asa informativ ?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare baieti.am o problema,nu am gasit pe forum nimic concret referitor la problema mea,poate unii din voi s au lovit de problema asta sau au prieteni care s au lovit de ea. am un tacanit la motor in zona distributiei,undeva in stanga motorului cum te uiti la el de afara.am desfacut capacul distributiei,am pornit o fara el,iar cureaua mare,cea pe care este si pompa de apa, are un joc de ~1mm pe latimea pinionului mare,cel care se prinde pe unul din pinioanele axelor cu came(presupun ca pe cel al axei cu came de pe admisie).am pus degetul pe surubul de prindere al pinionului mare si se simte o bataie ritmica in el,in timp ce pe cel mic(liber..presupun ca de pe evacuare) nu se simte nimic.tind sa cred ca bataia este de acolo,din acea zona..seamana foarte mult cu un tacanit de tacheti.masina o simt putin greoaie in acceleratie,de aia am presupus ca acel pinion este de pe admisie.distributia are 2 ani jumatate si aproximativ 30.000 km(am facut 3 revizii la 8.000 km).e posibil sa fie decalata?ce e de facut? intreb pentru faptul ca nu vreau sa ajung pe mainile vreunui 'stie tot',care sa o desfaca degeaba si cine stie cum sa o puna mai prost. O zi buna sa aveti,drumuri bune!

Modificat de jjjack
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tacanitul cred ca vine de la canistra de carbon care se afla in stanga distributiei. Cel mai frecvent despre asta e vb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tacanitul ala de la canistra de carbon,cea care colecteaza vaporii de benzina din rezervor si ii baga in admisie este aproape insesizabil,il auzi doar daca asculti atent.plus de asta nu tacane tot timpul,daca o face tot timpul cred ca este o problema.tacanitul meu este in zona distributiei,mai precis in zona cil 1.e asemanator unui sunet de tachete dar nu pare a fi tachete.am auzit golf uri cu tacanit de tachete si e putin diferit de sunetul pe care il am eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ai vreun culbutor uzat.ce ulei ai pus in motor?curata si egr ul poate a rămas blocat si poate de acolo provine tacanitul si acceleratia greoaie.

Si eu am cv probleme cu acceleratia ,cand e motorul rece raspunde imediat acceleratia si relantiul nu oscileaza,cand se incalzeste am lag la acceleratie ,oscileaza relantiul si cand dau inapoi se opreste motorul fara sa il observ sause mai aude un rontait ca de avansul la dacie

.Toate astea se intampla numai cand e motorul cald,eu dau vina pe egr,cu toate ca l.am curatat acum 3luni,clapeta e curata,senzorul Maf e curat.In rest trage bine.Sa fie si de la benzina cu rontaitul,bag de la omv de 95.Inainte nu se oprea si nici nu rontaia,acum face din ce in ce mai des la cald doar cand dau inapoi imi scade turatia brusc si cand vreau sa accelerez ori se opreste sau rontaie timp de o secunda pana urca in turatii.Egr.ul vreau sa il anulez cat mai curand,din el cred ca imi face toate astea..Voi ce spuneti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in motor am castrol 5w40,are in jur de 5 mii de cand e schimbat.egr ul iese din discutie ca e nou,pe Pierburg.la fel si la mine,cand e rece raspunde imediat la acceleratie,iar cand e cald raspunde mai greu putin,nu are un lag foarte mare.de oscilat nu oscileaza nici la rece nici la cald,foarte rar..sa zic la 1 luna sa vad turometrul sa oscileze aprox 50-100 rpm.pai ca sa vezi daca e din egr scoate i mufa,scoate o pe strada si fa un drum de 10-15 km cu ea.vezi ce se intampla.clapeta spui ca ai curatat o,dar adaptata e?la unele azd uri merge adaptarea din borna bateriei la unele doar cu vagcom.


nu mai baga de 95,baga de 98 cel putin.diferenta de pret nu e semnificativa,da i motorului ce i mai bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragomiricacristinel

Ce imi recomandati pentru Flush Engine infara de Metabond?Ca nu prea as da 100 de lei pe el.

Vreau sal folosesc o singura data,inainte de schimbul de ulei.

Modificat de dragomiricacristinel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta nu am adaptat.o,se adapteaza cand pui borna,relantiul sta normal iar oscilatiile la cald variaza intre 50 100 ,dar ma supara ca raspunde mai greu la acceleratie si se mai opreste cateodata la mersul inapoi,sau rontaie putin pana urca in turatii.Am sa incerc si cu benzina de 98.Dar ea trage bine,nu consuma ulei,ca l.am segmentat.

Despre motorul tau ,nu stiu ce sa spun,a fost umblat la fel?daca o turezi mai tacane?se aude tot timpul?de cand ai descoperit ca se aude?La mine tacaneau tachetii dupa ce a segmentat.o pana a luat ulei dar acum nu mai face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce imi recomandati pentru Flush Engine infara de Metabond?Ca nu prea as da 100 de lei pe el.

Vreau sal folosesc o singura data,inainte de schimbul de ulei.

2+2 motor flush la 20 lei.

 

@FaKyRu, clapteta o adaptezi corect cu interfata....dupa ce in prealabil a fost curatata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragomiricristinel mai bne ia metabond ,flush e cam degeaba.Cat ulei consuma?daca papa mult ,strange bani de o segmentare ca e mai sfanta.Si eu l.am segmentat ca imi papa cu bidoanele dar a meritat investitia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragomiricacristinel

Nu consuma mult ulei,dar Aralul pe carel am in ea lasa reziduri in motor si cu timpul il distruge.

Clapeta de acceleratie este obligatoriu sa fie Adaptata cu Vagul,ca sa nu mai aibe intarzieri.

La unele Golfuri nu se simte imediat intarzierea clapetei dupa adaptarea mecanica,dar dupa cateva zile cere adaptare cu vagul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti.

 

Am o intrebare pentru cei care stiu:  ce cheie trebuie (ma refer la numar) pentru surubul de la baia de ulei?

Si la schimbul de ulei dupa ce s-a scurs uleiul din baie trebuie strans surubul neaparat cu cheie dinamometrica la un anumit Nm?

Dar filtrul?

Am luat filtru Mahle si are inscriptionat pe el 20Nm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si acel surub de la baie se strange putin, mai ales daca ai baie de aluminiu ca si mine, oricum nu curge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragomiricacristinel

La baia de ulei ar trebui sa ai surub magnetic si se desface cu cheia o cheie de 19 daca nu ma insel

La filtrul de ulei este o singura cheie

post-142248-0-29072700-1442053400_thumb.

Modificat de dragomiricacristinel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!