Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

dragomiricacristinel

Bucesele electromoturului difera de la Azd la Azd ,trebuie sa teduci magazinul de piese macar cu una ca tio masoare cu sublerul.

La mine o buca era uzata si una nu aveam iar la pornirea motorului se auzea un carait.

In jur de 30 de lei am dat pe amandoua pana in 40.


Doar ce m-am intors de la Autokarma .

Ieri le-am dat mail sa-mi  dea tot sistemul de umplere cu ulei inafara de Buson si Gatul de Umplere.

Astazi cand ma duc sa-mi ridic comanda ca ma aveam si altele de luat de la ei si surpriza erau bagate in comanda gatul de umplere din plastic(Cica asa vine pe original VW intr-o punga rupta ) si o garnitura care nici macar nush de unde este(mie imi trebuia garnitura intre gatul de umplere si baia de ulei).

Eu pe masina am gat de umplere de metal.post-142248-0-17296100-1440605219_thumb.

Daca gatul o fi fost schimbat la mine de vechiul proprietar nu stie,este posibil si asta.Momentan l-am refuzat pe cel de la autokarma.

Modificat de dragomiricacristinel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vwgolf4pacific

La mine la bcb gatul este de plastic, am dat comanda de piesa originala si a venit tot de plastic, impreuna cu garnitura. Busonul a venit tot cu garnitura.

Fix asa arata si la mine garnitura de la buson.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vwgolf4pacific

la mine e diferit, are o parte metalica ce tine busonul presat pe garnitura dupa ce il infiletezi.

De fapt se pare ca si al tau are...ar trebui sa etanseze, esti sigur ca a mai curs dupa ce ai schimbat busonul?

Modificat de vwgolf4pacific
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragomiricacristinel

100 % SIgur.Busonul este schimbat la jumatatea lunii,iar verificarea uleiului i-am facuto acum 2 zile si inclusiv azi de dimineata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la întrebarea mea cu rulmentul de presiune, el se afla in cutie, ca sunt curios...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici un rulment de presiune nu se afla in cutie, doar e atasat de ea prin furca unde exista.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gatul de umplere difera de la AZD la BCB.Am impresia ca la BCB gazele de carter intra in buson ,nu in filtrul de aer.Asa am vazut pe seat Leon al unui prieten.

Inca ceva.La golf-ul meu daca scot busonul nu se simte nici o diferenta in turatie,la bcb-ul amicului meu da sa moara.Ce problema ar putea avea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,daca as dori sa obturez valva egr cu o tabla oarba,pe ce parte ar fi corect sa o montez,pe partea cu țeava care duce spre clapeta de acceleratie sau pe partea care se unește cu motorul?multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragomiricacristinel

Daca da sa moara sa nu aibe fisura in galeria de evacuare.

Eu am patit la a mea sa-mi moara motorul la relanti.Daca are fisura sa o sudeze in argon nu sa o lipesca cu pasta ca aia tine 1-2 ani maxim .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,daca as dori sa obturez valva egr cu o tabla oarba,pe ce parte ar fi corect sa o montez,pe partea cu țeava care duce spre clapeta de acceleratie sau pe partea care se unește cu motorul?multumesc

Partea spre motor daca nu ai probleme cu scapare de presiune pe circuit sau sus la clapeta daca ai probleme cu scapari pe circuit.

Poti scoate mufa electrica a egr-ului si este mult mai simplu si mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok,am crezut ca este mai ok dacă folosesc obturarea,voi scoate mufa.multumesc o zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Degeaba folosesti obturarea lui...daca potentometrul din capul lui trimite valori aiurea la ecu...iti deregleaza mersul motorului.

Inainte sa scoti mufa....lasa masina la relanty sa te asiguri ca egr-ul este inchis.

Opresti motorul....iei contactul si scoti mufa electrica din egr.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai idee dacă risc sa se înfunde catalizatorul cu anularea egr-ului?..masina merge super cu el deconectat,dacă îl las conectat am detonatii prezente la aproape orice accelerare,cu el deconectat se diminuează cu 80%-90% aceste detonatii și mersul este cu mult inbunatatit,eu as cumpăra alt egr dar nu știu sigur ca e defect,L-am desfăcut, curățat, pus la baterie(tija se misca),cred ca nu am cum sa kmi dau seama decât dacă îl înlocuiesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu iti infunda nimic.

EGR-ul doar iti baga(la o anumita turatie) din gazele din motor in clapeta de acceleratie si forteaza putin arderea.

EGR-ul iti poate functiona perfect 2 luni sau 3 zile....apoi ramane intredeschis sau deschis la relanty si motorul merge ciudat sau pur si simplu se opreste cand iei piciorul de pe pedela de acceleratie.

Mergi la cineva sa iti puna interfata pe masina,calibreaza egr-ul daca mai este posibil si nu este defect.

Disfunctiile lui nu tin neaparat  doar de faptul ca cupleaza si decupleaza cand pui 12 v pe pinii 1 si 5.

1 bobina din el semigripata

2 potentometrul din el compromis

3 nu iti mai etanseaza bine din cauza depunerilor

 

Ai tu senzatia ca masina merge mai bine cu egr anulat....in realitate ai o scadere de putere,pedala mai ,,tare'' de acceleratie,cu clima pornita simti lipsa de putere cel mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Inca ceva.La golf-ul meu daca scot busonul nu se simte nici o diferenta in turatie,la bcb-ul amicului meu da sa moara.Ce problema ar putea avea?

 

La AZD epuratorul are vacum din carcasa filtrului de aer, adica din fata clapetei de acceleratie, la BCB epuratorul e diferit, are o membrana de vacum deoarece isi i-a vacumul din galeria de admisie, adica din spatele clapetei de acceleratie.

De aici diferenta de comportament la deschiderea busonului de ulei la BCB, odata cu deschiderea busonului aerul trece usor prin motor in epurator si apoi in admisie, fiind prea mult se poate genera eroare de aer fals, senzor MAP defect...

 

 

miyagirza - supapa EGR e inchisa de arcul acesteia, ea se deschide doar alimentata sau daca ramane intepenita sau daca nu mai inchide bine in urma uzurii. Supapa e deschisa de ECU doar in sarcina partiala, deci nu relanti sau sarcina maxima (ceea ce nu coincide cu pedala de acc. la blana), daca dispui de VCDS poti verifica. de asemenea si ca ECU deschide supapa dupa 2000rpm si dupa ce temp. urca peste 60 de grade. Cu EGR anulat (cu mufa scoasa si eventual tabla) ECU lucreaza in avarie, el nu mai inregistreaza unele erori deoarece nu mai face self-diagnosis, adica teste de auto-verificare specifice OBD2.

Ideea e ca motorul va lucra mai zgomotos per total deci tot cred ca detoneaza, chiar daca nu se mai aud separat, dupa ce cuplezi EGR se va face liniste, deoarece scade temp. din camera de ardere in sarcina partiala.

Plus cu EGR deconectat ECU nu isi mai face corectiile Lambda (cele de pe canal 32) STFT si LTFT.

Pot sa-ti spun aproape sigur pe mine ca ai depuneri in camera de ardere, mai cu seama pe pistoane, si de aici detonatiile. Depunerile duc la marirea raportului de compresie si inevitabil motorul va detona, mai ales cele VW care au avans mai marit (din auzite). Ideea e ca stiu chestia asta la modul practic ca s-a rezolvat prin curatare pistoane. Detalii pe PM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se stie ca motoarele de la vw au avansul marit si acele detonatii eu stiu ca sunt datorita benzinei si nicidecum depunerilor din camera de ardere.

Incercati sa folositi benzina cu cifra octanica mare si o sa vedeti ca acele detonatii vor disparea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pentru informații,folosesc doar benzina 98-99,în ultimul an detonatiile au început sa fie din ce în mai prezente,din cauza asta am.inceput sa caut răspunsuri, cu egr-ul decuplat pot spune cu cu certitudine ca masina urca mai bine în ture și detonatiile s-au diminuat,nu au dispărut definitiv, se aude cel mai des la trecerea din tr2-3 3-4,și doar un carait scurt în turații inalte (5000),sunetul se aude doar cu geamul deschis,cel mai clar intre blocuri.inainte sa deconectez egr-ul aveam detonatii și pana sa se încălzească masina,acum apar doar când după ce ajunge temperatura la 90 grade.eu încerc sa înțeleg de ce cu el deconectat și/sau obturat se diminuează detonatiile,și masina merge mai bine,sper ca nu veți spune iar ca este un efect placebo...garantez ca merge mai bine,pariu pe orice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ti-am raspuns ca nu se mai efectueaza corectiile lambda pe canal 32, de aceea se schimba mersul masinii, plus amestecul e calculat diferit, e un fel de mod de avarie sau "default" (implicit).

 

Legat de detonatii acestea intotdeauna sunt mai prezente cu o benzina cu cifra octanica inferioara. De ce ? Tocmai pentru ca cifra octanica superioara suporta raport de comprimare mai mare. Depunerile de calamina din camera de ardere reduc volumul acesteia, ceea ce face ca raportul de comprimare a motorului sa creasca, ceea ce duce la detonatii si scaderea randamentului motorului, de aceea motorul e bleg sub 2000rpm

 

Detonatiile inseamna si scadere de putere, depunerile in camera de ardere fac sa apara ambele efecte, si crede-ma ca multe motoare de acest tip au depuneri din cauza mersului subturat si de oras. Eu am vazut practic diferenta dupa o curatare de pistoane: masina trage mai liniar, are forta si pe caldura mare, nu mai detoneaza. Partea nasoala e ca mersul de oras si cel economic poate sa faca depuneri iar, dar alergata pe autostrada (130km/h) isi revine.

 

Detonatiile (gasesti surse multe si pe net) inseamna alte explozii mai mici pe langa detenta principala din cilindru, care fac motorul sa rezoneze metalic, de acolo si zgomotul specific. A nu se confunda cu preaprinderile care inseamna aprinderea amestecului timpurie si care duc la topirea acestuia in 2-3 cicluri deoarece pistonul preia repede caldura si nu are cui s-o cedeze asa repede, camasile avand inertie termica prea mare sa preia atata caldura care nu iasa repede pe evacuare. Preaprinderile apar de la o bujie sau depuneri care se inrosesc si care aprind amestecul in faza de comprimare cand pistonul mai are de urcat. Detonatiile au ca si cauza raport de comprimare mare fata de cifra octanica a benzinei folosite de obicei din cauza depunerilor, sau temperatura mare din camera de ardere din cauza amestecului sarac, avansului prea mare, sau aerului prea fierbinte de pe admisie cand termostatul aceasteia ramane pe cald.

 

Toate aceste lucruri fiind spuse ca sa se inteleaga ca EGR ajuta la coborarea temp. camerei de ardere, coincidenta face ca ECU sa mearca pe un amestec in care nu mai sesizezi detonatiile sau poate se reduc mult cum zici. DAR ideea e ca nu rezolvi problema doar simptomul.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Înțeleg,de fapt mai bine explicat de atât nu se putea,apreciez...ce mă. Sfătuiești sa fac?...având în vedere ca aceste detonatii s-au intensificat în ultimul timp...voi încerca și curățarea injectoarelor,pe lângă ăsta. ..mai pot curata ceva?...cumva? Mulțumesc din nou pt lămuriri

Întrebarea era...Cum se poate curata calamina din camera de ardere?

Înțeleg,de fapt mai bine explicat de atât nu se putea,apreciez...ce mă. Sfătuiești sa fac?...având în vedere ca aceste detonatii s-au intensificat în ultimul timp...voi încerca și curățarea injectoarelor,pe lângă ăsta. ..mai pot curata ceva?...cumva? Mulțumesc din nou pt lămuriri

Întrebarea era...Cum se poate curata calamina din camera de ardere?

Scuza-ma...acum.am citit mai bine...curățare de pistoane,nu de injectoare.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!