Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

L-am blocat pe aer proaspăt,de când a dat caldura,dar ca sa fiu sincer...eu nu am sesizat nici o diferență. ..nici la consum și nici la demaraj,am și un zgomot la accelerare brusca când turația este scăzută, bănuiesc senzorul de detonatii sau vreun injector...Nu îi dau de cap

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consuma ulei?Daca mai consuma,e catalizatorul.Simptome asemanatoare aveam si eu si s.au rezolvat prin scoaterea catalizatorului.Mie imi consuma 3 l la aprox 1000 km ulei,era normal sa se infunde.Dupa segmentare sa rezolvat problema consumului de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci verifica ce zice FaKyRu, probabil de acolo se trage. Bine oricum motorul asta nu e spectacol la demaraj dar cand functioneaza bine este multumitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,din păcate consuma,e complicata operațiune de anulare a catalizatorului? 53mad știu ca nu e spectaculos...dar mi-a mers câteva zile bine și este mare diferență față de cum merge de obicei...de asta încerc sa.imi dau seama ce nu ii convine.plus ca folosesc benzina de 99.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acolo i se trage daca spui ca papa ulei.Complicat nu e de dat jos.Iti trebuie o rampa ca sa te bagi pe sub ea,cateva chei.Demontezi cele 4suruburi de la cotul acela care vine prins pe galerie ,dar sa ai grija sa nu fortezi cotul ca rupi racordul fexibil si apoi iti huruie,apoi demontezi sonda cu o fixa de 22 ca sa nu o strici atunci cand spargi ceramica dupa care te bagi sub masina si incepi sa il spargi cu o dalta sau cu bormasina,pana cade tot de acolo apoi montezi cotul la loc ,sonda si apoi dai cox.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci frumos. .mă apuc de ea când îmi fac timp,va țin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FaKyRu am pățit o și eu cu variația la relanti...am plecat pana la piatră neamt și pe la adjud am oprit să bag benzină,pana so opresc am simtit ca varia ușor la relanti motoru...când am venit inapoi am puso pe testat da nu mia apărut nimic,și nam niciun martor aprins,mecanicu care mia făcut motoru mia zis ca să r putea să fie acel motoraș de lângă clapetă

Modificat de Cr3itooS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mn variaza dar cand e incinsa bne,eu zic ca e din egr sau mai trebuie alergata cativa zeci de mii ca sa se aseze segmentii.Ce motoras are?cel care misca clapeta?Nu prea ai ce umbla la el,decat sa cureti clapeta sau sa o inlocuiesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut băieți,a rămas sa va țin la curent cu problema mea (poate se mai confrunta și altcineva)deci:lipsa de putere la cald(demaraj greoi și urca greu în ture)nu oscilează la relanti,nu apare nici un martor luminos pe bord,nici o eroare stocată,sunt prezente detonatii (pinging,pre-aprindere)la accelerare brusca fiind in turații joase,sau când masina urca o rampa/panta.chiar dacă am curățat valva EGR și am testat-o la bornele bateriei,se pare ca totuși aceasta funcționează defectuos ceea ce îmi cauzează probleme de mai sus,am deconectat valva și a revenit la normal,cu excepția sezonului MIL aprins.as vrea sa va întreb dacă este urgenta înlocuirea ei...sau mai pot merge o perioada cu ea deconectată? Mulțumesc,drumuri bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Daca ai check aprins de la EGR, acesta iti va ascunde si alte defecte care nu le observi in mersul masinii. Curatarea EGR e buna, dar e cam frectie la picior de lemn la o piesa veche de 12-14 ani. Eu m-am saturat de curatat si am luat unul nou, pierburg, si merg de 2 ani jumate cu el. Nu am variatii la ralanti, desi merg si in bucuresti cu ea.

La drum drept dupa ce se incalzeste ii mai dau un 4000-5000 ture in reprize scurte sa se curete putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru lipsă putere mai poţi verifica una-alta de pe listă

post-40889-0-38441800-1440140228_thumb.j

Eventual componentele care sunt comune cu detonaţiile

post-40889-0-88564400-1440140233_thumb.j

Sau cu partea de consum crescut că parcă aşa am înţeles că ai şi consum mare

post-40889-0-25120500-1440140810_thumb.j

Dacă face probleme numai după ce se încălzeşte n-ar strica să verifici senzorul de temperatură lichid răcire(ECT)-cu vagcom-ul cel mai comod sau cu ohmetrul, trebuie să aibă în jur de 300 ohmi la 90grade.

La EGR, eu zic, înainte să-l schimbi, să faci o adaptare cu vagcom-ul. Dacă-şi face adaptarea atunci cred că este ok, dacă nu atunci poate fi o problemă. Posibil ca anularea lui să compenseze altă problemă, dar trebuie verificat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc,apreciez,dar mă gândesc ca este coincidenta foarte mare faptul ca imediat cu deconectare EGR ULUI sa meargă bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e urgent,daca spui ca trage mai bine poti merge asa pana faci rost de altul,dar prima data curatal bine si il montezi la loc.Si eu am avut probleme cu el dar l.am curatat bine si merge ok.Eu merg pe varianta catalizator infundat partial daca spui ca papa ceva ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms fakyru,îl mai curat și o sa verific și catalizatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mirare, la mine se comporta ca al tau atunci cand deconectez EGR-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu înțeleg? ...adică la fel?,sau invers?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica trage greu, nu se ridica usor in ture asa cum face al tau cu EGR-ul cuplat, de asta mi se pare ciudat ca la tine cu EGR-ul decuplat merge bine. Si pe mine ma duce gandul la evacuare infundata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În cazul ăsta mă gândesc ca nu ar trebui sa fie nici o diferență între operațiuni...în cazul meu,sau sa meargă foarte, foarte prost cu el cuplat și doar prost cu el decuplat,nu?te referi la catalizator înfundat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca este din egr ,io lam luat nou aku 4 luni pe origine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal cu toate cuplate trebuie sa mearga bine, fara EGR este normal sa nu traga ca de obicei pentru ca ECU este programat sa faca amestecul luand in considerare si gazele de la EGR ori daca gaze nu sunt apare "lesinul" motorului. Da, despre precatalizator vorbesc, cel mic legat de galeria de evacuare. Daca nu ai cod de defect pe EGR nu este el de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu u,și voi verifica precatalizatorul,dar nu înțeleg de ce totuși masina merge bine cu egr-ul decuplat.ar fi trebuit sa meargă tot înfundat,sau chiar mai prost.ma gândesc nu functioneaza 100%,poate se intampla ceva cu pistonul din interiorul valvei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR-ul are un potentiometru in el, orice problema ar avea el sau pistonasul ar da cod de defect. Parerea mea este ca dai banii degeaba pe el. Senzorul MAP l-ai curatat ? Eu l-am schimbat si pot spune ca masina merge mai bine adica cu cel vechi dadea usor in nas la schimbarea vitezelor si aveam smucituri la accelerare - decelerare, cu cel nou nu mai sunt probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am curățat,am mers 2-3km chiar cu el deconectat,și dădea în nas+ ezitări la accelerare..dar detonatii le existau,o sa mai merg o perioada cu egr deconectat,eu rămân la ideea ca el îmi face probleme,plus ca odată cu deconectarea ei nu mai am preaprinderi.va țin la curent,multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua iar tuturor azd-istilor si restul. Am revenit cu solutia la ralantiul oscilant. Faza e tare... Am uitat sa mentionez ca relantiul oscilant il aveam si la egr-ul pierburg original de spania si la cel nou, tot pierburg, dar AM de italia. De asemenea precizez ca rezolvarea mi-a fost oferita de un prieten bun tot cu un azd, la un bora, un baiat care "simte" masina si da ceata la multi mecanici desi nu e... Precizez ca si el a schimbat egr-ul vechi cu altul nou AM tot pierburg dar italian. I l-am adaptat odata cu clapeta cu vag-ul si surpriza... Ii dadea in nas si se oprea motorul in mers. Solutia a gasit-o rapid... A scos mufa de la egr-ul nou, l-a lasat cateva minete, a pus mufa inapoi si a dat cheie, de atunci nu a mai avut probleme.

Concluzie... Egr-urile noi, chiar pierburg, cele AM, le adaptezi degeaba cu testerul... Trebuie lasat sa functioneze dupa cum ii dicteaza ecu pe masina.

Solutia la relantiul meu oscilant mi-a oferit-o tot el... Am scos mufa de la clapeta cateva minute, bineanteles cu masina oprita, apoi am pus-o inapoi si am dat cheie... Acum relantiul este stabil si in parametrii.

Apropo de egr... Cea mai buna metoda de curatare este simpla cu rezultate imediata... Se taie un pet de 2 l de la jumatate, se pune egr-ul pe fundul pet-ului si se toarna DECARBUROL, ieftin la magin de piese auto, pana cand egr-ul este scufundat in totalitate... Se lasa cat mai mult posibil, 1 zi, doua, apoi se scoate egr care va lucra superok daca nu este defect din alte cauze. In final, atentie cu testerul... Stiu multe cazuri cand soferii aveau eroare pe egr si l-au schimbat, curatat si nu au rezolvat problema, de fapt era un senzor de maf, la motoarele cu electrovalva plina de mizerie in galeria de admisie, un furtun fisurat, etc. Sunt multe cauze mecanice care nu apar in tester dar conduc la o aparitie in tester a unor senzori care ar functiona defectuos desi nu e cazul. Majoritatea mecanicilor iau decizii prin eliminarea cauzelor de pe tester pe buzunarul nostru. O zi placuta pana la urmatoarea discutie. Respect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!