Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

merisanubgd chestia cu compresia mare am auzit-o de la un mecanic care lucra de o viata doar pe motoare. Segmentii uzati permit trecerea unei pelicule de ulei intre ei si cilindru si practic etanseaza foarte bine de aici si compresia marita, asa a zis mecanicul nu eu. Oricum consumul de ulei se datoreaza uzurii segmentilor si sau a semeringurilor de supape deci pana la urma tot la ruperea motorului in doua ajungem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul patrunde in cilindru datorita uzurii segmentului de ungere (segmentul 3, cel mai apropiat de baia de ulei).

Segentul care tine compresia in cilindru este segmentul de foc (segmentul 1, cel mai apropiat de supape).

Eu de exemplu aveam compresia ok desi consuma ulei considerabil... pt ca aveam segmentii de ungere uzati...

Fizic vorbind, daca in cilindru pe timpul de compresie nu exista depuneri sau volume incompresibile, presiunea nu va creste... considerand ca ai aceeasi temperatura a blocului motor (90°C)

La transformare izoterma p1V1=p2V2

La tine p1 si p2 sunt diferite, rezulta clar ca ai volume diferite (depuneri, etc...)

La presiune mai mare ai volumul mai mic...

In concluzie nu conteaza ca etansarea se face cu pelicula de ulei sau direct de segment, presiunea ar trebui sa ramana constanta, nu sa creasca. Presiunea suplimentara vine din depuneri.

Asa cum ai spus si tu, totul se rezuma la desfacerea motorului... cand faci asta sa faci o poza capetelor pistoanelor sa vedem ce depuneri aveai...

Modificat de merisanubgd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk4/power_unit/4-cylinder_injection_engine_%281.4_l_and_1.6_l_engine%29/engine_cylinder_head_valve_gear/cylinder_head/checking_compression/procedure/

 

Optim, intre 14 si 21 de bari treb sa avem la azd.

Minim 7

 

diferenta intre cilindrii sa nu fie mai mare de 3 bari.

 

Repet, valorile clasice stiute de multi de pana la 15 bari sunt valabile pt 1,6 insa in 8 valve !

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am o problema cu consumul de ulei la masina din semnatura. Am completat 1,5 litri de ulei castrol 5w30 dupa 9300km. Motorul are acum 203.000km (nu stiu daca reali sau nu). Eu am luat-o din targ la 187.000km. La fel ca la multi dintre voi imi papa numai la turatii de peste 3000-3500. Nu am pierderi, nu se vede fum pe esapament, epuratorul este nou. Pe traseul epurator filtru de aer este totdeauna ulei- la mine nu are acea sita la intrarea in capacul filtrului de aer. Clapeta de acceleratie are pe dedesubt o mizga uleioasa. Am facut test de compresie si mi-a iesit aproape 20 pe toti cilindri (foarte bun a zis mecanicul). Acum va intreb si eu ca multi altii care sa pricep oarecum la mecanica (multe reparatii le fac singur - schimb ulei, filtre, epurator gaze, garnituri regulator presiune, bujii, bobine de inductie etc.) ce naiba are? E normal consumul? Nu de altceva dar sambata vreau sa plec la mare si tare mie frica ca se aprinde becul la ulei. Sau sa trec pe ulei 10w40 care este ulei mai gros dar net inferior calitativ 5w30 si 5w40?

 

Si sa-mi exprim parerea in cazul de fata, personal as lasa motorul in pace, daca acel consum de ulei este constant in timp. Parerea mea este ca se datoreaza semeringurilor de la supape insa nu sunt exclusi nici segmentii raclori de ulei. Oricum, la 10.000 Km sa ai consum de aproape 2 L de ulei, si nu oricare, ci 5w30, la Km tai, repet, daca consumul nu a crescut deodata, as sta linistit.

 

Poti incerca 5w40, 10w40 in nici un caz nu-i vad rostul, insa e posibil sa nu vezi f mari diferente, dar pune un ulei gen Mobil, Liqui moly, Motul.

 

Cat despre compresie, aceasta e data de primul si al doilea segment, adica aceia de foc si daca ai aproape 20, e foarte bine.

 

Oricum, vinovatul pt consumul de ulei nu se poate sti decat daca desfaci motorul.

Verifica sa nu iti piarda pe la semeringurile epuratorului de ulei, pe la busonul de umplere cu ulei.

 

Tine motorul sub observatie, verifica nivelul din 500 in 500 Km si repet, daca consumul e constant in timp, poti lasa motorul deocamdata in pace.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragomiricacristinel

Eu gasesc ulei pe langa busonul de umplere :(

Nivelul de ulei l-am verificat uneori zilnic,si saptamanal si este la fel de la ultima completare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca gasiti ulei pe langa gatul de umplere verificati : daca garnitura nu e deteriorata si daca clemele ce fixeaza atat gatul de umplere de capacul chiulasei cat si clemele care fixeaza capacul de ulei de gat, nu au plasticul crapat.

Eu am avut fisurat plasticul de la baza gatului si nu mai tinea strans pe capac, astfel incat intre schimburi cred ca 2-300 ml de ulei se pierdeau numai pe acolo.

 

Nu mai spun cum arata blocul motor, plin de ulei.

 

Daca aveti gatul de umplere cu pbme, recomand fie din dezmembrari fie nou oe, acum 3-4 ani am dat aproape 100 lei pe acest gat de umplere nou, pe original.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FaKyRu am demontat motoru....rezultatu segmenti de ungere praf ...semeringuri supape la fel....catalizatoru vad ca arata bn...maine ii bag si segmneti  sper sa fie gata in 2-3 zilepost-146178-0-79185300-1434821857_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da vad ca arata bne.Tot segmentii de ungere erau si la mn,erau busiti rau.Ce segmenti ai pus?Spunei mecanicului sa iti puna ulei si filtru nou nu te zgarci la 120lei.

Dupa ce a montat totul sa o lasi pornita 2 ore ca sa se aseze segmentii si mergi usor cam 1000km.eu dupa 1000am inceput sa ai mai dau cox gen 4000-5000 mai mult nu,dar nu a mai consumat niciun gram,e la semn.

Modificat de FaKyRu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

segmenti goetze si semeringurile la fel,garnitura chiulasa victor reinz..,ulei normal ca o sa i pun nou ,si tot castrol mia recomandat 10w-40

Modificat de Cr3itooS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Semeringuri am victor reinz,ulei castrol 10w-40garniturile numai de la victor reinz Dar a meritat investitia.

Tot aici pe topic-uri am vazut ca pun uleiul vechi inapoi dupa segmentare si apoi se mira dc le consuma ulei in primii 1000km.Tot asa era sa fac si eu dar mecanicul mi.a spus sa pun ulei nou ca cel vechi e plin de impuritati si degeaba am fct segmentarea.

Modificat de FaKyRu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.bag atatia bani si ma inec la mal,pentru un ulei....ii iau nou,numai sa fie treaba buna,sa scap de stresu asta cu consumu

Modificat de Cr3itooS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca stiam nu imi luam Azd,doar la astea am inteles ca pica segmentii la restul mai rar.M.a facut sa iau benzinar datorita taxei mari la diesel,dar cat am bagat in benzinar ,mai bne luam Diesel si plateam si taxa cu banii bagati in benzinar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa sti....am avut dacie din 99 ,5 ani pana sa o iau pe asta si nam avut nici o problema cu motoru...am fost cu ia toata tara da nu ma lasat odata ...si la vw aveam pretenti sa fie mai buna ca opelu...am un vecin de langa mn un opel cu aceasi motorizare acelasi an si merge de rupe fara sa manance ulei asa mult si mai are si 300 de mi cu ia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragomiricacristinel

Tata are Astra Breack din 2003 1.4 si nu a bagat nici un ban in ea inafara de segmentare.

Eu am logan la munca 1.4 si nu ia picat nimic.

Golful il am de 1 an si deja am bagat in el de mai imi luam una pe langa de bune ce sunt.In prima luna nu ia cazut nimic,marotori aprinsi nimic,dar a recuperat dupaia cu varf si indesat.

Credeam ca numai eu am avut ghinion cu ea dar cunosc si alte persoane care baga bani in ea ca sa poata sa mearga cu ea pana la salariul urmator ca sa o ia de la capat ...

Modificat de dragomiricacristinel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in urma unor balbaieli mai ales in frana de motor am pus testerul si mi-a aratat "presiune excesiva EGR" . totusi mentionez ca egr-ul pare nou , abia am luat masina . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azd-ul e un motor f bun. Cei ce cred ca ieseau mai bine cu diesel... ce sa zic, cu cat faci un azd cap coada schimbi niste amarate de injectioare la diesel.

Insa cei ce au avut pbme nu le-au avut degeaba. Daca nu se serviseaza motorul la timp cu ulei de calitate, ajungeti de unde ati plecat. Schimbati la timp uleiul si puneti de buna calitate si garantat veti lauda aceasta motorizare.

 

Drumuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este ok. ca motor dar dupa 200k km trebuie refacut, este un motor slab, sunt alte marci in piata care au peste 400k si nu au umblat la segmenti. Eu pana la VAG nu am vazut motoare asa consumatoare de ulei chiar de noi.Tata are Logan 1,6 16 v, de la un schimb la altul nu completeaza, Peugeot 206 Hdi, Nissan Qasqai dci..... nu mai vorbesc de cele japoneze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

majoritatea care au motoru asta azd au problema asta cu consumu de ulei........ca alti au inimerit motoarele bune sa fie sanatosi......sau mai e alta varianta ca masinile pe care le ati luat sa fi fost segmentate ....de ce spun asta pentru ca nam vazut masini cu motorizarea asta sa nu fi avut probleme cu consumu.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am consum de ulei la AZD. Am masina de 7 luni.Oricum o segmentare costa 1500 ron cu tot cu manopera si ulei nou.Adica nu e o suma exagerata si dupa investitie ai aproape motor nou si scapi de problema asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cr3itooS, precatalizatorul din poza de mai sus se verifica din partea cealalta adica dinspre motor, acolo unde arati tu in poza nu o sa se infunde in veci ca acolo este iesirea si m-as mira ca daca ti-a consumat ulei acolo sa nu fie infundat. Spor la treaba si numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vw-ul a cam dat cu batu-n balta in anii 2000 cu segmetii. Nu mai vorbesc de motorizarile 2.0 L aspirate pe benzina care au venit cu segmenti total aiurea din start, fapt ce ducea la consum de ulei de nou.

 

Insa, o atentionare a fost facuta in acele vremuri cu privire la motoarele din grupul vag ce au baia de ulei sub 4 L (intra inclusiv 1,8 T) privind importanta folosirii de uleiuri full sintetice si efectuarea reviziei cu strictete.

In timp, daca nu se tine seama de regimul de exploatare, anume daca tu o tii sus si tare ca ai ulei long life care se schimba la 30.000 insa tu exploatezi masina in regim sever (drumuri f scurte, preponderent urban), aia e crima pt motor, lucru ce face ca depunerile de pe segmentii raclori sa-i blocheze, astfel incat acestia nu isi mai fac treaba.

Asta nu inseamna ca e un motor rau, nu e chestie de uzura aici, ci de depuneri.

 

Eu am vazut cu ochii mei azd cu 600.000 la bord, motorul neumblat in el, deci se poate.

 

Insa, indeosebi dat fiind atentionarile initiale ale producatorului si experienta din practica a utilizatorilor, a ingnora in continuare aceste lucruri nu face decat sa va loviti si in viitor de aceleasi pbme.

 

De aceea, dupa ce motorul a fost segmentat, ulei doar 5w30 va recomand, are aditivi care previn depunerile de pe segmenti, intr-o cantitate mult marita fata de 5w40, nu mai spun fata de 10w40, ulei care nu are ce cauta sub nici o forma in azd. Nu are nici un avantaj fata de 5w40 la cald si in cele mai multe cazuri e net inferior.

 

Asadar, desi e un motor predispus la consum de ulei, acesta nu se datoreaza uzurii, e relativ ieftin de remediat si din fericire nu e un motor f complex, nu pica lucruri costisitoare.

Repet, cu cat faci o reparatie minora la un diesel, faci un azd cap coada.

 

Dar, inca o data o repet si cine are ochi sa citeasca si creier sa proceseze informatia e bine: daca va zgarciri in mententanta, veti umple topicurile de pbme si de critici la adresa motorizarii.

 

Un consum de 1, hai 2 Litrii intre schimburi atata timp cat e constant nu trebuie sa va ingrijoreze.

 

Asta este realitatea, trebuie sa privim probleme specifice, din pacate chiar daca generatia golfului 4 a fost una reusita, nu a fost chiar asa de perfecta precum se putea.

Vw-ul nu a reusit pe deplin sa creeze o linie de motorizari perfecte, toate au pbmele lor specifice, pana si tdi-urile nu au fost lasate departe, cu ale sale axe cu came predispuse la uzura, insa atata timp cat proprietarul nu se culca pe o ureche si adapteaza schimbul de ulei in functie de regimul de exploatare, garantat sunt motoare ce duc peste 500.000 Km fara interventii capitale.

 

Curatati anual clapeta, egr; filtre, bujii, la timp, de ulei nici nu mai pomenesc si veti uita de pbme.

 

LE: si desigur, chiar daca punem ulei LL, 5w30, schimbat ca unul normal, max 15000 si 1 an. Din testele efectuate in laboratoare, desi e un ulei care mai asigura ungere si la 30.000, toate proprietatile anticorozive, de rezistenta si tot ce vreti si le pastreaza cam 10.000 Km. De aceea, indeosebi pt ca noi nu alergam motoarele in regimuri prielnice, chiar daca unora li se va parea putin deplasata parerea mea, eu recomad schimbul chiar la 10.000 Km indeosebi daca alergati masina pe distante scurte si preponderent in oras.

Nu e un capat de tara, cu 150 lei am schimbat uleiul folosind mobil 1 esp 5w30 si fltru Mahle.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect 10000 km sau un an, care vine prima si jos cu el :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata am terminat și cu motoru..rezultatu: segmenți dusi,semeringurile.,2 supape strâmbe,3 tacheți buliti

Modificat de Cr3itooS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur,sigur ai aveai buliti sau i.au bulit ei ca nu a mai pus distributia la punct.Acum sa vezi ce bn o sa iti mearga golfuletul dupa segmentare ca uns,numai daca au facut treaba buna mesterii..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti.

 

Am o nelamurire cu ceva. Am tot citit aici ca motorul AZD ar fi "Motor de turatie" , ati putea defini acest termen?

Ce inseamna mai exact, care sunt avantajele si dezavantajele ei.

 

P.S. Ce ulei ar fi bun in acest motor sa nu fie mancat in turatii mari?

Deocamdata am Castrol Magnatec 5w40, dar am trecut deja de pragul de 8000+ si am de gand sa-I schimb cu Motul Xcess8100 5w40.

In oras sunt cuminte pentru nu e cazul sa ambalez motorul degeaba , dar cand ies din oras ... e alta mancare de peste. :-) Imi place foarte mult turatiile de 4500/5500 si se simte ca si la Bori al place, si vrea sa-l protejez pe cat pot sa nu aibe probleme.  Mentionez ca in oras nici Castrol-ul nu-l mananca daca schimb undeva la 2000/2200. 

 

P.P.S Totusi cat de sanatos e pentru acest motor rulajul in turatii peste 4500/5000?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!