Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Salutare,

 

Detin o Bora 1.6 16v 2001 cu 215000 km, achizitionata acum 2 luni. Dupa 2 saptamani de cand am luat-o, a inceput sa varieze turatia la relanti, facea in asa hal ca in franare si viraj in acelasi timp, murea motorul. Scadea pana aproape murea si sarea inapoi pana pe la 1200rpm, tremura toata masina.

 

Tatal prietenei mele detine un service asa ca am dus masina la el. Au gasit furtunul de vacuum crapat (era peticit cu banda izoliera). Am schimbat furtunul cu unul nou si vreo 3 4 zile a fost totul ok. Problema a reaparut dar nu mai facea asa urat. Am pus testerul, nici o eroare. Am stat si am ascultat motorul pentru vreo 30 de minute. Ce am observat e ca atunci cand pornea termocupla, incepea problema. Mecanicul mi-a spus ca cel mai probabil e de la alternator asa ca am verificat bateria. Cu motorul pornit, avea 13.5V, si din cate am inteles nu e tocmai bine. Dimineata la rece nu face nici un fel de problema, probabil din cauza ca e turata. De asemenea cand pornesc AC, problema dispare.

 

Precizez ca au fost schimbate urmatoarele:

 

1. In februarie distributie, discuri si placute

2. Acu 2 saptamani ulei (5W40 Ravenol), filtru Mann, ulei cutie.

 

Am cautat pe forum, am vazut ca s-a mai discutat despre ceva asemanator dar nu stiu daca problema mea este aceiasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauza oscilatiilor la relanti este CLAPETA DE ACCELERATIE ! Am schimbat, am verificat si am curatat tot ce se putea si nu am scapat de oscilatii, pana cand m-am hotarat sa cumpar clapeta de acceleratie noua (aceasta fiind ultima investitie ca deja m-am saturat) si surpriza merge masina IMPECABIL fara nici un tremur. Deci daca ati verificat totul si este in regula si nu aveti nici un cod de defect si aveti oscilatii din cand in cand (in special la pornirea termocuplelor) solutia este schimbarea clapetei cu una NOUA. Sper sa fie de folos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

53 mad nu este neaparat adevarat. Eu am schimbat clapeta si tot mai am oscilatii. Tind sa cred ca e de la map sau egr dar merg mai sigur pe map! Cel mai aiurea este cand o piese nu merge in parametri optimi dar totusi nu da eroare. A pus cineva ulei motul 10w40 6100? Cum se comporta motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai pus clapeta noua? Senzorul MAP poti sa-l cureti dar daca nu da cod de defect nu are nimic. Eu am luat de pe alta masina perfect functionala tot ce este senzor, pana si rampa de injectoare si tot oscila, am pus EGR nou, tot nimic. De curand am mai luat un AZD si surpriza acelasi defect (asta-i boala lor).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice senzor ce nu e in parametrii da simptomul asta, chiar daca adp-ul zice ca-l face ok. Eu am intalnit egr care nu inchidea perfect, tensiunea minima raportata era 0.9 in loc de 0,8 si era deajuns. La fel si la clapeta, daca potentiometrul dinauntru incepe sa de-a rateuri, poti curata oglinda clapeta ca e degeaba.

Orice abatere mai mare a sensozului g12 de temp motor poate face astfel de pbme. La fel si sensorul map.

Nu mai spun de cei de rotatie care dau peste cap complet mersul motorului.

Insa, nimic din toate astea nu se intampla daca i se acorda o minima atentie anuala de curatare.

 

Eu sincer ulei mai gros decat 5w40 nu recomand si nu vad util pt motorul asta.

Daca trebuie, atunci e frectie la picior de lemn, mai degraba desfaci motorul, il segmentezi si schimbi semeringurile si ai terminat treaba.

 

Eu de curand, desi am trecut de 190.000 Km reali, am pus Mobil 1 esp 5w30, asta dupa cca 130.000 facuti cu 5w40 si masina merge ceas.

In 2000 Km de la schimb a papat hai sa zic 100 ml de ulei dar nici nu a fost menajata, adica pana in 4500 ture la drum lung fiind exploatata fara menajamente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, 

 

Am o intrebare ...care sunt printre cele bune discuri de frana ?

 

Stiti cumva dimensiunile exacte pentru un AZD ?

 

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt foarte multumit de TRW, raport calitate - pret, dar daca mergi la un magazin de piese serios iti recomanda ei, ca bune sunt mai multe acuma depinde si de pret. Nu stiu dimensiunea exacta dar dupa talon iti da exact ce trebuie (de obicei :)))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragomiricacristinel

Daca 10w40 til mananca fai segemntarea.

Si eu am probleme cu uleiul la schimbul anterior am bagat in ea Aral 10w40 si am mers mai bn de 2000 de km si nu iam completat un gram de ulei.In octombrie am bagat acelasi ulei si deja dupa 1500 de km aveam nivelul la jumate si mia cerut completare de jumate de litru.

La mine ma gandesc ca e contrafacut si o sa schimb brandul de ulei.De ceva timp gasesc mereu ulei sarit pe langa buson.

Masina are : 168440km

Modificat de dragomiricacristinel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragomiricacristinel

edy1704 eu pe spate am Ate si dicuri si placute,iar pe fata am discurile vechi si placute TRW ca si pret sunt apropiatea cel putin asa erau cand le-am cumparat eu .Eu Placute pe Ate pe fata nu am gasit in ziua respectiva si nu aveam prea mult timp la dispozitie sa umblu.

Modificat de dragomiricacristinel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand consuma ulei ai doua variante: 1.Semeringuri supape, 2.Segmenti. Parerea mea este ca daca desfaci motorul pentru oricare din variante este bine sa le rezolvi pe amandoua. Uleiul 10w nu are ce cauta pe motorul asta doar 0w si 5w.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, 

 

Am o intrebare ...care sunt printre cele bune discuri de frana ?

 

Stiti cumva dimensiunile exacte pentru un AZD ?

 

Va multumesc

 

Pt discuri de frana gasesti mai multe discutii in topicul asta: http://vwforum.ro/topic/16757-discuri-frana-si-placute-inlocuire/page-54?hl=discuri%20frana

 

Eu ce iti recomand e sa ai placute si discuri de la acelasi producator si musai sa schimbi si placutele cand schimbi discurile ( e lege, nu tocmeala, cine iti spune altfel nu e meserias).

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc ...Placutele le-am schimbat acum 6 luni..placute bosch pe fata si mintex pe spate....As vrea sa stiu daca as pune bosch pe fata si starline sau comline pe spate. 

 

Va multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe acelasi ax trebuie sa ai aceeasi configuratie disc/placuta. Puntile pot diferi ca si marci fara discutie.

Eu oricum recomand ate, trw. Pt azd-ul nostru nu trebuie sa te gandesti nici la alte marci orientate spre sport.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragomiricacristinel

Sunt bune si brembo si ferodo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florynbadescu

Salut. Am o problema cu consumul de ulei la masina din semnatura. Am completat 1,5 litri de ulei castrol 5w30 dupa 9300km. Motorul are acum 203.000km (nu stiu daca reali sau nu). Eu am luat-o din targ la 187.000km. La fel ca la multi dintre voi imi papa numai la turatii de peste 3000-3500. Nu am pierderi, nu se vede fum pe esapament, epuratorul este nou. Pe traseul epurator filtru de aer este totdeauna ulei- la mine nu are acea sita la intrarea in capacul filtrului de aer. Clapeta de acceleratie are pe dedesubt o mizga uleioasa. Am facut test de compresie si mi-a iesit aproape 20 pe toti cilindri (foarte bun a zis mecanicul). Acum va intreb si eu ca multi altii care sa pricep oarecum la mecanica (multe reparatii le fac singur - schimb ulei, filtre, epurator gaze, garnituri regulator presiune, bujii, bobine de inductie etc.) ce naiba are? E normal consumul? Nu de altceva dar sambata vreau sa plec la mare si tare mie frica ca se aprinde becul la ulei. Sau sa trec pe ulei 10w40 care este ulei mai gros dar net inferior calitativ 5w30 si 5w40?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragomiricacristinel

Uleiul se schimba la 10.000 de km sau 1 an.

Poti trece pe 10w40 daca vrei.

Cand tio manca mai mult de 2 L de la schimb la schimb sa iti pui semne de intrebare

http://www.yacco-lub.ro/ghid-practic-de-alegere-lubrifianti.html

Modificat de dragomiricacristinel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are cum sa aibe 20 compresia, doar daca ai calamina la greu pe pistoane si chiulasa, cred ca e cazul sa cureti camera de ardere, sigur ai si detonatii si trage slab motorul la deal.

Consumul de ulei e bun, daca vrei sa scada incearca si altceva decat castrol, de ex. motul.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cate stiu eu compresia prea mare este de la segmenti uzati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neetansarea segmentilor sau supapelor scade compresia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt 53mad

De la segmenti uzati ai compresie mica, nu are logica sa fie mare...

Daca un dop la o sticla nu etanseaza bine, cand apesi pe sticla presiunea scapa...

Zic si eu...

Modificat de merisanubgd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AZD-ul de nou are compresia mai mare decat al motoarelor in 8v. In timp ce acestea din urma se opresc undeva la 15, azd-ul daca tin bine minte trece de 20. Daca mai retin bine minte, undeva intre 17 si 20 e compresia optima pt azd, am un document pe undeva, treb sa-l caut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Detin o Bora 1.6 16v 2001 cu 215000 km, achizitionata acum 2 luni. Dupa 2 saptamani de cand am luat-o, a inceput sa varieze turatia la relanti, facea in asa hal ca in franare si viraj in acelasi timp, murea motorul. Scadea pana aproape murea si sarea inapoi pana pe la 1200rpm, tremura toata masina.

 

Tatal prietenei mele detine un service asa ca am dus masina la el. Au gasit furtunul de vacuum crapat (era peticit cu banda izoliera). Am schimbat furtunul cu unul nou si vreo 3 4 zile a fost totul ok. Problema a reaparut dar nu mai facea asa urat. Am pus testerul, nici o eroare. Am stat si am ascultat motorul pentru vreo 30 de minute. Ce am observat e ca atunci cand pornea termocupla, incepea problema. Mecanicul mi-a spus ca cel mai probabil e de la alternator asa ca am verificat bateria. Cu motorul pornit, avea 13.5V, si din cate am inteles nu e tocmai bine. Dimineata la rece nu face nici un fel de problema, probabil din cauza ca e turata. De asemenea cand pornesc AC, problema dispare.

 

Precizez ca au fost schimbate urmatoarele:

 

1. In februarie distributie, discuri si placute

2. Acu 2 saptamani ulei (5W40 Ravenol), filtru Mann, ulei cutie.

 

Am cautat pe forum, am vazut ca s-a mai discutat despre ceva asemanator dar nu stiu daca problema mea este aceiasi.

 

Am reparat alternatorul, nu mai exista fluctuatii acum, insa o problema a ramas. Cand o scot pe liber si franez, scade turatia sub 1000 pentru o secunda si isi revine. La rece, motorul fiind mai turat, servo merge ok, dupa ce se incalzeste, se ingreuneaza destul de mult si apare si problema la franare.

 

Aveti idee de la ce ar putea fi ? Eu cred ca e de la EGR, urmeaza sa il curat.

Modificat de MajeStik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci cum se poate sa aiba motorul/turatiile fluctuatii de la alternator?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alternatorul nu mai incarca asa cum trebuia, in loc de 14v, cu motorul pornit aveam maxim 13. Cand erau multi consumatori, incepea sa fluctueze, cand pornea termocupla, incepea sa fluctueze. Dupa ce l-au reparat, nu mai fluctueaza deloc, doar cand franez scade turatia pentru o secunda si isi revine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!