Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Din experienta altor colegi mult mai experimentati, (exp Florin), senzorii de temperatura aftermarket sunt f bulucasi, adica desi noi, pot face pbme.

De aceea se recomanda OEM sau Hella (care face de altfel cel oem). Chiar daca sunt mai scumpi ( ajungand poate si la 150 ron) sunt cele mai sigure achizitii.

Din pacate am intalnit si eu senzori Febi noi care dadeau pbme. Pus Hella si totul s-a rezolvat. Nu zic ca e regula generala, insa probabilitatea de a nimeri un senzor nou cu pbme aftermarket exista si pt cei ce nu vor sa riste exista varianta spusa de mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi, cine imi poate oferi o explicatie logica pt faptul ca masina trage mai bine si dispar oscilatiile la relanti atunci cand sunt pe rezerva, imediat cum se aprinde martorul rezerva se simte îmbunătățirea mersului.multumesc frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tommy_dj -Cauta senzorul de temperatura pe un magazin online auto din bucuresti (cam cum am facut eu). Dupa ce am facut comanda omul mi-a recomandat senzorul pe original si mi-a dat si oringul la 3 lei sau cam asa ceva si nu am dat mai mult de 80 lei .


Salut tuturor ! Am si eu o problema de mult nerezolvata ,am mers pe la mecanici am facut diagnoze ..nimic .

Motorul cand este rece merge minunat , cum se incalzeste incepe sa se inece cand bag piciorul mai tare in pedala ,dupa 2800 turatii .

Am schimbat bobine , sonde , catalizator , egr ,senzor temperatura motor , am si adaptat clapeta ,abreajul este verificat ,pompa de benzina am inlocuit,filtrul de benzina schimbat ,aer la fel ,MAP-ul indica 300mbar la relantuv si max 980 mbar in sarcina , nu am nici o eroare pe computer totusi abia ajung pe autostrada la 140-150 km ,daca bate vantul din spate.

Am observat ca daca scot furtunul de vacum de pe regulatorul de presiune rampa injectoare nu am nici o manifestare diferita a motorului ,deci tot prost merge .

Va rog fff mult o idee ,ca si asa nu mai am mult par pe cap :)!

Salut din nou !

 

Am fost cu masina la un service autorizat vw/recomandat /profi/scump .Oamenii s-au invartit pe langa ea , au verificat presiunea din pompa ,calculator ,filtre ,au astupar chiar si egr cu o tabla zicand ca mai face figuri chiar daca nu da erori . Am iesit cu masina in probe .... top speed 160 :( . Concluzia ...atat poate modelul asta de motor in conditiile in care viteza constructiva a masinii este 192hm/h.Nu ma intereseaza asa viteza dar din asta imi dau seama ca pierde putere pe undeva iar de la 160 la 192 chiar si cu uzura de 13 ani parca nu se justifica .Doar ambreajul nu e schimbat ,aveam 160 la 4900 rpm .

Va rog idei ,cineva ?

Modificat de cososchi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibile depuneri care afecteaza randamentul masinii. A fost un test daca nu ma insel la Topgear si odata cu trecerea anilor scadea si puterea masinilor.

Ce sa zic eu, daca masina in rest merge bine si presiunea pompei de benzina e corecta, presiunea in rampa de combustibil e corecta, injectoarele sunt ok, clapeta si eger-ul sunt in regula, atunci sincer las-o asa. Altfel ar trebui sa te bagi la niste operatii mai costisitare, gen curatat calerie admisie, curatati cilindrii, testata etansarea supapelor, etc.


Salut colegi, cine imi poate oferi o explicatie logica pt faptul ca masina trage mai bine si dispar oscilatiile la relanti atunci cand sunt pe rezerva, imediat cum se aprinde martorul rezerva se simte îmbunătățirea mersului.multumesc frumos

 

As incepe prin a verifica debitul pompei de benzina. Apoi presiunea in rampa. Cine stie, poate pompa ta e buclucasa.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc din nou pt promptitudine, cu respect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am vrut sa-I fac un cip tuning, dar baiatul mi-a spus ca daca nu are turbo la motoarele aspirate nu ai da multi cai in plus. La a mea ai da un plus de 5 pana la 10 cai si e 200E manopera. Deci nu stiu cum I-au dat la al tau atat ... :-/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FaKyRu am deblocat egr era blocat pe deschis..iam făcut proba la baterie si merge...problema e ca nu mia dispărut checkinu din bord tre sa ma duc sa șterg eroare pe testar sau își revine singur

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Isi revine singur dar trebuie sa mergi cativa km,la.mn sa stins in mers.

Modificat de FaKyRu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

De citeva zile am observat scurgeri de ulei in zona senzor de temperatura valva EGR si nu identific de unde poate fi. Senzorul de temperatura l-am exclus curatind zona dar sub valava EGR apare mereu ulei. zona este destul de extinsa, cam de la galerie pina pe cutia de viteze,

Ma poate ajuta cineva cu o sugestie?

Multumesc anticipat 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica capacul de la filtrul de aer, posibil sa spumeze si sa se scurga din capac fix prin zona egr-ului. Cu uleiul cum stai? a scazut mult nivelul? ai mazga pe buson?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merisanubgd,

Am schimbat filtrul de aer ,era putin murdar de ulei intr-o parte ,de la recuperator .Pe buson avem putina spuma ,dar am zis ca e normal , pentru ca faceam ture scurte pe frig mai prin iarna , apoi nu am mai vazut spuma .Am schimbat si uleiul de atunci .pe EGR nu am urme de ulei .

Consum a cam 300 ml la 6000-7000 km .Am inteles ca motorul asta consuma mai mult oricum .

Modificat de cososchi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Capacul filtrului e uscat ca si senzorul de temperatura. e posibil sa curga din EGR? Conducta EGR-uli care duce la clapeta este uscata si gri pe interior. Probabil ca uleiul este antrenat si de ventilatorul radiatorului (am citiva stropi si pe ventilator) de se disperseaza pe o zona atit  de extinsa.  


Busonul este uscat si fara spuma, imi consuma cam 300 ml la 10k.

Pirederea e destul de consistenta pentru ca am completat cu 100ml la cca 1000km. Am pete de ulei si in garaj dar probabil pierderea e mare in mers

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da jos capacul de pe motor si uitate la baga gatului de ulei. Are boala sa se crape si nu mai se strange pe blocul motor. Sigur vei vedea in acea zona blocul motor plin de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema mea este in fata pe partea cu EGR-ul chiar deasupra electromotorului. Motorul este AZD 1.6 16v

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi daca ai cumva ulei in vasul de expansiune, poate ai garnitura de chiulasa dusa... Nu am idee se unde ar putea ajunge ulei acolo din alta parte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK merci.  Maine sunt liber si trebie sa-i dau de cap

Modificat de sorin.c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da jos capacul si vezi scurgerile de pe blocul motor. Noi iti putem spune doar teoretic unde ce si cum, practic tu treb sa vezi cu exactitate de unude ti se scurge uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca se scurge din EGR cu toate ca nu are de unde. Este tot timpul ud.

Capacul bineinteles ca l-am dat jos pentru ca m-am uitat in clapeta. Maine o sa dau capotajul de la galerie sa verific daca sunt scurgeri pe la garnitura de chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FaKyRu nu sa sters eroare am fost pe testar a sterso si cand am ajuns acasa am scos furtunu de la epurator si a inceput sa varieze egr...a mai mers cea mai mers si sa aprins iar checkin u in bord ....iam dat iar putin in goarna si a inceput sa varieze mai rau la relanti ...so fi blocat iar ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil, egr-ul la benzina se blocheaza din cauza uzurii mecanismului din el nu de la mizerie.

 

Sorin - din egr nu are cum sa curga ulei fiindca nu ai ulei pe evacuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Creitoss anuleaza.l si termini cu problemele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragomiricacristinel

Din iunie-iulie pana in noiembrie am mers ceva cu masina si nu mia consumat un gram de ulei.Am facut drumuri lungi,serpentine,autostrada etc.

In noiembrie o data cu distributa am facut iar schimbul de uleiul iar pana in ziua de azi am mers 1358 de km ,mai putin ca data trecuta si deja iam completat 250 ML de ulei.

Pe sub masina numi curge nici un fel de lichid,am 2-3 drumuri mai lungi pana in prezent de mers pe autostrada,si restul in oras.

Ulei am avut si am Aral 10w40,in bord nr de km este putin peste 168.000

De ce a trebuit sai completez asa de mult?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut...poate sa ma lămurească si pe mn cu o problema ...am curățat egr lam probat pe baterie si mergea bn...pe testar îmi arata valorile de funcționare perfecte...după 10 km mi sa aprins iar checkinu....dimineața când o pornesc se stinge checkinu după care in 20 de sec mi se aprinde iar...azi mi sa stins din mers porma când am ajuns acasă si am pornito iar mi sa aprins iar de la ce sa fie din calculator sau din egr ca mi se pare ciudat felul de a citi

Modificat de Cr3itooS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragomiricacristinel

Schimba benzina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut 

 

Am si eu tot un AZD aceeasi motorizare si am o problema foarte mare care imi da mari batai de cap ... Problema este in felul urmator ca martorul check engine este intermitent masina merge in 3 pistoane si nu are nu are forta.Am fost cu ea la tester si mi-a dat ca injectorul de pe pistonul 3 nu mai functioneaza am schimbat injector,bobine bujiie au 7 mii de cand le-am schimbat tin sa precizez are momente cand isi revine nu foarte mult dar isi revine .Va multumesc frumos !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!