Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

uleiul nu ajunge pocnind din degete in baia de ulei, cel mai indicat este sa masori la o ora dupa ce ai completat/oprit motorul. De la busonul tau uleiul trebuie sa treaca prin canale mai mari sau mai mici pana jos in baia de ulei si mai ramane pe pereti, etc, deci mai masoara si maine.

Legat de consumul de ulei pe la semeringuri acesta are loc doar pe partea de admisie pentru ca atunci cand supapa de admisie este deschisa pistonul coboara si formeaza o depresiune in galeria de admisie(astfel e atras aerul in motor) dar aceasta depresiune atrage dupa ea si o cantitate mai mare sau mai mica de ulei prin spatiul dintre supapele de admisie si semeringurile acestora din zona culbutorilor unde uleiul se afla din plin. Acest ulei este ars, dar daca cantitatea e mica nu vei observa cu ochiul liber asta, cel mai probabil poti observa o mica schimbare a noxelor cu un aparat bine calibrat si cu datele producatorului in fata care iti zic care e nivelul de noxe scos de motorul asta(nu niste parametri RAR intre care daca te situezi treci ITP=-ul). prin zona de evacuare pe la supape nu poti sa absorbi ulei, cel mai posibil este poate sa treaca niste gaze de evacuare in sus prin spatiul dintre supapa de evacuare si semeringul ei, gaze care vor fi recuperate de furtunul pt gaze carter

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se foloseste benzina de 95 si se apasa brusc pe acceleratie, intre 2 si 3000 de ture imi caraie si mie. Daca apesi liniar, nu se ma intampla.

 

 

La mine se aud si cand accelerez lin,o compresia marita poate favoriza detonatiile? Pot lua in calcul aceasta teorie?

 

Rezolvarea e curatarea pistoanelor de calamina, eventual si restul camerei de ardere (ceea ce se poate doar prin demontare), de pe pistoane calamina se inmoaie repede cu lichid de frana, dar trebuie sa va faceti o unealta sa-l raschetati pe la bujie daca nu vreti sa dati chelioasa jos.

Efectul e garantat, restaurarea puterii motorului si 0 caraieli.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc,așa mi-au spus si colegii de pe forum,eu as vrea sa știu dacă este ingrijorator,am înțeles ca este foarte nociv pt motor.

nu te ingrijora.Cauta un tip de benzina care sa.i convina motorului.Cifra octanica conteaza.Nu neaparat mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc PaulG91 de sfat.Ma gandeam eu ca trebuie sa mai astept.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu bag doar OMV 100 pentru ca daca bag de 95, dupa cativa km imi apare check engine cu emision workshop.Dupa ce consum toata aia de 95, bag iar de 100 si dupa cateva porniri dispare avertizarea.Am patit asta de fiecare data cand am bagat de 95.Si la 95 imi aparea si mie "caraitul" pe la 2000 de ture cand o acceleram mai brusc.Cu 100 nu imi mai face asa.

Modificat de hanesti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare baieti.

Detin un golf 4 1.6 16v AZD si vin si eu cu 2 probleme.Am avut probleme cu consumul de ulei, drept urmare motorul a fost segmentat, simeringuri supape schimbate, garnitura chiulasa, etc. Problema este ca am vibratii foarte mari in momentul cand depasesc 3000 de turatii si este foarte zgomotos, asta mi se intampla si inainte de segmentare, bujiile au fost schimbate, bobine ok, nici o eroare pe tester plus ca la rece apare o neregularitate a motorului, nu are o anumita frecventa, cand se incalzeste foarte bine motorul aceasta neregularitate dispare. Ce ar putea fi? Ar putea fi de vina catalizatorul pentru vibratiile si zgomotul ridicat?

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si eu cu o problema la golful meu,poate ca sunt off topic dar tot de motor e legat.Am racordul flexibil spart si a inceput sa huruie,l.am dat jos,am dat si teava cu,catalizatorul,am racordul cumparat dar problema e cum il sudez ca e cam problema la AZD,nu il poti suda dat jos ci doar pe masina.Voi cum ati procedat?dati.mi va rog o idee ca de 3zile sta pe rampa ca nu am avut timp sa ma ocup..

alex,ce benzina folosesti?motorul trage bine?Verifica tampoanele de la motor,ai dat cu masina de pamant?posibil sa se fi spart ceramica din catalizator si de aia apar zgomote.Ce fel de zgomot se aude gen tachet?A mea dupa segmentare merge super,dar am scos primul catalizator ca nu mai tragea deloc,era infundat si un sfert din ceramica se adunase in al doilea catalizator..Acum nu mai am probleme,trage de rupe..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Postasei bine in topicul despre racord flexibil...doar ca trebuia sa citesti putin...nu doar sa scrii si sa astepti...

Un raspuns gasit in primele 5 minute petrecute pe topicul acela... :study:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, respecti ce scrie in postul 33. Cu mentiunea ca eu as da jos teava dinainte de racord, care e scurta si as suda racordul de ea, apoi va treb sa sudezi pe sub masina capatul celalalt.

Eventualele neetanseitati, daca mai raman sa zic asa puncte prin care poate sufla, le poti remedia cu pasta pt reparat esapanemtul. Am vazut de cumparat pasta dinasta in Practiker.

Se face tare ca piatra dupa uscare.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca ai schimbat jumate de motor,Sigur ai benzina in rezervor si nu motorina?eu am patit am bagat 15l de benzina peste motorina,am mers vreo 2km si a inceput sa faca ca toate alea,am tractat.o pana acasa si taicamio a slabit o conducta la injector si mirosea a benzina,cand m.am uitat pe bon era benzina si nu motorina:)).Verifica sau schimba benzina.
Mai verifica bobinele ,bujiile,injectoarele.Distributia ai schimbat.o recent?Sigur a pus.o bine?Posibil sa fi sarit de la semn.Verifica cele enumerate de mai sus si mai revii cu noi vesti..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutari tuturor am si eu 2 erori :2 Faults Found:

17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals: Implausible Correlation

P1553 - 35-10 - - - Intermittent

17566 - Manifold Pressure Sensor (G71): Implausible Signal

P1158 - 35-10 - - - Intermittent

.......care de cele mai multe ori le am dimineata cand plec fara sa se incalzeasca motorul mai bine ,gen bag cheia in contact stau 1 min si plec ,intre 10 m si 200m imi apar erorile,se aprinde martorul de la motor + epc ,care daca opresc motorul si il repornesc se stinge epc dar nu si martorul de la motor .Am fost la 2 mecanici si se uitau ca la pisica ,adica au inceput ca e senzorul map ,ba ca e alt senzor ,ba ca e nu stiu ce ....sunt trecut prin cumparat piese si sa nu fie ele de vina si sa raman eu cu ele .... de la ce ar putea fi ??? consumul e cam maricel la benzina :( Si mai am o problema,am vazut ca pe la busonul de ulei era o pata am verifitca mai bine si am observat ca pata se intinde si mai in jos dar si catre prima bujie respectiv bobina ,nu stiu cum se desface busonul de ulei sa verific bobina daca are ulei inauntru ...

Modificat de clau1979
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica aer fals si curata senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor ! Am si eu o problema de mult nerezolvata ,am mers pe la mecanici am facut diagnoze ..nimic .

Motorul cand este rece merge minunat , cum se incalzeste incepe sa se inece cand bag piciorul mai tare in pedala ,dupa 2800 turatii .

Am schimbat bobine , sonde , catalizator , egr ,senzor temperatura motor , am si adaptat clapeta ,abreajul este verificat ,pompa de benzina am inlocuit,filtrul de benzina schimbat ,aer la fel ,MAP-ul indica 300mbar la relantuv si max 980 mbar in sarcina , nu am nici o eroare pe computer totusi abia ajung pe autostrada la 140-150 km ,daca bate vantul din spate.

Am observat ca daca scot furtunul de vacum de pe regulatorul de presiune rampa injectoare nu am nici o manifestare diferita a motorului ,deci tot prost merge .

Va rog fff mult o idee ,ca si asa nu mai am mult par pe cap :)!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cososchi ,la rece trage bine?nu se ineaca?prinzi peste 140 la rece?semne de catalizator infundat ,egr blocat dar se aprinde martorul cand e blocat sau ai vreo roata blocata..

Mai e o clapeta in capacul de la filtru care dirijeaza aerul,e posibil sa nu se mai deschida si trage numai aer cald iar motorul devine lesinat.

Modificat de FaKyRu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai schimbat vreodata oringurile de la regulatorul de presiune de pe rampa de injectoare? Stiu ca porneste greu daca pierde aer pe acolo. Incearca varianta asta pt ca te costa vreo 3 lei pe aftermarket si vreo 18 pe oem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca la rece trage bine e o problema si cu pompa noua/regulator, doar daca masori te lamuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am umblat la oringuri ,nici n-am stiut ca face probleme din cauza asta ,in plus imi porneste bine ,deci nu am avut de ce sa suspectez ceva .Nici trepidatii nu am la relantiv .

M-am programat la un service autorizat ,poate ii dau aia de cap si revin cu solutia poate mai e un nefericit ca mine .


Am blocat si clapeta de pe capac pe pozitia inchis , dar nu -i mare schimbare , pare ca ar fi mai mult in capul meu.

Roti nu am blocate iar la rece nu am cum sa o verific pe autostrada ca se incalzeste motorul pana atunci . 

Modificat de cososchi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica presiunea in rampa de combustibil cu si fara regulator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti.

 

Azi dimineata am observant o ciudatenie.

Am pornit cu masina, ma uitam pe bord, temperatura de apa era la 90.

Dupa un drum de vreo 10 minute m-am oprit la un semafor iar m-am uitat pe bord si am constatat ca acul de la temperatura era la 50 si ceva de grade.

Dupa ce am pornit la vreo 2/3 minute iar m-am uitat iar era la 90.

Am facut o mica oprire de vreo 20 de minute, dar inainte am vrut sa vad daca scot contactul si o pun iar isi revine sau nu, dar dupa vreo 5 incercari m-am lasat bagubas.

Deci dupa vreo 20 de minute am pornit iar masina, iar am facut un drum de vre-un km a urcat temp iar la 90, si de atunci nu a mai facut figuri.

 

Mentionez ca figura asta a mai facut-o odata (prin februarie) la un drum mai lung de 80km. Dar atunci dupa oprirea motorului si repornirea lui si-a revenit.

 

Idei?

Modificat de tommy_dj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de temperatura defect, cablaj sau ceasuri. Citeste erori cu VCDS. Cate fire are senzorul ? Daca are 4 e verificabil, daca are 2 nu poti compara ce apare pe ceasuri cu ce e pe engine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tommy_dj - La fel imi facea si mie indicatorul de temperatura si am rezolvat prin inlocuirea senzorului de temperatura.Aveam si eroare pe computer. Este pe partea dreapta a motorului mai sus,al meu era verde si m-a costat 68 lei ,original. 

Modificat de cososchi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Sergiu, habar n-am cate fire are... nu l-am desfacut, nici nu stiu unde se afla, si pe tester nu l-am pus inca.

@ Cososchi , de unde l-ai luat, reprezentanta? Sau se gaseste si in magazinele de piese auto?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La magazin de piese auto,la comanda,pe origine e scumpa.

 

Azi am obs si la golful meu ca am oscilatii la relantii dupa ce se incalzeste bine motorul, dar de 50 rotatii diferenta oscileaza,daca o accelerez putin sta fix cateva secunde apoi incepe iar.In rest trage bine,nu intrerupe,merge ok.Cand e rece nu are oscilatii ,sta fix,doar cand e incins bine are oscilatii de la 800 la 850 imi sta,nu am asa mari,egr-ul l-am curatat ,clapeta am curatat-o acum 3 luni,bujii aproape noi benzina de 95 de la omw si rompetrol bag,nu am nimic aprins in bord,..Nu ma deranjeaza ca oscileaza,dar poate e vreo solutie care sa nu mai oscileze..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!