Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Mulțumesc pt raspuns, ideea este ca nu am ulei in vas si nici apa in ulei,am verificat si pe interiorul busonului de la ulei dupa substanta albicioasa, condens, nu am gasit nimic. am inteles ca ar fi oarecum normal sa sufle putin atunci o accelerezi pe la orificiul de preaplin(nu sunt sigur ca informatia este buna)imi consuma ulei, dar nu scoate fum (nici alb si nici negru sau albastru)ce sa mai verific?

Am fost la un service dar mi-!au sugerat sa schimb uleiul si sa vad diferenta, momentan am Castrol Magnatec 10w40

"Atunci cand"scz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cat ulei iti consuma ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te apuca sa desfaci ca nu are rost daca nu ai ulei in antigel,nu se ridica apa peste 90 si nu iti scade din vas,posibil sa nu fie aerisirea facuta corect si de aia sa iti mai apara bule.

Iar cu papatul de ulei e de la semeringuri,sunt imbatranite,se intaresc si nu mai strang bine pe coada supapei,scapa pe langa ele..Poate ai noroc si scapi de schimbatul segmentilor..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos,o sa merg cu ea la un service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1l in aproape 4000km

"Nu e mult" relativ... dar daca te gandesti mai bn, e mai mult de jumatate din cantitate la un schimb...

Eu zic ca daca nu ai probleme cu banii sa ii faci un control intern si sa vezi ce tb schimbat (segmenti/ghiduri/semeringuri) si sa pui garnituri noi, suruburi noi, si sa verifici planeitatea, desi planeitatea nu se distruge asa usor la chiuloasele astea daca sunt stranse la cuplu si in ordinea corecta.

Pe viitor te va scuti de o cheltuiala mai mare... parerea mea... daca o lasi asa s-ar putea sa te alegi cu catalizatorul infundat si nu e ieftin deloc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul asta cel mai probabil nu sunt pbme (cel putin grave si segmentii). Cel mai probabil consumul se imputa semeringurilor de la supapae (asta daca nu ai si scurgeri pe undeva).

Oricum e la limita, nu e nici bine nici rau, dar daca nu ai aprinderea buna sa arda acel ulei vei avea depuneri in timp.

Evita oricum turatiile inutile de peste 4000 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pentru interes si raspunsuri, o sa merg sa ii se faca o constatare mai amănunțită la un service si voi posta constatarea, alt simptom de care nu am reusit sa scap sunt detonatiile, cu toate ca am facut aproape toate demersurile, in afara de schimbarea senzorului knock, nu stiu daca are vreo legatura cu acest consum de ulei, de asta vrut sa il aduc in discutie.va salut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are legatura cu aprinderea sau cu calitatea carburantului. Senzorul cand a fost montat, tb strans cu cheie dinamometrica, pentru ca e foarte sensibil... Asta daca a fost schimbat.

Detaliaza putin comportamentul, ca sa ne fie clar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se manifesta un "carait", "zanganit"metalic, foarte subtil, la acceleratie brusca intre 2000-3000 ture, foarte rar se intampla sa se auda scurt si la o turatie mai mare, initial am crezut ca nu este distributia pusa la punct, am verificat-o, era ok, cu benzina de 95 era mult mai prezent fenomenul,folosesc doar 98, s-a mai diminuat dar este in continuare prezent.cel mai bine se aude cand urc o panta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca zici ca la benzina de 98 e mai silentios, cel mai probabil e de la bujii sau bobine... nu cred ca ti se aprinde complet sau la timp amestecul, desi asta ar tb sa genereze fum excesiv.

In bord ai ceva aprins? Pe vag-com ai ceva erori stocate legate de detonatii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nimic in bord, nici o eroare, fum nu scoate deloc, in timp ce se aude acel sunet nu scade puterea motorului, bujiile sunt ngk pzfr6j-11,atunci cand se incalzeste devine putin mai greoaie acceleratia, din cate am inteles ar fi normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ori ai senzorul busit (desi ar tb sa iti dea eroare pe vag-com) ori nu ai problema cu detonatiile si zgomotul vine din alta parte.

Acceleratia greoaie la temp mai mari e pt ca ai clapeta cu bimetal din capacul filtrului de aer, blocata sa traga aer de langa evacuare si e cald, asta se recomanda iarna cand aerul e foarte rece. Nu prea gasesti decat bimetalul de cumparat, dar poti sa inchizi sau sa deschizi manual clapeta cand incepe si se termina sezonul rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta o blochez sa traga aer proaspat odata cu venirea caldurii, am facut operatiunea acum 2 saptamani, nu sesizez mare diferenta ca sa fiu sincer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se foloseste benzina de 95 si se apasa brusc pe acceleratie, intre 2 si 3000 de ture imi caraie si mie. Daca apesi liniar, nu se ma intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine se aud si cand accelerez lin,o compresia marita poate favoriza detonatiile? Pot lua in calcul aceasta teorie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AZD-ul are oricum o compresie mai mare fata de un motor clasic in 8v. De aceea e recomandata o benzina cu cifra octanica mai mare, nu ca ar fi un motor f potent si ar beneficia la maxim de o benzina superioara, ci pt faptul ca detonatiile vor fi mai rare.

 

Dar daca acele detonatii apar la mers linistit cu o benzina chiar de 95, insa buna calitativ, insa cu mentiunea ca sistemul de aprindere sa fie in stare f buna, atunci nu pot suspecta decat senzorul de detonatii, care va treb inlocuit si strans la cuplu cu o cheie dinamometrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. La 8000km am pierdut cam 800ml de ulei de motor (nivelul pe joja este la minim dupa ce am completat tot bidonul de 4l din care am folosit la schimbul de ulei). Fum alb nu scoate deloc, compresia am masurat-o si e foarte buna. Singurul loc pe unde am vazut ca da ulei e pe traseul epurator-capac filtru de aer- clapeta admisie. Am schimbat epuratorul si problema persista, adica tot  se pierde ulei. Prin alta parte nu am observat pete de ulei, motorul este uscat. Am citit aici ca o alta cauza ar fi simeringurile la supape, dar cum imi dau seama daca sunt duse? Folosesc ulei castrol edge 5w30, full sintetic, long life ca asa scria pe cartea service a masinii ca s-a folosit. Oare este prea subtire? Care este diferenta intre 5w30 si 10w30 sau 10w40 si ce credeti ca ar fi mai bun? Masina are 200000km pe bord, dar nu stiu daca a fost umblat la kilometraj. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti incerca un Motul xclean 5w30 sau poti trece pe 5w40 de la mobil, motul, fuchs. De 10wxx nu te atinge, sunt net inferioare 5wx-urilor.

 

Legat de semeringuri, daca dai jos capacul culbutorilor sa te uiti la ele, desi mare lucru nu ai ce verifica, decat sa masori jocul in ghiduruile supapelor, deja ia in calcul sa schimbi semeringurile daca tot o vei face.

 

Dar 800 ml la 8000 Km e f bine, personal nu m-as atinge de motor.

 

Vapori de ulei vei avea tot timpul in filtrul de aer, insa cantitatea nu treb sa fie mare, ceva in genul o pata de 10-15% din suprafata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Muraru Dan

Multumesc frumos. Daca se pierde ulei pe la simeringurile supapelor, unde se duce acest ulei? In admisie sau in evacuare in functie de supape?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se duce in cilindru prima data, daca e pe supapele de admisie, este ars si evacuat cu gazele, daca e pe evacuare, umezeste gazele arse si se depune peste tot pana la iesire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se manifesta un "carait", "zanganit"metalic, foarte subtil, la acceleratie brusca intre 2000-3000 ture, foarte rar se intampla sa se auda scurt si la o turatie mai mare, initial am crezut ca nu este distributia pusa la punct, am verificat-o, era ok, cu benzina de 95 era mult mai prezent fenomenul,folosesc doar 98, s-a mai diminuat dar este in continuare prezent.cel mai bine se aude cand urc o panta.

bate avansul la aprindere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc,așa mi-au spus si colegii de pe forum,eu as vrea sa știu dacă este ingrijorator,am înțeles ca este foarte nociv pt motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o nelamurire.Am verificat uleiul si era chiar la limita de jos, la indoitura jojei.Am completat cu 400ml si a mai urcat foarte putin, nici macar la jumatetea gradatie.Din ce am inteles diferenta dintre minim si maxim este de 500 ml.Unde se duce uleiul meu? Am mai observat asta si la celelalte completari.Masina era pe loc drept, motorul rece, nu am nici o scurgere de ulei pe jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!