Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Mergi cu mufa scoasa,eu in locul tau il anulam definitiv si terminam cu totul.La loganul.meu Dci l.am anulat si merge de mananca asfaltul,ca aveam mereu probleme cu el la 2luni trebuia sa il curat ca se bloca si nu mai tragea nici cu treapta 1asa ca l.am anulat si nu mai stau cu grija ca ma lasa in drum..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa l iau luna care vine ,nu vreau sa l anulez aku vine pastele si ie rau sa nai bani in buzunar...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragi colegi.

 

Mi s-a intamplat ceva destul de bizar zic eu.

Ieri seara m-am uitat la nivelul de ulei.

N-am mai completat de cateva luni, si ma gandeam sa ma uit.

Era la nivelul minim.

Am completat, cate un pic, am verificat, am mai asteptat un pic, si iar am verificat, era pana la jumatate.

Am pornit la lucru, si cand am iesit am vrut sa al verific iar sa fiu sigur, si nivelul a ajuns peste maxic, era la indoitura de pe joja...

Ce s-a intamplat? De unde a ajuns uleiul la acest nivel?

Mentionez ca ulei am completat in jur la 250/300 ml, deci n-am pus in exces.

Asa ceva n-am vazut, deci am ramas masca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai controlat uleiu imediat dupa ce ai oprit motoru iti arata mai putin.....cand controlezi uleiu stergi ce ai pe joja si mai bagi din nou ca sa controlezi corect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tommy vezi ca uleiul are vascozitatea variabila in functie de temperatura. Tu cand ai completat ai pus ulei rece care nu ajunge in 5-10 min in baie. Dupa drumul la serviciu, uleiul era cald si a avut si mai mult timp sa se scurga. Ala e tot uleiul pe care il ai. Atentie si la inclinarea masinii si la temperatura exterioara (baia este metalica si se dilata la caldura, deci are un volum mai mare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ziua/seara in care am verificat uleiul nu am folosit masina.

Am verificat uleiul in drum spre un magazin, deci nu era in plan completarea.

Completarea am facut a doua zi dimineata, cu motorul rece, si exact asa cum ai scris si tu: am scos joja, l-am sters, l-am bagat inapoi si dupa aia iar l-am scos, si nivelul era chiar acolo unde fusesera seara anterioara.

Si am completat c-am 300 ml, in c-am 3 transe.

Dimineata am ajuns la lucru, am parcat masina dar nu am verificat decat dupa ce am iesit de la lucru (dupa 9 ore), deci ma gandesc ca tot vascozitatea aia o fi avut ca si dimineata cand am completat si seara anterioara.

Deci pur si simplu nu stiu ce s-a intamplat. De la nivelul minim (de la indoitura) cu 300ml am ajuns pana la nivelul maxim (tot la indoitura) ... cum se poate asa ceva? 

 

In dimineata completarii am verificat de exact 5 ori: 

 

1) cand am scos prima data joja din motor ... era la indoitura

2) am sters joja, l-am reintrodus si l-am scos iar ... era tot acolo.

3) prima completare apr. 100ml ... a urcat un pic (pana unde incepe zona hasurata) 

4) a 2-a completare apr. 100ml ... a urcat iar (pana pe la sfert-ul zonei hasurate)

5) a 3-a completare apr. 100ml ... a urcat iar (pana la jumatatea zonei hasurate) 

 

Cu asta fiind multumit am pornit masina si m-am dus la lucru.

 

Seara cand am iesit de la lucru inca o verificare(cu motorul rece) ... Surpriza ... era la maxim 8-/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Man ce am vrut eu sa spun e ca atunci cand ai completat uleiul nu fusese incalzit si nici nu i-ai lasat timp sa se scurga (cat ai asteptat pana ai verificat ultima oara nivelul?). Cand ai verificat la serviciu, motorul mersese in prealabil cand ai plecat spre serviciu dupa care, cald fiind si lasat 9 ore sa se scurga a avut timp sa ajunga tot in baie.

Uleiul in plus a aparut pentru ca atunci era tot scurs in baie si cand ai completat pt ca era rece si nu l-ai lasat nici prea mult nu a apucat sa se scurga, a ramas prin motor si s-a scurs complet, cel mai probabil dupa prima pornire si oprire.

Pe de alta parte gradatia de pe joja de la AZD are cam 500 de ml deci nu inteleg cum tu cu 300 de ml ai umplut de la indoitura de min la aia de max...????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai chiar de asta ma mir si eu, toata operatiunea asta de dimineata am facut-o in 10 minute, deci am asteptat vreo 2/3 minute pana la urmatoarea completare, si nu era chiar asa de vascoasa incat sa nu curga jos 90 % din uleiul completat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi. A  patit cineva la acest motor ( 1.6 16v azd ) ca la rece sa accelereze instant iar la cald sa existe un oarecare lag? Stie cineva care ar fi problema? Precizez ca nu au trecut nici doua zile de cat am curatat si adaptat clapeta de acceleratie.

Modificat de vibrate
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si eu am sesizat, se pare ca e ceva normal.

Aa, vezi ca mai este o clapeta actionata de un bimetal, sunt cam defectuoase si raman blocate pe inchis,adica trage aer cald din admisie, cauta pe google termostat aer admisie pt masina ta si o sa gasesti.salut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vibrate Fii ma clar.Se accelereaza singura la rece sau sta mai sus relantiul la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când e motorul rece si accelerez nu are lag deloc pe cand atunci cand merg câțiva km si e motorul la relanti si accelerez observ ca exista un lag. Problema e ca atunci cand e cald motorul ca sa plec de pe loc trebuie sa dau drumu mai ușor la ambreiaj sau sa accelerez mai tare ceea ce uzeaza mai rapid ambreiajul.

Se găsește termostatul ăla din carcasa filtrului de aer separat la vânzare? Dacă blochez clapeta pe închis nu e bine?

Modificat de vibrate
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se gaseste separat, eu il blochez sa traga aer proaspat cand vine caldura, uite o poza cu el inchis (asa trage aer din admisie, adica mod iarna)post-124792-14286994142082_thumb.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea se gaseste, ziceau totusi niste colegi ca au gasit pe ebay. Poti sa inchizi si deschizi manual clapeta cand incepe si se termina sezonul rece. Banuiesc ca iarna nu e o diferenta....?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu il intrebam pe vibrate daca era vreo diferenta intre asta iarna si acum.... Stiu ce presupune functionarea clapetei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu abia acum am observat faza cu lagul. Deci acum ca vine vara trebuie sa blocam pe închis nu? Adică înversul la poza făcută de colegul de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea e blocată acum si cu toate astea la cald trage mai greu. Dar mult mai greu. Ce ar trebui sa verific? E curățat tot: clapeta egr admisie map si adaptate. Nu am nici o eroare cand pun diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai depuneri pe pistoane cel mai probabil, poti sa vezi daca dai jos bujiile si cand e soare cu o oglinda bagi lumina pe capul pistonului sa poti vedea ce e acolo, daca freci cu o surubelnita poti vedea cat de gros este stratul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In caz de aceste depuneri care sunt urmarile si cum se procedeaza? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai depuneri motorul e puturos, are detonatii de la avans... din cauza volumului ocupat aiurea si a caldurii care nu poate fi preluata de piston.

Calamina aceea se inmoaie cel mai bine cu lichid de frana parca, dar e greu accesul pe la bujie, doar frecata se desprinde cu ceva baghete flexibile, altfel n-ai cum (aditivi, turatie etc)

Ideea e ca trebuie avut grija mare sa nu ramana ceva in camera de ardere, nici lichid deoarece nu e comprimabil, probabil invartit motorul cu cheia pe surubul fuliei forteaza lichidul pe langa segmenti ajutand si la spalarea acestora de calamina care ii poate tine blocati. Probabil dupa aceasta operatiune ar fi indicat un schimb de ulei.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi, astazi am constatat ca daca turez motorul apar bule in vasul de expansiune, doar la accelerare, la relanti nu.ce ma sfătuiți sa fac?mulțumesc

Nu imi lipseste antigel,s-a aprins senzorul de ulei dupa un drum mai solicitant,așa am descoperit problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-a dus garnitura de chiulasa.N-ai ce sa-i faci.Schimbo(atentie la chiulasa-planeitate,scaune supape,culbutori,etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!