Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Necesita adaptare da, cel putin teoretic. Cu toate ca eu am curat de doua ori egr-ul fara sa adaptez cu vagcom-ul. Problema la mine era oscilatiile la relanti

Urmareste tutorialul de aici pt o mai buna edificare :

http://vwforum.ro/topic/66114-diy-curatare-valva-egr-motorizari-14-16-benzina/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca dau jos EGR sa-l curat, si nu scot borna de pe baterie,nu pun contact si dupa curatare al pun inapoi o sa mai am eroare aprinsa? Trebuie adaptata?

 

Nu trebuie sa deconectezi bateria cand deconectezi egr-ul pt ca tu oricum faci operatia asta cu cheia scoasa din contact, deci cu egr-ul nealimentat. Astfel incat nu conteaza daca bateria e conectata sau nu.

Eroarea va mai fi stocata insa daca egr-ul va functiona in parametrii dupa curatare, masina va merge bine.

Dupa un anumit nr de porniri/opriri se va sterge singura.

Dar e recomandat sa pui vag com-ul pe masina, sa faci o stergere a codurilor de eroare, sa adaptezi egr-ul si sa fii sigur ca totul e bine, dupa o tura cu masina sa-i mai faci o scanare dupa erori.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci eu am de gand sa scot supapa, sa-l bag peste noapte in solutie carburol  ( ca mai am ), si sa-l pun ziua urmatoare, si dupa asta sa ma duc apr. 4km pana la mechanic, ca el are tester si poate face adaptarea... se poate?

Sau indicat ar fi sa nici nu pornesc masina pana nu fac adaptare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O poti face si dupa ce ajungi la mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FaKyRu pana sa ti faci motoru ai puso vreodata pe testar...te întreb ca unu mecanic îmi zice ca e motoru dus si din cauza asta îmi da eroarea asta "egr excesive flow" adika baga o cantitate mare de ulei in eșapament si numi citește gazele egr... si țin sa spun ca mașină nu scoate gram de fum trage de rupe si ulei na mai mâncat de cand lam schimbat

Modificat de Cr3itooS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari. Am un golf 4 AZD, 160mii km, si in vara 2014 au sarit cativa dinti la curea distributie (plecam de pe loc), blocat motor, reparat in service prin schimbare cateva supape, toate ghidurile supapa, simeringuri, garnitura chiulasa (si indreptat). Era la 1000km dupa o revizie, nu s-a schimbat ulei la reparatie (folosesc castrol 10w40). Am mers de atunci 7mii km. In primii 3mii a fost ok, apoi a inceput sa manance ulei, progresiv, pe ultima mie de km am bagat cam 1 litru. De 2-3 saptamani se aprinde martorul de bord ptr emisii, iar in ultima saptamana a inceput sa apara pe display mesaj cu stop motor, presiune ulei. La busonul de la ulei are o pasta galben-maronie groasa de 3-4mm, inainte de reparatie nu aveam asa ceva cand faceam reviziile. Pasta pare a fi ulei (maioneza : ) cu apa. Lichidul de racire a scazut de la revizie cam 4-500ml, insa pare curat, nu intra ulei. Am fost sa masor emisiile, au iesit cam de 3 ori mai mari (rece si cald). Pare sa traga ca inainte de reparatia motorului, insa in general merg cu 2-3mii rpm. Am mers la cei care au reparat-o, mecanicu a sters pasta galbena de la buson, a completat lichidul de racire si a zis ca e de vina nu stiu ce sonda pt mesajul de pe bord, trebuie schimbata :) A zis ca e normal ca la modelul asta sa faca pasta aia la buson, de la condens. Eu am citit ca garnitura de chiulasa ar trebui stransa in 2 etape, i-am intrebat, raspunsul a fost ca mai nou se pune garnitura de TABLA! (probabil se refera la otel) si ca nu necesita strangere de 2 ori. La cald nu pare sa scoata fum cu miros de ulei, teava de esapament pare destul de curata (insa doar de 2-3mii km consuma). S-au uitat la motor, nu pare sa se scurga ulei pe undeva. Concluzia lor: "nu e de la reparatia lor, sigur trebuie facuta segmentare; daca ar intra apa atunci uleiul trebuia sa fie cu multe bule pe joja, ceea ce nu e cazul. In schimb, uleiul e f. murdar, asta indicand ca e problema la segmenti." Ce parere aveti? Multumesc. Bonus, incercand sa-mi dea de inteles ca nu e problema cu consumul de ulei, mi-au mai zis ca exista motoare (ex. Opel) la care in specificatiile motorului zice ca poate consuma maxim 600ml la 1000 km. Sau ca exista un motor de la Mercedes cu specificatii de max 1litru / 1000km. Abereaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da am pus-o pe tester inainte ca aveam probleme cu sonda lambda si aveam martorul ckeck aprins.Am pus testerul si aveam erori doar la sonda lambda 1 si 2 si la canistra de carbon,la egr nu am avut eroare si nici nu mia facut probleme inainte de segmentare.Spunei mecanicului sa se lase de meserie ca nu mai e de el.Nu e adevarat,daca nu scoate fum si nu haleste ulei nu e motorul,pai la mn scotea fum ca la vechea raba si papa ulei la greu si nu am avut nimic aprins,motorul tragea si mergea frumos.Dupa segmentare l-am curatat ca se blocase si nu mai tragea motorul deloc,intrerupea,ramasese pistonasul blocat,la cat fum a scos inainte era si cazul,l-am curatat si acum merge ceas dar nu i-am facut nicio calibrare,becul sa stins in mers dupa cativa km.

Masina ce simptome are de tot zici ca e din egr?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Abereaza?

Da.

Vina este a lor si lipsa lichidului de racire este datorita montarii necorespunzatoare a chiuloasei. Lipsa apei din ulei se datoreaza faptului ca uleiul ajunge la 120 de grade celsius in timpul mersului si apa se evaporeaza.

Ei vor incerca mereu sa o dreaga ca nu e din vina lor. Atata timp cat ai garantie la manopera, spune-le ca daca nu vor remedia problema, te duci la alt service pentru identificarea problemei si pui OPC_ul pe capul lor.

Pacat ca nu ai schimbat si segmentii daca tot ai dat chiulasa jos. Mai dadeai baia de ulei jos si puteai schimba si segmentii.

Faza cu garnitura de tabla nu tine pentru ca trebuie intotdeauna pusa o garnitura de chiulasa noua OEM care oricum e din tabla. Prezoanele la chiulasa sper ca ai cumparat setul de 10 si le-ai pus noi.

 

Eu, la 10 000 km dupa segmentare am completat cu 100ml de ulei. Faza ca unele masini consuma de exemplu 600ml/1000 km este o aberatie, mai ales la Opel sau Mercedes. Eu nu am auzit pana acum asa consumuri.

 

Chestiile astea tine de tine in principiu si cum abordezi tu problema cu ei. Eu am schimbat odata telescoapele fata iar unul din suportii rulmentilor radiali era pus invers si imi iesise jumate afara. M-am dus la ei si le-am zis ca imi trebuie masina astazi si o vreau reparata atunci si s-au conformat. La fel am patit-o cu o firma de inchirieri cand pe drum, s-a gripat pompa de apa si a sarit toata distributia de la punct. I-am sunat si aia incercau sa ma convinga pe mine ca e vina mea, ca defapt am condus fara sa fiu atent si s-a defectat termostatul si eu am condus cu el asa. I-am spus la telefon ca am reparat si eu masini la viata mea si ca nu tine faza asta. Am dus-o la service si aia au sunat la firma si le-a spus adevarata problema....de acolo s-au descurcat intre ei: service-firma de inchirieri.

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt Liviudr.

Man clar disparitia lichidului de racire se datoreaza, asa cum a zis si tehnics, montajului prost al chiuloasei. Deci la fel de clar e vina lor.

Acum pt ca lichidul de racire nu e murdar, rezulta ca uleiul este ars in cilindrii (segmentii uzati) sau curge efectiv pe undeva(verifica blocul motor, locul de parcare)

Legat de consumul de ulei la opel, e adevarat partial. Da e scris in manual la motorul de 1,6 16v ca mananca 600ml de ulei dar nu la 1000 km, la un schimb 10.000 km. Plus tu ai vw nu opel si aici nu scrie.

Eu iti recomand sa te duci cu amenintarea peste ei sa iti plateasca toata reparatia. Si nu doar atat, eu as cere decontarea reparatiei la un alt service, ca s-ar putea ca in 5000 de km sa o patesti iar.

Inca ceva, ca sa scutesti si alti colegi de o astfel de panarama de service, spune-ne pe unde e ca sa il evitam

Modificat de merisanubgd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri.

Acu daca stau sa gandesc si eu, imi pare rau ca n-am facut si segmentii :) De prezoane nu stiu, sper ca le-au schimbat (nu ma pricep), o sa verific pe factura.

O sa intru in ei cu amenintari, momentan incerc sa ma lamuresc care-i treaba. 

Imi arata pe bord STOP MOTOR. PRESIUNE ULEI SCAZUTA. Ei zic ca e senzorul defect. E posibil sa nu fie de fapt defect si de aceea sa si intre lichid de racire? Pare mult mai probabil. O masurare a compresiei pe motor ar trebui sa lamureasca asta?

De curs nu curge, n-am vazut in locul de parcare, m-am uitat de mai multe ori. M-am uitat si pe la blocul motor, poate curge pe undeva unde nu se vede.

Serviceul cu pricina e Radacini in Bucuresti. Reparatia am facut-o la Radacini de pe bdul Ferdinand, intre timp s-au mutat de acolo si s-au unit cu Radacini Vitan, unde sunt acuma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil si senzorul,uleiul de slaba calitate sau pompa de ulei sa se fi infundat.Pe mine m-a dus segmentarea si schimbatul semeringurilor,distributie,ulei,garnituri si altele cam in jur de 1700 lei,dar a facut treaba buna,am aproape 1000 km de la segmentare,nu mia papat niciun ml de ulei si nici lichid de racire e la semn cum l-am pus,fum nu mai scoate deloc,in special la rece si are alta vlaga..

 

intra pe aici sa iti faci o impresie http://vwforum.ro/topic/6694-presiune-ulei-probleme/page-13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FaKyRu când o pun pe testar si îmi șterge eroarea asta începe sa varieze relantiu da martoru se stinge....daca merg vreun km își revine din oscilație da mi se aprinde iar checkinu ....daca o pun pe testar inapoi îmi da decat eroarea asta "egr excesive flow" altceva numi da pe testar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cr3itoss curata.l bine si verifica.l daca lucreaza pistonasul ala,cauta 2 fire le legi la baterie unul la + celalalt la -,iar dupa ce le.ai legat pune un fir la pinul 1iar celalat la pinul 5 sau ultimul din egr si fa cateva atingeri si vezi daca se misca pistonasul,daca nu inverseaza firele cel de la pinul 1 la 5 si invers..Vezi daca reusesti..Eu asa l.am probat sa vad daca merge..

Curata si tevuta aia care duce la clapeta,dar vezi sa il montezi corect cu gaurica aia afumata spre tevuta,sa nu il pui invers ca merge si asa..

Modificat de FaKyRu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Curata si tevuta aia care duce la clapeta,dar vezi sa il montezi corect cu gaurica aia afumata spre tevuta,sa nu il pui invers ca merge si asa..

Si nu numai. Exista si un cot din aluminiu montat pe chiulasa. Si acela trebuie curatat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat astazi problema cu plafonatul la turatii mari.Asa arata teava  imediat dupa primul catalizator:post-145380-0-28650800-1428048100_thumb.

post-145380-0-32292000-1428048107_thumb.

Se desprinse o bucata din catalizator si se fixase foarte bine in teava.Abia am reusit sa o scot.Teava era opturata 95%.Si cand ma gadesc ca am mers asa vreo 200 km.Acum trage foarte bine.

Modificat de hanesti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acolo vad catalizatorul infundat cu calamina.

Foarte bine ca l-ai scos. Daca tot esti la service, verifica si ce-l de-al doilea catalizator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FaKyRu, multam pentru pareri. Mi se pare convenabil 1700 lei ptr atatea reparatii la motor. Presupun ca e doar manopera :) La mine mi-au cerut 850 numai ptr constatarea defectelor la motor cand s-a blocat motoru ca au sarit cativa dinti de la curea distributie.

 

Imi poate da cineva o recomandare ptr Bucuresti la un service serios unde sa fac o constatare pt motor? Probabil exista topic separat ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bne ca ai rezolvat.o,aceleasi simptome le aveam si eu,se plafona..O se se auda putin a teava goala,dar mie imi place cum suna,nu ma deranjeaza..

Liviudr 1700 m.a dus cu totul,piese +manopera si motorul a fost desfacut de2 ori,prima data a schimbat doar semeringurile si degeaba tot manca ulei si fum la greu,iar a 2a oara a schimbat segmentii care erau uzati si totul ma dus 1700 lei dar sunt foarte multumit,am scapat de toate problemele..

Daca veneai la mecanicul meu iti lua 100-200lei pt constatare si te rezolva rapid in cateva zile,daca nu avea clienti programati,a mea a fost gata in o saptamana,dar nu a stat tot timpul numai de ea,mai avea si altele..

Modificat de FaKyRu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms. Sper sa gasesc si eu in Bucuresti un mecanic care sa fie bun si sa nu ma rupa la pret daca e de segmentat. Daca nu, poate apelez la tine sa imi dai date de contact pt mecanicul de care zici si o aduc acolo :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Liviu daca ai timp poti sa te duci la Alexandria 180km dus intors si iti recomand eu serviceul la care am fost in ianuarie si care mi-a facut segmentarea pentru 1300 ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam. Iti cer datele de contact cand e sa fie, am notat. Momentan incerc sa lamuresc treaba cu cei de la service-ul unde e masina. Sa rezolve ce tine de ei daca e de la garantia lucrarii si apoi merg mai departe cu segmentarea. Momentan incerc sa aflu de un service ok din Bucuresti ca sa pot face o constatare, in cazu in care nu ma inteleg cu cei de la service-ul cu garantia. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FaKyRu am testat egr niciun sintom de deschis sau închis am inversat si firele ai nimik....si in eșapament se simnte ca odată iese gazele mai repede odata zici ca nici nu iese nimik...dar motoru merge bn la relanti,de tras trage si cand este unpik mai rece si pornesc mașină de din merge ce merge si da semne sa se opreasca ,scade brusc in turație odată chiar mi sa oprit motoru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca e egr.ul dus,monteaza.l la loc,dar pistonul ala sa fie pe inchis,nu iesit in afara si nu ai mai pune mufa,apoi ia.o la alergari,sau mai incearca cu un alt egr de la cnv sau de la dezmembrari.Din cate spui u in leg cu gazele de esapament pare a fi semne de catalizator partial infundat,poate si de aia ai oscilatii.Ai masina de mult timp?stii cumva daca motorul a mai fost segmentat?cati km ai cu ea?Te intreb ca poate inainte sa o cumperi o fi papat ulei si a scos fum si cu timpul s.a mai infundat..

Modificat de FaKyRu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am luat masina in decembrie anu trecut ,cum am luat masina iam schimbat uleiu iam bagat castrol 10w-40 ,si mi mancat la 3000 de km un litru de ulei,porma lam schimbat iam bagat un liqui moly 10w-40 am aproape 1800 si nu mia mancat gram de ulei,masina na scos fum niciodata de cand am luat o,nici cand o pornesc dimineata,scoate unpik de abur porma nici nu se cunoastem ca am esapament,masina are 157 de mi,aku nuj daca o fi reali sau nu da masina arata impecabil,de tras trage de rupe de la 3000 incolo zici ca intra turbo cat de repede se duce la 6000,iam dat 210 km/h,porma tiam zis ca mi intrerupea la relanti daca ii dadeam peste 3000,saremediat problema iam curatat senzoru map si numai face deloc,si cum ziceam am fost aku 2 zile pe testar sa vad ce are si numi da altceva decat :egr excesive flow:in rest nimik,am gasit egr de origine la oradea la dezmembrari PIERBURG ca al masini la 230 de lei...o sa fac comanda sapt care vine sa l iau....iam facut si rar pentru inscriere mia iesit euro 4 fara probleme si fara relati

Modificat de Cr3itooS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu gasesti prin ploiesti cat e el de mare un egr,il si probezi,nu stii ce iei si de pe net..Dute pe la Dancor spre blejoi,sau dupa e nu mai stiu exact,la intrare in ploiesti mai e cum vii dinspre metro,mai sunt multe prin zona..Dar mergi cu mufa scoasa ca nu are nimic,doar ca iti ramane becul aprins,in rest nu afecteaza mersul motorului..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!