Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

eu sunt multumit de masina asta si de motorizare

mai putin de 1.6 nu as lua niciodata

este foarte frumoasa, destul de spatioasa, portbagaj mare pentru concediu, destul de confortabila si binenteles foarte silentioasa in mers chiar si la viteze de peste 100 km/ora

masina mea a ajuns la 171.000 km si pe 28 decembrie face 10 anisori

dar chiar si dupa acesti 10 ani masina arata de zici ca are doar 4,5 ani deoarece a fost intretinuta si nu are deloc deloc rugina la caroserie

fostul proprietar nu a avut probleme cu ea, decat ca a schimbat injectoarele pe la 150.000 km (deoarece a folosit benzina naspa de 95 vreo 2,3 ani) si atunci a fost nevoit sa cumpere altele noi originale ca sa fie sigur ca totul va fi ok

de atunci cica nu a mai bagat deloc bani in ea ,,, decat consumabile binenteles!

injectoare originale VW cica l-au costat 2800 lei ca sa ai o idee si de preturi, dar probabil ca astea sunt si cele mai scumpe piese la ea

schimbat bieleta si cap de bara pentru roata stanga fata (a fost mai multe gropi mari cred,,, luate si cu viteza) = 135 lei

alte preturi poti cauta si tu sa vezi ca sunt aproape la fel la ca la un Logan sau mici diferente, dar piesele originale rezista in timp mult mai mult, deci nu vei avea bataie de cap si bani aruncati

eu folosesc benzina de 99+ si merge superr bine

ce sa-ti mai zic: cand zici VW zici masini solid construite si cu atentie la detalii

motorul de 1.6 daca ai grija de el nu te va dezamagi la drum lung (am facut un drum de 1400 km si masina s-a comportat impecabil)

am prieten cu vw golf 4 acelasi motor de 1.6 benzinar, i-a facut si un chip tuning ca el este maniac dupa viteza ,, alearga cu ea in toata tara (lucreaza ca agent de vanzari) ,, si deja a ajuns la 220.000 km si la fel zicea ca NICIODATA nu a fost nevoit sa chema "Rampa" sa-l aduca pana acasa

legat de preturile lor, este normal ca un 1.9 tdi ar fi si mai bun, dar trebuie sa mai pui inca vreo 2000-2500 euro

de diferenta de bani castigi mai multa forta, consum mai mic putin, dar si mai multa galagie si ceva cheltuieli mai mari la filtre, impozit, RCA

cu 2500 euro gandeste ca vei cumpara ~ 2000 L de benzina :lol: si deci iti vor ajunge la un consum mixt de 8% cam 25.000 km adica .... 2 - 3 ani ai combustibilul gratuit :lol:

spor la cumparaturi si mare atentie de la cine o cumperi!!

nu te grabi, chiar daca pare o super oferta!!

astfel de achizitii nu se fac imediat, te mai gandesti 2,3 zile cu riscul de a pierde SUPER OFERTA lui x sau lui y

super oferte nu EXISTA!! cine o vinde are un anume motiv si pretul este ca atare

oricum viitoarea mea masina va fi in mod sigur tot un VOLKSWAGEN (binenteles asta daca nu castig la loterie si atunci trec direct la Mercedes ) :wacko:

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stefanutz30 merci pt raspunsuri :rolleyes: intr-adevar golfu e o masina solida si buna, m-am indoit putin de motorizarea asta, dar se pare ca daca tu nu ai avut probleme atat timp cu ea, deloc si nici nu ai necesitat rampa la drumuri lungi nu pot fi atat de critice problemele comune.(in principiu cam de asta am nevoie, sa nu chem rampa dupa mine la sute de km distanta de casa, cand ies cu masina in deplasari lungi).

Apropo cum stai la consum cu ea urban/extra, iarna/vara? Avand in vedere ca la 4000e posibil sa iau un diesel dar din 99 2000 maxim si foarte suspect, sau foarte multi km , ceea ce ar necesita o investitie ulterioara pt reconditionare.

Personal, din punctul tau de vedere, consideri ca mai bine luai diesel in loc de benzinarul pe care il ai ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e un pic off topic, juice stii cum se zice, fiecare masina are fraierul ei :rolleyes: asa ca bafta la cumparare, no offence!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate dumping:))

btw , de ce nu ti-ai completat consumul la semnatura ? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

be ontopic!!! nu am completat ca nu am stat sa tin minte km parcursi de fiecare data, etc. sa revenim la topic, la golful meu in afara de cateva bucse si ulei si filtrele de rigoare nu am avut probleme cu ea. consum am scos out si 5.0, dar am mers doar cu schimb de treapta in 2000. e importanta si benzina pe care o pui. o problema pe care o am momentan e pornirea la rece , problema pe care nu am reusit sa o rezolv inca din studiu pe forum. urmeaza sa intre in service si sa incerc sa-i dau de cap. dar asta e singura problema pe care am avut-o la golf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

be ontopic!!! consum am scos out si 5.0, dar am mers doar cu schimb de treapta in 2000.

Ai scos 5l consum?pe computerul de bord?instant sau media?ma intereseaza cum ai reusit?La ce viteza maxima si in treapta 5 in general?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

media pe computerul de bord, la un drum piatra neamt-bucuresti. am schimbat in 2000 de ture, nu ma grabeam si vroiam sa vad cat consum scot. benzina de 99+, km cam 350! a fost un test pt ca nu ma grabeam, ca de obicei nu schimb sub 3000-3500! si evident nu mai iese 5 l/100

si sa stii ca am facut acelasi timp chiar daca am schimbat in 2000.....

Modificat de dumping
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consumurile mele sunt cam asa:

la drum lung - 2 persoane = 5.6

la drum lung - 4 persoane si ceva bagaje + AC = 6.6

in oras fara AC = 8.8

in oras cu AC pornit = 10 si daca prind blocaje si trafic infernal cum sa ma intampla prin Bucuresti in anumite zile cred ca ajung si la 11 sigur

deci mixt ar fi pe la 8 L /100 km si vorba colegului poti ajunge si la consum de 5 daca stai cu ochii pe turometru si drumul este liber

apropo inainte sa-mi cumpar VW, tot la opel astra 1.8 hachback ma uitam si eu si la ford mondeo 1 ,, ca mondeo 2 sarea lejer de 5000 coco

cam toate astea se invart in jur de 4500 euro daca sunt in stara buna cat de cat

la opel astra mi s-a parut foarte mic spatiul interior si motorul ala cam maricel pentru ce are nevoie masinutza aia

motorul diesel la ford mondeo 1 este tareee zgomotos dar ford-ul are suspensii independente si la gropile din bucuresti :D .. ee un mic avantaj

si golf/bora, cand m-am urcat in ele ,, m-am simtit ca acasa !! sincer iti spun

am ezitat si eu cateva zile ce sa fac, mai caut VW pe motorina ceva la 5000 euro ,, si apoi incep si bag bani in ea sa o aduc pe linia de plutire

sau motorul actual pe Bora, care este ok ca forta dar specific ,, ca din cand in cand imi doresc sa fi avut un cuplu motor putin mai mare si ceva caluti in plus mai ales cand masina este incarcata de bagaje si pasageri plus AC-ul pornit

daca retin bine motorul de 1.6 are cuplu motor maxim de 148Nm pe care il atinge la 4500 turatii si

perfect pentru ea si pentru mine ,,, ar fi fost un 175 Nm / 4000 turatii ca sa fiu cel mai multumit posesor de VW raportat normal si la pret caci pretul lor este superr bun pentru ceea ce ofera

a si nu uita si faptul ca gasesti piese pe toateeee drumurile pentru ca este cea mai populara si cea mai bine vanduta masina

evident raportul pret/performante/fiabilitate este numarul 1 pe meleagurile noastre

deci i-ati una din motorizarile de la VW pe care ti-o permite buzunarul si te asteptam pe aici sa ne zici ce parere ai

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti. Am si eu un motor AZD si am o curiozitate... mie mi se pare ca se tureaza cam greu. Adica, am mai avut motoare pe benzina, si Dacie, si Cielo, si parca, atunci cand apasai acceleratia pe liber, aveai repriza, se tura frumos si repede. La mine chiar daca apas progresiv, chiar daca apas brusc se accelereaza greu, chiar si pana la 3.000 rpm. Zilele astea am incercat un Golf V 1.6 8v, si se tura mult mai repede decat al meu. Cine s-a mai confruntat cu asa ceva, poate ma lamureste si pe mine, sau poate asa se comporta motorul asta. Salut si numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motoarele 1,6 8V au cuplul maxim la 3800 rot/min iar cele 1,6 16 V au cuplul maxim la 4500 rot/min.

asta cred ca influenteaza destul de mult faptul ca un AZD trage mai slab la turatii mai mici fata de un 8 valve.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe liber se tureaza greu ?

hmm nu stiu ce sa zic ..

la mine pe liber se tureaza destul de repede

poate te referi cand motorul este in sarcina !! atunci da dureaza cateva secunde pana ajungi sa depasesti 4000 ture mai ales daca ai schimbat treapta de viteza pe la 2000

de asta unii zic ca este putin "puturos" motorul ;) ca trebuie sa fii atent sa schimbi vitezele la momentul potrivit, ceea ce in oras, mai ales unul aglomerat, se traduce prin o oarecare intarziere de 3,4,5 secunde

dar te inveti cu masina si dupa o perioada schimbi treptele dupa zgomotul produs de turatiile motorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu stiu exact ce poate fi la voi problema, dar si eu cam aceasi problema am, doar ca m-am obisnuit cu ea.

Dar eu cand m-am dus la service mi-au spus ca pedala este de vina, cum ca raspunde cu intarziere la comanda (la apasarea pedalei). Mi-au spus ca "problema" asta se rezolva cu VAG-COM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e vorba de turatia in gol... la fel si turatia in sarcina. La mine pedala e ok, si atunci cand o apas foarte putin, acul turometrului se misca. Nu stiu daca problema asta cu urcarea lenta in ture se poate rezolva cu VAG-COM, dar bine-ar fi. Cred ca pana la urma trebuie sa ma urc intr-o masina cu acelasi motor si sa vad daca se aseamana la pedala cu al meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu cand apas putin mi se misca acul, nu este vorba de asta.

Sti ce sa incerci ca sa vezi despre ce vorbesc. Lasa la liber, apasa brusc pedala pana in fund si o si lasi imediat, brusc, apoi ai sa vezi ca desi ai lasat pedala motorul ramane turat putin si doar apoi isi revine .

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

sunt un nou posesor de AZD si ca tot romanul am inceput verificarile pe la motor, etc...problema: am obs. prin gura de umplere cu ulei de la motor , inauntrul ei pe palnia ce intra in motor si in motor (cat se vede) ca este foarte murdar, are ceva depuneri ca o mazga ...? ce sa fac in privinta asta?...o spalare a motorului pe interior ar rezolva problema sau ar agrava-o...?

...multumesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea...care sunt anti-tratamente "minune" pentru motor,e sa ii faci schimbul.Dar mai intai cumperi un ulei prost(ieftin) il bagi in motor si il lasi pornit 15minute dupa care il scurgi imediat cat e cald.Lasi la scurs macar o ora.Apoi o tii numai cu ulei calitativ.In cazul in care nu ai trancaneli,batai in motor,nu ai de ce te ingrijora.Daca "mizeria" la care te referi e ca o pasta de dinti(consistena si culoare) e din cauza condensului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...exact, ii ca o pasta de culoare maronie...acuma am obs ca si uleiul ce il are in motor nu este conform cu norma VW ...o sa-l schimb sapt asta...

..in legatura cu spalatul la interior am mai citit si parerile sunt si pro si contra...pana o sa fac schimbul mai astept niste pareri ...mersi:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt vapori de ulei. Nu afecteaza cu nimica motorul, totusi asculta sfatul lui zebrocksky.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este cumva de la ESP aceasta chestie? Eu asa am vazut pe internet.

Faza este ca eu nu am buton de ESP la bord.

Ma poate lamurii cineva? Multumesc

esp.th.jpg

esp1k.th.jpg

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da mersi, asta stiam si eu. Dar cand am vazut treaba aia m-a pus pe ganduri. Daca totusi chestia ii de la ESP, ce rost are acolo daca eu nu am ESP? Sau este de la ABS?

Eu asta vreau sa aflu. Nu sa vina cineva sa-mi zica ca n-am ESP si atat. Nu ma linisteste cu nimica.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Relax man, da-i pe google o cautare (sau chiar in forum) si cauta un manual de service de golf 4/bora si cauta componenta respectiva si ai sa aflii singur raspunsul, si atunci satisfactia o sa fie mai mare, decat daca ti-ar spune cineva direct, ce ai acolo. :icon_thumright: probabil e pompa de ABS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect!!

este pompa hidraulica pentru ABS

nici eu,, si nici tu nu avem ESP :icon_thumright:

asadar iarna in special,,, trebuie sa mergem mai incet, mai prudent si neaparat cauciucuri bune

in rest sanatate cat cuprinde

post-68319-1285157998_thumb.jpg

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!