Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Sr-ul e alta treaba. Tu ai pe tubulatura de adisie a aerului alt senzor, ce masoara cantitatea de aer admisa, azd-ul nu are asa ceva si are doar acel senzor ce masoara presiunea si temp aerului in galeria de admisie.

Desi sunt tot motoare 1.6, sunt f diferite constructiv, mult mai intortocheat sr-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,

este normal ca dupa un drum mai lung, sau motorul prea "incins",  cutia de viteze sa raspunda mai greu? sau de fapt timenoeria raspunde mai greu, un fenomen mai ciudat as zice, de parca metalul s-ar dilata :). Si reactiile motorului sunt mult mai lente fata de reactiile de la inceputul calatorie.... ..nu stiu daca ma exprim eu corect... Am obervat aspectul asta de fiecare data cand am drum pitesti-bucuresti, sau orice alta calatorie unde drumul presupune cel putin 100km lungime.

multumesc,

Modificat de smok3r
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e normal insa e o boala specifica.

Tine de tijele timoneriei ce au uzura si nu mai se misca articulatiile usor. O solutie ar fi curatarea acestora si ungerea lor cu vaselina speciala pt timonerie.

Este o vaselina speciala, rezistenta la temperatura si mizerie, ce am gasit-o la reprezentanta insa la un cost exorbitant: 150 lei tubul, tub ce iti ajunge si 10 ani de zile pt o timonerie.

 

Probabil se poate folosi si vaselina universala insa sa fie dirt repellant, adica rezistenta la mizerie si desigur sa rezuste macar la 100 grade temperatura.

 

Apoi, daca motorul iti merge greu cand e cald poate are nevoie si el de o curatare a clapetei, a egr-ului dar si o verificare a bimetalului din carcasa filtrului de aer sa nu fie blocat.

Daca se blocheaza sa traga aer din galeria de evacuare, acest aer fiind fierbinte, afecteaza randamentul motorului cand temperatura aerului atmosferic nu e negativa.

Se poate dezafecta acest bimetal si se va comanda acea clapeta manual, cand sunt temperaturi pozitive sa traga aer din compartimentul motor, cand sunt negative sa traga din galeria de evacuare.

E si un topic dedicat, in care se dezbate pbma acestui bimetal si unii colegi l-au gasit de cumparat pe ebay.

Ca piesa singulara nu exista in oferta magazinelor de piese deoarece este parte componenta a carcasei filtrului de aer (capacul de pe motor).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este normal ca dupa un drum mai lung, sau motorul prea "incins", cutia de viteze sa raspunda mai greu? sau de fapt timenoeria raspunde mai greu, un fenomen mai ciudat as zice, de parca metalul s-ar dilata . Si reactiile motorului sunt mult mai lente fata de reactiile de la inceputul calatorie.... ..nu stiu daca ma exprim eu corect..

 

Asa am patit si eu cand am fost cu masina in Ro. Singura solutie rapida care am gasit-o e sa iau un spray de vaselina si sa ung toate lagarele de la timonerie. E drept ca nu tine mult, dar la zona nordica unde circul eu cu ea, nici nu simt. 

 

Legat de timonerie, nu am inteles niciodata de ce VW a ales acest sistem de lagare destul de complicat. La Volvo de exemplu, am vazut ca e destul de simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la a mea intra greu treapta 1si treapta 2agata putin,articulatiile le.am uns,degeaba,cand stau la un semafor nici nu vrea sa intre in a 1a doar daca bag a2a si a intaia rapid, cateodata intra cateodata nu,asta am observat cand se incalzeste motorul,cand e rece parca intra mai bine fara sa agate si cu motorul oprit intra cateodata usor fara sa agate tr 1.Uleiul nu l.am verificat,o sa il schimb..Cu restul de viteze nu am treaba decat cu tr 1care nu intra mereu si tr2 care agata putin dar intra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan multumesc pt explicatii in primul rand!

Daca poti mai ajuta-ma te rog cu o informatie, si anume unde gasesc bimetalului din carcasa filtrului de aer?

Clapeta de aer si egr-ul le-am dat jos de pe masina acum ceva timp si le-am curatat temeinic, si clapeta o verific destul de des.

Oare reactiile motorul mai lente la cald cumva pot fi generate si de scaderea compresiei ? asta datorita unui ulei mai subtire cum este 5w40?

cineva mi-a recomandat folisrea unui ulei mai vascos, 10 sau 15w

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FaKyRu am schimbat si eu uleiul in cutia de viteza dar nu a este nici o schmbare.Si la mine refuza cateodata sa intre in a 1-a si a 2-a .Deci nu ajuta prea mult daca schimbi uleiul.

smok34 si mie mi-a recomandat cineva sa bag 15w.Eu trebuie sa segmentez motorul pentru ca in 3000 de km am bagat 1l de ulei. Inca nu am desfacut sa vad ce mai este de schimbat pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am bagat 15w si tot degeaba, il papa in nestire si scotea fum de nu vedeai in spate. Dupa segmentare si semeringuri schimbate sa rezolvat problema..

Cu intrat.ul greu in treapta 1 e sa nu fie cv prin cutie sau timoneria uzata..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai spun inca odata, oamenii aia nu de prosti au proiectat motorul asta sa functioneze cu 5w40. Am mai postat odata aici ce inseamna sa bagi ulei neadecvat intr-un motor. Nu cred ca 1500 ron e prea mult pentru a rezolva problema corect si definitiv...

Your choise !

... si discutia despre timonerie si cutia de viteze e offtopic...

Modificat de merisanubgd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15w i.am pus la completare ca nu avea la magazin si ca ajung acasa i.am bagat din asta,Dupa i.am pus ulei nou 10-40 care il halea la greu.Daca ai bagam 5w trebuia sa am canistra in portbagaj.. Dupa segmentare mecanicul mi.a recomandat 10-40 si la toate am numai 10-40si am cu una aproape 400 mii si nu papa 100ml ulei la 10 mii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ce argumente vii cand sustii asta? Eu zic ca am fost destul de plauzibil in explicatie...

Cred ca vb singur ca televizorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai spun inca odata, oamenii aia nu de prosti au proiectat motorul asta sa functioneze cu 5w40. 

 

Gradul de ulei il pui in functie de zona climaterica. Atata timp cat respecta normele VW501.01 sau VW502.0 este ok.

De exemplu eu la mine bag 5W40 pentru ca este zona nordica si foarte rar temperatura exterioara ajunge la 15-20 de grade ( la 30 de grade aici este canicula ) .

In Romania se poate baga fara probleme 10W40.

 

Daca poti mai ajuta-ma te rog cu o informatie, si anume unde gasesc bimetalului din carcasa filtrului de aer?

 

"Bimetalu" se gaseste in carcasa filtrului de aer. Scoti capacul negru deasupra motorului si desfaci suruburile. Uita-te aici si cauta tipul de motor AZD si vezi ca este pozitia nr.6

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acrod, search-ul mai face fite, nici mie nu imi functioneaza de fiecare data cum trebuie, mai degraba caut direct pe google, insa na, nu toti suntem asa de familiaritazi cu forumul.

 

Asadar te rog Laurentiu nu sterge postul meu chiar daca e offtopic, macar stiu baietii incotro sa caute si nu vor mai fi (speram) oftopic datile viitoare, fiind pana la urma boli ale masinilor cu motoare azd.

 

- Legat de acel bimetal

Daca s-ar cauta dupa "trage mai prost cand se incalzeste"

http://vwforum.auto-bild.ro/topic/53838-trage-mai-prost-cand-se-incalzeste/page-4

se va gasi un topic unde se detaliaza pbma acestui bimetal, pozitionarea lui, modalitati de remediere ba chiar si de unde se poate cumpara fara a

comanda intreg capacul.

 

- Legat de uleiuri, scriu asa sumar pt ca s-a vorbit, insa daca se va lectura "ce ulei recomandati?"

http://vwforum.auto-bild.ro/topic/46068-ce-ulei-recomandati/

sigur va veti lamuri pe deplin.

 

Daca motorul o ia pe ulei, degeaba pui tu ulei x-w40 ca nu faci nimic.

15w40 e doar putini mai gros la cald decat 5w40, la rece in schimb e vaselina pe langa 5w.

Pe noi ne intereseaza comportamentul in special la cald, adica la 90 de grade, nu ma ajuta cu nimic daca la 40 de grade e mai vascos.

Plus, 10w si 15 w sunt net inferioare ca formula cu 5w-ul, astfel incat se va folosi un ulei clar inferior in orice regim de exploatare vreti voi. A doua la mana, extrem de putin 10w40-uri respecta norma vw502.00, de 15w nici nu mai vorbesc.

 

Desi nu e un ulei care se potriveste 100% regimului de exploatare din Romania, tin sa precizez ca de nou, azd-ul folosea 5w30 si teoretic, poate fi folosit in orice motor sanatos chiar daca are si 200.000 Km.

 

Asadar, ar fi mers un 5w50 precum mobil 1 peak life, care e mai gros decat xw40-urile.

Sau in cazuri extreme un mobil 1 10w60 care mai are si aditivi speciali pt redarea elasticitatii garniturilor imbatranite.

 

Dar e cam frectie la picior de lemn, acest compromis nu va remedia decat neetanseitatile minore, altfel tot la segmentare si schimbare semeringuri ajungeti.

Pt ca, nu putem generaliza problemele comune ale motoarelor in cazul consumului de ulei, fiind vorba de o problema specifica, ce tine strict de mentenanta.

La azd nu e vorba de o uzura efectiva, ci in multe cazuri de un blocaj al segmentilor curatitori, care inseala deoarece motorul va avea compresie buna si multi mecanici neavizati nu vor inlocui segmentii.

 

- Legat de timonerie, exista topic la fel dedicat

http://vwforum.auto-bild.ro/topic/62354-reglajul-timoneriei-mk4/page-5

si

http://vwforum.auto-bild.ro/topic/39075-schimbator-de-viteze-probleme/page-7

Gasiti aici cum se demonteaza, ce se verifica, ce se schimba, codul vaselinei pe original.

 

Insa sa fac un sumar, daca aveti jocuri in acele articulatii, pa si la revedere.

Doar dupa remedierea jocurilor si ungerea articulatiilor, se va regla timoneria.

La actionarea la maxim spre stanga a schimbatorului de viteze acesta trebuie sa fie la o distanta de cativa mm fata de o ureche de plastic ce se poate vedea daca ridicati mansonul schimbatorlui, ureche care poate fi uzata, caz in care va trebui inlocuita si acea piesa.

 

Ungerea articulatiilor in cazul in care exista jocuri mari nu e decat frectie la picior de lemn.

 

Jocurile pot fi amplificate si de suportii motor slabiti/uzati, asadar verificatii si pe acestia.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua am si eu o problema sper sa ma ajutati cu un sfat. Am un golf 4 1.6 16 v , am schimbat recent garnitura de chiulasa , semeringurile , 2 garnituri la epurator deoarece imi pierdea ulei . Dupa ce am scos-o din service am mers cam 200 km drum lung si de odata eram cu viteza a 4 in 1500 ture si se aprinde becu la ulei accelerez putin spre 2000 se stinge , asa face cu orice viteza in 1500 de ture se aprinde becu. Am resunat la service m-ia zis sa verific daca incarca alternatoru sau sonda de ulei si cam atat :(..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai mai verificat nivelul de ulei? Mai intai verifica mufa care intra in sonda de sub baia de ulei,vezi in ce stare este. Ai atins cumva cu masina de vreo bordura, pamant cv? Iti mai arata vreo eroare in bord?Posibil sa fie si altelnatorul sa nu fi bagat vreo mufa pe acolo, verifica.le si pe alea poate scapi usor..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai dupa ultima iesire din servis nebunu ala m-ia pus ulei peste maxim nu ar fi o problema asa mare. Sa ating pe dedesupt am scut de metal am mai atins uneori dar am scut deci nu cred ca am atins acolo. Si ca sa verific mufele trebuie sa o pun pe canal nu ?

Alte erori nu mai apar motoru trage bine nu am problema , eh dupa vreo 10 km cand am 1500 ture e gata se aprinde becu la ulei rosu. Am mers 200 km si nu a scazut nici 1 mm nivelu de ulei

Modificat de AndreiAnd27
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu fie din cauza ca ai pus prea mult, e trecut uleiul de zona hasurata? Adica peste curba aia in sus?Daca vrei sa verifici trebuie sa o pui pe un canal,sau pe o rampa ca sa poti da scutul jos.Problemele astea de cand au aparut de dinainte sa faci motorul sau dupa interventie?Daca toate sunt ok pune testerul si vezi ce erori da..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da e pana la curba aia de sus , e trecut de zona hasurata cu 1 cm aproximativ.

 

Pana acuma nu doar daca o duceam in 5000 atunci se mai aprindea becu dar statea 10 secunde maxim. 

Modificat de AndreiAnd27
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alta cauza sa nu fie pompa de ulei infundata si nu mai face fata si poate de aia se aprinde becul in turatii.Normal nu ar trebui sa se aprinda chiar daca ai dai blana,e cv pe la senzori sau pompa.Dute la cnv sa puna tester-ul.Eu cand i-am facut segmentarea am mai gasit pe fundul baii de ulei cv depuneri,pompa era ok,dar le-a curatat bine.

 

Dc ai schimbat semeringurile?consuma ulei sau scotea fum albastrui?La mne nu a mers cu schimbatul semeringurilor,scoatea mai rau scotea fum,iar la a 2 a interventie erau segmentii de ungere busiti nici nu mai stateau pe camasa..

 

Mai arunca o privire pe aici poate vei gasit probl ta

http://vwforum.auto-bild.ro/topic/47472-problema-martor-presiune-ulei/page-3

Modificat de FaKyRu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai acuma nu se mai aprinde in turatie mare 4000 5000 . dar se aprinde in 1500. 

 

Pai da consuma ceva ulei si nu vedeam cauza , cand am fost la un nene aici m-ia zis vezi ca ai ulei pe o rola de la distributie si nu e bine a zis . Si am lasat-o , m-a sunat apoi si a zis ca garnitura de chiulasa e dusa si daca tot umblu aici iti schimb si semeringurile ? si i-am zis da  O mai zis ca la 100.000 km cam asta e buba la orice golf 4 1.4 , 1.6. Si nu scotea fum deloc , mergea normal , stii unde e capacu la motor in partea stanga in capac ai un furtun gros ei daca il scoti pe ala cu motoru pornit si nu scoate gaze fum abur orice motoru nu manca ulei, daca scoate e naspa. La mine pierdea pe undeva .

 

Cam in ce pret mar duce un mecanic sa verifice ce mi-ai spus tu ? 

 

Am aruncat o privire pe siteul ala , trebuie sa merg la service sa vad ce imi spun aia cu pompa de ulei si ce mai e pe acolo.

Modificat de AndreiAnd27
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un test vag-com e in jur de 50-60 lei,Daca e pompa,treb sa dea baia de ulei jos ,uleiul,e putin de munca..Pe mn m-a dus segmentarea cu piese +manopera in jur de 1700 lei,dar sunt f multumit,nu a mai papat deloc ulei si nici fum nu mai scoate.Cauta un mecanic bun,nu lasa sa isi bage nasul toti ca mai rau o strici,dar urgenteaza sa te duci ,sa afli cauza,sa nu mai circuli cu ea e posibil pompa sa nu mai bage ulei si termini motorul de te face sa iei altul..

 

Ce ulei ai in motor?Aditivi ai bagat ceva aditivi de cand ai cumparat-o si pana acum?

intra aici si vezi ce a patit unu ca a mers cu becul aprins..

http://vwforum.auto-bild.ro/topic/47472-problema-martor-presiune-ulei/page-3

Modificat de FaKyRu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In motor am ulei Castrol 10w40 , pai da are varul meu tester si il bag sa vad daca da vreo eroare .... am mai inteles undeva ca , cand se incalzeste motoru se incalzeste si alternatoru si daca nu mai baga curent calumea deviaza martorii

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Macar de ar fi alternatorul sau cv pe la senzori,Dar daca nu ai erori pe Vag, inseamna ca e pompa. I a sa o pornesti si vezi daca ai zgomote ciudate pe la motor.. Dar nu mai circula cu ea sa nu o strici mai rau..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da asa fac dar chestia e ca doar cand se incalzeste apare becu in bord. Daca merg asa prin oras nu apare nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, e posibil ca atunci cand sunt pe rezerva sa traga mai bine masina?, poate fi ceva legat de pompa? Mulțumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!