Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Am precizat doar pt ca sa nu maibgreseasca si altii ca mine sa zica, ca le mananca 400 de ml la x km, cand defapt e vb de 200 de ml

Si la AZD cred ca sunt toate la fel, ca au aceeasi baie, bloc, joja

Modificat de merisanubgd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi halea 400ml la 100km parcursi,completam pana ajungea la nivel si dupa un dus-intors Breaza-Ploiesti si ce mai ma plimbam prin oras cand soseam acasa dupa 3ore de stat nivelul era la minim si dupa ce ai schimbasem doar semeringurile tot la fel consuma parca scotea fum mai rau,si dupa ce i.am schimbat si segmentii nu a mai consumat nimic si am aprox 1000km,parcursi si deloc fum la rece..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De exemplu la mine aveam nivelul de ulei aproape de maxim pe joja si dupa un drum brasov-bucuresti si retur cu turatie de maxim 4000 rot/min la verificare nivelul se afla in zona hasurat pe joja.

Deci din ce observ la turatie constanta ii place uleiul.

Masina are 181.500 km reali si merg cu 5w40.

Intre schimburi ajung sa ii completez 1l si nu depasesc 10.000 km cu un ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de sfaturi.Stiam si eu ca nu incape mai mult de 4 litri, dar se pare ca mecanicul de la Autobest All Quatro Constanta a considerat  ca " lasa ba ca merge'asa" si a bagat tot bidonul.Deci la mine uleiul acum e fix unde incepe zona hasurata.Deci imi recomandati sa nu mai pun ulei? Nu e nici o problema daca mai merg cu ea asa pana verific daca e de la segmenti si semeringurile ? Sa iau totusi 1l sa il tin la mine pana una alta?

Modificat de hanesti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e unde incepe zona hasurata de sus adica la max, da poti merge, daca e la minim in partea de jos, nu, va tb sa il completezi neaparat daca tii la motorul tau.

Ai grija cand verifici masina sa fie parcata la orizontala, nu inclinata si motorul sa fie oprit de ceva vreme ca sa se scurga uleiul in baie(cel mai bn verifici dimineata inainte de prima cheie)

Poti merge cu masina dar cu cat vei merge mai mult vei avea mai multe depuneri.

Eu zic sa ai totusi un L la tine ca sa nu ramai pe uscat cine stie pe unde.

Modificat de merisanubgd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e la minim,(de unde incepe zona hasurata de jos).O sa mai completez pana ajunge la jumatate.Poate totusi a fost de la surplus de a dat pe afara tot.Sa vad cum se comporta de acum.Daca tot scade e clar ca trebuie schimbati segmentii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FaKyRu cam mănâncă ulei la 3000 de km mia mancat jumătate de kg de ulei io zic ca e cam mult de scos nu scoate fum trage de rupe ......daca schimb vitezele pana in 3 mi merge motoru bn la relanti daca ii dau peste 3000 si o las la relanti începe sa bâlbâie...o accelerez la relanti peste 4000 de ture își revine...motivul ar fi de sufocare ca si cum bar avea aer sau ceva din alimentare....ulei am castrol 10w 40 a3 b4

Modificat de Cr3itooS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil,egr si catalizator cv,fa o curatare a egr.ului,iar cu papatul uleiului cred ca scapi doar cu semeringurile,vad ca nu haleste exagerat de mult..Dar prima data curata egr.ul si eu am avt probl cu el dupa segmentare,nu la mai curatat si l.a montat asa si la 2zile a inceput sa faca urat sa tremure,sa nu mai traga,relantiul oscila rau,dar eu stiind de la loganul meu diesel ca avusem probl cu egr.ul,ramasese blocat si facea urat,imd mi.am dat seama care e problema,iar axm trage bine,relantiul sta bn si nu mai papa ulei care ma dispera cat ai puneam..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am curatat egr de 2 doua ori in 2 luni egr........cand lam curatat prima oara era teava infundata care duce duce la clapeta nu circula deloc gazele ....dupa ce la curatat imi statea la 600 de ture da mergea bn asta a durat cam 2 zile si porma a inceput sa faca iar ... am zis sa curat si senzoru map sa vad daca e vreo diferenta cu lam curatat niciodata...aditivu asta pentru supapre mi la recomandat un mecanic ....a zis sa nu dea chiulasa jos poate si o reveni cu aditivu asta http://www.oilmag.ro/uleimotor/aditiv-curatat-supape-1014-pi-431856.html?osCsid=3b428d45c2ad67c3aba89f2c5007f524si sai bag un aditiv in ulei tot de la liquit moly   http://www.polmot.ro/aditiv-ulei-motor/49-tratament-aditiv-ulei-motor-liqui-moly-motor-protect-1867-1018-4100420018671.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara .sunt posesorul unui golf 4 1.6 sr din 99 .acum cateva zile am dat jos clapeta de accelaretie ai am curatato cu spray de clapeta .am montat absolut totul inapoi si la pronire la rece motorul o ia razna timp de 1-2 min trepideaza foarte tare .dupa ce se incalzeste putin turometrul ramane la 1200 ture si merge destul de rotund .tin sa precizez ca la ajunge si la 900 de ture dupa cateva min dar cu un lag de 3-4 sec dupa ce iau piciorul de pe acceleratie.ma poate ajuta cineva ?

Tin sa precizez ca motorul nu are egr .

Tin sa precizez ca motorul nu are egr .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca o adaptare a plapetei cu VDCS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat .degeaba .am dat si partea de sus cu admisia jos si sub ea este o masa .pe vag .com imi zice ceva de o masa dar am incercat azi sa iau di alta parte masa si merge la fel .

Nu imi pot da seama ce am deranjat .inainte mergea ok doar ca am vrut sa curat clapeta ca era foarte neagra .am dat jos corpul clapetei si a facut baie in gazolina vreo 15 min .dupa care curatata cu spray de clapeta .a iesit ca noua .doar ca dupa ce am montat tot inapoi relantiul are acest lag de cateva secunde dupa ce iau piciorul de pe acceleratie .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi zi exact ce eroare dă vagcom-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iuliane, ai umblat cumva la vre-un surub de la clapeta? ai incercat sa desfaci cumva vre-un surub ce tine aripioara clapetei?

Crede-ma ca am intalnit cazuri in care doar au fost putin slabite acele suruburi si dupa montare motorul a luat-o razna, chiar daca nu parea sa se fi miscat aripioara aceea de pe pozitie.

Trebuie manifestata o deosebita prudenta in manevrarea clapetei, daca se misca aripioara pt a curata mai bine muchia acesteia si suprafata cilindrului clapetei, trebuie sa se miste fin, fara se se fortezae sau sa se de-a drumul brusc la aripioara.

Partea de inceput a potentiometrului incorporat in clapeta e cea mai utilizata si la orice bruscare se poate strica.

Am desfacut cateva clapete ce au luat-o pe aratura si cam asta a fost problema gasita.

 

Dar pana una alta fa-i o scanare, poate fi de la vre-un senzor si fara scanare te dai cu capul aiurea de pereti.

 

Legat de zona hasurata de pe joja si cantitatea de ulei. La azd, care are o capacitate mica a baii de ulei, anume de 3,2 litrii, acea zona hasurata reprezinta 500 ml.

La alte motoare, ce au capacitatea baii de 4-5 litrii, poate merge spre 1 L, insa aici atat este, de 500 ml.

De aceea aveti grija la completare, faceti-o in transe de 2-300 ml sa nu gresiti.

 

Apoi draga Hanesti, eu m-as duce la mecanicul ala si l-as face cu apa si cu otet.

Mare imi va fi mirarea daca tie nu ti s-a infundat catalizatorul. Scrie negru pe alb sau ma rog invers, si pe busonul de ulei sa nu se puna mai mult ulei ca se va strica catalizatorul.

Poate un mers mai in forta, cand gazele de ardere vor avea temperatura maxima vor putea arde acele depuneri insa repet, mare imi va fi mirarea daca vei scapa bine din experienta asta.

 

Ideal si asta indeosebi pt neexperimentati, e bine si deajuns ca nivelul uleiului sa fie in zona superioara hasurata (zona B), adica macar 3 sferturi sa fie ocupata de ulei.

Pt ceilalti, se poate pune pana in zona A, indeosebi daca se va face un drum lung in forta, se va merge  mult pe trasee montane unde din cauza inclinarii mari a drumului e bine sa se aiba nivelul maxim de ulei in motor.

 

Razvan, Si eu am observat ca dupa un drum mai in forta adica peste 4000 rpm constant, nivelul tinde sa scada, e si normal. Insa atat timp cat per total consumul nu e unul mare, nu ai de ce sa-ti faci griji.

 

Practic, nu exista motor ce sa nu consume ulei.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema intr-un fel foarte ciudat doar ca nu stiu cat de bn e ceea ce am facut . Am bocat mecanismele din partea electrica a clapetei mai exact rotitele zimtate si acum functioneaza diar din sufa de acceleratie .turatia sta la 900 putere nu pierde si nu o mai ia acul razna de la turometru.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A, tu nu ai drive by wire, ai si sufa la clapeta.

Nu mai retin pe unde am vazut insa vezi ca si pt acel tip de clapeta exista o operatie de calibrare, poate treb sa mesteresti si ceva la respectiva sufa, nu stiu ce sa zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici eu nu stiu care e treaba cu calibrarea la aceasta clapeta .https://www.google.ro/search?q=clapeta+acceleratie+golf+4+1.6+sr+1998&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=ayL_VLTaDYGvPeqCgNAF&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1280&bih=893#imgdii=_&imgrc=5yBp2Lnc6w7dKM%253A%3BN6FdVaKxWiOTZM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.bujia.ro%252Fpoze%252FTOF_GRA_DATA_18%252F472281.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.bujia.ro%252Fpiese-auto%252Fclapeta-acceleratie-obturatoare%252Fvw%252F1998%252Fgolf-iv--1j1-%252F%3B400%3B400   inauntru sub acel capat negru sunt vreo 3 rotite zimtate .un mecanism cu multe chestii electronice si mecanice care regleaza avansul si socul masinii la pornire . eu am blocat acele rotite si nu mai am soc la pornire dar nici nu o mai ia razna consumul si turatia .daca stie cineva cum se face calibrarea la clapeta altfel astept pareri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calibrarea se face cu vag com-ul. 

Te duci la Engine - Basic Settings , apoi alegi canalul  Channel 060: Electronic throttle (throttle self-adaptation)

Pentru adaptarea EGR-ului : Channel 074: Exhaust gas recirculation (EGR) valve misalignment

 

O lista cu canalele si fiecare functie aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FaKyRu am rezolvat cu masina a dat dumnezeu...am curățat senzoru map era foarte imbacsit lam curatat si numai face niMik iam dat si peste 3000 si numai face nimik...multumesc foarte mult pentru ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bne ca ai rezolvat.o,inseamna ca nu a fost curatat de ani buni si sa depus.Si eu l.am curatat dupa ce am luat masina ca nu stiam ce are de nu trage si dc am check aprins,am zis ca o fii din el.Era cv depuneri dar nu exagerat de mult, dar nu a fost din el,ci din catalizator si sonda 1de pe galerie, erau 2dintre fire lipite si facea scurt si de aia aveam check aprins si eroarea cu emission workshop dar am rezolvat.o si merge brici acum..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cr3itoos poti sa imi spui cum ai dat jos si curatat senzorul.Aceleasi simptome le am si eu cu turatia la relanti instabila dupa ce o turez mai tare.L-ai curatat tu sau ai fost la mecanic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io lam dat jos si la m curatat...nui greu de dat este este prins in 2 șuruburi in imbus cu cap de stea ...am folosit un spray de rugina care se da pe șuruburi si alte chesti..

Modificat de Cr3itooS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine ma poate ajuta sa-mi zica unde mai exact e valva egr la motoare 1.6 sr ?as vrea sa o curat si nu stiu unde e nu ma pricep chiar bine va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce an e masina ? Golful din 98-99 nu are

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!