Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Salut baieti, astazi am observat ca acul de la apa sta foarte putin peste dunga de la 90,de curand am constatat si ca am un consum de ulei, fara nici un al simptom, am verificat din curiozitate si am constatat ca a scazut nivelul, vreau sa va intreb daca poate fi o legatura intre cele 2, ce as putea sa fac preventiv pentru a evita ceva mai grav,mulțumesc frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti, astazi am observat ca acul de la apa sta foarte putin peste dunga de la 90,de curand am constatat si ca am un consum de ulei, fara nici un al simptom, am verificat din curiozitate si am constatat ca a scazut nivelul, vreau sa va intreb daca poate fi o legatura intre cele 2, ce as putea sa fac preventiv pentru a evita ceva mai grav,mulțumesc frumos

Antigelu ti a scazut in vas ?

Modificat de Cr3itooS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ma costat la prima interventie manopera ,300lei,iar la a doua pt segmenti iam dat doar 100lei si restul dupa ce mai merg cu masina ceva timp.Piesele cam 1100 ma dus cu totul.Acum vad ca merge bine,nu mai scoate fum si nivelul e la maxim,nu a mai scazut..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FaKyRu, mecanicul ala sper ca ti-a curatat si evacuarile plus cea care duce la EGR ( este un canal mic care duce la valvula EGR in chiulasa ) ca altfel a facut juma de treaba. La mine, canalele de evacuare erau cu funingine cam 1-2 mm. Asta influenteaza oarecum pentru ca motorul nu mai "respira" bine.

Pretul e cat se poate de bun pentru segmentare - 400 de lei. Acum depinde cat de mult a dat jos de pe ea ( doar chiulasa sau si accesoriile ) dar dupa cum ai spus, posibil sa trebuiasca sa ii mai dai.

Important e sa fi facut treaba buna.

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum trebuie sai mai dau cv,chiulasa era curata ca din fabrica,am vazut.o iar cand a segmentat.o a dat jos toate alea mai ramasese blocul si cutia pe masina,era portbagajul plin de piese.E bun ca mecanic ca nu e prima data cand ma duc la el,de aia nu mia luat asa mult si pe manopera ca il cunosc..Pana acum se comporta bine masina,nu mai scoate deloc fum cand e motorul rece si vad ca nu mai papa nici ulei.Am facuti cam 150km de cand iam fct motorul si nu a scazut deloc uleiul de pe joja,care inainte ai bagam la acesti km parcursi cam 400-500ml ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mi-a scazut antigelul, si nici pe jos niu gasesc pete de ulei, nu mai stiu ce sa verific.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ti.a scazut antigelul e bine.Ai verificat daca iti pleaca ventilatoarele?Sa nu fie si termostatul pe duca,sa deschida mai tarziu,sau chiar deloc..

Inainte scadea nivelul?Ai schimbat marca de ulei,sau cat completai intre schimburi?Scoate fum albastrui?Posibil sa il pape,pe la semeringuri sau pe la segmentii de ungere,aia pica de regula.Ai mei erau terminati cei de ungere,nu stateau pe camasa cand ia pus cu mana si de aia ma rupea la consum si fum ca la vechea raba..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi a ramas fix la 90 acul de la apa, o sa il mai urmaresc, am facut schimbul acum 3000km,acum 200km am observat nivelul scazut si mai completat cu appx 500ml, se pare ca a scazut iar 2 gradatii in doar 200km,am cumparat masina prin vara, si inainte sa ii fac revizia am facut condediul prin tara appx 1500 km fara nici o problema cu uleiul, s-a aprins o singura data martorul de nivel cand am mers pe autoatrada cu 180 si erau 40 grade afara, fum nu scoate,scoate dimineata la accelerare un soi de fum alb, dar nu sunt sigur daca e fum, tind sa cred ca este abur, pt ca am vazut si la restul colegi din trafic aceeasi densitate si culoare, nu stiu ce as putea sa verfic eu..sa nu încep sa las banii pe la toate service-urile...in sensul asta expun aici toate simptomele.multumes pt ajutor

"Restul colegilor"scuze, scriu de pe telefon si nu vad randul anterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam multicel ulei consuma tot cam asa completam si eu,dar scotea fum la rece de nu te mai vedeai,rezultat final,segmenti+semeringuri uzate.Cred ca i sa tras si de atunci cand ai mers cu 180la ora si era f cald afara,cred ca ai incins.o prea rau si daca sa mai aprins si becul,e clar..E doar o parere,poate nu e asa..Aburul acela e normal sa iasa,e condensul de pe tobe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cam mult intradevar, o sa fac testul de compresie si vad dupa, ma gandeam daca pot verifica epuratorul, poate are scurgere, zic si eu,doar ca nu stiu cum sa il verific...unde sa ma uit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Miyagirza, si eu aveam consum de ulei tot cam asa si nu scotea fum deloc. Daca descoperi dc consuma ulei si nu scoate fum sa scrii te rog aici ca eu am luat in calcul tot ce mi-a trecut prin cap si nu am reusit sa gasesc o explicatie.

Eu am segmentat motorul si am schimbat si semeringurile de la supape. In vreo 200 de km fac 1000 de km de la segmentare si o sa schimb uleiul si filtrul. Vad ca a mai mancat ceva, dar mai putin, Dan zicea ca e normal sa mai consume imediat dupa. La schimbul asta o sa bag Motul 5w40, acum am Castrol.

Testul de compresie este pentru segmentul de foc nu pentru ala de ungere. E posibil sa ai compresie dar sa iti consume ulei. De epurator si eu ar tb sa ma ocup, dar astept vreme ceva mai calda, ca nu am unde sa lucrez la ea.

Sper sa rezolvi problema!

Drumuri bune!

Modificat de merisanubgd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum asa cum am promis vin cu pareri de la service in urma segmentarii.

Piese si consumabile schimbate:

-segmenti

-semeringuri supape

-set garnituri (chiulasa, baie de ulei)

-antigel

-manopera

_____________

1.300 RON

Mentionez ca uleiul pe care il aveam (de 3500 km si completat constant) a fost recuperat in stare buna si a fost pus inapoi pt rodare vreo 500 de km. Urmeaza sa il schimb (Motul 5w40 si filtru Mahle, la recomandarea lui Dan)

Impresii:

#desi nu am trecut de 3000 de ture, pt ca e in rodaj, am observat ca motorul urca mai bn in turatie si e mai putin galagios

#la mers din inertie, bagata in viteza, fara acceleratie se simte o atenuare mai mare decat pana acum pt ca segmentii sunt noi.

#mie mi se pare o imbunatatire clara a comportamentului motorului.

Mai am o chestie de rezolvat, a curatat egr dar nu a fost calibrat si am eroarea in bord. O sa fac eu calibrarea saptamana asta.

Ramane sa vad in timp daca mai gusta din ulei [emoji1]

Drumuri bune!

Uite aici postul anterior in care am scris cat a facut distractia, la un service in Alexandria la 90de km de Bucuresti (la mn acasa)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu i.am mai facut nimic,cam degeaba ai faci,la epurator nu te apuca,ca e complicat dar nu e de acolo problema.Tot asa ziceam si eu ca tine ca o fi epuratorul,ba semeringuri,ba uleiul prost.Posibil sa scapi doar cu semeringuri,dar daca tot te apuci,schimba si segmentii,nu fa greseala mea..

Merisanu cand ai segmentat.o tot uleiul cel vechi l.ai pus?Sau ai pus ulei nou?Eu am ulei nou 10-40 si nu mia zis sa il schimb la anumiti km..Tu cum mergi cu masina,ai dai forja 4-5mii?eu o tin in plaja de 3000pana in 3500 pana se mai lasa..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merisanu cand ai segmentat.o tot uleiul cel vechi l.ai pus?Sau ai pus ulei nou?Eu am ulei nou 10-40 si nu mia zis sa il schimb la anumiti km..Tu cum mergi cu masina,ai dai forja 4-5mii?eu o tin in plaja de 3000pana in 3500 pana se mai lasa..

Da am pus tot uleiul vechi (castrol 5w40 magnatec C3) pt ca era foarte curat. Nu am trecut de 3500 rpm ca sa se rodeze lejer.

Acum, pt ca am pus un ulei "vechi" (3000de km) si nu foarte performant, am decis sa schimb uleiul de rodaj la 1000 de km.

Daca ii pui un ulei nou cred ca poti merge lejer 5000 de km cu el.

Chestia importanta e sa schimbi si filtrul ca sa scapi de depunerile de rodaj.

Modificat de merisanubgd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am trecut de 3500 rpm ca sa se rodeze lejer. 

 

3500 e prea mult pentru rodaj. Maxim 3000. Asta e parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mn nu e nicio schimbare in comportamentul motorului tot asa trage,tot asa se aude si nu am calibrat nimic ca merge bine si nu am nimic aprins.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3000 in mare parte dar nu pot sa stau in curul alora care merg cu 70-80km/h in afara localitatii pe drum european... Si cand depasesc mai trec si de 3000....

La mn se simte diferenta de compresie pt ca si segmentii de foc erau uzati tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mn cei de ungere erau ca si inexistenti,restul erau buni,buni ia si probat pe camasa..Nu a gasit niciunul coxat,doar pe pistonul 4dinspre cutie i.a gasit pe linie..Sper sa se fi diminuat consumul de la litrii la cativa ml la un schimb..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet ce mi-a zis si mie Dan si ce observ in comportamentul masinii.

De consumat o sa mai consume o perioada pana se "aseaza segmentii pe cilindru". In timp va scadea consumul, cel mai probabil dupa primul schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fie cum spui tu..Sigur tia pus noii segmentii?eu ai am pe cei vechi acasa,toate piesele schimbate le am.Acum depinde si de ulei.Baga 10-40 ca nu are nimic,eu sunt contra la 5w,e si mai scump si il mananca si mai repede.Eu numai 10-40 am pus si nu am avut probleme cu ele..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da segmentii sunt aia noi 100% am garantie pe manopera si nu cred ca se riscau sa faca magarii, mai ales ca m-a recomandat un prieten care il cunoaste pe patron. Plus diferenta de comportament a motorului.

Acum, asa cum am mai spus si pt altii, uleiul 5w40 este mai subtire cand e rece drept rezultat motorul se unge mai bn pana ajunge in temperatura uleiul, deci porneste si mai usor iarna cand uleiul e foarte rece. Efect secundar, pt ca segmentii nu sunt dilatati cand motorul e rece si fanta nu e opturata complet, apare un consum de ulei pana la incalzirea si dilatarea completa a segmentilor, asta insemnand 2-3 min.

10w40 nu face decat sa fie mai vascos la rece deci se diminueaza efectul asta de consum la rece, dar mai ales acum cand e foarte rece afara nu iti ofera o lubrifiere eficienta deloc, asa ca dupa ce pornesti motorul va functiona pe uscat.

Nu iti e mila de el? Chestia asta in timp produce pagube mai mari decat consumul de 1 l de ulei la schimb...

Cred ca astia de la VW sunt cei mai indreptatiti sa recomande tipul de ulei pt ca ei au proiectat canalele de ungere din blocul motor si stiu la ce vascozitate ungerea se poate realiza.

Diferenta de pret vine de la faptul ca 5w40 e full sintetic, iar 10w40 este partial sintetic partial organic. Asta inseamna ca 5w40 e preaditivat si nu are nevoie de nici un aditiv si respecta vascozitatile specifice, iar 10w40 este neaditivat si pt unele motoare are nevoie de aditiv si respecta alte vascozitati.

Sper sa fie suficienta explicatia si sa intelegeti dc nu e bn sa pui alt ulei decat cel recomandat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mn nu e nicio schimbare in comportamentul motorului tot asa trage,tot asa se aude si nu am calibrat nimic ca merge bine si nu am nimic aprins. 

 

Ar trebui sa se simta o oarecare diferenta.

La mine a fost o diferenta substantiala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiti cumva daca sunt trase cabluri in usile din spate pt boxe la Golf 4 Model Special?Am doar pe fata,pe spate nu am si nu vreau sa demontez degeaba fata de usa..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am tot Special si nu am nici un cablu tras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!