Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

E dubios ca de cand am facut completarea. ...imi pare ca trage mai bine(la cald) la rece nu am sesizat nici o diferenta,o sa urmaresc diferenta atunci cand scade pe joja, pt ca am obs ca in 2k km a mancat 500ml,inainte sa fac revizia am cumparat-o cu alt ulei,asa a venit din germania, dar nu imi mai aduc aminte ce brand, stiu doar ca era 10w40, si revizia am facut-o cu castrol magnatec semi sintetic, oare nu ii place uleiul asta si de asta sa il manance asa?.merci frumos oricum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum mi-a spus si mie Dan, Castrolul e un ulei cam delicios pt motoare. Mobil si Motul ar fi ceva mai bune, de asta la urmatorul schimb trec pe Motul.

La rece nu simti diferenta pt ca in prima faza pana uleiul se incalzeste nu prea ajunge peste tot si ai frecari fier pe fier, chiar daca ai chiar daca nu ai ulei destul.

Apropo de asta eu recomand 5w40 pt ca asta e uleiul recomandat de producator. 10w40 e mai vascos decat la rece si asta nu face decat sa prelungeasca timpul de frecare nelubrifiata. La cald nu e nici o diferenta intre 5w40 si 10w40.

La temperatura de lucru daca nu ai suficient ulei frecarile sunt mai mari deci e normal sa ai mai putina forta, pt ca o pierzi in frecarile motorului.

Nu iti recomand sa mergi cu nivelul scazut, ar fi bn sa completezi constant, pana rezolvi consumul. Posibile cauze: segmenti, semeringuri sau/si ghiduri supape (cel mai frecvent) pt constatare de obicei se desface motorul, se masoara uzura componentelor astora si se schimba.

Eu sunt in perioada de dupa operatia asta si inca mai mananca ulei, Dan zice sa mai astept vreo 1000-2000de km pt ca va scadea consumul

Modificat de merisanubgd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Va rog sa ma ajutati cu urmatoarele probleme la o Bora 1.6 16v AZD 2001 cumparata de o luna:

 

1. Motorul are fluctuatii la relanti intre 700 si 1000rpm doar la cald din cate am observat (motorul nu se opreste). Intensitatea luminoasa a farurilor scade si creste cu aceste fluctuatii, la fel si la luminile din interior. Au fost schimbate la masina in decurs de 2 sap. filtru de aer, ulei si filtru, curea alternator, curatata clapeta acceleratie si egr nou(nu mai apare martorul check engine).

 

2. Se aud niste chitaituri pe fata(cand ma las pe ea sau la denivelari), iar la cald cand misc volanul din scurt stanga-dreapta maxim 5-10 grade (masina stationata, ex semafor ) chitaie si mai tare.

 

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Mai are cineva trepidatii la motor? cam mari cred ca sunt ale mele deoarece cand stau la relanti uneori trepideaza si masina mai tare parca ar primii socuri... Mentionez ca am un suport motor cam slabit/dus asta sa fie problema? sau se poate sa nu mearga rotund, sa mearga in 3 pistoane. Un mecanic a zis ca e normal ca e pe benzina etc e normal... Fluctuatii nu am .... 

 

Daca suportii motorului sunt slabiti e normal sa-ti trepideze motorul. Realizezi faptul ca motorul e legat de caroserie prin acesti suporti.

 

Este posibil sa traga masina mai greu la cald din cauza uleiului?imi incerc si eu norocul, poate imi raspunde cineva, merci frumos

 

Este, depinde f mult vascozitatea uleiului. Un ulei mai subtire va pune stres mai putin pe pompa de ulei, va crea o pelicula mai "alunecoasa".

Insa, din start iti spun ca 10w40 e un ulei usor gros pt acest motor, dar care nu prea respecta din pacate normele cerute de vw pe ulei. Daca nu are 502.00 nu prea e bun.

Castrol e un ulei bun, atat timp cat nu e contrafactu desigur, insa are marele minus ca e consumat si de motoare ce sunt sanatoase.

 

Iti recomand un ulei mai bun calitativ, cu o vascozitate ceva mare, gen Liqui Molly sau Motul, ambele 5w40. Astea ar fi ceva mai groase din liga 5w40.

Poti merge si pe Fuchs sau Mobil 5w40, ultimele fiind si ceva mai ieftine.

Nu iti pot recomanda din start un ulei mai putin vascos 5w40, de 5w30 nici vorba, pt ca nu stim starea motorului tau si astfel e posibil sa le consume daca prezinta ceva uzuri, depuneri smdp.

 

Pune Lm sau Motul, iar daca nu ai bani, macar un Mobil sau Fuchs 5w40. Schimba si filtrul si pune Mahle si dupa aceea mai vedem.

Daca nu iti va consuma mult, pe viitor te poti orienta si pe alte uleiuri ceva mai subtiri.

 

Schimbul ideal ar fi sa-l faci la 6 luni sau 7500 Km, pare putin insa tine inte ca insusi Vw-ul recomanda injumatatirea intervalului de schimb in caz de regim sever de exploatare, regim sever este si acela cand mergi preponderent urban. Schimbul des iti va curata si motorul de depuneri si vei avea garantia ca tot timpul vei avea ulei sanatos in motor.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms frumos merisanubgd

bombytza, din ce am mai citit este posibil sa iti traga aer fals pe undeva, sau clapeta nu s-a adaptat cum trebuie, eu am patit ceva de genul asta cand am facut curatarea egr-ului si nu am prins o garnitura bine, nu era etansa valva.

Multumesc dane, va tin la curent, ma gandesc sa nu cumva sa fi pus un aditiv in ulei cel care mi-a vandut-o, pt ca inainte de revizir am fost plecat prin țară, am testat-o si la viteze mari si nu am avut probleme cu consumul, daca va continua o sa merg sa ii faca un test de compresie, sper sa nu fie cazul, multumeac inca o data, drumuri bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Dan zice sa mai astept vreo 1000-2000de km pt ca va scadea consumul

 

Eu am zis sa mai astepti sa se "aseze" motorul pt ca de regula consumul de ulei scade in timp destul de scurt de la interventia asupra internelor.

Salut,

 

Va rog sa ma ajutati cu urmatoarele probleme la o Bora 1.6 16v AZD 2001 cumparata de o luna:

 

1. Motorul are fluctuatii la relanti intre 700 si 1000rpm doar la cald din cate am observat (motorul nu se opreste). Intensitatea luminoasa a farurilor scade si creste cu aceste fluctuatii, la fel si la luminile din interior. Au fost schimbate la masina in decurs de 2 sap. filtru de aer, ulei si filtru, curea alternator, curatata clapeta acceleratie si egr nou(nu mai apare martorul check engine).

 

2. Se aud niste chitaituri pe fata(cand ma las pe ea sau la denivelari), iar la cald cand misc volanul din scurt stanga-dreapta maxim 5-10 grade (masina stationata, ex semafor ) chitaie si mai tare.

 

Multumesc anticipat.

 

1) fii sigur ca a fost curatata cum trebuie clapeta, adica data jos de pe motor si sa fie lacrima de curata. Apoi, incearca sa o adaptezi. LA fel si pt egr, fa-i adaptare cu vagcom-ul.

Apoi, verifica sa fii sigyur ca nu ai neetanseitati la garniturile clapetei si egr-ului.

Masoara curentul de incarcare (cu motorul pornit) si daca nu e intre 14.2 si 13.8, inseamna ca ai pbme cu redresorul alternatorului sau poate chiar cu alternatorul.

 

2) trebuie dusa si ridicata pe un elevator si verificate bucsele barii stabilizatoare. Daca auzi ca niste pocnituri cand misti volanul sunt flansele amortizoarelor, mai exact rulmentii din flanse dusi. Dar, o examinare cu maisna ridicata va scoate la lumina vinovatul. Oricum, 90% de la bucse se trage.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc dane, va tin la curent, ma gandesc sa nu cumva sa fi pus un aditiv in ulei cel care mi-a vandut-o, pt ca inainte de revizir am fost plecat prin țară, am testat-o si la viteze mari si nu am avut probleme cu consumul, daca va continua o sa merg sa ii faca un test de compresie, sper sa nu fie cazul, multumeac inca o data, drumuri bune

Si eu am patit la fel cu uleiul cu care a venit masina si sunt aproape convins ca a avut ceva in el, care il cam facea marmelada... Deloc bine pt motor.

Asa cum spunea Dan, testul de compresie poate sa iasa bine, dar segmentii de ungere sa fie dusi... si de aici consum de ulei.

Eu am zis sa mai astepti sa se "aseze" motorul pt ca de regula consumul de ulei scade in timp destul de scurt de la interventia asupra internelor.

Stiu la ce te-ai referit, ziceam asa in mare [emoji12]

Modificat de merisanubgd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am fost de am luat masina de la mecanic dupa o segmentare.Mi.a pus segmenti de la Goteze,ulei nou castrol si vad ca merge bine dar am o nelamurire,la relanti se aude in tacanit de tachet pe care inainte nu se auzea,daca o turez nu se mai aude ,merge rotund.. Sa nu ajunga uleiul la toti tachetii,sa nu se fi incarcat toti cu ulei?.eu o sa mai merg cu ea sa vad daca se diminueaza tacanitul,daca nu o duc inapoi ca asa mi-a zis daca intampin probleme..

Cam cati km trebuie sa merg usor pt rodaj?Ar mai trebui sa consume ulei pana se aseaza segmentii?Mai trebuie sa scoata fum albastrui la rece cat e in rodaj?

Modificat de FaKyRu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De consumat o sa mai cosume ceva, dar scade in timp.

Eu am vreo 300 de km dupa segmentare si mai merg usurel cu ea inca vreo 300-400 de km pana schimb uleiul si filtrul.

Tacanitul poate sa fie din reglajul culbutorilor, daca nus reglati bine tacane si daca sunt unsi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai dc schimbi uleiul?Eu i-am bagat ulei nou+filtru,nu mia zis nimic de ulei.Segmenti i-am pus Goteze ca asa mia recomandat mecanicul asta..La culbutori nu ai ce regla,sunt hidraulici.Tacanitul se aude doar la relanti dar nu rau se aude,in turatie nu se mai aude.Trebuie sa mai merg cu ea sa se mai aseze toate in motor.Nici nu a avut timp de la mecanic pana acasa sa ia ulei bine,sunt vreo 15 km..Sper sa se fi diminuat consumul de la 2 l in 1000 km cat ai puneam inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FaKyRu baga i ulei aral ca si la mn manca ulei in draci am avut castrol  si nu e bun deloc.....si la tacheti baga i un aditiv de la liquit moly si nu se mai aude.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am castrol,data viitoare,nu vreau sai bag niciun aditiv pt ca nu am incredere.O sa mai merg cu ea poate se diminueaza,ieri am luat.o de la mecanic,cand m.am dus sa o iau ai punea uleiul in motor.Nu a avt timp cand sa ia ulei bine ca am si ajuns acasa..In rest sunt multumit de cum a lucrat.Azi de dimineata nu a mai scos fum care inainte sa fac motorul era regula dimineata :))Acum trebuie sai fac rodajul si sa urmaresc nivelul la joja ,sper nu mai consume cu bidoanele..

Modificat de FaKyRu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FaKyRu unde sta mecanicu asta ca vreau sa ma duc si io la el sa i arat niste probleme pe la motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Locuieste in campina,il cheama Florin dar rar il prinzi mai liber.are service.ul pe soseaua care duce spre Valea Doftanei,de la intersectie faci dreapta si mergi cam 100m si e pe stanga,are niste porti mari de fier,mai intrebii de el cand esti in apropiere.E mecanic bun,el mia segmentat motorul,el mia comandat piesele de fata cu el. Te duci acolo ca il gasesti mereu.

Pana acum se comporta bine golfuletu meu,nu mai mia scos fum,azi mia facut probleme,intrerupea,oscila turometrul si se aprinsese check engine.A fost din Egr a ramas pe deschis si de aia mergea rau motorul,l.am curatat bine si acum merge bine,nu mai oscileaza turometru.Cred ca sa depus calamina de la atata fum cat a putut sa scoata si sa pape ulei cu litri..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu un Golf 4 AZD 1.6 16V si tot imi da eroarea asta:

17950 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Implausible Signal 

        P1542 - 35-00 -  - 
Am curatat si apoi am inlocuit clapta cu alta clapeta si degeaba, am schimbat mufa si am verificat cablajul si tot imi intra eroarea.
Eroarea imi intra doar uneori, are momente in care masina merge si dupa cateva ore apare in bord EPC sa moare motorul cand o turez.
Am curatat toti senzorii si EGR-ul dar degeaba.
Eroarea o sterg cu VCDS-ul, adaptez clapeta- merge cateva ore sau 1 zi si apare eroarea iar si trebuie sa merg pana in 3000 de ture cu ea ca altfel imi moare motorul.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, spuneti-mi va rog ce piesa este si care este rolul ei, cea incadrata cu rosu in poza de mai jos, imi tacane la relanti (turata nu am testat ca eram singur si din masina nu se aude); masina e o Bora din 2000 (poza e luata de pe net). Din ce motiv poate sa tacane? Multumesc.

post-67993-0-76701600-1424070295_thumb.j

Modificat de cosmosin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este canistra de carbon care preia vaporii din rezervorul de benzina,este normal sa tacane,inseamna ca functioneaza.Nu te ingrijora ca asa trebuie sa faca..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Am si eu o problema cu un Golf 4 AZD 1.6 16V si tot imi da eroarea asta:

17950 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Implausible Signal 

        P1542 - 35-00 -  - 
Am curatat si apoi am inlocuit clapta cu alta clapeta si degeaba, am schimbat mufa si am verificat cablajul si tot imi intra eroarea.
Eroarea imi intra doar uneori, are momente in care masina merge si dupa cateva ore apare in bord EPC sa moare motorul cand o turez.
Am curatat toti senzorii si EGR-ul dar degeaba.
Eroarea o sterg cu VCDS-ul, adaptez clapeta- merge cateva ore sau 1 zi si apare eroarea iar si trebuie sa merg pana in 3000 de ture cu ea ca altfel imi moare motorul.

 

 

Daca zici ca ai pus alta clapeta si l=face la fel, iar cablajul nu prezinta pbme, nu pot acuza decat ECU. Da-l jos, poate ai doar contacte corodate, daca nu, lipituri reci.

La mine la bora este borcanul unde se baga lichidul servo

 

Rezervorul de servo are capacul verde. Canistra de carbon nu are nici un capac si e neagra. Asa le poti deosebi mai usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare baieti! 

 Vin cu o problema arzatore cam de cand am luat masina in vara trecuta, am rasfoit netul si nu gasesc ceva concret cum as putea rezolva problema in bani decenti nu cu piese OEM.

 De cum am cumparat masina dupa 200km s-a aprins check engin in bord, bineinteles diagnoza la mecanic, prima sonda lambda( de diagnoza) are acel electrod de incalzire dus a doua sonda moarta asa mi-a zis mecanicul. Acum problema este, ce sonde sa cumpar pentru a nu da bani pe ele degeaba ca se defecteaza dupa putina vreme cum am auzit in multe cazuri si daca este stricat si catalizatorul am o presimtire sumbra ca a fost golit, exista firma ce face catalizatoare la preturi omenesti.

  Va pot mentiona ca am primit oferta de catalizator OEM 5700lei si Sondele tot OEM amandoua 2500lei.

 Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa am patit si eu sonda lambda 1 este pe producator ngk ce mai ieftina am gasit la 530 lei si egr tot pe producator pitburg la 460 lei acum depinde de tine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FaKyRu cat ti a luat de facut motoru ca vreau sa l fac si io

Modificat de Cr3itooS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!