Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

am verificat codurile de pe eticheta cartii masinii si mai am niste nelamuriri :)

acestea sunt dotarile masinii mele si in dreptul fiecaruia am trecut cate un semnul intrebarii acolo unde am nelamuriri, daca ma puteti ajuta sa inteleg mai bine ..

- steel wheels 6J x 15 offset 38

- 5-speed manual transmission

- tires 195/65 R 15 V

- battery 280 A (60 Ah)

- 4-cylinder gas. engine 1.6 L/77 kW 16V with multi-point injection, EU 4/D4 base engine is T27/TL0

- anti-lock brake system (ABS)

- steel spare wheel with original equipment tires = ??

- comfort steering wheel for airbag system = ??

- full wheel covers = ??

- outer right rear view mirror: convex

- outer left rear view mirror: non-spherical

- components for base engine, unit 036.L = ??

- rear stabilizer = ??

- without roof rails/roof load rack

- service interval prolongation

- without service interval prolongation, without service reminder

- alternator 90A

- roof antenna

- disc brakes, rear

- front disc brakes with integrated adapter

- door pockets with insert mats

- without proportioning valve = ??

- front shock absorption = ??

- emissions concept EU 4

- airbag f. driver a. front seat passenger

- side airbag front

- power windows with comfort operation and circuit breaker

- central locking system

- fabric seat covering = ??

- decorative aluminum inserts

- eight loudspeakers (passive)

- standard bumpers

- no special edition

- front stabilizer = ??

- rear stabilizer = ??

- rear shock absorption, basic design 2 = ??

- suspension range 05 = am vazut ca sunt 5 categorii de suspensie (01-05) .. dar numarul 05 ce inseamna: sunt mai tari sau mai moi sau la ce se refara acest indice?

- without determination of weight category for rear axle = ??

P.S.- eu am varianta de dotare/echipare BASIS si acel buton de ESP lipseste la mine

in schimb la bord imi arata un simbol EPC care se aprinde si se stinge dupa ce pun contactul

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut revin iar,cum am mai zis nu porneste si mereu cand e calda si nu sta la relanti,azi am fost la un mecanic a dat saxofonul jos de la evacuare si a zis ca este ceramica din catalizator rupta,a vrut sa o sparga sa o dea jos.nu am vrut.stiti ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ramane vreun bec aprins in bord daca scot ceramica din catalizator?avetii idee cat costa unul nou? un sfat ceva multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil o sa ti se aprinda check engine din cauza erorii: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot ce e 16V la motoarele de Golf 4 sunt Euro 4. Singurele euro 2 sunt 1.6 8V si cele diesel pana in 2003 sau 2004. Mari sanse sa ai codul de motor AZD si ala e euro 4 100%

Pai si cu ATN cum ramane?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@stefanutz30

cel mai simplu pt a determina daca ai ESP e sa pleci tare pe o suprafata slab aderenta. Daca simti franare(implicit se aprinde martorul pe bord) pe roti(stanga sau dreapta), ai; daca nu, nu. Cu butonul nu stiu sigur, poate o fi model care n-are prevazuta dezactivarea ESP. Asta daca nu te-ai lamurit deja din descifrarea VIN-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@stefanutz30

cel mai simplu pt a determina daca ai ESP e sa pleci tare pe o suprafata slab aderenta. Daca simti franare(implicit se aprinde martorul pe bord) pe roti(stanga sau dreapta), ai; daca nu, nu. Cu butonul nu stiu sigur, poate o fi model care n-are prevazuta dezactivarea ESP. Asta daca nu te-ai lamurit deja din descifrarea VIN-ului.

am sa incerc .. dar probabil o astfel de suprafata voi gasi la iarna ..

legat de dotarile masinii nu avem nici un coleg sa-mi completeze raspunsurile de mai sus ?

plss

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai buton pt. ESP, probabil ca nu ai ESP...dar, cel mai simplu, se vede la o diagnoza.

CU ESP:

"

Address 03: ABS Brakes Labels: 1C0-907-37x-ESP-F.lbl

Part No: 1C0 907 379 G

Component: ESP FRONT MK60 0101

Coding: 0011266

Shop #: WSC 00046 615 1234567 "

FARA ESP:

"

Address 03: ABS Brakes Labels: User\1C0-907-37x-ABS.LBL

Part No: 1C0 907 379 L

Component: ABS FRONT MK60 0101

Coding: 0001025

Shop #: WSC 01391

EPC = Electronic Power Control ... controlul componentelor electronice (legate de motor).

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am sa incerc si o diagnoza ca nu am facut niciuna pana acuma si chiar sunt si eu curios

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

legat de benzina de 95 sa va spun ce am patit astazi incat toata ziua am stat pe drumuri si mai ales in service... cu masina fratelui meu

el are o alfa romeo 156, motor de 1,8, 16V, benzina, 145 cp

in ultimile luni de zile a bagat benzina de 95 de la petrom in general ,,, ca a zis sa faca si el o economie ;(

astazi de dimineata masina la relanti avea variatii mari de turatie intre 1800-3000 ture

nu se putea astepta la semafor de zgomot ..

am crezut ca este clapeta de acceleratie murdara

am fost cu ea in service au desfacut-o .. si nu era chiar asa murdara

apoi am zis ca este de vina motorasul care actioneaza clapeta de acceleratie si respectiv debitul de aer ..

pret acestui motoras este de 10 milioane lei vechi si nu era Original ca nu se mai fabrica ..

ok i-am zis sa-l comande (dar daca nu se rezolva problema ,,, normal ca nu il platesc degeaba)

in 2,3 ore a venit de la furnizor, l-au demontat pe cel vechi, l-au montat pe cel nou si problema chiar s-a agravat ,,, ca la relanti masina se tura la 5000-6000 ture

bineteles iar l-au demontat si iar montat,, teste, probe timp de 2 ore

ultima varianta era sa umblam din computer la parametrii motorului

ei au zis ca nu se baga la asa ceva :icon_thumright:

bun ...

am sunat la reprezentanta Fiat, ca am o cunostinta acolo, in 30 minute mi-a zis sa ma duc la ei si culmea in 5 minute s-a rezolvat

problema: Sonda Lambda !!

cu toate ca ea era aproape noua (schimbata acum 1 an de zile) .. iata ca a fost data peste cap de "calitatea" benzinei de 95, care a lasat mizerie/depuneri in motor si pe senzori, arderi incomplete presupun ..

din cate am inteles sonda lambda influenteaza clapeta de acceleratie si ii spunea sa se deschida mai mult ca sa compenseze arderile motorului sau cam asa ceva

meseriasul de la reprezentanta a umblat la parametri si i-a modificat asa cum trebuia ,, a sters erorile aparute si ,,, turatia a scazut la 900-1000 ture dar inca mai sunt mici mici variatii

Meseriasul (un tip de vreo 42 de ani) de la reprezentanta mi-a spus ca niciodata sa nu mai folosim benzina de 95' ca este "otrava pentru motor" si ca banii economisiti ii vom baga sigur in alte piese care se vor strica in timp chiar si injectoare infundate ... plus timp pierdut si nervi

ca rezolvare a zis intai sa:

- schimbam urgent benzina cu una superioara (el cica baga de la PetromV care are benzina mai buna calitativ decat la Petrom simplu)

- sa bag aditivi pentru curatarea injectoarelor

- si binenteles turata la 100-160 km/ora pe un drum mai lung ~ 200-400 km ca se se curete motorul

daca acesti 3 pasi nu au afect,,, trebuie o noua sonda lambda :D

astazi "am scapat" doar cu 1 milion de lei platiti si eu cu 6,7 ore pierdute

daca ajung sa cumpar alta sonda care costa 5 sau 6 milioane de lei, este evident ca paguba este mai mare decat daca masina ar fi fost alimentata numai cu benzina superioara

scuze ca am scris atat de mult dar am vrut sa intelegeti si voi: cu benzina de 95 din Romanica, in timp, va faceti praf masinile!

benzina proasta si neschimbarea la timp a filtrelor reteta perfecta pentru distrus motorul!!

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

ma poate ajuta cineva care se pricepe la bujii sa aleg intre NGK - PZFR6J-11 si DENSO iridium tough IK20? din cate am inteles cele cu iridium au durata de viata mai lunga si sunt mai performante, insa ceea ce ma nedumereste e pretul, care e mai mare la NGK.(aproape dublu fata de denso). Precizez ca bujiile sunt pentru masina din semnatura.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit cu problema mea de acum cateva luni din topic-ul asta.

Ce am schimbat :

- 2 bucati bobina de inductie (mi-a disparut eroarea cu Random Cylinder Missfire)

- 1 bucata senzor temperatura (imi functioneaza acul in bord)

- 1 bucata contact frana ...undeva sub volan ...defapt 3 am shimbat,2 mi le-au bulit 2 meseriasi,deci grija cine vi le schimba (martorul EPC nu s-a stins)

Vag-Com-ul imi zice ca e frana apasata continuu si defapt evident nu e. Unul din mecanici mi-a zis ca e posibil sa fie un fir in scurt dar ii ia cam o zi sa descopere despre care e vorba.

aaaaa,era sa uit...eroare zice ceva de implausible signal.

A mai avut cineva probleme cu EPC-ul? Daca da,din ce cauza si ce solutii ati gasit.

Si ca incheiere...dupa ce am schimbat bobinele de inductie,ulei,distributie,filtre,senzor temp si contact frana...motorul nu mai face figuri la relanti.

Sper ca vi-s utile informatiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:blah_: daca ne-ai cita si ce problema ai avut ar fi super sau macar nr postului!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o intrebare...oare doar golful meu face asa sau mai sunt si altele?Pe la 120km/h masina parca ar intra in rezonanta sau mai bine zis se aude ca un "vuiet"...dupa care daca depasesc viteza....totul silentios.Ce ar putea fi?Ma gandeam sa fie din admisie(ceva neetanseitati) sau poate o fi catalizatorul?Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine nu face asa masina la nici o viteza

cel mult se aude putin vantul cum suiera pe la incheieturi si in spatiile inguste pe unde patrunde ,,, cand ating 120-150 km la ora

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha...multumesc Stefanutz pentru raspuns.La mine se pare ca ar fi o problema mai delicata.Doar ca nu stiu cu ce sa incep verificarile :Driver:

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica toba de esapament daca e prinsa peste tot sau daca intra in vibratie si scutul, poate e desprins. Mie mi s-a intamplat si una si alta. Urca masina pe rampa si misca de ele. O alta cauza ar putea fi rotile neechilibrate sau cauciucurile. Bineinteles ca poate fi orice altceva:)). Sper sa te ajute sa incepi cu cautarile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha multumiri!....aaaa scut n'am deci excludem din start:P...o sa verific traseul de esapament

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor, sunt nou pe acest topic, si am cateva intrebari in legatura cu titlul topicului(nu pot deschide alt topic nu stiu de ce) asa ca cer scuze celor pe care-i deranjez.

Ma gandesc la o achizitie a unei masinute pana in 4000euro, si as fi optat intre focus1, astraG sau golf4 motorizarile 1.6 benzina.

As fi interesat consumul real si fiabilitatea la acest motor, pt ca mi se cam pare ca nemtii nu prea au investit in motorizarea pe benzina la vw. M-am orientat si spre 1.9 tdi, dar in acesti bani nu aflu un golf, poate doar unul suspect cu multi km si posibile bube.

Sau daca ati avut ocazia sa comparati aceste motorizari, golf 1.6 16v 105 , astra 1.6 sau ford 1.6, care ar sta mai bine din punct de vedere tehnic, si intretinere, nu ma intereseaza atat de mult confortul interior, cat timp masina nu e cocina:)

Multumiri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu mi-as mai cumpara inca o data 1.6 16v de la vag. Spun asta dupa 70.000km facuti cu motorul asta, caruia acum, la 170kkm, i s-a stricat pompa de ulei (care ar trebui sa tina o viata de masina...).

Strict parerea mea.

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)) Si eu am avut dilema asta cand voiam sa iau masina;pe forumul de la Ford,nu am reusit sa aflu mai nimic despre fiabilitatea lor,despre Opel nici nu m-am mai interesat.Pretul insa spune totul:erau mai ieftine si Ford si Opel.Acuma ca sa fim on topic,am ales VW(am luat un motor 1,6 16V cod AZD) pt ca se stie ca este o marca fiabila;am ales benzina pt. ca intretinerea este mai ieftina,fiind 1,6 impozit,asigurare mai mici.ca probleme mai apar schimbarea bobinelor de inductie,dar oricum nu des si este recomandata folosirea benzinei Co98 (mai ales la noi,unde Co98 nu e de fapt 98!),in caz contrar performantele motorului scad si pot aparea erori in bord;cam asta ar fi,eu alte deficiente n-am citit sa apara;daca este intretinut bine,consumabile schimbate la timp si de calitate motorul este suficient de fiabil.Despre tabla masinii ce sa mai zic,beton.Aici http://vwforum.ro/index.php?showtopic=15618&hl= gasesti informatii despre motorizarea 1,6 16V la VW si in acest topic poti gasi pareri si probleme despre motoarele cod AZD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar:) cam multe problemele pe golf4 1.6 benzinare, cel putin cum se zicea mai sus, ca vw golf3 erau mai fiabile pe benzina, atunci asa s-a pretat tehnica cel putin, acum de cand tot romanu vrea diesel, marketingul cere dezvoltarea pe partea diesel(cel putin asa se intamplase in anii cand se dezvolta 1.9 primele versiuni sau cu pd). Am intrebat pe la voi , ca sa stiu ce sa verific, mai mult ca sigur daca ma duc in piatza de masini, vin unu doi "prieteni", cu masini preparate din timp, carora nu le stiu bubele si nu am pe cineva care sa-mi verifice la sange o masina, dat fiind faptul ca nu am de gand pe langa cei 4000e sa mai bag inca cel putin 1000 pentru alte chestii si apoi sa ma plang de ea:)

Nu stiu sigur, m-as orienta la banii astia la ceva ford focus 1.6 de prin 2004 am gasit, un golf il aflu cel mult 2001, iar opel astra nu ma incanta, prea problematic din multe surse spuse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar:) cam multe problemele pe golf4 1.6 benzinare

Probleme au si vor avea toate toate masinile;nimic nu e facut perfect.Si cu cat anul de fabricatie e mai recent sunt facuta si mai putin fiabile,sa nu te tina o viata,pt.ca trebuie sa traiasca si fabricantii de masini si piese.Daca intri pe aria TD vei descoperii deficientele acelor motoare;Fordul le are pe ale lui s.a.m.d.Aici ai aflat despre 1,6 16V si mai mult despre motorul AZD;poti obtine informatii si despre celelalte masini care te intereseaza si compara-le.Dupa aceea te poti decide.Eu am luat AZD in 2008 la 110000 km;N-am facut mult pana acum,doar 10000 km.N-am schimbat nimic in afara de ulei,filtre si acuma probabil niste bucse(distributia era schimbata conform caietului de service la 90000 km).In rest s-a comportat foarte bine,fara probleme.Am pus uleiul la timp si de calitate.Conform celor scrise si pe aici pe forum,daca ai grija de acest motor nu te lasa nici el.Sigur ca altii au avut si probleme nimic nu este perfect.Conteaza si stilul de conducere,drumurile pe care mergi si cum mergi...succes in alegere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!