Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Multumesc de informatii, Dan!

Se pare ca timpul e cheia succesului [emoji12]

Ne auzim peste 1000 de km...

Drumuri bune!

Modificat de merisanubgd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Revin cu obsedanta problema a relantiului....Am schimbat de ceva vreme benzina ...i-am pus 98 de la Rompetrol...vreo doua saptamani a mers super, relanti stabil pe la 700 rpm..jackpot! Insa ca orice minune nu dureaza mult...de vreo cateva zile a inceput sa faca iar de parca e posedata cu joc de la 500 pana pe la 1300 rpm, am ridicat capota ma uit prin imprejur si aud un fasait ca si cum ar trage aer pe undeva prin partea din spate a motorului pe mijloc (dinspre parbriz). Am luat la palmat toate conductele ce trec pe acolo dar nu am reusit sa imi dau seama de la ce e , ce e clar e ca se aude un fasait si in milisecunda urmatoare se tureaza. Clapeta si egr au fost rererecuratate si adaptate. Ce am mai observat e ca si luminile scad de fiecare data din intensitate cand se tureaza. Apropo daca am pozitia, faza scurta pornita e corect ca atunci cand ii dau cheie sa mi se stinga si luminile din bord cat timp se sting farurile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca tie iti pierde vacum pe undeva si motorul se tureaza ca sa recupereze ce a pierdut.

Verifica pompa de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

teege, verifica furtunul ce leaga galeria de admisie cu servofrana, are pe el o valva unisens, asta pt ati da seama care e. Ai grija la imbinarile mufelor sale, de obicei pe acolo crapa si pierde vacuum. apoi ar trebui sa dai jos clapeta de acceleratie si sa verifici starea garniturii pe care calca clapeta.

Faza cu stinsul luminilor din bord, nu o stiu pe de rost, o sa ma uit azi cand voi porni masina cum face la mine dar parca nu se stingeau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa merg saptamana viitoare sa o urc pe rampa sa verific cele mentionate mai in amanuntit, curioasa si treaba cu bordul ca nici eu nu imi amintesc sa se stinga. Multumesc si drumuri bune! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nu trebuie sa o ridici pe rampa pt a verifica cele zise de mine. De fapt ele sunt mult mai accesibile pe deasupra decat pe dedesupt. furtunul acela de vacuum pt frana e acea tevusca ce iese din tulumba si se duce in galeria de admisie. Poate nu mai etanseaza bine la capete si iti scapa. Dar ar trebui si frana sa ti se intareasca in cazul asta. 

Iar clapeta, doar pe deasupra o poti da jos, nu ai nevoie de nici un elevator pt asta.

Uitate dupa urme la zona de contact a galeriri de admisie ce e din plastic, cu blocul motor.

Alte locuri pe unde ar putea scapa sincer nu imi vin acum in minte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat capacul jos de la motor sa verific toate furtunurile de pe acolo...par destul de ok colierele alea metalice prindeau destul de bine inclusiv furtunul ala care vine din pompa de frana, in schimb ce am observat  e la clapeta...in pozitia inchisa nu statea perfect inchisa din partea dreapta era putin deschisa...asa ar trebui sa stea? am incercat sa deschid si sa inchid  la mana si tot nu se inchidea perfect. Am atasat o poza!

post-119736-0-27283900-1423327988_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Revin cu noi informatii legat de consumul exagerat de ulei si fumul albastrui intens.Azi am fost la mecanic si atunci demonta pistoanele de pe bloc si au scos segmentii de pe piston si ia probat pe camasa,cei 2 aia mai grosi nu prezentau uzura asa mare,dar cel de ungere erau terminati,nici nu stateau pe camasa cand ia pus de proba,erau uzati foarte rau la fiecare piston si de aceea ma rupea  la consum de ulei.Luni da comanda de segmenti Mahle am inteles,garnitura de chiulasa din nou ca aia nu mai merge pusa,ulei nou ca pe ala vechi nu il mai pune.In rest camasile aratau beton se vedeau x-urile alea pe interior,cuzinetii sunt buni,vibrochenul la fel,sper ca pe miercuri,joi sa fie gata.Imi placea cum mergea,tragea bne,am obs ca pe 4500 in sus tragea si mai bne parca avea turbo,dar ma omora cu uleiul 400-500 ml la 100 km si fum la greu cand era rece..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat capacul jos de la motor sa verific toate furtunurile de pe acolo...par destul de ok colierele alea metalice prindeau destul de bine inclusiv furtunul ala care vine din pompa de frana, in schimb ce am observat  e la clapeta...in pozitia inchisa nu statea perfect inchisa din partea dreapta era putin deschisa...asa ar trebui sa stea? am incercat sa deschid si sa inchid  la mana si tot nu se inchidea perfect. Am atasat o poza!

 

din cate stiu si eu clapeta nu se inchide perfect, asa este si la mine, ramane putin deschisa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta asa se prezinta , ma rog tija aceea sferica din corpul clapetei nu inchide integral circuitul si sta intr-o parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa trebuie sa stea clapeta, nu iti fa griji. Desfa-i suruburile, 4 la numar, deconecteaza-i mufa si ridica clapeta. Pe locul unde sta clapeta pe galerie trebuie sa fie o garnitura. Verifica sa fie in stare buna acea garnitura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca tot veni vorba, de unde pot cumpara acea garnitura? Merci frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista (cel putin pe oem) de cumparat, ea face parte din galeria de admisie. Posibil sa fie aftermarket, insa eu unul nu stiu de asa ceva. Daca ai pbme cu ea intreaba in ariile de piese.

Si nu incerca sa o scoti afara, cel putin la mine nu iese. Verifica doar sa nu fie rupta, crapata. Profilul garniturii e patrat.

In lipsa ei se poate incerca cu silincon rezistent la temp mari, din acela rosu.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Revin cu obsedanta problema a relantiului....Am schimbat de ceva vreme benzina ...i-am pus 98 de la Rompetrol...vreo doua saptamani a mers super, relanti stabil pe la 700 rpm..jackpot! Insa ca orice minune nu dureaza mult...de vreo cateva zile a inceput sa faca iar de parca e posedata cu joc de la 500 pana pe la 1300 rpm, am ridicat capota ma uit prin imprejur si aud un fasait ca si cum ar trage aer pe undeva prin partea din spate a motorului pe mijloc (dinspre parbriz). Am luat la palmat toate conductele ce trec pe acolo dar nu am reusit sa imi dau seama de la ce e , ce e clar e ca se aude un fasait si in milisecunda urmatoare se tureaza. Clapeta si egr au fost rererecuratate si adaptate. Ce am mai observat e ca si luminile scad de fiecare data din intensitate cand se tureaza. Apropo daca am pozitia, faza scurta pornita e corect ca atunci cand ii dau cheie sa mi se stinga si luminile din bord cat timp se sting farurile?

 

 

Legat de acest tub, vezi ca partea aia care vine trasa pe "mufa" sa zic asa de obicei crapa. Si eu am avut aceasi problema, si mecanicul mi-a taiat din furtul apr. 5 cm, l-a incalzit cu un aparat pana a fost destul de moale incat sa-l traga pe mufa. Trebui taiat  la aproximativ 1 cm de crapatura ca daca nu crapatura fuge mai departe. Legat de lumini, DA, cand dai cheie se sting si luminile din bord si farurile, raman doar martorii din bord aprinse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti, astazi am verificat uleiul pe joja si am observat ca este la minim, nu s-a mers cu masina appx 24h, uleiul l-am schimbat acum 2000km, castrol edge10w40,nu am facut verificarea cum tebuie? Sau chiar mananca ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand ai facut schimbul, ai schimbat si filtrul? Ai completat pana la nivel dupa prima pornire?

Verificare corecta se face cu masina parcata pe suprafata orizontala si cu motorul rece (sa aiba uleiul timp sa se scurga in baie)

Si da e posibil sa iti consume si mai mult ulei in 2000 de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si filtrul,am avut o perioada de câteva luni nivelul la maxim, parca de cand a venit frigul a scazut si nivelul, la cat de putin arata pe joja ar fi trebuit sa se aprinda martorul (ma gandesc).nu scoate fum deloc, parca trage mai greu cand se incalzeste, in rest nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie de cand am luat masina mi-a consumat ulei si nu a scos fum alb-albastrui, si consumavdestul de mult.

Faptul ca e rece afara poate sa prelungeasca timpul in care se dilata complet segmentii si de aici sa apara consumul mai ridicat, dar nu de la deloc la atat de mult.

Martorul din bord se aprinde cand e mai jos decat gradatia de pe joja.

Modificat de merisanubgd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am completat cu appx 500ml, ce mi-a ramas de la ultimul schimb, inainte de cimpletare nivelul era unde este semnul rosu, fac multe drumuri in oras, scurte, poate fi asta un raspuns pentru consum? Ce teste pot face pt a-mi da seama cauza consumului, multumesc

Uleiul este castrol magnatec 10w40

post-124792-14234069245587_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Mai are cineva trepidatii la motor? cam mari cred ca sunt ale mele deoarece cand stau la relanti uneori trepideaza si masina mai tare parca ar primii socuri... Mentionez ca am un suport motor cam slabit/dus asta sa fie problema? sau se poate sa nu mearga rotund, sa mearga in 3 pistoane. Un mecanic a zis ca e normal ca e pe benzina etc e normal... Fluctuatii nu am .... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Mai are cineva trepidatii la motor? cam mari cred ca sunt ale mele deoarece cand stau la relanti uneori trepideaza si masina mai tare parca ar primii socuri... Mentionez ca am un suport motor cam slabit/dus asta sa fie problema? sau se poate sa nu mearga rotund, sa mearga in 3 pistoane. Un mecanic a zis ca e normal ca e pe benzina etc e normal... Fluctuatii nu am .... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut băieți,de cand am facut completarea cu ulei,parca trage mai bine masina si tind sa cred ca e si mai silentioasa,,am eu cu impresia asta?,sau ar trebui sa imi dau seama de ceva,multumesc

Modificat de miyagirza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este posibil sa traga masina mai greu la cald din cauza uleiului?imi incerc si eu norocul, poate imi raspunde cineva, merci frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu sigur, teoretic nu ar trebui pentru ca la temperatura de lucru uleiul are vascozitate mai mica decat atunci cand e rece.

Problema asta nu cred ca e de la ulei, parca a mai intrebat cineva de problema asta, incearca un search in topicul asta... Nu stiu sa iti zic exact

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!