Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Pai a pornito sa vadă dc merge intrerupt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sper ca nu si schimbat intre ele bobinele 1 cu 3...

mai poate fi de la injectoare, astea la fel se schimba intre ele...

sau problema la supape/ pistoane

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SALUT!! revin cu probleme legate de golf meu..Dupa 3zile de stat în garaj azi l. am pornit sa plec pana la Ploiești, a pornit și după câteva secunde un nou de fum albăstrui parca scotea mai rău de când i-am făcut motorul. Am plecat la drum și vreo2_3km am lăsat dara de fum apoi sa diminuat și nu a mai scos. joi când am luat. o de la mecanic i. am dat forja sa se mai curețe catalizatorul îmbibat de vechiul ulei și pana acasă cat de cat se curățare și nu mai scotea.Dc mia mai scos azi după ce am făcut motorul. și mers turat? asa trebuie sa mai scoată o perioada pana se curata definitiv? uleiul e la nivel nu a scăzut deloc, sa se fi bulit iar simeringurile? Un dus și întors de Ploiești pana la ma acasă aprox,90km îmi consuma vreo 300_400ml ulei iar acum vad ca nu a mai papat deloc după ce am făcut motorul, e la maxim..in rest merge bine, consumul mediu cam 6.5l cu 3 persoane și mers mai sportiv, de la ce sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!


 


Am si eu o problema.


 


Am un Golf4 1.6-16v 105cp motor AUS si de ceva timp se intampla o chestie ciudata. In momentul cand bag in viteza (in special viteza 1 si 2) si ridic piciorul de pe ambreiaj se aude un "carait" (cum s-ar bate fier pe fier) din partea stanga a masini , plus ca se si smuceste motorul.Mai nou am observat ca acelasi "carait" se aude cateodata si cand e pe liber cu motorul pornit. Acelasi zgomot se aude si cand merg in marsarier. Care sa fie problma?


 


Multumesc pentru ajutor.


 


Imi cer scuze daca am postat off topic


Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tacanitul asta iti face doar cand e ambreiajul apasat sau cand e liber..deschide si u capota si vezi cam de unde provine,sa nu fie cv slab pe la motor cum ar fi pe la distributie,rolele sa fie pe duca,tampon rupt..sau cv pe la cutia de viteze,verifica uleiul mai intai..

In leg cu afumatoarea mea nu stie nimeni sa imi spuna dc tot scoate fum dupa ce i.am fct motorul?asta se intampla doar cand e motorul rece,dupa ce se incalzeste se diminueaza si nu mai scoate aproape deloc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fakyrule, e greu sa ne dam doar asa cu parerea.

Daca era catalizatorul cu ulei si de acolo sa fi provenit fumul, pai dadea cu fum non stop pana la curatare, nicidecum cum ti se intampla tie. Plus, tu ai pbma asta la rece. Apoi catalizatorul cand pornesti motorul e rece, abia dupa aceea el se incalzeste si eventualele depuneri sunt arse.

Eu cred asa: in timpul stationarii tie iti scapa ulei pe la ghidurile supalelor si de acolo ajunge uleiul pe tija supapei sau mai rau in camera de ardere. La pornire acel ulei se arde si de aici fumul.

E doar o parere insa intreb si eu acum: tie mecanicul acela ti-a masurat jocurile in ghidurile supapelor sau nu? Supapele calca bine? Adica etanseaza perfect camera de ardere? Acum na, nu vreau sa te sperii, poate nu am eu dreptate. mai date cu masina la ceva drumuri  lungi si daca tot iti mai face e clar, nu are nici o treaba cu vreo eventuala depunere de nu stiu cand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms pt informatii,semeringurile au fost schimbate puse de la victor reinz supapele erau lustruite,mai departe el stie cum le.a montat si daca le.a mai verificat,vad ca uleiul e la nivel,la care inainte ai punea la aprox 100km cam 300-400ml ulei,iar acm nu i.am mai pus ca era la nivel.O sa o mai alerg sa se mai curete,daca nu io duc inapoi,am mai fost la el cu alte masini si le.a reparat bne,are scule,lucreaza frumos,e meserias,acm ramane de vazut..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In leg cu afumatoarea mea nu stie nimeni sa imi spuna dc tot scoate fum dupa ce i.am fct motorul?asta se intampla doar cand e motorul rece,dupa ce se incalzeste se diminueaza si nu mai scoate aproape deloc..

 

Cel putin, te-ai gindit sa accepti sugestia unor colegi de forum, care te-au sfatuit sa schimbi si segmentii ??

Modificat de alex61
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa o mai alerg sa se mai curete,daca nu io duc inapoi,am mai fost la el cu alte masini si le.a reparat bne,are scule,lucreaza frumos,e meserias,acm ramane de vazut..

 

Daca e mechanic bun si lucreaza atat de bine precum spui tu ar trebui sa iti ofere garantie pe lucrari.

Te duci frumos inapoi la el si ai spui de problema aparuta.

Bafta!

 

P.S. Am un prieten cu golf3 si are aceasi problema cu fumul alb albastrui,a fost la mai multi "meseriasi" care l-au pus sa schmibe ba una ba alta pe masina.

Fiecare spunea de altceva.

Era c-am disperat saracul asa ca l-am sunat pe mecanicul meu in speranta sa rezolve misterul.

Mecanicul e destul de renumit si priceput de pe aici, si mi-a spus ca daca scoate fum alb atunci este vb de o garnitura care s-a subtiat/deteriorate si pe unde ai curge apa(cu antigel)  in baia de ulei, si de aici vine fumul si mirosul urat, acum nush daca la tine exista acel miros sau nu, dar decat sa dai o caruta de bani iar pe reparatii ai putea face o verificare. Nu-ti scade nivelul de antigel? Dar oricum mi s-a explicat ca daca o fi aia si pierderea nu e mare acesta nu se vede decat dupa cateva zile/saptamani.

Modificat de tommy_dj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vb cu mecanicu si mia spus sa i.o duc maine inapoi sa vada ce sa intamplat.M.am uitat acm pe seara si a scazut iar niveelul la ulei..Ai zic sa schimbe si segmentii,chiar daca sunt de vina sau nu..De cand i.am schimbat semeringurile scoate fum la greu si papa ulei,inainte nu scotea asa mult la rece,dar consuma ulei la greu..Eu tot zic ca e din semeringuri,ori nu le.a montat bine si sau bulit ,ori segmentii dusi..in rest trage bine,dar ma dispera fumul asta cand e motorul rece..in legatura cu antigelul la mn nu scade,doar ia schimbat garnitura de chiulasa,la mn e fum albastrui cu miros de ulei cu cv benzina si consuma ulei,asta e problema la mn ...daca nu reuseste sa ai dea de cap,ii trantesc un motor tdi pe el si am terminat definitiv cu benzinarele astea care papa ulei si benzina cat un tir...

Modificat de FaKyRu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FaKyRu unde sta mecanicu asta.....ca as vrea sa ma duc la el sa i arat niște probleme la motor ca mie mia zis ăștia la service ca am supapele bulite si vreau sa fiu sigur ca asta i problema sa nu desfac degeaba motoru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , revin cu o noua problema , de data asta una putin ciudata... In aceasta seara , cand am iesit la pauza de masa , am vrut sa deschid masina din telecomanda... dar ce sa vezi ? nu se deschidea . Initial am crezut ca e de la baterie , pe care am si schimbat-o , dar tot nu se inchide din telecomanda. Led-ul rosu palpaie (ledu rosu nu se aprindea inainte ... ) Cand inchid usa de la sofer cu cheia , celelalte usi nu se blocheaza.. Deci am nevoie si eu de un sfat , ce sa fac ca sa se deschida iar din telecomanda ... 

Multumesc anticipat ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bv20, intreaba aici: http://vwforum.ro/topic/30695-modul-comfort-pt-golf-4-pentru-cheie-briceag/

E posibil sa trebuiasca sa refaci adaptarea cheilor. Dar e posibil sa ai si lipituri reci in modulul de confort.

 

Fakyrule, eu cred ca am fost foarte explicit in recomandarile mele: motorul asta poate consuma ulei in draci insa sa aiba compresia buna. E o problema specifica lui, nu e generalizata tuturor motoarelor. Apoi, una e sa cureti supapele altele sunt paturile. Daca ai joc mare in ele, poti avea supape tipla si semeringuri noi ca tot iti va consuma. Jocul se masoara, valoarea max e undeva la 1 mm ceva in genul, oricum difera la supapele de admisie fata de cele de evacuare. 

 

Repet, cand se ajunge in stadiul asta, pt cateva sute de lei in plus se schimba tot, adica segmenti, semeringuri. Daca motorul face urat se verifica automat si cuzinetii.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am o problema , cand ridic masina pe cric , scoasa din viteza roata practic nu se invarte decat foarte putin cand o invart eu cu mana o blocheaza ceva dar am vazut ca nu numai la o roata este problema asta ci la toate rotile oare sa fie placutele de frana prea aproape? dar chiar asa mecanicul sa le fi gresit pe toate? sau care sa fie problema? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin da roata jos si demonteaza etrierul,e posibil sa se fi gripat putin piatonasul,sau ghidurile unde stau placutele nu au fost curatate si mecanicul le.a intepenit asa ca sa termine rpd si sa mai verifici si cilindrii aia mici cu burdufi daca culiseaza ,aia 2 care vine etrierul strans..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

""Fakyrule, eu cred ca am fost foarte explicit in recomandarile mele: motorul asta poate consuma ulei in draci insa sa aiba compresia buna.""

 

Corect !  Chiar  se reface masurarea compresiei dupa ce se introduce ulei in capul pistonului cu o seringa. Daca creste valoarea masurata a compresiei  segmentii, sunt uzati!

 

""Apoi, una e sa cureti supapele altele sunt paturile. Daca ai joc mare in ele, poti avea supape tipla si semeringuri noi ca tot iti va consuma. Jocul se masoara, valoarea max e undeva la 1 mm ceva in genul, oricum difera la supapele de admisie fata de cele de evacuare. ""

 

Te referi la ""ghidurile ""  supapelor  {lasa patul sa aibe rolul lui} Si da , jocul dintre ghid si supapa se apreciaza prin masurarea jocului radial al supapei cu un ceas comparator fixat pe talerul supapei

 

 

""Repet, cand se ajunge in stadiul asta, pt cateva sute de lei in plus se schimba tot, adica segmenti, semeringuri. Daca motorul face urat se verifica automat si cuzinetii""

 

 A fost sfatuit in acest sens! Consumul major de ulei nu poate fi exclusiv din cauza simeringurilor de la supape!

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Asa cum ziceam acum vreo 2 saptamani am avut masina la segmentat. Dupa ce am luat masina nivelul uleiului era la maxim pe gradatia de pe joja.

Stiu ca Dan a zis ca e posibil sa mai consume ulei acum in perioada asta, totusi in 290 de km nivelul a scazut 4 gradatii pe joja (ambele masuratori cu masina la orizontala) asta insemnand vreo 200-300 de ml.

Deci, sa ma ingrijoreze consumul asta?

Am garantie pe manopera, dar nu vreau sa ma duc daca nu e neaparat nevoie.

Un lucru curios la masina mea este ca nu scoate fum alb sau albastrui, nici cu motorul cald, nici cu motorul rece, nici pe loc, nici in mers.

Scoate doar fum negru cand o turez mai tare, elimina depunerile din catalizator si tobe.

In plus motorul nu e murdar de ulei pe undeva si nici sub masina nu e pata niciodata.

Sincer nu am idee pe unde draq il pierde/manaca/ sau ce naiba ii face...

Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Alex, la ghidurile supapelor ma refeream, na, mai imi joaca si mie mintea feste.

Dar din ce stiu eu, parca jocul se masoara folosind cu o supapa noua, nu cu supapele de pe masina.

 

Merisanule, vezi ca zona gradata are 500 ml, nu 1 L, deci 4 liniute ar fi sa zic in jur de 100 ml.

 

E posibil sa iti pape precum papa si motoarele in rodaj. Mai lasa-l pana face 1000-1500 Km si dupa aceea vezi ce si cum.

Dar cand se demonteaza un motor, nu e deajuns doar sa se inlocuiasca ceea ce mai toti mecanicii cred ca e de schimbat (semeringurile, segmentii). trebuie masurate si ghidurile, curatata si verificata planeitatea chiulasei, verificat daca supapele etanseaza perfect.

Iti dai seama ca daca nu se fac toate operatiile ce se impun, consumul de ulei va fi diminuat insa nu stopat in totalitate.

 

Dar acum depinde si de uleiul folosit, Castrol spre exp e mancat de regula ca pe paine, Mobil ceva mai putin, Liqui Molly si Motul mult mai putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, nu stiam de gradatie ca reprezinta 500 de ml.

Daca nu e plana chiulasa se va amesteca ulei cu antigel, corect? Nu patesc tb asta.

Daca supapele nu etanseaza pierzi compresie, oricum dincolo de supapa nu este ulei nici pe evacuare nici pe admisie, corect? Am compresie ok.

Si totusi inca nu am gasit un raspuns la faptul ca nu scoate fum albastru, desi uleiul dispare si asta ma duce iar cu gandul ca dispare prin alta parte... Dar nu stiu pe unde...????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, gradatia cam atat reprezinta 500 ml, stiu asta de la ultimul schimb de ulei, unde de la minimul la maximul zonei hasurate mi-a intrat o jumatate de litru de ulei. Un litru prosibil sa aiba intreaga zona de pe joja, de la partea superioara A pana la varful jojei. 

 

Eu nu am zis ca ai toate pbmele spuse de mine pt a se verifica, insa ideea de baza e ca intr-un astfel de stadiu trebuie verificat tot, nu doar asa dupa pareri preconcepute.

 

Testul de compresie de aceea e bine sa se realizeze atat la rece cat si la cald, iar daca exista dif de valori si cu ulei pus in capul cilindrului.

Astfel te edifici de unde e pbma, de la supape sau de la segmenti.

 

Tie iti poate consuma ulei pe la ghidurile supapelor, f putin, de aceea nici nu iti da cu fum. Altfel, pana se aseaza pe pozitie segmentii e posibil si acestia sa mai cauzeze un consum, de aceea zic, posibil ca dupa 1000-1500 Km sa stii cu siguranta realitatea privind consumul de ulei.

Am spus pe pozitie pt ca citisem pe undeva ca segmentii, se rotesc in timpul functionarii, de aceea pozitia initiala la instalare e mai putin importanta, insa dupa un anumit timp acestia se fizeaza pe o anumita pozitie si cam pe acolo raman. Cata treaba are aceasta asa zis pozitionare a lor cu consumul de ulei sincer nu stiu, insa oricum nu trebuie sa fie o cantitate insemnata cantitativ.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti imi puteti recomanda un service in bucuresti sau pe cineva care sa imi verifice sonda lambda si senzorul map si ce o mai fi de verificat,ca mecanicul unde ma duc eu nu se pricepe la electrica , si ca totodata sa aiba si preturi decente

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cautarea mea despre consumul de ulei am gasit valva pcv care nu sunt sigur daca exista si pe motorul asta.

Valva asta este montata pe blocul motor si elibereaza presiunea formata de la gazele care scapa din cilindrii in baia de ulei. Valva asta este conectata cu galeria de admisie si gazele astea scapate din cilindrii sunt introduse iar in cilindrii si arse. Problema valvei asteia este ca in timp se colmateaza si nu mai elibereaza gazele astea, care mai ales in perioada rece condenseaza si produc spumarea uleiului.

Acum din ceva explicatii pe care le-am gasit pt o alta masina, am inteles ca genereaza si consum de ulei, nu stiu cum inca.

Pe la magazinele de piese online nu pre am gasit nimic, doar o valva denumita aerisitor care ar putea fi valva asta pcv (positive crankcase ventilation)

Stie cineva ceva de ea... Unde se afla? Cum se numeste in Romana?... Etc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat. Zgomotul era de la esapament. Imi batea in bara stabilizatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rugamintea ca in acest topic sa dezbateti doar problemele legate de motorul mentionat in titlu

Discutiile pe langa subiect vor fi sterse si userii sanctionati fara nici o atentionare...

Daca ai aceasta motorizare nu inseamna ca poti dezbate probleme precum: imi merge o roata infranata...ce service-uri sunt mai bune in Bucuresti...nu mi se aprinde un  bec sau orice altceva va trece prin minte...

Orice alta problema inafara de cele specifice  motorizarii...despre care se vorbeste in acest topic...se vor trata in topicurile dedicate...

Va rog sa folositi functia search pentru ca au mai fost altii inaintea vostra care au avut aceeasi problema...nu sunteti singurii din pacate

Multumesc pentru intelegere 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merisanu, AZD-ul nu are valva PCV, care pe englezeste inseamna Pozitive Crancase Ventilation, pe romaneste o dibui tu.

Uite aici ceva explicatii despre ventilarea carterului: http://en.wikipedia.org/wiki/Crankcase_ventilation_system

 

Vei vedea ca pe langa optiunea cu pcv, mai exista si o alta, mai simpla, cu draft tube pe englezeste, sistem ce se regaseste conceptual (modernizat si actualizat fata de descrierea de pe wiki) si pe azd. E un sistem mai simplu si care elimina necesitatea unei linii de vacuum siplimentare, a valvei pcv. 

Dar, in cazul nostru epuratorul de ulei e cel ce trebuie curatat, altfel, daca acesta nu condesneaza vaporii de ulei, ci le permite tranzitarea spre galeria de admisie, acel ulei se poate considera consumat.

Insa nu e o cantitate f mare, cateva sute de ml intre schimburi sa zic, deci exclus epuratorul sa fie vinovat de consumuri de litrii intre schimburi.

 

Repet, daca nu ai scurgeri de ulei, daca ai schimbat segmentii, semeringurile de la supape, ar ramane in teorie ghidurile supapelor.

Dar mai ai nitica rabdare, daca vei avea consum de pana intr-un litru intre schimburi nici nu merita sa-ti mai bati capul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!