Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Mulțumesc Dan,o sa merg undeva sa puna un tester pe ea, cred ca turatia putin mai scazuta a aparut dupa o curatare a clapetei, facuta de mine, crezi ca poate fi ceva de la ea? Alt simptom nu exista, nu se tureaza singura, nu moare motorul, cateodata la pornire chiar daca este cald motorul dacă o opresc si ii dau cheie iar porneste turata la appx 1400rpm, si ramane mai putin de o secunda acolo, am considerat ca e normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merisanu. C3 e pt dbf in general, deci poti merge fara grija pe orice ulei A3/B4, insa daca e si C3-ul cu atat mai bine.

Xclean sau Xcess, eu am xcess, insa sunt colegi ce au xclean si sunt multumuti. Orice ai pune e f bun.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Miya, poti sa-i faci o calibrare a clapetei. Orice e posibil sa fie de acolo.

Turarea motorului la cald asa de tare se mai intampla daca din greseala apesi frana cu motorul oprit si el va compensa vacuumul astfel pierdut prin turatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Miya, poti sa-i faci o calibrare a clapetei. Orice e posibil sa fie de acolo.

Turarea motorului la cald asa de tare se mai intampla daca din greseala apesi frana cu motorul oprit si el va compensa vacuumul astfel pierdut prin turatie.

Mulțumesc inca o data,calc doar ambreiajul la pornire, voi face calibrare si scanare si revin cu rezultate, drumuri bune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V-as ruga sa continuati discutia despre parbriz aici

http://vwforum.ro/topic/22275-parbriz-golf-iv-bora-schimbare/page-8

Tot acolo v-am mutat si posturile...parbrizele la Golf 4 sunt la fel indiferent de motorizare...deci nu isi are locul discutia aici

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde este situat senzoru de temperatura si senzoru de turati

Modificat de Cr3itooS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare all!! Ma confrunt si eu cu o problema de cateva luni si ma plimb prin service saptamanal ..nimeni nu ii da de cap!!

Problema se manifesta astfel ..porneste foarte bine la sfert nu tremura la relantiu totul e perfect.. insa patesc sa plec de la semafor sau sa intru intr-o intersecte usor ..si imi cade turatia la 0 apas acceleratia nu se intampla nimic pentru cateva secunde dupa care o ia la sanatoasa ..se tureaza bn incepe sa traga!! uneori cand imi intrerupea mi se auzea un zgomot metalic..s-a rezolvat schimband senzorul de batai..insa intreruperea tot o am precizez ca trebuie sa plec turat ca sa nu imi intrerupa dupaia..Ce poate sa fie?? ..intreruperea asta ca nu imi face mereu..am incercat cu benzina buna nimic nici un efect,am schimbat buji,toate filtrele,bobinele de la alt golf,senzor presiune admisie (aftermarket nu stiu daca are vreo treaba),verificat catalizator mi-au zs ca e bun scoate gazele,clapeta de acc curatata adaptata..nu stiu ce sa mai fac..schimb mecanicii si fiecare ma pune sa schimb cate o piesa..ati patit asa ceva?? ..chestia e ca pe tester imi tot da senzorul  de detonatie(banuiesc ca asta e avansul) eroare :knock regulation P0324...golf 4 1.6 16v azd 2002..astept ceva pareri,sfaturi va rog frumos :( sau un mecanic in brasov care chiar stie ce face :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Mi se pare ca ratezi un detaliu important... Chiar si dupa ce ai schimbat senzorul de detonatie, iti da eroare pe tester.

Senzorul asta se ocupa cu detectia si monitorizarea neregularitatilor in aprindere/explozie. Faptul ca iti da eroarea asta inseamna ca ceva nu e in regula acolo...

Posibile cauze:

#scanteia nu este data la momentul oportun si explozia se produce decalat fata de calculul comp. de bord. Asta poate sa duca la inchiderea/deschiderea supapelor aiurea... Pierzi compresie... Scade puterea brusc...

#uzura puternica a cuzinetilor, ceea ce duce la loviri ale capatului bielei in arborele cotit. Si asta poate sa genereze eroarea de detonatie.

ASTA ESTE PAREREA MEA, nu sunt specialist!

Sper sa rezolvi cat mai rpd problema!

Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte sa schimb senzorul scria knock open circuit rezultand dupa spusele mecanicilor ca e busit..dp ce s'a schimbat scrie knock regulation ..p0324 dn cautarile mele zilnice pe google reiese ca ar fi ceva pe cabluri/mufa/calculator..de asta am specificat eroarea in ideea poate stie cnv unde se afla senzorul sa imi explice daca il pot verifica eu fara sa mai merg la service..sau daca are vreo legatura cu senzorul dp axa cu came??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti mai aduci aminte exact ce mai scria dupa Knock Regulation sau dupa P0324?

De cele mai multe ori dupa P0324 mai scrie 35-10 Intermitent... La tine fiind nou senzorul daca scrie asta e de la cablu/mufa.

Mai poate sa scrie system error si atunci e o problema, asa cum am spus mai sus, de aprindere....

Ori computerul nu da scanteia cand trebuie, ori el da comanda dar se executa intarziat....

Pune exact (copy, paste) codul de eroare din vagcom

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16708-knock regulation P0324-10-35 malfunction intermittent asta e eroarea ..poti sa imi descrii unde e senzorul?? Si daca il pot verifica eu?? Cum se ajunge la el cablaje etc??..am cautat dar nu am gasit exact :|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am si eu o problema cu un senzor ABS si as vrea sa il cumpar dar nu stiu daca imi trebuie aceeasi marca sau pot sa iau unul dupa pret 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16708-knock regulation P0324-10-35 malfunction intermittent asta e eroarea ..poti sa imi descrii unde e senzorul?? Si daca il pot verifica eu?? Cum se ajunge la el cablaje etc??..am cautat dar nu am gasit exact :|

 

Pentru ca e doar intermitent e ok, adica nu ai detonatii aiurea in motor, sau cel putin cand el inregistreaza.

 

Am gasit undeva locatia asta: "Knock sensor 1 G61 - Component location: Cylinder block, exhaust side"

Deci, pe blocul motor pe partea cu galeria de evacuare, senzorul arata asa. Nu am gasit o poza, dar cel mai probabil este sub capacul filtrului de aer.

La senzorul asta trebuie sa fii foarte atent cat il strangi (cheie dinamometrica), ca sa nu ii afecteze achizitia de date, asa ca daca nu ai cheie dinamometrica nu iti recomand sa il desfaci.

De testat nu stiu cum, dar tu ai zis ca ai senzor nou, asa ca nu e nevoie. Nu mai poate sa fie decat mufa sau vreun fir aproape rupt pe undeva.

Incearca sa desfaci mufa sa cureti contactele din ea (ca ale senzorului ar trebui sa fie ok) si spera sa rezolvi problema.

 

Multa bafta!

Salut. Am si eu o problema cu un senzor ABS si as vrea sa il cumpar dar nu stiu daca imi trebuie aceeasi marca sau pot sa iau unul dupa pret

Senzorii astia, de obicei sunt identici ca si caracteristici, ca altfel trimit informatii aiurea la computer.

Si eu am schimbat unul pe roata fata stanga si nu am desfacut celelalte roti sa ma uit la producator (nici nu cred ca poti vedea).

Asa ca poti pune orice senzor echivalent, recomandat ar fi sa iei unul bun pt ca e vb de sisteme de siguranta si nu vrei sa te lase la nevoie.

Incearca sa intrebi in topicul care trebuie, aici e topic de motor nu de sistem de franare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok ms o sa caut :) ma gandeam ca are vre'o legatura cu cel de pe axa cu came si poate o fi si ala stricat..

Modificat de cosma09
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Detin un Golf 4 1.6 16v azd din 2001 si ma confrunt cu doua probleme serioase. Prima e ca masina nu trage deloc la deal, in linie dreapta nu se observa dar la deal nu pot prinde mai mult de 60-70 km/h, iar a doua este ca se tureaza singura la relanti cand motorul e cald si din cand in cand moare motorul. V-ati mai confruntat cu asemenea probleme? Care ar fi solutiile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok ms o sa caut :) ma gandeam ca are vre'o legatura cu cel de pe axa cu came si poate o fi si ala stricat..

Comp. de bord iti arata independent erorile de pe senzori diferiti. Chiar si motoarele care au doi senzori de detonatie, au coduri diferite pt fiecare in parte. Cum ar fi daca la senzorii abs nu ti-ar spune care e stricat? Sa schimbi 3 senzori degeaba pt unul defect.

Salutare. Detin un Golf 4 1.6 16v azd din 2001 si ma confrunt cu doua probleme serioase. Prima e ca masina nu trage deloc la deal, in linie dreapta nu se observa dar la deal nu pot prinde mai mult de 60-70 km/h, iar a doua este ca se tureaza singura la relanti cand motorul e cald si din cand in cand moare motorul. V-ati mai confruntat cu asemenea probleme? Care ar fi solutiile?

Fa o diagnoza si revino cu rezultatul ca putem sa te inducem in eroare.

Eu banui ca ai compresie scazuta de nu are motorul putere.

Legat de turat, nu ai specificat cand si in ce conditii... motor cald/rece, la relanti, in sarcina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucian91: verifica sa nu ai vreo roata blocata,sau catalizatorul infundat si a mea nu mai tragea mai deloc,avea toane cand tragea bne cand nu si am scos primul catalizator de la motor si apoi sa schimbat treaba,trage super bne

 

Iar la a 2 a problema sa nu se fi incarcat clapeta de acceleratie cu depuneri,egr-ul l-ai curatat./verificat?filtrul de benzina cand a fost schimbat?Bujiile ,bobinele cum arata?Pune-o si pe tester sa vezi ce erori ai,dar verifica cele enumerate mai sus eventual curata-le daca sunt murdare si mai revii cu noi vesti..

 

Iar in legatura cu masina mea,azi am vb cu mecanicul si a demontat chiulasa,intradevar erau semeringurile varza,supapele incarcate,azi trimis chiulasa la planeitate si apoi sa monteze semeringurile.Segmentii sunt buni nu par uzati si a zis ca nu e nevoie sai schimb,semeringurile era problema si pe miercuri,joi sper sa fie gata sa o iau..Sper sa nu mai haleasca ulei cu bidoanele..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucian91: verifica sa nu ai vreo roata blocata,sau catalizatorul infundat si a mea nu mai tragea mai deloc,avea toane cand tragea bne cand nu si am scos primul catalizator de la motor si apoi sa schimbat treaba,trage super bne

Iar la a 2 a problema sa nu se fi incarcat clapeta de acceleratie cu depuneri,egr-ul l-ai curatat./verificat?filtrul de benzina cand a fost schimbat?Bujiile ,bobinele cum arata?Pune-o si pe tester sa vezi ce erori ai,dar verifica cele enumerate mai sus eventual curata-le daca sunt murdare si mai revii cu noi vesti..

Iar in legatura cu masina mea,azi am vb cu mecanicul si a demontat chiulasa,intradevar erau semeringurile varza,supapele incarcate,azi trimis chiulasa la planeitate si apoi sa monteze semeringurile.Segmentii sunt buni nu par uzati si a zis ca nu e nevoie sai schimb,semeringurile era problema si pe miercuri,joi sper sa fie gata sa o iau..Sper sa nu mai haleasca ulei cu bidoanele..

FaKyRu eu zic sa nu te risti sa nu schimbi segmentii, mai ales ca ai desfacut deja motorul si manopera e deja platita. Daca dupa asta iti consuma iar ulei nu iti bagi unghia in gat ca mai platesti odata manopera? Sau mai rau daca in 6 luni iti cedeaza segmentii?... Plus ca nu sunt foarte scumpi

Si eu am acum masina in service pt segmentare, schimb semeringuri, curatat egr, clapeta acceleratie... mecanicul a zis ca maxim 1.500 Ron ma costa cu garnituri, semeringuri,segmenti, ulei si manopera

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare...Va descriu si eu o problema la masina mea. In momentul in care este in oricare treapta de viteza masina merge infranata, daca ridic piciorul de pe acceleratie in orice treapta masina se infraneaza, nu curge lin.

Acest fenomen dispare in momentul in care o scot din viteza. Isi face frana de motor indiferent de viteza, mai ales dupa ce se incalzeste motorul. E foarte ciudat schimbi viteze 1 pana la 5 ajungi la 80-90 km ora si ridici piciorul de pe acceleratie si brusc parca intra in frana de motor, parca as avea ceva legat de masina atunci cand este in trepata de viteza. Cateva idei daca aveti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde este situat senzoru de temperatura si senzoru de turati

 

Senzorul de turatie sunt 2: unul pe bloul motor, usor vizibil cum deschizi capota si dai jos capacul de pe motor, el fiind cel de la axele cu came, si mai e un senzor de turatie al volantei, aflat pe cutie. Ambii sunt in partea stanga a masinii. Cel de temperatura e in zona unde e si termostatul, tot in partea stanga unde sunt mai multe furtune groase prin care circula antigelul. E cam greu de explicat far o poza, poate cienva cu autodata poate pune o poza cu locatia senzorilor si astfel te vei lamuri mai usor.

 

 

Salutare. Detin un Golf 4 1.6 16v azd din 2001 si ma confrunt cu doua probleme serioase. Prima e ca masina nu trage deloc la deal, in linie dreapta nu se observa dar la deal nu pot prinde mai mult de 60-70 km/h, iar a doua este ca se tureaza singura la relanti cand motorul e cald si din cand in cand moare motorul. V-ati mai confruntat cu asemenea probleme? Care ar fi solutiile?

 

 

Scaneaz-o de erori, probabil sa trebuiasca curatate clapeta, egr-ul, bujiile sa le verifici si sa le inlocuiesti daca sunt uzate. Deocamdata astia ar fi primii pasi ce treb sa-i verifici.

 

Lucian91: verifica sa nu ai vreo roata blocata,sau catalizatorul infundat si a mea nu mai tragea mai deloc,avea toane cand tragea bne cand nu si am scos primul catalizator de la motor si apoi sa schimbat treaba,trage super bne

 

Iar la a 2 a problema sa nu se fi incarcat clapeta de acceleratie cu depuneri,egr-ul l-ai curatat./verificat?filtrul de benzina cand a fost schimbat?Bujiile ,bobinele cum arata?Pune-o si pe tester sa vezi ce erori ai,dar verifica cele enumerate mai sus eventual curata-le daca sunt murdare si mai revii cu noi vesti..

 

Iar in legatura cu masina mea,azi am vb cu mecanicul si a demontat chiulasa,intradevar erau semeringurile varza,supapele incarcate,azi trimis chiulasa la planeitate si apoi sa monteze semeringurile.Segmentii sunt buni nu par uzati si a zis ca nu e nevoie sai schimb,semeringurile era problema si pe miercuri,joi sper sa fie gata sa o iau..Sper sa nu mai haleasca ulei cu bidoanele..

 

Fakyrule, pe langa orice consum dat de semeringurile supapelor, se stie ca segmentul curatitor e vinovat si el de consum ridicat de ulei, asta in timp ce segmentul de foc asigura o etanseitate corespunzatoare astfel incat vei avea compresia buna. Daca tot ajungi acolo si desfaci motorul, schimba segmentii, altfel daca ai nesansa sa fie de la cei curatitori, va trebui sa repeti manopera si nu cred ca va fi convenabil. Macar asa iti iei de o grija.

Salutare...Va descriu si eu o problema la masina mea. In momentul in care este in oricare treapta de viteza masina merge infranata, daca ridic piciorul de pe acceleratie in orice treapta masina se infraneaza, nu curge lin.

Acest fenomen dispare in momentul in care o scot din viteza. Isi face frana de motor indiferent de viteza, mai ales dupa ce se incalzeste motorul. E foarte ciudat schimbi viteze 1 pana la 5 ajungi la 80-90 km ora si ridici piciorul de pe acceleratie si brusc parca intra in frana de motor, parca as avea ceva legat de masina atunci cand este in trepata de viteza. Cateva idei daca aveti!

 

Vrei probabil sa spui ca face o frana de motor mai violenta, pt ca, un motor cuplat la cutie, deci cu ambreiajul neapasat, isi va face frana de motor atunci cand nu e apasata pedala de acceleratie. Daca frana de motor o simti mai violenta, caz in care mai intai iti recomand sa mergi cu un alt golf sa iti faci o idee, poate totusi nu e vreo pbma si doar iti sunt inselate simturile, atunci pot da vina pe frane, poate ti se franeaza o roata in timpul mersului. Poti verifica palpand jantele, trebuie sa nu fie nici macar calde daca nu se franeaza violent si toate sa aiba acceeasi temperatura.

Insa, spune de cand sesizezi fenomenul acesta si daca ai facut o interventie la masina inainte de a-l sesiza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare all!! Ma confrunt si eu cu o problema de cateva luni si ma plimb prin service saptamanal ..nimeni nu ii da de cap!!

Problema se manifesta astfel ..porneste foarte bine la sfert nu tremura la relantiu totul e perfect.. insa patesc sa plec de la semafor sau sa intru intr-o intersecte usor ..si imi cade turatia la 0 apas acceleratia nu se intampla nimic pentru cateva secunde dupa care o ia la sanatoasa ..se tureaza bn incepe sa traga!! uneori cand imi intrerupea mi se auzea un zgomot metalic..s-a rezolvat schimband senzorul de batai..insa intreruperea tot o am precizez ca trebuie sa plec turat ca sa nu imi intrerupa dupaia..Ce poate sa fie?? ..intreruperea asta ca nu imi face mereu..am incercat cu benzina buna nimic nici un efect,am schimbat buji,toate filtrele,bobinele de la alt golf,senzor presiune admisie (aftermarket nu stiu daca are vreo treaba),verificat catalizator mi-au zs ca e bun scoate gazele,clapeta de acc curatata adaptata..nu stiu ce sa mai fac..schimb mecanicii si fiecare ma pune sa schimb cate o piesa..ati patit asa ceva?? ..chestia e ca pe tester imi tot da senzorul  de detonatie(banuiesc ca asta e avansul) eroare :knock regulation P0324...golf 4 1.6 16v azd 2002..astept ceva pareri,sfaturi va rog frumos :( sau un mecanic in brasov care chiar stie ce face :(

Cum spunea cineva pe aici daca nu ai dinamometrica nu schimba senzorul de detonatii. Trebuie strans exact la 20 n/m. Eu am patit-o, am schimbat senzorul si nu am folosit dinamometrica pentru strangere, si imi tot dadea aceiasi eroare P0324 knock regulation...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 n/m

Corectie este vorba de Nm (N*m => bratul fortei)

Acum asa cum am promis vin cu pareri de la service in urma segmentarii.

Piese si consumabile schimbate:

-segmenti

-semeringuri supape

-set garnituri (chiulasa, baie de ulei)

-antigel

-manopera

_____________

1.300 RON

Mentionez ca uleiul pe care il aveam (de 3500 km si completat constant) a fost recuperat in stare buna si a fost pus inapoi pt rodare vreo 500 de km. Urmeaza sa il schimb (Motul 5w40 si filtru Mahle, la recomandarea lui Dan)

Impresii:

#desi nu am trecut de 3000 de ture, pt ca e in rodaj, am observat ca motorul urca mai bn in turatie si e mai putin galagios

#la mers din inertie, bagata in viteza, fara acceleratie se simte o atenuare mai mare decat pana acum pt ca segmentii sunt noi.

#mie mi se pare o imbunatatire clara a comportamentului motorului.

Mai am o chestie de rezolvat, a curatat egr dar nu a fost calibrat si am eroarea in bord. O sa fac eu calibrarea saptamana asta.

Ramane sa vad in timp daca mai gusta din ulei [emoji1]

Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca in prima mie de km e posibil sa iti consume ceva ulei, iar apoi va scade. Oricum ar fi, consumul e mic si se incadreaza in acel 1 l intre schimburi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scz pentru intarziere ..nu stiu cum mi-a schimbat cel de la service senzorul pentru ca l-am intrebat zilele astea cum ajung la el..si mi-a zs " bai eu am luato pe bajbaite ca nu se vedea nimic" si i-am zs da pe unde l-ai schimbat si a zs ca si-a intins mana pe acolo  prin fata..din ce am vazut eu si am incercat sa ajung la el ..da ajung dar nu prea ar incapea o cheie dinamometrica pe acolo...eu cred ca senzorul asta se schimba pe dedesupt .. ... adn2 ziceai ca ai avut si tu eroarea asta..imi poti spune ce probleme iti facea masina?? in ideea ca poate de la o mica prostie de senzor masina sa mearga asa prost..nu are cuplu ,nu trage,si in linie dreapta uneori imi scade viteza nu se mai tureaza..asta cand bagam benzina petrom !! ...de cand am inceput sa bag de la mol incepe sa mearga mai ok masina.. nu am incercat cu benzina 100 de la omv ..poate face minuni si imi curata umpic pe acolo si nu mai vand masina :)) :D

Modificat de cosma09
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si nu mai vand masina :)) :D

Tu ai impresia ca urmatoarea pe care o vei cumpara va fi neaparat mai buna? Daca o iei de la unu care face ca tine? Cine iti cumpara tie masina daca merge asa?....

Eu zic sa nu mai lasi masina pe mana astora care nu stiu macar unde este un senzor pe care "l-au desfacut"... care dupa cum ai spus tu ca te-a ghidat spre senzor, nu cred ca au sau stiu ce e o cheie dinamometrica.

Orice zgarcenie la o reparatie iti va aduce costuri mai mari decat reparatia facuta corect de prima data.

Surse de informare ai gramada in ziua de azi, mai conteaza cat tii la maina.

Acum ca sa iti raspund, da un senzor de genu poate sa iti determine o functionare de genul pt ca in afara de supape care sunt comandate mecanic, restul (amestec de combustibil, scanteie, recirculare gaze arse, etc.) sunt comandate de comp de bord pe baza unor masuratori facute de senzori. Asa ca influenta unor senzori poate fi mai mare sau mai mica asupra functionarii unui motor.

Bafta la rezolvarea problemei!

P.S. asta poate fi doar una din cauzele functionarii proaste a motorului.

Modificat de merisanubgd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!