Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Daca timoneria nu are uzura prea mare astfel incat sa nu iti intre in viteza, problema se afla in cutie si nu o poti sti decat la desfacerea acesteia. Ce ar putea fi, e posibil sincronul, e posibil furca, dar sa speram ca ar fi doar de la sincron.

E posibil sa fi mers cu nivel scazut in cute si a 5-a sa iti fi afectata deoarece aceasta se afla cel mai sus in cutie si un mers cu nivel scazut o afecteaza cel mai repede pt ca remane nelubrifiata cat trebuie.

De aceea in cazul in care vedeti ca aveti scurgeri la cutie, scurgeri ce unii mecanici le considera normale la nemtoaice, lucru ce l-am vazut de la Mercedes pana al Opel, deci la toate nemtoaiecele, scurgeri cele am si eu, sa verificati anual nivelul uleiului in cutie si sa completati daca e cazul.

Eu anual sa treb sa completez cu 5 ml, deci practic deloc, dar si altele pot fi cauzele scurgerilor.

In cazul meu eu dau vina pe pori in acel mastic ce asigura etanseitatea cutiei, posibil ca nemtii sa foloseasca unul care are boala asta, repet, eu doar japoneze am vazut fara ulei pe cutie, in rest mai toate masinile nemtesti din perioada anilor 90-2000 le-am vazut murdare de ulei pe la cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms Dan de raspuns.

Saptamana ce vine ma duc la un electrician si al rog sa-mi masoare daca am sau nu tensiune unde trebuie.

Ma gandesc ca stie la ce si unde trebuie sa stie.

Oricum imi cumpar un aparat de masurat si incet incet ma apuc sa fac eu anumite treburi mai minore.

Ai cumva o schema cu mufa de la sonda? Ca de obicei cand ma duc la electrician imi spune sa ma duc inapoi peste cateva zile, ca n-are timp ca... bla bla, restul al stii.

Stii zicala, daca vrei ceva facut, o faci cu mana ta!

 

 

Noapte buna!

 

Uite aici pe la jumatatea paginii gasesti ce te intereseaza.

http://vwforum.ro/topic/17421-sonda-lambda/page-72

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul pentru cutie stiu ca trebuie sa respecte doar norma GL4.Am cautat si am gasit unul cu Vascozitate: 80W si Tip ulei: Mineral de la Wolf.E bun asta? Cati litri imi trebuie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce tin eu minte, uleiul din cutie e 75W GL4. Insa, de ce nu iti cumperi oem si stai linistit? O reprezentanta in apropiere nu gasesti? Sau un magazin mai rasarit ce-ti poate aduce oem? Nu-l face vw-ul acel ulei insa stii sigur ca e potrivit fara doar si poate cutiei tale.

Iar ca si cantitate, iti trebuie 2 flacoane de 1 Litru. In cutie intra undeva pana in 1.8 Litrii.

Daca nu, ia-ti orice ulei insa sa fie doar gl4, nu gl4/5 si ma uit diseara sa fiu sigur ca e 75w cel potrivit, asta daca nu te lamureste alt coleg intre timp.

Codul pe original este daca nu ma insel G 060 726 A2.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca poti sa verifici ar fi bine.Gasesc reprezentanta dar nu stiu cat imi ia manopera sa il schimbe.Am inteles ca preturile ar fi duble.

Modificat de hanesti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragul meu, dar tu doar treb sa-l cumperi la reprezentanta, nu sa si-l schimbi acolo. Nu te obliga nimeni asta.

Il schimbi cu 10 lei la un service ce schimba uleiuri si gata.

 

Insa ca ide, intr-un service rasarit pt. orice cumperi trebuie sa-ti ceara vin-ul masinii si sa-ti recomande in baza vin-ului piesa, uleiul si tot ce vrei tu pt masina.

Astfel, nu va exista nici o pbma de compatibilitate.

Si reprezentanta tot dupa vin iti comanda si au departamente separate cel de vanzari si cel de service, astfe incat ce cumperi de la vanzari nu esti obligat sa-l schimbi si in service.

 

Daca te duci in reprezentanta si ai azi timp, nu astepta raspunsul meu, acolo nu-ti trebuie decat talonul masinii, stiu ei ce sa-ti dea.

 

LE:

Pt ca avem si moderator nou fapt pt care-i uram mult succes in activitate, daca vrei sa aprofundezi mai in detaliu pbma uleiului pt cutie citeste topicul dedicat:

http://vwforum.ro/topic/9677-ulei-cutie-viteze-manuala/page-52

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la service'ul unde ma duc eu din Constanta imi comanda piese dupa talon, vin, motorizare, putere, si cauta sa fie compatibil pana si cu codul AZD al motorului.Atunci o sa merg pe mana lor.Doar ca mereu ma intrebau daca vreau un ulei anume.Urmeaza sa schimb distributia si sa curat putin timoneria cutiei si sa ii schimb uleiul, poate schimb si lichidul de frana ca nu sunt scumpe.Si cu astea o pun la punct.

Modificat de hanesti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stii care e chestia? Chiar si citind topicul uleiului pt cutie manuala, vei intra probabil in ceata din cauza multitudinilor de pareri.

Sfatul meu se indreapta spre oem pt ca, vei vedea ca sunt mai multe uleiuri care lumea zice ca respecta norma specifica vw si anume unii spun de 75w80, altii de 75w90, unele uleiuri sunt atat gl4/gl5, unele sunt doar gl4.

De aceea recomand oem-ul pt ca, in lipsa unor informatii foarte obiective, ai garantia compatibilitatii 100%.

Respectivul service iti poate recomanda ce au ei pe stoc, nu neaparat si ce-i mai bun.

Uleiuri pt cutii bune fac tot producatorii de uleiuri pt motor insa, repet, conteaza sa respecte doar norma gl4 si vazcozitatea corecta, sa nu fie all in one.

Un lucru am sa iti spun, uleiurile de prima umplere au fost full sintetice, rezista peste 100.000 Km fara probleme, poate chiar 150.000, acestea originale nu mai sunt full sintetice, vw-ul luand seama de pbmele din cutii a schimbat usor formula si ofera doar ulei semisintetic, (unii sustin ca cel original e chiar mineral) insa are doar avantaje in exploatare, atenuand jocurile si uzurile specifice cutiei dupa atata timp.

Singurul dezavantaj e faptul ca schimbul trebuie facut la 50-60.000 Km sau la 3 ani, hai 5 maxim dar sa nu se depaseasca 5 ani.

Ceea ce am spus e experiemtat si trait de mine pe masina din semnatura. Uleiul original la 120 Km cand l-am schimbat era a lacrima, cel ulterior, la 170 Km era deja maro. De asta recomand schimbul la 3 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, doresc sa cumpar un golf 4 1.6, ce sfaturi imi puteti da cu ce ar trebui sa urmaresc, in special ce sa verific, pretul de 3000€ (fiind deja inmatriculata in ro) e ok? Sunt nou pe forum di as aprecia orice perere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti, ma obsedează miscarea schimbatorului de viteze atunci cand cand merg pe drum denivelat, piatra cubica,etc.,am schimbat suportul dreapta (cel de cutie) si suportul antibalans,mentionez ca in marchariere nu se mista deloc, in viteze intra aproape perfect,doar se ingreuneaza putin dupa ce se incalzeste, ce imi recomandați sa fac, multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hanesti, acela e uleiul pt cutia de viteze cu codul scris in posturile anterioare.

 

Legat de timonerie, daca exista jocuri in bucsele sale poti avea suportii dogbone si de la motor perfecti ca tot ti se va misca timoneria. 

Ar trebui in primul rand curatata si unsa. Pe drumuri denivelate daca motorul se va misca, se va misca si timoneria.

Si la mine se misca insa nu am sesizat sa fie acea miscare mai mare de 1 cm.

 

Buck, in primul rand important ar fi sa vezi cum porneste si cum sunua motorul la rece, adica dupa o noapte de stat tu sa fii primul ce-i da cheie.

Apoi, verificate eventualele scurgeri la motor, un motor bec de curat dupa mine nu prea inseamna lucru bun, de acord ca multi spala motoarele sa fie curate insa as prefera un motor mai degeaba prafuit insa fara scurgeri decat unul bec insa cine stie cu ce pbme.

 

Apoi, un test de 20 Km (cu benzina ta pe care o platesti frumos la un peco) ar edifica daca functioneaza cum trebuie. Motorul trebuie observat cum se comporta in primul rand la rece dar trebuie vazut si la cald cum merge, in sarcina, iti recomand sa testezi si turatii mai mari, asta cu motorul cald desigur, adica sa mergi cu a 3-a sau a 4-a la peste 3000 de ture.

 

De preferat ar fi si o verificare cu vagcom-ul dupa tot acest traseu, apoi o inspectie a dedesuptului masinii, a bucselor, a articulatiilor, suspensiilor.

 

Clima pe vremea asta rece nu prea o poti verifica, compresorul nu functioneaza tot timpul la sub 5 grade, insa pt o scurta perioada de timp ar trebui totusi sa cupleze.

 

Problemele cele mai grave din pacate sunt de substrat, sunt legate de consumul marit de ulei, care din pacate nu e asa de usor de gasit cu una cu doua, indeosebi cand esti prins de frenezia cumpararii. Te sfatuiesc sa mai iei cu tine un prieten cat de cat cunoscator in ale masinilor si cu calm sa verificati masina.

Orice impotrivire a vanzatorului la un test mai lung, pt mine ar prezenta un semn de intrebare si personal as evita sa cumpar acea masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms Dan, o sa am in vedere ce mi-ai scris atunci cand o sa testez

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In momentul asta masina mea e in service pt schimbare segmenti si ghiduri de supape.

Mecanicul a zis ca a recuperat uleiul din motor si ca e curat, aproape nou, ceea ce e adevarat ca are 1000 km.

merita sa il mai pun inca 4000-5000 de km cat isi fac segmentii rodajul?

Uleiul actual e Castrol magnatec 5w40 C3 iar la urmatorul schimb vreau sa pun Motul 5w40 sau mobil1 5w40.

Multumesc de pe acum!

Drumuri bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa asemenea schimbari majore mai te gandesti sa pastrezi uleiul , schimba-l si pe ala e max 200 de ron cu tot cu filtru, da ce te-a determinat s-o operezi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa asemenea schimbari majore mai te gandesti sa pastrezi uleiul , schimba-l si pe ala e max 200 de ron cu tot cu filtru, da ce te-a determinat s-o operezi?

Pai era fomista de ulei grav, asta e motivul operatiei.

Nu e Vorba de 200 de lei e vorba de 400 (aproape 1/3 din costul operatiei) ca il schimb in scurt timp, de asta ziceam, oricum uleiul din motor e ca nou ca l-am completat constant si va fi folosit pentru scurt timp. Nu prea imi vine sa dau asa bani pe geam pt 4000 de km ca sunt student si plata nu o face tata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu as zice mai bine sa tii uleiul recuperat pt rodaj(vreo 500km).Dar cu un filtru nou.Plus ca oricum dupa ce ii dai cheie primele uleiuri trebuie schimbate mai des.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se rodeaza in doar 500 de km? Si filtrul e schimbat recent... La urmatorul schimb, le schimb pe ambele.

Ce recomandati intre Motul si Mobil1?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand trebuie sa fii sugir ca ael ulei a fost colectat fara a fi contaminat cu impuritati. Adica, vasul sa fi fost luna, cat timp a fost depozitat sa fi fost inchis.

Ideea e ca nu neaparat motorul are nevoie de rodaj, in special daca nu au fost schimbati cuzinetii nu prea are ce sa se rodeze. Insa, cum a fost umblat in motor, e indicat sa se efectueze schimbul pana in 1000 Km pt ca in acest timp uleiul iti va colecta impuritatile din motor si le va depune unde altundeva decat in filtru. De aceea e bine sa se foloseasca ulei si filtre bune chiar daca se va schimba f devreme.

Apoi, dupa acest schimb timpuriu ar fi bine sa schimbi uleiul tot asa putin mai devreme, pana in 7500 Km, eu l-as schimba chiar la 5000 sa fiu sigur ca motorul a fost curatat cum trebuie si nu mi se vor plimba particulele in suspensie de aiurea in motor.

Dupa al doile-a schimb se va schimba uleiul normal, panmai n 7500 daca se utilizeaza masina preponderent urban si pana in 10.000 daca e folosita preponderent extraurban.

Mai mult nu se recomanda sa tii uleiul in motor, azd-ul nu are o capacitate f mare a baii si cum bolile specifice se datoreaza depunerilor, e imperios necesar sa se aiba tot timpul ulei in stare buna in motor.

 

Intre Mobil si Motul iti recomand Motul, desi, o menitune trebuie sa fac, uleiurile 5w40 de la Mobil nu sunt Mobil 1, Mobil 1 sunt doa ruleiurile de inalta performanta ale Mobil. Super 3000 X1 5w40 nu e Mobil 1, e Mobil simplu, dar e un ulei bun fara discutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Dan pentru raspunsul bine arguentat pe care mi l-ai dat, ca de obicei.

O sa pastrez uleiul asata 1000 de km pt rodaj, dupa care o sa pun Motul si filtru nou.

Sper ca lucrurile sa decurga bine, va anunt in timp ce si cum. Eventual va pot recomanda serviceul asta pt cei din apropiere, ramane de vazut ce iese din mana lor.

Multumesc Dan pentru raspunsul bine arguentat pe care mi l-ai dat, ca de obicei.

O sa pastrez uleiul asata 1000 de km pt rodaj, dupa care o sa pun Motul si filtru nou.

Sper ca lucrurile sa decurga bine, va anunt in timp ce si cum. Eventual va pot recomanda serviceul asta pt cei din apropiere, ramane de vazut ce iese din mana lor.

Inca ceva, Motul X-clean (norma C3) sau X-cess (norma A3/B4)?

Modificat de merisanubgd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare baieti, inca o intrebare la voi, relantiul din poza este ok? simt mici vibratii la relanti,fara sa oscileze acul, si cred ca face de cand a venit frigul, nu imi aduc aminte sa fi facut la fel prin vara, multumesc.

post-124792-14219519644541_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci rac, se intampla sa simti cumva si cate o trepidatie la relanti, foarte subtila, se simte in caroserie si nu influenteaza cu nimic turometrul.incerc doar sa aflu daca e ceva in neregula, folosesc doar benzina 88-100

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sambata sunt programat sa duc masina sa ai  faca motorul ca ma dispera cat ulei papa.Nu am 1500km facuti si iam bgt  in jur de vreo  2 l de ulei,il papa in nestire.Daca tot desface motorul ai bag si un set de segmenti,semeringuri ca tot e la capitolul  asta.Mecanicul mia fct lista cu piesele si m-ar duce in jur de 1100 lei cu distributie,garnituri etc etc.El merge pe urmatoarele firme: garniturile si semeringurile de la Victor reinz,segmenti Mahle,curea si role de la contitech,fara pompa de apa deocamdata,voi ce parere  aveti recomanda bine mecanicul  sau arunc banii degeaba ,ma intereseaza segmentii si semeringurile daca sunt de calitate..

 

Am rezolvat si problema cu plafonatul,era de la primul catalizator de pe galerie,avea joc si astupa gaura si de aia nu avea viata.L-am dat afara si acm trage bine fara sa sa se mai plafoneze..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merisanu. C3 e pt dbf in general, deci poti merge fara grija pe orice ulei A3/B4, insa daca e si C3-ul cu atat mai bine.

Xclean sau Xcess, eu am xcess, insa sunt colegi ce au xclean si sunt multumuti. Orice ai pune e f bun.

 

Miya, cu motorul cald mie imi sta fix la 700. Posibil sa ai pbme fie cu senzorul de turatie de la volant fie cu sensorul de temperatura a motorului. Eu mai degraba as merge pe cel de turatie, cel de temperatura daca nu da tempt corecta cauzeaza turatii mai miari, nu mia mici. Ar trebui verificate valorile cu un vagcom.

 

 

Fakyrule, dupa mine piesele sunt de calitate. La garnituri si semeringuri Victor Reinz e cap de lista, la segmenti o firma buna ar mai fi Goetze. Nu stiu sa-ti spun daca sunt mai buni ca cei Mahle, aici o pers ce lucreaza in sistem te-ar putea lamuri mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!