Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

daca nu ti s-a aprins pana acum niciodata becul de check engine cand pui contactul inseamna ca ea are vreun defect si ca cel de la care ai cumparat masina a pus banda de izolat sub folia de la ceasuri sa nu se mai vada becul. Exista si varianta in care sa se arda acel led, dar eu unul nu am vazut pana acum un astfel de caz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De când am luat o nu sa aprins niciodată si sar putea sa fie sonda lambda....ca ii când o pornesc dimineața la rece merge ce merge si se opreste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a

Modificat de hanesti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cr3itooS, cel mai probabil ai vreo problema ascunsa si martorul a fost acoperit. :dry:

De cat timp ai masina ? Fa o scanare si 99% vei gasi problema. :icon_thumleft:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O am de 3 luni o sa ma duc pe testat sa vad care i problema .. Da acest check in este d la sonda lambda banuiesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Check engine" se poate aprinde din multe alte cauze, nu neaparat doar de la sonda lambda. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

check engine-ul se aprinde de fiecare data cand pornesti motorul pentru 5-10 secunde. Daca cumva nu se aprinde deloc, cel mai probabil masina avea o problema de cand ai cumparat-o, iar vanzatorul a mascat acest lucru acoperind ledul. Cu o diagnoza vei vedea exact eroarea care o ai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi l.am pus pe fratele meu sa dea jos catalizatorul de pe galeria de evacuare,a desfacut cele 3suruburi care tine saxofonul si a observat ca se misca ceramica aia in teava,e normal sa se invarta pe acolo?Pana la urma la spart si apoi a montat teava la loc si se pare ca problema cu plafonatul cateva secunde a disparut,e mult mai vioaie acm.O. sa o iau si eu la probe sa vad daca mai face dar pana luni nu pot circula ca mi.au expirat nr provizorii si luni ma duc dupa cele definitive.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai auzit aceasta pbma cu filtrul la un coleg. Posibil sa nu iti fie strans bine sau, sa aiba pbme la supapa sa. Schimba-l preventiv.

 

Legat de sonda, ea in sine e f bine protejaza pt a rezista intemperiilor de toate felurile, verifica insa cablajul sa nu-ti fi intrat in scurt. 

Cat despre durata de viata, ea e garantata teoretic in jur de 150.000 Km, insa e durata estimativa de viata, care poate fi mai lunga la o exploatare corecta a masinii, sau mai scurta daca se fac multe drumuri scurte.

Stiu un AZD care si-a schimbat sonda lambda 1 la 400.000+Km. Dar exploatat pe autostrazi in De, nu la noi in Ro.

 

LE:

CE marca e filtrul tau? iti recomand Mahle.

 

Apoi, nu mai lasa chiar asa de mult motorul la ralanti. La +5..-5 grade 3 minute ii sunt de ajuns, iar la -10..-20 grade pana in 10 minute. Mersul prelungit la ralanti nu ii face bine motorului sa stii.

 

 

Salut.

 

Scz ca iti raspund atat de tarziu.

Toate filtrele din masina sunt Mann. Asta mi-au recomandat la magazin. A vrut vanzatorul sa-mi dea ceva ieftine, si a venit femeia care mai era acolo si i-a spus la barbat sa-mi dea ceva bun. Si m-am ales cu Mann.

Dimineata la -4/-5 grade las masina in jur la 10 minute. 

Suna ceva in spatele recipientului in care se pune lichidul de spalare parbriz,O cutiuta neagra care tzicaneste si de obicei astept pana nu mai suna si atunci pornesc la drum. 

Dar daca spui ca nu e nevoie nu mai las atat. :-)

 

Legat de sonda...cum pot afla daca e problema cu sonda sau ceva electric (nu primeste curent)? Ca am mai citit un pic pe ici pe colo si am inteles ca s-ar putea sa fie cablurile de vina, s-ar putea sa fie rupt si atunci nu face contact.

Si nu sunt eu expert dar scurt la orice e electric se face cand + atinge - , nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina o lasi sa mearga in gol la rece maxim 1 min, mai mult e risipa si poluare.

se verifica firele sondei lambda, 2 sunt de alimentare rezistenta si 2 sau 3 de semnal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-au mai semnalat pbme cu filtrele de ulei man. Iti recomand Mahle, sunt cele mai bune.

 

Cauta pe forum si in sectiunea cu sonda lambda, sigur gasesti schema si cum poti verifica cu un aparat de masura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc Muraru Dan pt răspunsul anterior cu referire la evacuarea sacadata,crezi ca este normal sa se simta si in caroserie o usoare trepidatie, odata cu aceasta sacadare, nu se vede nimic pe acul turometrului.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin si eu cu o intrebare legata de distributie.Cand functioneaza motorul, distribuitia este silentioasa sau se aude ca un motoras? Am facut 3000 de km si inca nu am finante sa schimb distributia, sau sunt eu paranoia dupa ce am citit efectele ruperii curelei?Se aude un zgomot ca de motoras.Am verificat eu putin si par ca noi, intinse.

O alta intrebare: Dupa 3000 de turatii,inclusiv, motorul se aude ca si cum as fi pe circuit si schim la 5000.De asta nici nu prea imi vine sa o turez mai mult de 3000.Sa fie distributia cauza? Ulei , filtre schimbate acum o saptamana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turatia crescuta in treapta mica e intr-adevar zgomotoasa , cel putin primele 2 trepte , sau sa intre in rezonanta racordul flexibil , distributia sincer nu stiu cum face , dar cand a fost schimbata? Cati km ai cu ea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acel zgomot "de motoras" ,de obicei e produs de cureaua de distributie prea intinsa .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Myia, Pana se incalzeste nitel se mai intampla sa simti o usoara trepidatie incaroserie. Aici conteaza si cat de buna e benzina.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trepidatia se simte doar dupa ce s-a incalzit si doar la relanti, folosesc benzina de 98 luk, o sa o schimb si voi urmari schimbările, multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cand a fost schimbata distributia.nu am nici un stiker, doar sa incerc sa traduc cartea service care e in germana.Masina are deja 180.000 de km.De asta ma gandesc si eu, chiar daca ar fi fost schimbata la 90.000 acum ar fi cam timpul pentru al doilea schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-au mai semnalat pbme cu filtrele de ulei man. Iti recomand Mahle, sunt cele mai bune.

 

Cauta pe forum si in sectiunea cu sonda lambda, sigur gasesti schema si cum poti verifica cu un aparat de masura.

 

 

Ms de sfat in legatura cu filtrul, o sa-l notez ;-). Acesta se refera si la filtrele de aer benzina s.a.m.d ? Sau alea pot ramane Mann?

 

Si in legatura cu sonda ... am gasit o pagina si am citit niste posturi dar parca cineva spunea ca alea care au 5 fire nu se pot masura decat circuitul de incalzire... ce-o mai fi si aia habar n-am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu voi cumpara doar filtre mahle de orice fel, dar la cel de ulei m-am convins ca e net superior fata de mann facandu-le autopsia.

Daca vrei poti sacrifica 2 filtre noi sa vezi diferenta, eu am avut garaj unde sa le pastrez cele vechi.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mann face filtre bune insa legat de cel de ulei, sigur acea supapa ce are arc lamelar in loc de elicoidal precum are mahle, face pbme. Dar nu e caz general, eu zic ca la noi pe piata sunt si produse ce nu corespund in totalitate cerintelor stricte de calitate. Eu am folosit mult in trecut mann si nu am avut pbme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de sonda lambda, ea are si un circuit de incalzire care are rolul de a ajuta sonda sa ajumga la temperatura optima de functionare atunci cand motorul e rece. Teoretic se poate merge fara pme cu o astfel de sonda, insa vei avea eroare in bord.

 

Dar de regula pbmele la circuitul electric ce tine de sonda apar la mufa, se crapa izolatia si astfel apare risc de scurt. 

 

 

O am de 3 luni o sa ma duc pe testat sa vad care i problema .. Da acest check in este d la sonda lambda banuiesc

 

Check egine se aprinde doar la punerea contactului, iar cand se porneste motorul el trebuie sa se stinga, nu trebuie sa stea aprins nici o milisecunda dupa ce porneste motorul.

Daca nu se aprinde, inseamna ca a fost acoperit sa nu se vada ca sta tot timpul aprins, oricum ar fi o scanare cu vagcomul te va lamuri complet. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms Dan de raspuns.

Saptamana ce vine ma duc la un electrician si al rog sa-mi masoare daca am sau nu tensiune unde trebuie.

Ma gandesc ca stie la ce si unde trebuie sa stie.

Oricum imi cumpar un aparat de masurat si incet incet ma apuc sa fac eu anumite treburi mai minore.

Ai cumva o schema cu mufa de la sonda? Ca de obicei cand ma duc la electrician imi spune sa ma duc inapoi peste cateva zile, ca n-are timp ca... bla bla, restul al stii.

Stii zicala, daca vrei ceva facut, o faci cu mana ta!

 

 

Noapte buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut dan ... am revenit cu vechea problema pe care nu am rezolvat-o inca. TREAPTA A 5-A ...Stiti cumva care ar fi cauzele sa nu intre deloc ?...E CUMVA FURCA DIN CUTIE INDOITA ? INELUL SINCRON RUPT PT V 5-A ? Astept pareri pana la vizita la mecanicu meu...am vb cu el pe tema asta si mi-a spus ca trb sa desfacem ponul de langa sistemul de parghii al cutiei...Vreau cateva opinii sau daca a mai avut cineva problema asta cum a rezolvat-o.( Mentionez ca nu e uleiul din cutie de vina .)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!