Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

6 ore? Pai atunci inseamna ca intr-un schimb de tura servie-urile ce schimba uleiuri ar face doar 1 masina pt fiecare rampa nu? Eu zic ca in 15 minute se scurge suficient cat sa nu mai picure. Cand vezi ca nu mai picura nu mai are sens sa stai mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut băieți,am o problema care imi scoate peri albi,nu ii găsesc deloc rezolvare(detonatiile)inițial am crezut ca este din cauza temperaturii de afara(vara)si din cauza benzinei 95 pe care am folosit-o,folosesc de câteva luni benzina de 98 si acum la gerul de afara,daca accelerez,cu geamul deschis se aude acel carait metalic de care nu am reusit sa scap.Revizie completa,filtru benzina nou,clapeta curata,egr-ul l-am curatat așa cum am putut,avea ceva calamina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul tau are probl cu axele in primul rand la tipul taU de motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe care nu am putut sa o elimin complet cu tipul de spray folosit.Distributia a fost si ea schimbată,si re-verificata sa fie la punct.alta problema ar fi cu pornirea dimineata,la prima cheie pornirea este oarecum balbaita,dar porneste,nu s-a întâmplat niciodată sa nu porneasca,ar putea fi simptom de electromotor?in condițiile in care se aude si sunetul de bendix.multumesc anticipat

Multumesc pt raspuns bonzo69,ce inseamna asta?...ce operațiuni ar trebuie sa fac?

Zgomotul apare doar la accelerare brusca in sarcina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca nu ai nicio problema si la mone caraie asa pentru ca e subturata , daca ai 2000 de ture intr-a doua , asa face , schimba peste 3000 si ai sa vezi ca nu mai caraie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe care nu am putut sa o elimin complet cu tipul de spray folosit.Distributia a fost si ea schimbată,si re-verificata sa fie la punct.alta problema ar fi cu pornirea dimineata,la prima cheie pornirea este oarecum balbaita,dar porneste,nu s-a întâmplat niciodată sa nu porneasca,ar putea fi simptom de electromotor?in condițiile in care se aude si sunetul de bendix.multumesc anticipat

Multumesc pt raspuns bonzo69,ce inseamna asta?...ce operațiuni ar trebuie sa fac?

Zgomotul apare doar la accelerare brusca in sarcina.

Bujii si bobine. Incearca sa scimbi si senzorul de detonatii pt problema cu caraitul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FaKyRu am rezolvat problema...am fost la service ala care mi-ai zis mia măsurat compresia ca sa nu fie vreo supapa,motoru este ok...ma pus sa i iau bujii pentru codu de la motor (azd) si sa iau injector la nr 1 .....ms pentru ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va Salut,vrun coleg care sa ma ajute si pe mine !! zilele trecute am scos epurator-ul l-am curatat,si tot umbland pe acolo am constatat ca mufa\senzorul din imagine era rupt la un cap,ce mufa\senzor este?la ce ajuta? banuiesc ca nu isi mai face treaba,trebuia sa apara vrun martor in bord? mufa\senzorul este cel din poza!!2qs58ua.jpg

Modificat de D-A-N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor, revin si eu cu o constatare pe care am facut-o astazi, la relanti, dupa ce motorul este la 90grade, daca ma aplec spre teava de esapament observ ca scoate sacadat, intermitent putin fum si un sunet de aer, imi cer scuze, poate nu stiu cum sa explic(ca si cum as pune avariile si atunci cand se aprind luminile -zgomotul precum si fumul sunt mai evidente decat atunci cand se sting)cam asta ar fi intervalul sacadarii.Acul turometrului nu se misca absolut deloc atunci cand se intampla asta, doar ca foarte rar se intampla sa simt doar in caroserie o trepidatie.multumesc

Evacuare se produce sinusoidal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Miya, la ralanti, odata ce turatia motorului a scazut si s-a stabilizat, motorul nu scoate fum constant, ci asa sinusoidal. E si normal sa faca asta, la o turatie scazuta precum cea de ralanti e mai sesizabila explozia din cilindrii, implicit evacuarea gazelor din camera de ardere. Aprinderea nu se realizeaza in acelasi timp in toti cilindrii, ci pe rand, 1-3-2-4, asta-i ordinea. De aceea si acel sacadat de care vorbesti.

Fumul de care vorbesti sigur e abur, din moment ce catalizatorul incepe sa se incalzeasca acesta isi intra in functiune si transforma gazele nocive in co2 si apa, apa ce iese si sub forma de abur pt ca esapamentul e cald. 

Fa un film si iti spunem atunci daca e asa sau nu. Dar 99% sigur nu ai de ce sa-ti faci griji.

Mai poti verifica si mirosind acel "fum", daca la cald iti miroase a "parfum", atunci e abur, daca miroase a ars e ulei ars.

Pana sa se inalZeasca catalizatorul, implicit sa-si faca obligatiile fata de mediu, mirosul pe teava e asemanator cu cel de la batranele dacii, e si normal, catalizatorul fiind rece nu converteste acele gaze nocive, care miros usor a benzina, repet, ca la daciile 1300.

Dar in nici un caz nu trebuie sa fie un miros inecacios.

 

 

 

Va Salut,vrun coleg care sa ma ajute si pe mine !! zilele trecute am scos epurator-ul l-am curatat,si tot umbland pe acolo am constatat ca mufa\senzorul din imagine era rupt la un cap,ce mufa\senzor este?la ce ajuta? banuiesc ca nu isi mai face treaba,trebuia sa apara vrun martor in bord? mufa\senzorul este cel din poza!!2qs58ua.jpg

 

Senzorul acela e cel care sesizeaza pozitia exelor cu came. Daca e defect iti cauzeaza pornire defectuoasa, mers neregulat. In cazul tau daca a fost deconectat, e posibil ca ecu sa foloseasca date prestabilite. Nu ai sesizat pbme la pornire sau ralanti instabil?

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da tocmai astea sunt problemele pe care le am,pornire greoaie si balbaita,si relanti instabil scadere si crestere!! cu problemele astea ma confrunt de ceva timp insa nici un mecanic pe unde am fost nu a stiu ce are,pacat ca tocmai acum cand am curatat epurator-ul am observat ca senzorul este rup din buza!! sa copt plasticul de la caldura si a cedat,dar nu aparea nici un martor ceva daca era degeaba nu isi mai facea treaba? 

 

 

Va Salut,vrun coleg care sa ma ajute si pe mine !! zilele trecute am scos epurator-ul l-am curatat,si tot umbland pe acolo am constatat ca mufa\senzorul din imagine era rupt la un cap,ce mufa\senzor este?la ce ajuta? banuiesc ca nu isi mai face treaba,trebuia sa apara vrun martor in bord? mufa\senzorul este cel din poza!!2qs58ua.jpg

 

Senzorul acela e cel care sesizeaza pozitia exelor cu came. Daca e defect iti cauzeaza pornire defectuoasa, mers neregulat. In cazul tau daca a fost deconectat, e posibil ca ecu sa foloseasca date prestabilite. Nu ai sesizat pbme la pornire sau ralanti instabil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu iti apare in bord, insa sigur la scanare cu vagcom-ul ar trebui sa apara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu iti apare in bord, insa sigur la scanare cu vagcom-ul ar trebui sa apara.

am facut scanare,diagnoza acum o luna si nu aparea nimic,cel putin asa a spus baiatul respectiv care a facut scanarea,o sa il schimb cu prima ocazie si aia e,am vazut ca sunt destul de scumpe pentru un senzor! decat sa mai dau 50 de lei pe scanare mai pun 100 si iau un senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti increrca la dezmembrari. Dar verifica cablajul sa nu fie dereriorat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot cu senzorul de la axa cu came am si eu o problema.l am curatat,am observat ca are un inel 0 care e bun,nu e deteriorat.am pornirea usor balbaita si m am gandit ca poate fi de la el,in fine..problema e alta.in jurul lui e ulei,pe unde poate scapa ulei? aveti vreo idee?

 

WP_20150112_001.jpg

Modificat de jjjack
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti increrca la dezmembrari. Dar verifica cablajul sa nu fie dereriorat.

Merg pe premiza ca de la dezmembrari nu merita sa iei senzori,mai mult ca probabil ii iei tot asa vechi cum este al meu,o sa il schimb cu prima ocazie,oricum multumesc mult pentru ca mai scos din mister! experienta isi spune cuvantul thx.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jjack scapa pe la garnitura sa. Chiar si o mica ciupitura, o mizerie cat un varf de ac ce s-a intrepatruns intre garnitura si capac si e deajuns. Unde mai pui ca dupa atatia ani, garnitura aceea nu mai e maleabila suficient de mult sa mai calce cum trebuie pe pozitie.

 

Dane, cand faceam referire la cablaj, ma refeream la cel de pe masina ta. Verifica sa nu ai pbme la cablaj, altfel degeaba pui senzor nou.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ideea cu cablaj-ul,ma refeream ca nu merita sa cumperi senzorul in sine de la dezmembrari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, electroica din dezmembrari nu se prea merita decat in cazul in care pretul pe oem este exorbitant.

Insa tablarie, plastice si chestii dinastea merita cu varf si indesat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti am intampinat azi o problema zic eu foarte bizara.

 

Am iesit de la lucru, am pornit masina, si ca de fiecare data las masina 10-15 minte la incalzit, desi nu era asa de rece incat sa aibe ceva probleme(apr. 3/4 grade).

La vreo 5 minute de la pornire am auzit un fel de fluierat pe care l-am mai auzit de cateva zile dimineata devreme cand ma duc la lucru si cobor sa deschid poarta.

 

Supa ce am intampinat problema, am dat o fuga repede la mecanicul meu, ca e in vecinatatea firmei la care lucrez.

 

A ascultat si el, tot cauta in jos si'n sus, si pana la urma s-a aflat ca sunetul Acela ciudat este de la filtrul de ulei.... :tuktuk:  Zic la mechanic ... dar cum se poate sa fie de la aia, ca doar e doar un filtru.

N-are nimic in el ce sa fluiere.

M-am dus si eu la masina, am ascultat si intradevar de acolo se aude fluieratul, ba mai mult...   parca se simte si o vibratie alaturi de fluieratul acesta. Si cand pun mana pe el parca se diminuaza un pic sunetul. 

 

Ce D-zeu poate fi? Eu astfel de manifestari nu am mai intalnit.

 

Orice sugestie e binevenit.

 

Si desigur nu am de gand sa schimb numai filtrul, ca daca se da jos, fac si schimbul de ulei, desi sunt inca la 5/6 mii de km.

 

P.S. alta problema. A aparut TOT azi si eroarea "check engine" (galben). Si l-au pus pe tester, si a aparut eroarea 17588. ca cica Sonda lambda are un scurt pe plus sau ceva de genul.

Poate fi de la apa sau umezeala de pe carosabil, sau chiar isi da ortu' popii?? Ca fiul mecanicului care mi-a facut testul a spus ca de obicei astea sunt facute sa functioneze apr. 100k km.

 

Ms anticipat pentru orice opinie/sugestie. Numai bine baieti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai auzit aceasta pbma cu filtrul la un coleg. Posibil sa nu iti fie strans bine sau, sa aiba pbme la supapa sa. Schimba-l preventiv.

 

Legat de sonda, ea in sine e f bine protejaza pt a rezista intemperiilor de toate felurile, verifica insa cablajul sa nu-ti fi intrat in scurt. 

Cat despre durata de viata, ea e garantata teoretic in jur de 150.000 Km, insa e durata estimativa de viata, care poate fi mai lunga la o exploatare corecta a masinii, sau mai scurta daca se fac multe drumuri scurte.

Stiu un AZD care si-a schimbat sonda lambda 1 la 400.000+Km. Dar exploatat pe autostrazi in De, nu la noi in Ro.

 

LE:

CE marca e filtrul tau? iti recomand Mahle.

 

Apoi, nu mai lasa chiar asa de mult motorul la ralanti. La +5..-5 grade 3 minute ii sunt de ajuns, iar la -10..-20 grade pana in 10 minute. Mersul prelungit la ralanti nu ii face bine motorului sa stii.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut...care puteți sa ma ajutați si pe mn cu o problema....când pun contactul nu mi aparare in bord martoru check in am verificat siguranțele toate sun ok...de la ce poate sa fie ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rusen despre ce spray vorbesti ca nu se vede nimic.

 

Crxxx despre martorul check engine vorbesti? 

El treb sa stea stins.

Daca crezi ca ai vreo pbma, fa o scanare si te lamuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!