Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Oricum, sa fie invatatura de minte.

Daca samsarul invoca motive ca nu ii da voie mama lu peste sa faca proba, ca nu poate merge sa puneti testetul pe masina, datii vant altfel plangeti voi pe langa masina.

Si nu se va cumpara o masina daca in prealabil nu se testeaza 10-20 Km in diferite regimuri de mers si dupa mers se pune si testerul pe masina.

Chiar daca erorile au fost sterge inainte sa dati voi cu ochii de masina, in timpul mersului ar trebui sa reapara si astfel la scanare se vor vedea codurile de eroare.

 

Spun asta celor ce intentioneaza sa cumpere in viitor o masina.

 

Deacum Fakyrule asta-i treaba, poate scapi totusi ieftin si nu se vor dovedi decat niste aparate de fire roase de soricei.

Insa va treb sa rezolvi consumul de ulei, curata cat poti sondele lambda insa cu grija si apoi roaga-te ca dupa un mers mai in forja sa mai traiasca.

Altfel mai scoti 1000+ lei si pt sonde, iti poti incerca norocul si in dezmenbrari cu conditia sa iti de-a banii inapoi daca sondele se vor dovedi a fi problematice.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai sta nimeni dupa tine sa mergi 10-20 km.Eu unul am mers 5 km cred si aia grabiti ca pierde locul in targ, nu am gasit nici o rampa sa o urc.Plus ca e factorul dat de entuziasmul primei masini la varsta de 22 de ani,ai banii in buzunar care te fac sa te grabesti.Pana acum eu unul nu am avut probleme grave.Martorul "check engine" " service in 2700 km" si "emission workshop" , dar in schimb nu se simte nimic la mers,pornit.Sper sa ramana asa in continuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei nu sta, nu sta cine se stie ca are musca pe caciula. Insa doar dupa reactie iti poti da seama daca incearca sau nu sa ascunda ceva.

Adevarat cu euforia, insa de aceea vorbim acum, sa o pateasca cat mai putini, sa nu se grabeasca ca mireasa in pat la cumparat masini, ci sa ia aminte ca undeva pe forum cineva parca i-a atentionat.

 

Acum na, ce sa mai, trebuie sa recunoastem, exemplare impecabil de golf 4 o sa fie mai rar. Si aratoase, nelovite si stare perfecta de functionare e mai greu.

Nemtii cu bani ce au grija de masina pt ca isi permit, nu ca stau ei cu desfasuratorul in fata si verifica urmatoul interval de service, ci aceia ce au programari facute in service pe toata durata de utilizare a masinii si isi permit eventualele reparatii fara doar si poate, demult si-au vandut golfurile 4. De regula acei nemti tin masinile 4-6 ani. Dupa care alta masina.

 

Acum, aceia ce inca le mai tin fie sunt prea batrani sa le mai fi schimbat, cazuri perfect adevarate insa rare, fie sunt genul care nu si-au mai permis masina noua si s-au chinuit sa o intretina si pe asta. Dau vina si pe service-uri, unde e foarte posibil sa-i puna ulei ce se shimba la 15,000 insa daca nu a informat proprietarul sa vina dupa 15.000 nu dupa 30.000 la schimb, e posibil deja masina respectiva sa o fi luat pe ulei.

 

Pune-o si pe a ta pe tester, sa fii sigur de unde ai erorile. Chioar daca merge bine, macar sa stii ca nu e ceva grav.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte putini cauta pe forum inainte sa isi ia o masina,multi le descopera dupa ce isi cumpara masina.La masinile second de peste 9 ani la care nu stii istoricul prea bine deja e loterie.Cum iti este norocul mai mult.O sa o pun pe tester dar sunt sigur ca o sa ma sperii ce erori o sa gasesc.Daca mi-a apartut aia cu service in 2700 km e un semn ca ultima revizie a fost facuta "recent" sa zic asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-are nici o treaba acel avertisment. El se reseteaza cand apare, insa e posibil ca reviziile sa fi fost sarite din intervalul lor fix ( adica facute la 10,000 nu la 15,000) si de aceea nu mai are nici o relevanta.

 

Nu mia retin ce ai facut tu la a ta, insa e regula de aur sa se schimbe uleiul dupa achizitionare. eu nu as crede pe cuvant un samsar decat sa-l fi vazut eu inainte ca pune uleiul si nici atunci nu as fi sugr ca uleiul ala e bun. Sincer.

 

Insa na, preferi sa te amagesti singur si sa crezi ca nu ai nici o pbma majora decat sa o vezi acum si sa intervii cat timp nu iti cauzeaza fenomene grave?

Iti dai seama ca nu are ce sa fie ceva grav insa macar stii una si buna.

 

tu scaneaza si posteaza aici codurile si te indrumam noi pe ce sa pui mana prima si prima data.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu zic sa fi pus samsarul, dar macar vechiul proprietar sa fi pus de inainte.Eu o sa caut undeva sa fac o diagnoza si o sa scriu codurile aici normal.Oare la rar daca cer si platesc nu imi fac ei si diagnoza?Daca nu pot la ei,joi ma duc la un service sa fac diagnoza, sa setez bordul in engleza, sa activez range-ul si sa se incuie usile la 20 km\h.

Modificat de hanesti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am curatat sonda 1 ,si am gasit  3 fire de la sonda crapate si 2 dintre acestea erau lipite.E posibil sa se fi ars sonda?Eu le-am dezlipit si le-am izolat pe fiecare.Mentionez doar erau crapate materialul ala izolator de pe fire,nu erau rupte.Canistra de benzina am demontat-o era foarte curata,supapa aceea care intra mufa si un furtun era curata fara pic de mizerie,am verificat furtunele,toate erau bune,nu prezinta crapaturi,Poate supapa sa nu mai deschida.Am suflat pe stutul ala unde intra furtunul si nimic,nu se auzea pe nicaieri ca ar scapa aer,am aspirat la fel imi tragea varful limbii pe stut.

 

Am verificat si sigurantele si am observat ca imi lipsesc 2: Siguranta 31 si siguranta 43,si am vazut ca au clemele alea de contact in panou.O sa atasez niste poze cu  tabloul si capacul la care le-am  incercuit cu rosu.Dc lipsesc? si ce semnifica..

post-145428-0-35679600-1418755801_thumb.

post-145428-0-10080800-1418755826_thumb.

Modificat de FaKyRu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

31 pare sa fie pt transmisia automata. e de 20 A.

 

43 e de la elementele de control al motorului. E de 10 A.

 

O fi incercat altcineva sa le scoata, s-o fi rupt si nu a mai putut pune alte sigurante.

 

Inlocuieste 43-ul, vei avea surprize placute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a incercat nimeni,cred ca nu le-a mai nimerit.Asa am luat masina cu ele lipsa.Deci la 43 pun siguranta nu?Voi aveti pusa siguranta la 43?

 

Acum am pornit masina sa vad daca tacane cv la canistra de carbon si nimic,nici fara siguranta nici cu siguranta.cand se aude cand e motorul cald sau rece?Cand e motorul rece nu se aude nimic.Poate daca o pun pe tester si ai va sterge erorile va functiona?

Modificat de FaKyRu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Canistra tacane dupa cateva minute de la pornirea la rece.

Ma uit eu diseara cand plec de la servici si iti spun cum sunt sigurantele la mine, Insa mai ai de asteptat pana pe la orele 18.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms frumos,cand ai liber,nu e musai acum..Nu vreau sa arunc banii aiurea pt niste lucruri care le pot face si eu in garaj..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sig 43 e de 10A. Sig 31 nu am ca nui cazul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms frumos,Am pus si eu la 43, la 31 nu am pus ca nu stiu exact pt ce e..Sper sa fie de aici cauza ca nu imi ajunge curent la sonde si la canistra de carbon.Vineri am programare la 8 de  dimi sa ia la mana instalatia..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

31 trebuie doar daca aveti transmisie automata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pana la urma ce rol are sigurnata 43,E posibil ca din aceasta cauza sa nu ajunga curent la sonde si la supapa ce la canistra?Am citit pe forumurile alea dar nu spune nimeni mai exact ce rol are..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- Fuse 43
Clutch vacuum vent valve (if equipped)
Brake vacuum vent valve
Relays for preheating coolant (if equipped)
Crankcase ventilation heating element
 

 

Sper sa ajute la ceva.

 

Poate vezi ceva in neregula cu cele enumerate mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Supapa unisens de pe canistra de carbon N80 nu functioneaza. Ea se poate da jos frumos si curata, trebuie sa inchida intr-un sens (dinspre motor la rezervor) si sa permita in alt sens (de la rezervor la motor). O poti alimenta si verifica daca functioneaza, curat-o cu spray de contacte f bine, pana nu mai iese mizerie din ea si pana iti etanseaza corect ( poti vedea su sufland in ea daca etanseaza sau nu).

Daca aceasta supapa e dusa motorul poate da in nas, simptome pe care tu le ai.

La fel, daca ea nu merge apare eroarea emission workshop.

 

 

 

Nu e supapa unisens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, ma gandeam la fluxul in circuit care trebuie sa fie unisens.

E o simpla supapa care oricum trebuie verificata sa inchida, sa nu fie blocata din cauza depunerilor pe deschis.

 

Ref la sigirant 43, nu ca nu ajunge curent la sonde, sau la supapa, ci ecu nu primeste date de la acestea. Practic acea siguranta protejeaza ecu-ul de eventualele problemele de pe circuitele de la aceste componente.

Tu schimba siguranta si fa-i o scanare, sterge erorile si apoi vezi ce si cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai uitat in spatele sigurantei 43 de ajung firele?Ai masurat de ai tensiune la siguranta 43?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am masurat nimic,doar am pus o siguranta care lipsea.Maine ma duc la service sa imi ia instalatia la mana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa va spun,iar in legatura cu ,canistra de carbon,am demontat-o si este foarte curata,supapa la fel este curata,vad ca inchide perfect,furtunele sunt in stare buna fara crapaturi,la fel si oringurile alea de la supapa si cea de la vacum sunt ok.Pe tester spune circuit intrerupt la supapa aerisire rezervor,la fel si la sonde..Sper sa ai dau de cap maine ca m-am saturat sa o gadil mereu fara nici un rezultat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e asa cum presupun eu, ca toate comenzile de la ecu la canistra si sonde trec prin acea siguranta e si normal sa nu iti vada canistra si restul.

Fa test, sterge erorile, porneste masina, eventual mergi putin cu ea si apoi vezi daca iti mai apar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!