Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Si ti-a fost frica ca te da in judecata Matsushita :)? Stiu ca esti fara c insa na, imi mai scapa si mie.

 

Oricum, eu sunt ferm convins ca 70% segmentii sunt de vina, apoi restul semeringurile. Tu ce zici Tehnics? Pot doar semeringurile sa cauzeze un asemenea hal de consum de ulei? Asta sa zicem cu cu jocuri in paturile supapelor. Eu zic ca nu.

 

Desi nu e rubrica pt uleiuri sa zicem ca am gasit cel mai bun ulei testat de mine pt azd.

Postez si aici pt ca, asta e o problema comuna, consumul de ulei si e bine ca eu unul am dat pana acum cel putin de cel mai stabil ulei pt acest motor. Asta sa nu se supere moderatorii pe mine.

 

Uleiul cu pricina este Motul 5w40 xcess.

Am 1000 de Km facuti si nu a consumat un gram, am pus full pana unde incepe zona A de pe joja si nu a coborat nici un mm. Cu Mobil macar o linie punctata,era in jos nivelul. Cu castrol poate vreo 2 linii.

Extrem de multumit de Motul si de menajat masina nu am menajat-o, am facut cateva drumuri in afara unde a vazut si 4000+ture pe distante relativ mari (140+ Km la ora).

Super uleiul. Si parca suna o idee o idee mai bine motorul, mai silentios indeosebi peste 3000 ture.

Si in idle, inainte o idee il auzeam, acum ma jur ca am pus de vreo doua ori urechea pe capota ca nu stiam daca e pornit sau nu.

 

Pt ca, trebuie sa mai spun faptul ca mobil cel putin, atat timp cat nu treceam de 4000 nu prea il consuma, insa daca faceam la fel un drum mai in forta (ture peste 4000 si pana in 5000 ture) deja un mm in cateva sute de km tot cobora nivelul. 

Nivelul il citesc intotdeauna in acelasi loc, deci exclus diferente de citire date de inclinarea masinii.

 

Sa vedem acum si in timp, mobil-ul cand trecea de 8-9 luni deja era mai..instabil, era consumat mai mult ca inainte, sa vedem cum o fi si acest Motul.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ajuta pe cineva cu ceva confirm si eu cele spuse mai sus de Muraru Dan cu precizarea ca eu am trecut de pe Motul xcess 5w40 (vw502) pe Motul xclean+ 5w30 are norma vw504/507, e o idee mai scump dar e mai bun iarna si la pornirile la rece, vara nu creste consumul de ulei sau ceva, binenteles consumul e dat si de motor dar ceea ce spune Dan mai sus e adevarat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vreau sa schimb doar semeringurile si verificat supape,daca sunt si segmentii o dau la fier vechi, nu are rost sa bag bani aiurea.Problema e ca nu trage mai deloc zici ca am motor de trabant si ala ma depaseste la coasta.Azi am urcat si am coborat iar panta aia si am obs ca nu a mai scos fum deloc, decat la rece scoate doar daca o acelerez.Nu m-ar deranja daca  ar papa 1 l  de ulei intre schimburi,dar ma deranjeaza ca nu trage si problema cu fumul.Am folosit ulei castrol magnatec 10w-40.Sa fie si uleiul cam prost sa il pape asa rpd?Fratemiu la sprinter ai punea mereu Mobil 1 10w40 si cam ai papa intre schimburi,cam 300 400 ,motorul are doar 100 mii km.I-a adus cineva un ulei din germania nu mai stiu ce marca tot 10w 40 si in 11 mii nu ia papat niciun gram intre schimburi si vreau sa spun ca trage de ea..Azi ma duc sa o pun pe tester si sa vad ce are de nu trage,chiar asa de obosit sa fie motorul la 181 de mii incat sa nu mai traga mai deloc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara doar si poate un consum scazut de ulei se obtine doar intr-un motor fara probleme majore insa repet, e un ulei foarte bun. Cat despre pornirea la rece, mie imi pornea f bine si cu restul, insa recunosc, acel usor zgomot mai de diesel sa zic asa e ma estompat cu acest motul. Oricum in 2-3 minute de la pornire imi toarce ca o pisicuta motorul.

Eu in schimb, am ales 5w40 din cauza bazei, prefer o formula mai veche, cu elemente antifrictiune clasice, cred eu mai potrivite acestui tip de motor. Uleiurile noi au o alta formula, pt a menaja dbf-urile si alte prostii, desigur, agenti antifrictiune au, insa sunt alte elemente si inca pt mine personal sunt mai de incredere formulele vechi.

 

Cat despre pbma ta Fakyru, sincer imi pare extrem de rau pt ce ti sentampla.

Un motor daca nu ai grija de el se strica in 10.000 Km, nu intr-o suta, doua sute de mii.

 

Ti-am recomandat un test de compresie. Insa vezi tu, poti avea comopresie buna insa consum de ulei mare din urmatorul motiv: 

Daca se merge mult cu un ulei uzat, se depun reziduri pe segmentii curatitori de ulei, astfel incat nemai razuindu-se pelicula de ulei din cilindrii cum trebuie, iti dai seama ca acel ulei va fi consumat. Asta in timp ce segmentii de foc, cei ce asigura compresia sa fie in stare buna.

De aceea zic si i-am cerut parerea si lui Tehnics, daca doar de pe partea de semeringuri supapa poti avea in halul asta pbme. Cert e ca la tine e vorba si de o pierdere de putere, deci undeva ceva nu iti etanseaza camera de ardere cum trebuie. Fie ai segmentii de foc uzati, fie niste supape nu mai calca perfect si astfel ni iti etanseaza cum trebuie camera de ardere.

De aceea un test la rece ar scoate vinovati segmentii de compresie, un test la cald ar scoate vinovate supapele. Adevarul gol golut insa doar la demontare il vei gasi.

 

Nu e un efort financiar extrem de mare, cu 2000-2500 lei ar trebui sa te descurci, insa mai presus de toate mecanicul care sa-ti faca operatia ca la carte conteaza f mult.

 

Insa na, mai cere pareri si aici:

http://vwforum.ro/topic/48577-consum-exagerat-ulei/page-12

Poate un engine flush te poate ajuta.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum, eu sunt ferm convins ca 70% segmentii sunt de vina, apoi restul semeringurile. Tu ce zici Tehnics? 

 

Eu tind sa cred ca 90% sunt segmentii.

 

@FaKyRu - iti scoate gaze cand scoti busonul de la ulei ? 

 

.Problema e ca nu trage mai deloc zici ca am motor de trabant si ala ma depaseste la coasta.

 

Asa facea si a mea - aveam un demaraj de ma depasea si caruta. De aici trag concluzia ca sunt segmentii de vina. Fa un test de compresie.

 

Nu m-ar deranja daca ar papa 1 l de ulei intre schimburi,dar ma deranjeaza ca nu trage si problema cu fumul

 

Ar trebui sa te deranjeze, deoarece cu timpul vei ajunge la aceiasi concluzie ca acum.

 

 

,chiar asa de obosit sa fie motorul la 181 de mii incat sa nu mai traga mai deloc?

Un motor neintretinut poate sa nu tina nici 50 000 de km. LE: am vazut ca Dan e mai drastic, a scris 10 000km. :)

 

Nu e un efort financiar extrem de mare, cu 2000-2500 lei ar trebui sa te descurci, insa mai presus de toate mecanicul care sa-ti faca operatia ca la carte conteaza f mult.

 

acum 2 ani cand am fost cu masina in tara, la service mi-au cerut 1000 de lei doar manopera pentru segmentare, ca piesele le aveam deja, dar am zis pas, am vrut sa o fac cu manuta mea. La fel de important sunt calitatea pieselor: eu am luat doar OEM - chiar daca au fost scumpe - dar cel putin nu am avut griji. Aici gasesti modelul de segmenti pe care i-am folosit - cota 0

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pbmele segmentilor de ungere e arhicunoscuta deja, uitati-va aici sa vedeti despre ce vorbesc.

Cautam link-ul insa mama lui de forum ca mie nu imi merge cum trebuie search-ul. Colegul Solar a pus intr-un topic niste poze cu experientele lui, unde segmentii curatitori care sunt de fapt compusi din 3 parti, erau asa de intepeniti pe cilindru incat nici cu o surublenita nu i-a desprins usor.

Insa, colegul Gabivvx daca nu ma insel, recomanda pe undeva niste segmenti lamelari in locul acestora originali, care sunt mai predispusi la blocare.

 

Insa mai am o ipoteza: Jocuri mari in paturile supapelor, semeringuri care nu mai etanseaza, supape calaminate ce nu mai calca cum trebuie pe chiulasa, deci se intrunesc conditiile unui consum mare de ulei si a pierderilor de putere date de neetanseitatea supapelor. Asta sa fac ce-a mai fericita cauza cu minim de piese necesare remedierii fenomenului.

 

Acuma na, nu dezarma Fakyrule, tie mecanic bun iti trebuie si deja jumatate din pbme sunt ca si rezolvate.

 

Legat de intervalul drastic spus de mine, la o depasire cu min 10.000 a intervalului de schimb ( poate neamtul a uitat ca nu ami are long life in motor si a schimbat la 30.000 uleiul in loc de 15000) deja ai depuneri in motor suficiente sa inceapa pbmele. Astfel, depunerile de pe segmenti se tot acumuleaza, nicidecum nu mai dispar de acolo si in timp ajungi sa ai pbmele tale.

Garantat ai si catalizatorul infundat, fapt pt care saracul motor nu mai poate respira de aici intradevar si plafonarea sa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms frumos.Nu stiu ce ulei a folosit si cat a mers cu el.Masina am luat-o dintr-un targ,recent adusa din germania pe roti,Acolo nu scotea niciun gram de fum,doar avea martorul check engine aprins si mia zis proprietarul ca e de la benzina din romania,pana sa ajunga in romania nu ai statea aprins.Am venit cu ea de la cluj si pe la Brasov sa apins becul de la ulei,am zis ca poate era la minim,fiind si uzat.Am cumparat un 1 de ulei si am completat si pana la Breaza nu sa mai aprins.Acolo in targ nu te lasa sa iesi afara sa faci probe,doar in interior ai voie,nu ai de unde sa stii...Am desfacut busonul si nu da gaze,nici pe epurator,filtru de aer cel vechi era foarte putin inegrit,in rest era ok.Va mai postez diseara cu noi informatii dupa ce ma duc la mecanic.Inca o data va multumesc pt sfaturi sper sa ai dau de cap intr-un final !!

Modificat de FaKyRu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Targurile. Ce sa-i faci, samsarii sunt treuti prin viata, stiu cum sa gadile un bibiu sa-l poata vinde.

Iar prosteli dinastea cu benzina din romania mai proasta e abureala. Da, e posibil usor inferioara celei din vest, sunt de acord anumite lanturi care mai calca pe bec insa o masina in deplinatatea facultatilor functionale nu face fite asa usor.

 

Insa na, uleiul pt motor e ca sangele in om. E dejuns sa-l scapi o data, de doua ori si s-a dus...organul.

 

Sunt si nemti (neamt poate fi si un turc, roman, etc stabilit acolo) care nu au grija de masini. Atat au noroc ca au drumuri curate si masina estetic se mentine impecabila mult timp, insa tehnic poate fi varza.

 

Apoi, ei merg mult pe autostrada. Daca se merge cu viteza de 120-130 Km, anume 3500-4000 ture, imaginati-va cum e sa mearga azd-ul nostru cu marmelada in motor in conditiile astea. Caci nu putem vorbi doar de exploatare preponderent in plaja 2-3000 ture cum e la noi, acolo motoarele lucreaza mult mai mult.

Nu mai spun de viteze mai mari, caci acolo ai unde sa mergi legal mai tare cu ea si deja tabloul e de groaza.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noi informatii,Am fost la mecanic mi-a pus testerul si mi-a gasit o gramada de erori gen ca am desfacut egr,clapeta de acceleratie,le-a sters si apoi a facut iar o scanare si ia aparut ca la Sonda 1 si Sonda 2 circuit intrerupt si supapa rezervor aer(canistra de carbon) circuit intrerupt si din cauza aceasta imi apar acele erori in bord si nu trage,fumul de care i-am spus este din cauza sondelor care nu functioneaza si face amestecul prea bogat.In rest totul sunt ok(bobine bujii,senzori)..Maine mai ma duc la mecanic sa vada din ce cauza am intrerupte circuitele si o sai fac si testul de compresie.

 

Imi puteti arata cum arata o sonda lambda care a functionat corect?Trebuie sa fie murdara de funingine?A mea era neagra de funingine Sonda 1 de pe galerie,banuiesc ca si cealalta e tot asa daca imi zice pe tester circuit intrerupt..

Modificat de FaKyRu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le.am verificat odata,le mai verific maine.Stiti exact care sigurante sunt mai exact pt erorile de mai sus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zica ca sonda treb sa arate ca bujia adica gri nicidecum neagra,arsa smdp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa zic si eu ca treb sa arate ca o bujie,dar e neagra si plina de funingine,ori nu mai functioneaza ori e cv pe la fire si mufe..

Modificat de FaKyRu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

merita sa cumpar sonda lambda originala (NGK am inteles ca ar fi cea originala), e vorba de prima sonda lambda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cam scumpa,sigur ea este de vina?verifica mufele si  firele  poate e undeva intrerupt.La mn nu merg niciuna din sonde imi zice circuit intrerupt la ambele sonde si la canistra e benzina,dar a mea nici nu  trage,se plafoneaza cand nu are chef sa traga..A ta ce simptome are?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine e problema circuitul de incalzire al primei sonde (verificat la tester).

probleme am cu ea doar la pornire, dar nu tot timpul, in sensul ca uneori se opreste singura sau relantiul este instabil.Oarecum e logic sa se intample asta din moment ce prima sonda nu este incalzita, ea dand informatii gresite catre ECU.Dupa ce gazele de esapament o incalzesc totul e ok.

Masina trage la fel ca inainte, consumul nu a crescut, e totul in regula, doar ca nu mai vreau sa o las asa.

Intradevar sonda e scumpa, in jur de 600-700 de lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fumul de care i-am spus este din cauza sondelor care nu functioneaza si face amestecul prea bogat

 

La mn nu merg niciuna din sonde imi zice circuit intrerupt la ambele sonde

 

intre cele  enunturi ceva nu se leaga. De ce ? Simplu:

Fum albastru ai doar la consum ulei. La amestec bogat ai fum negru din cauza arderilor incomplete.

Apoi, alta prostie - eu asa tind sa cred ca e prostie - e ca gresit sa spui ca daca este intrerupt circuitul sonda lambda iti da valori gresite si iti mareste amestecul...pai cum adica, circuitul e intrerupt si sonda lambda inca mai comunica cu ECU ? ...hm...ceva nu se leaga.

 

Fa un test maine: scoate ambele mufe de la sondele lambda si da o tura cu masina si vezi cum se comporta si spune-ne si noua. In general, ECU-ului cand ii lipseste o informatie, foloseste o alta informatie bazata pe niste algoritmi setati empiric care o are el in memorie. Una e sa ii lipseasca o informatie - circuit deschis ( open circuit ) si una e sa primeasca o informatie total eronata.

 

Eu tin sa cred ca sondele lambda sunt afumate si dau valori gresite, nicidecum circuitul sau cablurile sunt intrerupte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-ai furat vorba din gura Tehnics.

Adevarat ca motorul va merge mai rau daca primeste valori eronate, deci circuitul dintre sonda si ecu e bun, decat in cazul in care traseul e intrerupt si nu mai primeste valori deloc, caz in care el foloseste valori prestabilite din fabrica, nicidecum optime insa compatibile.

 

Daca sonda ta e neagra e de la ulei, daca arderea se face cum trebuie, la benzina atat bujia cat si sondele nu au voie sa fie negre.

Insa tu Fakyrule ai avut si bujiile la fel colmatate, deci e uleiul ce se arde si cauzeaza astfel de depuneri.

 

Apoi, ai intrebat pe alt topic de epurator. Daca el nu mai condenseaza vaporii de ulei, atunci acesta vor fi reintrodusi in circuitul de admisie, anume vor fi introdusi inainte de filtrul de aer. Acest lucru va cauza si murdarirea acestui filtru. La orice masina e normal sa apara o mica pata de ulei intr-un colt al filtrului, nu e voie sa balteasca ulei pe acolo si nici sa ocupe mai mult de 10-15% din suprafata sa.

 

Daca ar fi infundat, atunci nu ai avea gaze deloc, insa tu sustii ca sesizezi gaze ce-ti ies. Neevacuarea gazelor ar cauza o presiune marita in carter presiune ce s-ar opune lucrului mecanic efectuat de motor si teoretic zic eu ca ar trebui sa afecteze eficienta motorului.

 

Dar se curata f usor, se da jos si se curata cu spray de carburatoare, il poti chiar spala, zic eu cu o solutie gen carburol ar trebui sa se duca toate depunerile din el.

Inainte de montaj, cele 2 oringuri se vor inlocui altfel vei avea scurgeri de ulei.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si inca ceva Fakyrule. Poate te miri, desi ai schimbat bujiile de ce inca ai eroarea de emission workshop. 

Daca sonda lambda 2 nu e functionala, ai aceasta eroare pt ca ea e responsabila cu raportarea bunei functionari a catalizatorului.

Catalizator care poate avea urmatoarele pbme: fie e infundat si atunci e normal sa nu mai faca reactia corecta a gazelor, fie nu e infundat insa daca ai un amestec prea bogat, atunci gazele iesite din catalizator nu au nivelul de oxigen corect, fapt ce e sesizat de sonda lambda 2.

Daca sonda 2 e functionala, catalizatorul nu e infundat insa sonda lambda 1 da retauri, la fel vei avea aceasta eroare pt ca sonda 2 va sesiza faptul ca emisiile nu corespund din cauza amestecului incorect facut de ecu pe baza datelor erotate date de sonda 1.

 

Tu poti avea si catalizatorul infundat, deci nu isi mai face treaba cum trebuie si sondele cu pbme. 

Sonda 1 daca e colmatata de ulei, iti dai seama ca nu mai are cum sa citeasca corect gazele, fapt ce poate duce la valori complet eronate pt ecu si de aici mai multe pbme decat daca ea nu ar functiona deloc.

 

Depunerile acestea daca nu sunt grosolane se mai ard, indeosebi la un mers mai in forja :treapta 3-4 si min 4000 ture. Astfel, gazele fiind f fierbinti ard depunerile chiar si din catalizator, insa cu mentiunea ca motorul trebuie sa nu consume ulei, altfel nu obtii decat mai multe pbme.

 

Ti-am spus astea sa intelegi bine rosul sondelor si al catalizatorului.

Insa atat timp cat tu nu rezolvi pbma consumului de ulei, nu ai ce cauta sa iti schimbi sondele, te vei lupta cu morile de vant.

 

Curatarea partii vizibile a sondelor e frectie la picior de lemn, ceea ce vezi tu acolo e doar un tub protector, pe acel tub e o fanta, ce permite gazelor de ardere sa ajunga la senzor. Ea mai are si un circuit de incalzire ce ajuta sonda sa ajunga mai repede la temp optima de lucru.

Insa ca idee, ecu nu citeste sondele lambda cand e motorul rece (open loop), pt ca sondele mai intai trebuie sa ajunga la temp optima de fctionare sa poate da citiri corecte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am venit de la un service bun si mi-a pus testerul pe ea si ia dat vreo 7 erori precum sonda 1 nu ai vine curent,la egr cika are semnal prea slab,supapa rezervor aerisire circuit intrerup si mecanicul ala mia zis ca e ceva pe partea electrica sa nu fie instalatia roasa de soareci pe undeva :D.Vineri am programare la el sa imi verifice si sa vada care e cauza.

 

I-am zis si de problema ca papa ulei si mi-a spus ca sunt semeringurile de la supape,a facut un calcul si piesele m-ar costa in jur de 800 lei si manopera cand e gata.Asta o fac dupa revelion ca pana atunci este ocupat..

 

O sa atasez si rezulatul diagnosticului mai tarziu sa imi spuneti ce parere aveti si voi..

Modificat de FaKyRu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fakyru, spune-i lu mecanicul ala sa iti dea lista de coduri cu erori. Asa ce iti spune el, tare mi-e ca mai mult te baga - ne baga in ceata decat ne lamureste. Dupa cum pune el problema cu instalatie roasa de soareci, tare mi-e ca vine de la tara, chiar daca lucreaza intr-un service renumit.

Vorba lu Muraru: mai bine un mecanic dezordonat care lucreaza intr-un garaj si e murdar din cap pana in picioare dar stie meserie decat un mecanic cu salopeta noua, ecuson in piept si care vorbeste pe langa. 

 

Nu am o poza sa vezi aici in Norvegia mecanici: pentru un rulment au desfacut toata masina - caroserie data jos de pe sasiu. Asta e unul din motivele pentru ca niciodata nu mi-am dus aici masina in service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa atasez o poza,cu erorile alea.Mecanicu e cel mai renumit din zona mea,am mai fost la el cu un golf 1 cu motor de 1.9TDI care nu mai pornea in fel si chip,am dus-o la ala in 5 min a pornit-o,era niste fire retezate prin bord..Iar in legauta cu papatul uleiului am alt mecanic la care am mai dus masini la el,chiar are meserie..

 

Am atasat o poza cu testul vag-com

post-145428-0-45691700-1418733861_thumb.

Modificat de FaKyRu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun sa o luam cu inceputul.

Supapa unisens de pe canistra de carbon N80 nu functioneaza. Ea se poate da jos frumos si curata, trebuie sa inchida intr-un sens (dinspre motor la rezervor) si sa permita in alt sens (de la rezervor la motor). O poti alimenta si verifica daca functioneaza, curat-o cu spray de contacte f bine, pana nu mai iese mizerie din ea si pana iti etanseaza corect ( poti vedea su sufland in ea daca etanseaza sau nu).

Daca aceasta supapa e dusa motorul poate da in nas, simptome pe care tu le ai.

La fel, daca ea nu merge apare eroarea emission workshop.

 

Ambele circuite de incalzire ale sondelor sunt duse insa e posibil din cauza depunerilor nici sondele sa nu mai trimita date corect la ecu.

La fel, daca vreo sonda nu merge cum trebuie sau chiar doar circuitul de incalzire e dus, ai eroare emisiion wrkshop in bord.

Parerea mea e ca prima si prima data de aceste sonde treb sa te ocupi.

 

G212 si N18 e egr-ul. Nu m-as lua inca de el atat timp cat sondele le ai in pioneze. Rezolva sondele si vezi dupa aceea daca egr-ul mai da eroare sau nu. Egr-ul il poti verifica daca traieste alimentandu-l precum e scris in postul 255.

 

Deci curata valva canistrei de carbon, rezolva sondele, macar sonda lambda 1,  ea fiind responsabila de amestecul aer/benzina. Sonda 2 e doar pt alertare, cu ea sau fara ea motorul merge la fel.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms.o sa incerc sa le verific pe rand..Mecanicu la care am fost mia spus ca e cv la partea electrica,mi-a zis pana nu depisteaza cauza nu ma pune sa cumpar sonda 1..O sa le mai iau si eu la mana odata..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti dai seama ca ai de treaba. Si la canistra de carbon, verifica furtunasele sa nu fie crapate, acolo e si un traseu de vacuum care daca-ti scapa cauzeaza neregularitati in fctionarea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!