Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Ms Murare.Uleiul si filtrele le-am schimbat acum 4 zile,filtrul de benzina era jalnic,iesea numai negreala din el,cred ca nu mai fusese schimbat de ani buni..O sa desfac egr-ul din nou, sa il curat mai bn.La egr am un  stut la care se poate monta un furtunas,voi il aveti montat?La mn lipseste,e stutul gol. Clapeta am curatat-o dar nu am mai fost adaptata,am dat bornele jos de la baterie,am scos mufa si apoi am desfacut suruburile,cu egr la fel,doar curatat si montat la loc fara adaptare,dar nu l-am probat cum scrie la pag 225..O sa ma duc zilele astea la un mecanic bun sa imi zica ce are..In legatura cu mirosul de benzina,mie doar cand e motorul rece miroase,dar cand se incalzeste se mai simte f putin,furtunele sunt ok,nu prezinta crapaturi,mai are pe undeva site ce se pot curata,la pompa de benzina la valvula aia de presiune?Eu am gasit mizerie la sita de la valvula aia de presiune la un seat toledo 2.0 16v sa fie si de acolo?

Modificat de FaKyRu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca clapeta, respectiv egr-ul nu ajung sa se decalibreze, sa cauzeze functionare neregulata a mtorului din cauza depunerilor, teoretic nu ai ce calibra.

Dar, atentie, curatarea clapetei se face cu ea data jos, nu e deajuns sa vedeti acea aripioara curata, grosul mizeriei se depune in partea de dedesupt, nevizibila cu clapeta montata.

Atat pt clapeta cat si pt egr recomand curatarea cu spray pt curatat carburatoarele, la unix costa in jur de 20 lei unul.

Cu 2 spray-uri ies bec ambele.

EGR-ul daca il puteti lasa in carburol la inmuiat, doar partea unde e acea valva, nicidecum tot scufundat caci altfle va deteriorati ce e de cauciuc si plastic.

 

Ar mai fi si map-ul de curatat insa aici trebuie grija, are o fanta unde e senzorul de presiune si daca se folosesc sparyuri f agresive il puteti strica. Aici recomand spray pt curatat frana si betigase de urechi.

 

Eu unul in rest nu am curatat nimic, din cand in cand mai pun in benzina solutie pt curatat injectoare, inainte sa fac un drum mai lung sui astfel imi mai curat si depunerile din sistemul de alimentare, respt de injectie. Insa nu trebuie exagerat nici cu solutiile de acest gen. eu odata pe an fac treaba asta si vad ca e deajuns.

 

Mirosul de benzina repet, e normal cand motorul e rece, catalizatorul in acest caz nu isi face treaba pt ca e rece, el doar cand e cald isi face treaba si elimina noxele.

 

Dar, chiar daca egr-ul el fizic e curat, e posibil sa aiba pbme cu potentiometrul sau, ce e in interior, potentiometru legat direct la acea tija ce culiseaza.

Insa in acest caz ar trebui sa aveti erori la scanare.

 

Curatati si teava ce leaga egr-ul de galeria de admisie, verificati ca acel origiciu din galerie pe unde intra gazele ce vin de la egr sa nu fie obturat de depuneri.

Pt ca degeaba ai egr-ul functional daca traseul ii obtureaza gazele.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai mai fac nimic,ma duc si o pun pe tester,clapeta am dat-o jos de pe motor si am curatat-o,nu montata,ce nu am mai verificat sunt bujiile,bobinele si,senzorul map,motorul merge rotund fara intreruperi,nu am oscilatii in relantii,cand e rece sa la 1000 1 min 2, apoi sta la 850-900 rot/min.La electromotor aveam un carait timp de o secunda apoi disparea cand o porneam,l-am dat jos,l-am desfacut si am observat ca avea lipsa de vaselina.Daca tot l-amdat jos iam luat si bucsa timp cuzinet si inca 3 care ma costat 15 lei toate,dar pe cea mare de la demaror am schimbat-o restul erau intacte,iam bagat vaselina si acm a disparut caraitul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de sfaturi, poze, indrumari.Ma duc la mecanic si ii explic ce mi-ati zis si voi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

caraitul de la electromotor e dat de bucsa de la bendix ce se uzeaza. Dar e f bine ca l-ai si uns.

Faii o scanare si zine daca ai gasit vreo eroare.

Aum na, la inceput poate te-ai speriat insa astea sunt operatii ce eu le fac anual si in maxim o ora am masina ceas.

Nu sunt complicate daca stii cum sa faci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mea a fost pusa pe tester de mai multe ori.

Erori nu imi dadea decat cand am cumparat un EGR de la dezmembrari, si era mai rau ca al meu, l-a schimbat cu altul... si mai rau.

In final am decis sa pun inapoi ce era pe masina original.

Am oscilatii la relanti dar nu e chiar asa periculos. In jur la 100/150 rpm. Si asta rar.

Am mai avut odata cand bagam benzina de la luk, mi-a dat eroarea de amestec sarac.

De atunci am schimbat benzina, acum bag de la mol de 100/EVO si nu am probleme.

 

De bujii nu stiu ce sa zic. Acum de sarbatori nu mai fac nimic, dar de anul ce vine o sa ma apuc sa schimb una alta pe masina, ca daca vreau sa mearga bine, trebuie intretinuta bine.

Bujii pana la urma care sunt mai bune? Alea special cu varful foarte subtire, sau merg cele NGK pe care le da programul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu te lasa buzunarul sa dai aproape 200 lei pe bujii cu platina, ia-ti seria vline 24 de la ngk. Costa pana in 100 lei setul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si acestia la ce interval se schimba? Sunt ambele bune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambele asigura o functionare optima a motorului.

Cele clasice nu stiu sa va spun exact cat duc pe aceasta motorizare, eu le-am schimbat preventiv la max 30.000Km.

Dar masina a functionat la fel in orice conditii cu ambele tipuri de bujii.

Aici importante sunt clasa termica si dimensiunea bujiilor. Practic criteriile astea conteaza in alegerea unei bujii.

 

Cele oem, cu platina, fabricate de Bosch sunt garantate 60.000 Km.

Am vazut persoane care au mers cu cele oe pana aproape de 90.000, deci teoretic ele duc 70-80.000 insa nu in conditii optime de scanteiere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca iam dat de cap cu taiatul gazului,azi am desfacut bujiile sa le verific,erau groaznice,polul era plin de calamina,electordul de abia se mai vedea,una singura era mai bunicica,dar restul erau praf..I-am luat bujii Beru cu 3 poli,20 lei buc,cele care erau pe masina erau Bosch si erau cu iridiu din cate am inteles..Vad ca trage mai bne,dar tot treb sa o pun pe tester,tot imi arata eroarea cu Abgaz Werkstartt,si martorul ckeck aprins..

Modificat de FaKyRu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai vazut.

Eroarea aceea teoretic se stinge singura dupa 10-20 de porniri.

Dar cel mai bine pui testerul, dai un scan, stergi dtc-urile si apoi inca un scan. Daca dupa ce mergi nu iti mai aparem atunci totul e ok. Iti dai seama ca acele bujii numai optim nu iti aprindeau carburantul de aici si acea eroare.

 

Nu va jucati cu bujiile, altfel umpleti topicul ca ce proaste sunt azd-urile ca li se ard bobinele de inductie.

Cele cu platina, asta au singurul avantaj teoretic ca scanteiaza mai repede la rece astfel incat menajeaza la maxim bobinele de inductie.

De aceea eu recomand schimbul celor clasice la max 30.000 Km, sa ai tot timpul bujie perfecta in motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic,ca 30000km sunt destui pt niste bujii,o sa o mai iau la probe sa vad daca se mai plafoneaza,oricum ma duc sa o pun pe tester sa fie in regula,ca treb sa o inscriu.E mult pana o pui la punct,apoi cativa ani nu mai ai probl.Si cu loganul la fel am patit pana l.am aranjat,acum nu am treaba cu el,merge brici..Prima oara cand am intrat pe forum sa ma documentez cat de cat despre AZD.URI si am vazut cate probleme are acest motoras,m.am dus sa.i fac poze si sa o bag pe net sa o vand si sa imi iau alt golf ori TDI ori benzinara dar cu alt tip de motor la care nu sunt atatea probleme,dar m.am razgandit daca tot am inceput sa o aranjez si sa o pun la punct o tin..

Modificat de FaKyRu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai inceput sa o cunosti si nu ai probleme grave, nu o da.Si celelalte motorizari au probleme,dar nu ai stat tu sa cauti cum cauti pentru AZD.Poti sa iti iei si ALH diesel si sa ai probleme mai mari:injectoare,turbo.Tot ce conteaza e cum a fost intretinuta masina.Si eu as vrea sa rezolv micile problemele la a mea dintr-o pocnitura de deget,dar o sa le fac cu rabdare, pe rand.Sambata fac 2 saptamani de cand o am pe a mea si nu i-am schimbat nici uleuiri,nici filtre, nici distributie, nu am curatat clapeta egr.Urmeaza.I-am facut doar o verificare la bucsaraie si jocul rotilor,frane. Astea stiu ca sunt in stare foarte buna.Mult succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am probleme majore deocamdata,decat cele mentionate de mai sus.Eu i.am schimbat ulei,filtre,rezolvat carait electromotor,curatat clapeta,egr,bujii noi,deblocat intinzatorul de la etrier de la roata dreapta,era blocat si nu imi tinea frana de mana,mai am sa o pun pe tester sa vad cu erorile alea ce rezolv si sa ma uit putin la senzorii aia de abs de pe fata,cam imi fac figuri cand apas pedala de frana si se aude un harjait a placute terminate dar placutele si discurile sunt aproape noi,in stare buna,in rest merge totul ok,nu bate,nu troncane nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un search pe alte forumuri de vw, si am gasit definitia erorii tale. Abgas = Exhaust gas si Werkstartt = Workshop/Service Baietii vb ceva de niste erori pe care le-a gasit cand a conectat testerul la masina, dar nu sunt sigur ca ai aceasi eroare, deci nu o sa mai copiez aici. Oricum poate fi mai multe lucruri, deci si baietii de acolo vb de conectare la tester. Bafta.


Dan: Am uitat sa intreb, aceste motoare sunt cuplate cu aceasi cutie de viteze indiferent ca e golf sau bora? Asi dori sa schimb uleiul si din cutia de viteze, dar nu stiu de care sa iau. La magazine degeaba ma duc fara un habar, ca lor [produsele sunt de vanzare, nu conteaza daca sunt sau nu potrivite pentru ce intentionez sa iau. Ma gandesc ca si cutia are un grad de uzura, trebuie folosita o anumita vascozitate... etc.  Si daca nu au fost in stare sa schimbe distributia la 168 de mii, ma indoiesc ca ar fi schimbat uleiul din cutie. Deci ce-mi recomanzi?

Modificat de tommy_dj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan: Am uitat sa intreb, aceste motoare sunt cuplate cu aceasi cutie de viteze indiferent ca e golf sau bora? Asi dori sa schimb uleiul si din cutia de viteze, dar nu stiu de care sa iau.

 

 

Atentie mare la uleiul de cutie sa fie normal GL4. Din ce am citit eu stiu ca GL5-ul nu este recomandat cutiilor de viteze de pe Golf4/Bora deoarece contine niste aditivi care nu sunt tocmai buni pentru tipul asta de cutii de viteze. Eu la toate masinile care le-am avut ( numai vw :) ) numai ulei GL4 am pus. Mai exact asta si nu am avut nici cea mai mica problema.

Stiu ca intrebarea nu era pentru mine...dar daca tot ai mentionat acolo Dan, ti-am raspuns - numele meu tot Dan este :)

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca am fost f clar. Cu exeptia uleiului de motor, care recomand Mobil sau Motul, pt restul eu unul recomand si folosesc oem, cumparat direct de la reprezentanta.

Astfel nu ai dureri de cap.

 

Dar precum a spus Tehnics, pardon tot Dan :), uleiul din cutie trebuie sa respecte norma gl4 si doar pe ea, nu recomand cele gl4/gl5. Asta daca se cumpara aftermarket.

 

Legat de eroarea emission workshop in engleza, daca ai bujiile praf, sonda lambda 2 sesizeaza arderi incomplete si de aici eroarea. Asta in cazul nostru specific, cel intampinat de Fakyru, caci generalizand acea eroare are legatura cu orice cauzeaza emisii mari (ardere incompleta, amestec incorect dat de sonda lambda 1, etc)

Important e doar sa fie aprins martorul, grav e cand clipeste, atunci sigur e dusa si o bobina.

 

 

Cat despre azd, despre problemele sale multe, o sa constatati daca trageti o linie ca multe din problemele sale specifice sunt cauzate de mentenenta prosta si de proasta exploatare, nicidecum de o slaba fiabilitate a sa. De acord ca are unele parti senzibile, gen segmenti de curatire care in unele cazuri se blocheaza si aici technics e tatic ca a trecut prin asa ceva, dar, sunt probleme care se manifesta in anumite conditii, nu se va intampla asa ceva daca motorul e intretinut ca la carte cu fluide si piese de buna calitate.

Dar repet, e deajuns una, doua servisari proaste si aici ma gandesc strict la uleiul din motor si e deajuns sa inceapa problemele.

 

Dar acum sa fim realisti. E corect sa acuzi un motor ca e prost, ca da in nas, ca nu are vlaga, ca iti consuma mult, ca ai erori in bord atat timp cat are bujiile praf? De aceea zic, cu un minim de efort se poate aduce in stare buna relativ ieftin un astfel de motor si garantat nu veti sti ce-i ala service. Si garatat nu va fi un motor care sa va lase in drum, insa aici atentie sa aveti bobinele bune ca altfel sa nu ziceti ca nu ati stiut.

 

Insa e un motor mai simplu, f bine realizat din pct de vedere al accesului la diversele componente (fac aici o comparatie cu motoarele 1,6 8V care sunt jale comaprativ cu azd-ul, unde e o placere si o usurinta extraordinara sa dai jos calepta, egr, sa schimbi bujii, nu ca la 8v unde pana si bujiile nu sunt usor de schimbat), nu are senzori asa multi ( lipsa pompei de aer secundar, lipsa debitmetrului de aer), astfel incat eu consider ca e un plus.

 

Apoi, orice motorizare are pbmele ei specifice. Si cu cat sunt mai multe vandute cu atat sunt si mai multe persoane care pot manifesta o anumita pbma.

Nu vreau sa pornesc o polemica insa din pct de vedere al problemelor, tdi-urile sunt mult mai problematice decat un benzinar aspirat. Si dieselurile in general, nu neaparat doar tdi-urile.

Iar cu suma cu care schimbi niste injectoare la un tdi, faci cap coada un azd, aici gandindu-ma la segmentare, supape, semeringuri si tot ce vreti, deci din pct de vedere financiar azd-ul nu e un motor scump de intretinut si chiar de reparat.

 

Dar intradevar, pt o persoana cu venituri chiar medii, in Roamnia e greu sa ai grija si de familie si de masina sa o tii ceas. Eu nu ma feresc sa spun ca am avut vremuri cand mi-am luat eu de la gura si nu mi-am cumparat altele mie insa sa stiu ca am masina in stare buna. Insa personal nu sunt genul care sa fiu indiferent, nici macar cu o tablarie cu roti, pe care unii la varsta ei nu ar baga doi bani in reparatii. Dar roadele se vad, eu unul nu ma plang de pbme si nu am avut pbme grave niciodata.

 

Legat de cutiile de viteza, cutia vine pt un anumit tip de motor sau motorizari de pe o anumita platforma.

Azd-urile au venit imperecheate cu o cutie in 5 trepte cu codul ERT.

Deci, indiferent de versiune (golf 4, a3, octavia1, bora) , fiind aceasi platforma, sunt aceleasi cutii pt o anumita motorizare. Implicit aceleasi uleiuri care repet, recomand oem.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

Cat despre azd, despre problemele sale multe, o sa constatati daca trageti o linie ca multe din problemele sale specifice sunt cauzate de mentenenta prosta si de proasta exploatare, nicidecum de o slaba fiabilitate a sa. De acord ca are unele parti senzibile, gen segmenti de curatire care in unele cazuri se blocheaza si aici technics e tatic ca a trecut prin asa ceva, dar, sunt probleme care se manifesta in anumite conditii, nu se va intampla asa ceva daca motorul e intretinut ca la carte cu fluide si piese de buna calitate.

Dar repet, e deajuns una, doua servisari proaste si aici ma gandesc strict la uleiul din motor si e deajuns sa inceapa problemele.

Dar acum sa fim realisti. E corect sa acuzi un motor ca e prost, ca da in nas, ca nu are vlaga, ca iti consuma mult, ca ai erori in bord atat timp cat are bujiile praf? De aceea zic, cu un minim de efort se poate aduce in stare buna relativ ieftin un astfel de motor si garantat nu veti sti ce-i ala service. Si garatat nu va fi un motor care sa va lase in drum, insa aici atentie sa aveti bobinele bune ca altfel sa nu ziceti ca nu ati stiut.

Insa e un motor mai simplu, f bine realizat din pct de vedere al accesului la diversele componente (fac aici o comparatie cu motoarele 1,6 8V care sunt jale comaprativ cu azd-ul, unde e o placere si o usurinta extraordinara sa dai jos calepta, egr, sa schimbi bujii, nu ca la 8v unde pana si bujiile nu sunt usor de schimbat), nu are senzori asa multi ( lipsa pompei de aer secundar, lipsa debitmetrului de aer), astfel incat eu consider ca e un plus.

Apoi, orice motorizare are pbmele ei specifice. Si cu cat sunt mai multe vandute cu atat sunt si mai multe persoane care pot manifesta o anumita pbma.

Nu vreau sa pornesc o polemica insa din pct de vedere al problemelor, tdi-urile sunt mult mai problematice decat un benzinar aspirat. Si dieselurile in general, nu neaparat doar tdi-urile.

Iar cu suma cu care schimbi niste injectoare la un tdi, faci cap coada un azd, aici gandindu-ma la segmentare, supape, semeringuri si tot ce vreti, deci din pct de vedere financiar azd-ul nu e un motor scump de intretinut si chiar de reparat.

Dar intradevar, pt o persoana cu venituri chiar medii, in Roamnia e greu sa ai grija si de familie si de masina sa o tii ceas. Eu nu ma feresc sa spun ca am avut vremuri cand mi-am luat eu de la gura si nu mi-am cumparat altele mie insa sa stiu ca am masina in stare buna. Insa personal nu sunt genul care sa fiu indiferent, nici macar cu o tablarie cu roti, pe care unii la varsta ei nu ar baga doi bani in reparatii. Dar roadele se vad, eu unul nu ma plang de pbme si nu am avut pbme grave niciodata.

 

 

Corect Dan. Sunt de acord cu tot ce ai spus tu si drept completare vin cu exemplul masinii mele:

 

Cand m-am hotarat sa imi iau masina sincer sa fiu m-a atras 4 lucruri: 

1. treceam de la Golf 3 la ceva mai bun

2.culoarea albastra 

3. bordul cu clima + MCD

4. pretul - destul de mic comparativ cu alte anunturi pentru aceiasi masina din acelasi an ( chiar mai mic decat in Romania la vremea aia - aprox 3200 iepuroi :) ).

 

De cand am luat-o proprietarul mi-a spus ca cam consuma un pic de ulei, ca a schimbat el cureaua de distributie, ceva semeringuri la supape etc...nu am mai intrebat detalii ca eram atat de entuziasmat ca mai aveam un pic si topaiam ca un copil mic - banuiesc ca multi cunosc senzatia. Pe moment nu am bagat nimic in seama din ce mi-a zis proprietarul.

Abia pe drum am inceput sa vad problemele: bielete de directie varza - dupa ce le-am schimbat mi-am dat seama ca defapt si coloana de directie are joc - chiar si acum tot la fel o am dar m-am obisnuit.

Dupa 3 luni prima mare problema: motorul s-a oprit subit si a trebuit sa fiu tractat. Problema: Cureaua mica de distributie, jumate nu mai avea dantura. Nu stiu ce mecanic a fost ala ca a schimbat doar cureaua de distributie mare, alea mica nu.  Am comandat kit si am schimbat singur distributia. Cand am desfacut pompa de apa pur si simplu rulmentul huruia numai cand il invarteam cu mana ( mereu auzeam niste zgomote suspecte dar nu stiam de ce, atunci am aflat ca erau de la pompa de apa ). 

Intre timp am facut un drum Norvegia - Romania plus turul Romaniei si am mai schimbat in service bucsaraie, telescoape cam tot ce trebuie.

Acum un an de zile, deodata am pierdut aproape toti caii si abia am reusit sa urc cu a II-a un deal. Ajuns acasa catalizatorul era incandescent. Problema: consumul de ulei, atentie - 4L/2000km, s-a calaminat in catalizator si s-a infundat asa ca a trebuit sa desfac tot motorul si sa il segmentez ( am povestit toata istoriara aici pe la pagina 152-156, nu mai stiu exact ). Cand am desfacut motorul eu m-am mirat cum naiba mai functiona in starea in care era.

Asa ca l-am curatat tot, era bec, l-am segmentat, pasat supape, semeringuri de supape, curatat chiulasa, MAP-ul, clapeta de aer etc. si de mai bine de un an de zile merge fara nici o problema, va jur absolut nici o problema la motor.

Toate astea le-am putut face singur pentru ca, asa cum a spus si Dan, motorul este foarte aerisit si poti lucra foarte lejer.

De cand l-am segmentat observ ca trebuie sa completez cam 100ml ulei / 5000km.

Uleiul il schimb la 10 000km.

 

Deci as putea spune ca am facut dintr-o martoaga un cal de curse. :)

 

O mare problema a mecanicilor din romania sunt cunostintele si multi, foarte multi dintre ei sunt doar carpaci si isi dau cu parerea.

Eu nu sunt mecanic, dar cu documentarea necesara, cu cautatul pe internet, cu grija si rabdare ( a durat 3 saptamani pana am terminat masina de segmentat pentru ca lucram la ea dupa serviciu cam 2-3 ore/.zi ), cu ambitie si de ce nu curaj am reusit sa ii dau de capat, de aici a plecat si semnatura mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect tehnics si tin minte posturile tale de la ore tarzii, cand iti curatai tachetii si alea alea. Iar faza cu acea curea, ce ti santamplat daca retin undeva pe la 200.000 Km, e de toata jena. Pt proprietarul dinaintea ta desigur.

 

Cunosc mecanici care inca se minuneaza cand vad 16v-ul de pe capacul motor, de parca ar vedea un ferarri in fata ochilor si care zic lasa domnle ca e aspirat, merge, nu ai ce umbla la el. Daca ei au vazut poate doar 8valve in viata lor pun pariu ca se uita crucis la a doua curea din kit-ul de distributie.

De aceea e f important service-ul ce-l veti alege sa vedeti ce fel de oameni sunt, ce masini repara, un istoric cat de cat a ceea ce au mai facut, daca e un service ce vede 2-3 masini lunar eu i-as zice pass.

Si asta pt orice operatie cat de nesemnificativa.

 

Insa mai e un lucru: motorul asta, desi e corect din pctul meu de vedere, nu e unul de tractiune.

Cine are de gand sa traga in ultimul hal de masina, sa care greutati mari cu ea frecvent, nu-i recomand aceasta motorizare. Pt ca va consuma multa benzina, e si normal si pot apare alte pbme si la transmisie.

Nu degeaba sunt motoarele mai puternice in gama, pt asa ceva sunt puse acolo.

 

Apoi, drumurile scurte si dese sunt cheia marilor pbme.

Incercati indeosebi iarna sa mergeti primul drum macar 5 Km si o sa vedeti ca o sa va duca mult mai mult senzori de pe masina.

Plus, menajati si uleiul, menajati si bateria masinii care apuca cat de cat sa-si reincarce curentul absorbit la pornire si cel mai important tobele se incalzesc suficient cat sa se evapore mare parte din condens.

 

Eu personal un drum de 1-3 Km prefer sa-l fac pe jos, asta desigur daca nu am de carat ceva greu si nu mai am drum si mai departe.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Corect tehnics si tin minte posturile tale de la ore tarzii, cand iti curatai tachetii si alea alea. Iar faza cu acea curea, ce ti santamplat daca retin undeva pe la 200.000 Km, e de toata jena. Pt proprietarul dinaintea ta desigur.

Din istoric:..eu sunt deja al patrulea proprietar. Fostul proprietar a avut masina doar 9 luni de zile si cred ca deja o luase cu probleme de asta a dat-o repede si ieftin. Inainte de astea au fost 2 persoane tinere care banuiesc ca nu stiau unde sa puna ulei.

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar. Pana la urma care a fost problema consumului tau de ulei?? jocurile in paturile supapelor sau segmentii curatitori de ulei ce erau blocati?

 

Solar, un coleg de-al nostru a avut patania segmentilor, cilindrii la fel erau perfecti insa din cauza depunerilor de ulei dintre cele 3 elemente ce compun acel segment curatitor, acesta s-a blocat pur si simplu pe piston, nemai asigurand o pelicula corecta de ulei pe cilindru si de aici un consum tot asa urias de ulei.

 

De aceea zic, mare atentie la ce ulei folositi si intervalul de schimmb, azd-ul are baia de ulei de 3,5 litrii, nu o are de 4,5 litrii astfel incat veti fi penalizati prin problemele expuse mai sus mersul cu ulei uzat.

 

Dar totul e bine cand se termina cu bine, tu Dane esti oricum un caz special, cunostintele tale tehnice dobandite in scoala te-au ajutat sa ai curajul sa umblii singur in motor.

Si foarte important e ca ai avut un loc (garaj) si scule.

 

Dar deja e offtopic, insa ce concluzie trebuie sa tragem e ca in orice operatie conteaza f mult si mecanicul. Nu e deajuns sa avem doar piesa buna calitativ pentru schimb.

 

Off Doamne cate am vazut la viata mea indeosebi cand eram la inceput prin 2007-2008 de habar nu aveam nimic despre azd si multumesc celui de sus ca m-a pazit de mecanici prosti, am avut mare noroc ca am mers intotdeauna la cei ce lucreaza in diverse reprezentante si aveau service-uri proprii unde lucrau in timpul liber.

Chiar daca nu iti luau ochii cu ordinea dintr-un serivice de renume, cunostintele lor tehnice si indemanarea au contat in multe cazuri, unde e deajuns sa nu stii cum sa scoti un surub buclucas si in loc sa te trezesti ca-ti polizeaza jumate de masina, scoat o cheie magica, uneori chiar de ei mesterita si iti rezolva elegant problema.

 

Astfel, pt Bacau, ajut cu sfaturi pe oricine are o operatie mai delicata si e nevoie de un meserias, nu e un carpaci cu emblema in piept.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

E clar. Pana la urma care a fost problema consumului tau de ulei?? jocurile in paturile supapelor sau segmentii curatitori de ulei ce erau blocati?

 

Problema consumului de ulei a fost uzura segmentilor si a semeringurilor de supapa. Fostul propritar mi-a aratat ca i-a schimbat ( mi i-a aratat pe cei vechi la galeata de gunoi din garaj ) dar acum nu stiu cum naiba i-a schimbat daca nu a demontat chiulasa. Pe moment l-am crezut, dupa ce am avut problema mi-am dat seama ca posibil sa ma fi pacalit.

 

 

Dar totul e bine cand se termina cu bine, tu Dane esti oricum un caz special, cunostintele tale tehnice dobandite in scoala te-au ajutat sa ai curajul sa umblii singur in motor.

Si foarte important e ca ai avut un loc (garaj) si scule.

 

Nu numai. Mi-am permis financiar sa imi cumpar totul original chiar daca au costat si la fel am avut toate sculele necesare- nu vreau sa sune a lauda dar conteaza foarte mult. Si bineinteles o sotie intelegatoare :)...mi-a dat voie sa ii folosesc masina cat timp a mea a fost pe rampa :) si nu a comentat nimic cand ii spuneam: ...ma duc pana la Biltema sa cumpar aia si aia ca imi trebuie pentru masina .

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau o fi avut o presa speciala si nu a mai trebuit sa de-a chiulasa jos. Cine stie.

 

Ps; de acord cu intelegerea consoartei. Eu zic ca e deplasat sa te iei de sot ca baga bani in masina insa sa traiesti cu parerea ca o masina iti ofera siguranta fara sa bagi bani in ea. Dar na, fiecare cum ii e norocul. Se pare ca Dan-ii sunt norocosi la capitonul asta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau o fi avut o presa speciala si nu a mai trebuit sa de-a chiulasa jos. Cine stie.

 

In afara de acea presa speciala pentru supape nu cred ca exista altceva. Si daca depresezi supapele cu chiulasa montata risti sa iti cada supapa in cilindru daca pistonul este in PMS.

 

Eu zic ca e deplasat sa te iei de sot ca baga bani in masina insa sa traiesti cu parerea ca o masina iti ofera siguranta fara sa bagi bani in ea. Dar na, fiecare cum ii e norocul. Se pare ca Dan-ii sunt norocosi la capitonul asta

 

Da, dar stii care este ironia sortii, ca Polo-ul nevestei de cand l-am cumparat ( la 2 luni diferenta de Bora mea - deci aproape 3 ani ) am schimbat un termostat, un senzor de temperatura si un telescop. In rest motorul rupe, cand calc acceleratia te baga in scaune, bucsaraia teapana. Se cunoaste de la o posta ca masina a fost intretinuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Dan: Am uitat sa intreb, aceste motoare sunt cuplate cu aceasi cutie de viteze indiferent ca e golf sau bora? Asi dori sa schimb uleiul si din cutia de viteze, dar nu stiu de care sa iau.

 

 

Atentie mare la uleiul de cutie sa fie normal GL4. Din ce am citit eu stiu ca GL5-ul nu este recomandat cutiilor de viteze de pe Golf4/Bora deoarece contine niste aditivi care nu sunt tocmai buni pentru tipul asta de cutii de viteze. Eu la toate masinile care le-am avut ( numai vw :) ) numai ulei GL4 am pus. Mai exact asta si nu am avut nici cea mai mica problema.

Stiu ca intrebarea nu era pentru mine...dar daca tot ai mentionat acolo Dan, ti-am raspuns - numele meu tot Dan este :)

 

 

Ms de raspuns Dan :-) dar ajunge un singur litru pentru cutie???

in motor avea Castrol, aveam lipite 2 abtibilde una pe usa, al doilea sub capota pe plastic.

Este ceva daca o sa folosesc tot acesta in continuare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!