Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Eu am motorul acesta pe un Leon si sunt multumit de el. Consuma, dar nu cred ca ma arde mai mult decat alte motoare pe benzina de 1.6. In manualul meu (in franceza ;) ) la condusul economic da consumul la diferite vitese functie de trepta in care rulezi, adica pe masura ce creste viteza de rulare sau chiar la aceeasi viteza, cresti treapta de viteza pentru a avea un consum mai mic (detalii aici: http://vwforum.ro/index.php?act=at...t&id=109343 la pagina 3.16). In plus tot in manual, la proprietatile motorului este dat: Maximum engine torque in Nm after 1/min 148/4500 adica la fel ca aici: http://www.cars-data.com/en/seat-leon-16-1...4836/specs.html o sa observi la motoarele diesel ca au cuplul maxim la mai putin de 2000 RPM. Deci daca vrei sa pleci din ambreiaj la 3000 de rotatii sigur nu iti va muri motorul :blah_:. Eu zic sa conduci in continuare asa, sa mai exersezi plecarile, plecarile din panta :blah_: si pe masura ce o sa iti cunosti masina nu o sa mai fie problema ca apesi putin si acceleratia ca sa pleci sau sa urci o bordura.

Drumuri bune!

Modificat de enkidu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca si cartile sunt aproape identice la ele :scratch:

asa scrie si la tine ,, la 2000 ture trebuie schimbata treapta de viteza, pentru un mers economic

unii posesori zic la 3000-3500 ... si probabil ca cel mai potrivit este undeva intre ele adica pe la 2500 !!

cu ambreiajul si acceleratia .. am sa ma resemnez ca nu am ce face .. sau ca ceea ce pot face .. ar insemna mai multa poluare la relanti si consum mai mare per total

ar fi ceva...dar in locul tau nu as face:ridicarea relantiului(la 950rpm).Se face software(vcds/vagcom ~50-60ron).Apropo de consum,nu gresesti cu nimic,exact la fel e si la mine.Benzina de 50ron(premium 99+ Petrom) merg maxim 3 zile prin oras.

hmm naspa ... daca intr-o luna de zile platim 500 lei doar pe benzina ... nu este lucru bun :(

mai adaugi impozit, rca, casco, revizii si alte consumabile si rezultatul nu da deloc bine pe hartie!

m-as fi bucurat sa fi avut eu o problema si sa fie si o solutie ...

cred ca am sa revin la bicicleta ca prin tarile straine, ca aia este si mai sanatoasa si mult mult mai ieftina cel putin pana or sa apara masinile electrice, pe hidrogen sau cu alte surse de energie :P

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am zis 3000-3500, in niciun caz nu am pomenit ceva despre condus economic :P e clar ca mai sus in turatii consuma mai mult...optimu e acolo unde te simti tu bine si unde iti arata si masina ca se simte bine, nu este o regula anume. Fiecare avem stiluri de condus personalizate, mie unu imi place sa schimb mai sus pentru ca...imi place si gata, asa ma simt bine. Asa ar trebui sa-ti gasesti si tu un stil propriu de condus/schimbat trepte, manualul are rol informativ, nu-ti impune un mod de a-ti conduce masina, ar fi chiar culmea :)

Sunt perfect de acord cu tine la faza cu pusul cheltuielilor pe hartie...insa, stii cum e: ai masina, n-ai bani :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iar legat de consum ar mai fi o solutie: instalatia de GPL :)

am vecini care si-au pus intalatie GPL pe diverse marci de masini si se lauda ca ar avea consum cu 40% mai mic iar o intalatie gpl buna costa intre 2500-2800 lei bani care se amortizeaza intr-un an de zile .. zic ei ..

stiti ceva detalii despre asta ? si-a trecut cineva motorul pe GPL ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Instalatia de GPL din cate stiu nu scade consumul foarte vizibil, diferenta e facuta de pretul gazului raportat la cel al benzinei. De amortizat se amortizeaza daca circuli mult, aici e aceeasi chestie ca si la diesel...eu zic s-o lasi asa cum a venit de la fabricant, lasa taximetristii sa-si puna masinile pe gaz, parerea mea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva cum fac sa scap de rugina din haion la AZD-ul meu variant? Si mai am o buba cu rugina asta, la fel la aripa stanga mai am o bucata de 10-15 cm2 de rugina. De fapt a sarit vopseaua si se vede destul de urat. Banuiesc ca masina a fost lovita in locul acela de fostul proprietar, altfel nu-mi dau seama cum de a putut sa sara vopseaua in halu ala.

De haion la fel, habar n-am cum de a aparut. Este chiar pe langa luneta, pe margini. As vrea sa fac ceva acasa, stiu ca n-o sa iasa prea aspectuos dar nici 300-350lei n-as vrea sa dau manopera la vopsitorie pt cativa cm de rugina (am fost sa intreb tarifele pe la vreo 2 service-uri din Pitesti)

As vrea sa-mi cumpar eu vopseaua si ce mai trebuie si sa ma apuc de treaba. Cateva sfaturi referitoare la modalitatea de lucru sunt bine venite.

Multumesc anticipat.

Modificat de smok3r
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut am si eu o pb, acum o luna am avut o pb,mi sa defectat 2 bobine de inductie,mam hotarat sa le schimb pe toate 4 plus bujii,in seara asta mia aparut in bord emision workshop,insotit de becul acela portocaliu .masina merge perfect doar ca sta acel bec aprins.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@smok3r. Am si eu un punct de rugina pe capota (max 1 cm) chiar deasupra semnului W si pe haion la margini. Acestea din urma sunt mici de tot. Un amic ce lucreaza ca si mecanic la un service local imi spunea ca sunt tuburi/sticlute cu vopsea (ceva gen cum is lacurile de unghii). Se ia un smirghel fin si se scoate rugina dupa care se aplica aceea vopsea. Evident totul se face pe uscat. Nu am cautat inca aceste vopsele deoarece nu am timp si inca nu e batator a ochi punctul meu din fata. :).

Daca cumva reusesti sa gasesti da de veste. Merci.

Modificat de TheSame
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut am si eu o pb, acum o luna am avut o pb,mi sa defectat 2 bobine de inductie,mam hotarat sa le schimb pe toate 4 plus bujii,in seara asta mia aparut in bord emision workshop,insotit de becul acela portocaliu .masina merge perfect doar ca sta acel bec aprins.multumesc

Cel mai bine e sa faci o scanare si afli exact de la ce sa aprins. Eu am patit asa si problema a fost la sonda lambda , aveam eroare intermitenta , am curatat mufa , am sters eroarea si de atunci nu a mai aparut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

Problema mea consta in faptul ca atunci cand cupleaza ambreiajul iar eu accelerez putin mai tare fluiera.

Daca pornesc incet nu fluiera.

In afara de faptul ca fluiera totul merge perfect, fara nici o problema.

De aici am dedus ca ambreiajul este problema.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin gurmand inteleg ca are un consum exagerat de mare raportat la performantele sale si la cilindree. Daca ii dai talpa afara din oras si mergi mai mult de 100 consumu sare cu peste 1 litru/100 pe putin. ce sa mai zic ca daca mai dau drumu si la aeru conditionat ii scade din putere simtitor si din nou creste si consumul... Nu sunt genul care sa faca obsesii din a se uita pe comp de bord la consum, insa nu pot sa nu observ si aspectele astea. repet, ma refer strict la raportul consum/performante, nu la altceva.

Drumuri bune!

dumping - cu siguranta urmatoarea masina nu va mai fi nici benzina, nici vw ^_^ am luat acum benzina pentru ca un diesel nu se justifica la vremea aceea.

ai dreptate aici. si eu ma gandesc la un diesel desi consumul meu in oras este undeva la 7,5-8 litri /100km. as putea sa spun ca nu sunt nici mare vitezoman in oras. in afara o scap dar acolo vbm despre un consum de 6.5.

trebuie sa recunosc ca am avut o manie sa fac o curatare aprofundata la toate elementele motorului. de-abia atunci a inceput sa fie mai economicoasa. la ce-mi trebuie, imi e de-ajuns. ah! sa nu uit... e o bora 1.6 16v 105 cp... si motor bineinteles AZD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

orice mecanic care stie meserie va sfatuieste urmatorul lucru:

daca vrei benzinar, mai ales aspirat, iati de la 2.0 in sus.raportul consum/performante e extraordinar. pe cand la 1.6 lasa muult de dorit:(

si eu am 1.6, asta e, asa s-a nimerit, dar cu prima ocazie il schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu motorul asta si imi scartaie cureaua de la alternator la pornirea la rece. am cumparat cureaua si rolele insa mecanicul mi-a spus ca cea veche e in stare buna si nu necesita schimbata. ce-i drept cand am fost la mecanic nu mai scartaia. am observat ca fenomenul apare in perioadele cu umezeala, ploi.

ce sa fac? sa inlocuiesc cureaua si rolele sau sa mai astept? cam care ar fi costul corect pentru manopera?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul asta il am si eu...si este ok......105 cp pe un golf 4 este perfect....cei pe motorina mai lasati-ma ...sunteti niste tractoare rutiere,,,sforaiti ca bunicu !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

colegu, ai realizat ca ai facut o afirmatie gratuita nu? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu Bora din 2001.Pana recent foarte multumit.De ceva vreme probleme cu consumul de ulei si se aprinde periodic bec rosu(palpaie) nivelul fiind bun.O alta problema am avut-o chiar ieri in timpul mersului cand am vrut sa schimb viteza mi s-a oprit motorul .Masina are 300 mii km iar uleiul este Castrol 5W-40 .Am cateva pareri cum ca ar trebui sa pun ulei mai gros gen 10-40 sau 15-40.Recent i-am schimbat supapa EGR pt ca aveam aceleasi simptome , se oprea masina in mers, dar dupa schimbare nu s-a mai oprit , asta pana ieri .Se poate opri motorul in mers din cauza uleiului ?Sa fac schimbul cu un altul mai gros ? Pete nu sunt de ulei sau in alte locuri(vas lichid etc .) Multumesc de ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

ma confrunt cu o pierdere de putere la masina din semnatura. Lucrul asta se intampla destul de rar si din ce am observat mai ales la drum lung(peste 200km) si cu urcusuri. Scaderea asta de putere se manifesta cam 5-10 min, fara a-mi da vreo eroare pe bord. Se manifesta orice treapta de viteza as folosi, parca nu vrea sa mai treaca de 70-80 km la ora. Pe calculator totul arata ok. Cineva mi-a recomandat schimb de bujii, pe care nu l-am facut de cand am achizitionat-o(adica acum vreo 60 mii km). Daca are cineva idee, pentru ca mecanicii nu si-au dat seama. M-am interesat si de bujii si am gasit urmatoarele:

LITER 1.6

TYPE 16V

kW 77

ENGINE AZD, BCB

NOTE

YEAR 09/'00->

DENSO PKJ20CR-L11

STOCKNUMBER 3247

4 Pack -

IRIDIUM POWER IK20

IRIDIUM POWER 4 Pack I04

IRIDIUM TOUGH VK20

Gap 1,1

Ma gandeam sa aleg unele cu iridium, poate or da rezultate mai bune. Ati folosit pe tipul asta de motor?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai verifica bujiile inainte, totusi au destui kilometri facuti....

cand acelerezi nu iti creste viteza? poate iti patineaza ambreajul? ai verificat? incearca sa verifici si ambreajul!

Modificat de dumping
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ambreiajul functioneaza bine; nu are nicio problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ciao... a avut cineva probleme reale datorita faptului ca a pus benzina de 95 in loc de 98 asa cum e recomandat la motorul AZD ? Io sunt de parere ca nu este nici o diferenta intre efix 95 si alto 101 alimentate de la aceiasi pompa( miroase la fel iar masina trage la fel ) singura diferenta fiind pretul mult mai mare la ALTO ! As dori sa ma contrazica cineva ..... Chiar sunt curios daca se justifica diferenta de bani..si in special m-ar interesa daca pot aparea ceva probleme daca merg cu cea de 95 !

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut eu un test timp de o luna cu 98. Nicio diferenta fata de 95 la mine, cel putin nu evidenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am postat si acolo ...dar aici ma interesa mai mult ce probleme pot aparea in cazul in care..... all story :)) caci cu benzina m-am cam lamurit...e proasta peste tot !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in manual, pt 1.6 16 V scrie la cifra octanica pt benzina 95/98 . la fel si pe capacul de la rezervor. dar tot in manual la CO 95 mai scrie -cu scaderi evidente de putere. la mine am testat de la petrom CO95 si CO99+. la 95 am observat ca masina nu trage ca in mod normal. cu 99+ masina se comporta ok. o diferenta semnificativa am observat la omv carera 100 se tura mai repede, dar si consumul era pe masura. am testat si alto 101 nu am observat diferente fata de 99+. de aceea am ramas pe 99+, care imi convine si ca pret, consum comportament motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ar fi 95/98 nu cred ca era o problema asa de importanta si nu mai deschideam discutia dar la mine scrie 98/95 adik 95 doar in situatii exceptionale ( deci clar nu este indicat sa pui de 95 ) . Astept in continuare niste idei/aspecte concrete daca aveti !

Mersi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!