Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

am fost pe la cateva service-uri sa cer un pret, mi s-a comunicat cam 230-250euro cu tot cu piese, manopera, garantie, factura.  As zice destul de aberant sa dau 10% din valoarea totala a vehiculului pt niste cacaturi de curele. Macar sa mai prelungesc perioada daca tot e sa dau atat de mult. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

450 lei, kitul de distributie (eu am luat Contitech)

180 lei, pompa de apa (Hepu)

200 lei, manopera

 

Atat m-a costat pe mine, si in cei 200 de lei manopera, a intrat si schimbul de filtre si ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Smok3r, de obicei incepe sa fasaie cureaua de la accesorii. Chiar sa scartaie la pornire indeosebi cand e umiditate mai mare afara. Si e f inselator zgomotul, daca nu e pronuntat il poti imputa distributiei. La fel si un scartait de rola, il poti imputa curelei daca nu e f pronuntat.

Dar cu timpul e normal sa inceapa curelele sa isi schimbe zgomotorul, materialul imbatraneste, isi schimba din proprietati. Un termen limita de exploatare ar fi cam 8 ani insa tine f mult de regimul de mers.

Este o carcasa ce se da jos si se pot verifica vizual curelele insa structural nu ai cum sa le verifici.

Si eu am chtul de distributie schimbat tot in 2008 si observ o usoara crestere a zgomotorului indeosebi cand temp de afara depaseste 30 grade insa cred ca e normal. 

Insa scartait poti avea si de la role, pot ceda prematur si acestea. Indeosebi rola intinzatoare, arcul acesteia se slabeste in timp si cauzeaza zgomot si desigur nici nu ma asigura o intindere suficienta a curelei.

De regula cu distributia nu e de joaca si nici decum nu se recomanda sa se dea cu sprayuri pe curele.

Pe cea de accesorii eu recunosc ca o mai spal, cu solutie de curatat geamuri, dau pe ea in timp ce motorul merge. Se mai intampla ca dupa un mers pe drumuri cu sare cand da caldura sa mai fasaie ciudat si astfel isi revine.

Dar cu sprayuri lubrifiante nu se recomanda pt ca risti sa iti patineze si mai rau faci.

 

Exista si sprayuri pt curele ce patineaza, e ceva cleios, am vazut o data intr-un service un astfel de spray dar eu nu as folosi asa ceva. Gandeste-te cata mizerie se va depune pe o curea ce e cleioasa.

 

Daca tii la masina si iti pasa de ea, o intretii cum trebuie, practic curelele sunt consumabile ce se schimba, nu sunt facute sa reziste la infinit. Ca te costa ceva banuti, aste e, obrazul subtire cu cheltuiala se tine.

 

Deci in concluzie, daca as fi in locul tau si as auzi scartait ce sigur provine de la distributie, as schimba anula sta distributia. Daca doar fasaie, e discutabil, o mai duci, cat nu iti poate spune mimeni, insa e imperios necesar sa fii sigur ca nu prezinta urme de uzura vreo curea.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnul Muraru Dan aveti respectele mele, un raspuns de nota 10, mai edificator de atat nici ca se poate.

ma bucur enorm ca exista vwforum si oameni ca dvs. :)

Multumesc mult de ajutor !

Modificat de smok3r
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare !

De 4 luni de zile am intrat in posesia unui VW Golf IV Variant; problema este ca atunci când incep sa accelerez imi da 3 suturi, iar când iau piciorul dupa acceleratie se intampla acelasi lucru.A fost pusa de nenumarate ori pe testere neavând nici o eroare.Sincer nu stiu ce sa mai fac.de asemenea, am observat ca daca trag mufa de la senzorul de detonatie nu apare nici o eroare pe tester.Orice sfat imi este de mare folos.

Astept raspunsurile voastre.

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea să fie normal să nu dea eroare când scoţi mufa de la senzorul de detonaţie să nu dea eroare pentru că acest senzor este piezoelectric (nu are o rezistenţă electrică internă detectabilă de ECU). El doar generează o tensiune atunci când apar detonaţii (are acelaşi principiu de funcţionare ca şi doza piezoelectrică de la pick-up). Despre problemă cred că ar trebui să începi cu o curăţare de clapetă şi adaptată după aceea. Ar mai trebui verificată funcţionarea regulatorului de presiune combustibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am curatat clapeta si nu s-a intamplat nici o schimbare, pana la urma am cumparat o alta clapeta de acceleratie din dezmembrari, crezand ca a mea ar fi defecta, de asemenea nici o schimbare.Am incercat si cu o pedala de acceleratie de la un Volkswagen diesel, cu toate ca nu se mai accelera cum trebuia, aveam acceleasi suturi la accelerare si dezaccelerare.Am cumparat si alt regulator de presiune, am scos rampa de injectoare si am verificat daca injectoarele pulverizeaza benzina; totul OK.Am verificat distributia, am schimbat bujiile, filtrul de benzina, filtrul de aer, filtrul de ulei, suportii motorului insa totul a fost in zadar.Cineva de la reprezentanta Volkswagen nu a avut timp sa imi testeze masina, dar din cele precizate de mine m-a sfatuit sa dau uleiul jos din cutie si sa il verific sa nu aiba pilitura; uleiul a fost verificat si nu este nici o problema.

Ce m-ati sfatui sa mai verific ? Se poate face un log in mers ? si in ce canale ? Nu mai mi-a ramas decat sa desfac motorul, poate este ceva ascuns sau poate calculatorul masinii are vreo eroare.

Ca sa ma puteti intelege mai bine...nu conteaza in ce viteza sunt sau turatia motorului; daca nu iau piciorul definitiv dupa acceleratie ( daca o tin turata intre 900-1500 turatii si accelerez sau dezaccelerez in acest interval de ture ) nu imi da nici un sut; tot ce trebuie este sa nu iau piciorul definitiv de pe acceleratie.

Cine ar putea sa ma ajute, bineinteles contra-cost, m-as putea deplasa pe o dinstanta de 100-200 km, dar numai sa o pot rezolva.

Modificat de ioska111
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pariez pe EGR !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as paria pe arcul de presiune al ambreiajului care poate sa dea astfel de suturi si el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu pariez tot pe EGR ca am patit-o cu el de multe ori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR-ul iese din calcul.Ori cu el, ori fara el tot aceleasi suturi.Recent l-am anulat punandu-i o garnitura sa nu mai treaca gazele.Sincer sa fiu, consumul cu el anulat s-a micsorat cu 0.4%-0.5% si este putin mai rapida in demaraj.

Dupa parerea mea, defectul cred ca provine de pe partea electrica; un senzor sau calculatorul.

Un log in mers se poate face la benzinare cu VCDS ? Am vazut ca la diesel se poate, dar la benzina nu am vazut pe niciunde.

 

@Paul -  La arcul discului de ambreiaj m-am gandit si eu dar nu cred, deoarece daca nu iau piciorul definitiv dupa acceleratie, pot sa accelerez sau dezaccelerez brusc si nu imi da acele suturi.

Daca cineva cunoaste un meserias bun pe ruta Slatina-Sibiu care ar putea sa ma ajute, l-as ruga frumos sa-mi lase datele dansului de contact.

Credeti-ma, m-a disperat.Mai astept si alte sfaturi de la voi.Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ioska111 Senzorul MAP l-ai curatat.La mine cand merge putin in suturi ii pun un aditiv pt curatat injectoarele iar dupa 2,3 zile nu-mi mai face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine dimineata la prima ora asta o sa fac.Cu toate ca nu prea l-am luat in seama deoarece nu aveam nici o eroare pe tester.

Nu sunt inca impacat cu senzorul de detonatie.Sunt curios daca a mai tras cineva mufa de la acesta si a aparut vreo eroare pe tester sau in bord.

Consumul mi se pare foarte mic.Pe ruta Slatina-Sibiu am un consum de 5.2%-5.3% cu un mers mai agresiv.

Modificat de ioska111
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ..cum se numeste vaselina pentru protectie , aplicata dupa curatare a timoneriei  ? Azi am curatat-o cat de bine am putut ,fara a o demonta( nu ma risc sa ma apuc de unu singur) ...Am curatat ce sa putut , si as vrea sa aplic vaselina aia maronie , bruna sau ce culoare o fi...In timp ce curatam , se mai vedea doar putin din culoarea acesteia...Dupa cum am mai spus , si multumesc pentru idee, are UN JOC DE 1-1,5 MM la siguranta a 2-a ( atasez poza )...Nu stiu ce sa ii fac , siguranta m-am chinuit sa o dau jos,  avand prinderea invers ca prima , adica asta o are sub masina , nu stiu cum sa ii reglez jocul ala al ei...mentionez ca nu e rupt, fisurat nimic...Intreb daca dupa ce aplic vaselina in cauza , va mai avea jocul ala?  Cum il pot regla ?

post-132774-0-73473300-1403178165_thumb.

Modificat de edy1704
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine dimineata la prima ora asta o sa fac.Cu toate ca nu prea l-am luat in seama deoarece nu aveam nici o eroare pe tester.

Nu sunt inca impacat cu senzorul de detonatie.Sunt curios daca a mai tras cineva mufa de la acesta si a aparut vreo eroare pe tester sau in bord.

Consumul mi se pare foarte mic.Pe ruta Slatina-Sibiu am un consum de 5.2%-5.3% cu un mers mai agresiv.

Ce rol are acest senzor de detonatii? Ii pot scoate eu mufa si ti spun ce se intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzor de detonatii la azd? eu nu stiu sa aiba asa ceva.

Cel de langa bobinele de inductie e senzorul de rotatii al axelor cu came. (camshaft senzor)

E perfect adevarat ca sunt masini vag ce au senzor(i) knock insa nu e cazul azd-ului.

La azd ecu determina daca a avut loc sau nu o detonatie in functie de semnalele primite doar de la senzorii de turatie ( de la volant si ax came). Desigur ia in calcul si timpii de injectie.

De obicei daca unul din acesti senzori are pbme ai si eroare stocata.

 

Insa, din ce stiu eu, citind mai demult niste articole despre sonda lambda, stiu ca in acceleratie automat trebuie un amestec putin mai bogat pt ca motorul are randamentul optim la valoarea lambda nu de 1, ci 0.85-0.95, insa in sarcina mare chipurile amestecul ar trebui sa fie si mai bogat tocmai pt a preveni detonatiile. Deci detonatiile apar indeosebi daca e prea sarac amestecul.

Amestec sarac, consum mai bun, deci e posibil ca ceva sa nu fie tocmai optim la tine avand acest amestec prea sarac

Amestec sarac - mai mult aer, amestec bogat = mai mult combustibil.

 

uite aici articolul:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Fuel_Trim_Info

 

Acolo scrie clar, dand exemplu motorul 1,8, unde din cauza raportului mai mare de compresie implicit fiind mai predispus la detonatii, conteaza f mult amestecul sa fie facut corect de ecu.

Caz valabil si pt AZD.

Aici, sunt cateva posibilitati cand nu se face corect: fie primeste semnale gresite de la sonda lambda, fie injectoarele nu scuipa cantitatea corecta, fie ai vreo neetanseitate in sistem de iti baga mai mult aer decat trebuie.

 

Verifica valorile stft, ltft, si vezi sa fie in intervalul -10 +10.

 

Ce am spus e doar o parere, o ipoteza, iti dai seama ca sunt al naibii de greu de gasit bubele astea ce nu dau erori clare.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca se refera la senzorul de bataie sau knock sensor care la mine il are si se gaseste in spatele motorului.

post-130029-0-80244900-1403869505_thumb.

post-130029-0-89198900-1403869529_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alta fotografie


cu senzorul

post-130029-0-01064500-1403879692_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu acest senzor de bataie, aveam la un moment dat zgomot de avans (caraiala metalica, daca pot spune asa), cu toate ca alimentez numai cu Petrom 99, in prima faza am verificat bujiile, am blocat clapeta sa traga aer doar din exterior, cea din carcasa filtrului de aer, apoi am verificat acest senzor.Este situat chiar langa epuratorul de ulei, se poate demonta pe deasupra motorului, este necesara o tubulara de 13 parca, dupa demontare am observat pe suprafata senzorului o depunere solida alb-verzuie, similara cu depunerile de pe bornele bateriei, am curatat bine senzorul cu spray de contacte, inclusiv locasul de pe blocul motor, apoi l-am strans usor "la mana", nu am avut cheie dinamometrica am inteles ca este foarte important cuplul de strangere la surubul senzorului (20nm). Cert este ca dupa curatarea senzorului nu mai am probleme cu zgomotul de avans.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am mai montat inca un senzor de detonatie fiindca cumparasem unul nou si tot caraia in panta abrupta si cu acela, cel de-al doilea l-am montat intro gaura tehnologica libera chiar sub cea de la senzor de aceeasi dimensiune, electric le-am legat in serie avand grija sa le pun in faza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bgy32, daca scoateti mufa la senzor si mergeti cativa km. se aprinde vreun martor in bord sau va apare vreo eroare in VCDS ? Vreau sa elucidez cazul acesta; sunt curios daca si la alte persoane se intampla acelasi lucru ca si mie, adica sa nu apara nimic nici in bord, nici in VCDS.

 

@Muraru Dan, foarte interesant articolul dumneavoastra, in legatura cu senzorul de detonatie, ma referam la knock sensor, care se afla in spatele motorului, pe care toate motoarele AZD il au.

 

@cata72cata, am incercat si curatarea indicata de dumneavoastra ( cu aditiv de curatat injectoare ), insa nu s-a intamplat nici o schimbare in bine; am tot aceleasi suturi.

 

@SeriguD, doar va intreb : nu era mai bine sa fii montat amandoi senzorii in paralel ?

 

Va multumesc tuturor pentru raspunsurile oferite ! O sa incerc sa fac un filmulet in VCDS, poate asa, cu ajutorul vostru, gasesc defectiunea mai usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 - daca se merge cu mufa scoasa dela knock sensor va apare o eroare de mailfunction in circuit, am testat

 

2 - knock sensor si senzorul de detonatii e unul si acelasi

 

4 - am analizat si optiunea respectiva, din ce am studiat eu am inteles ca trebuie sa maresc tensiunea data de acesti senzori pentru a mari sensibilitatea ECU, tot mai am caraieli dar foarte rar spre deloc si cu benzina de 98 e diferenta in bine (alimentez de la MOL si clapeta de aer cald/rece e trecuta pe rece vara termostatul ei fiind defect)

 

o alta problema la legarea in paralel a acestor senzori e faptul ca ei au o rezistenta interna din constructie care e adaugata in paralel cu cristalul piezoelectric, punand cei doi senzori in paralel aceasta rezistenta a senzorilor per ansamblu va deveni jumatate ceea ce va reduce tensiunea, asta pe langa ca legarea in paralel nu ajuta la marirea tensiunii ci doar intensitatii care in acest caz e neglijabila

 

LE eu am facut rost de mufa la senzor din dezmembrari, atentie ca nu va puteti baza pe culorile firelor deoarece la mufa primita erau inversate culorile, am avut grija ca cei 2 pini care i-am legat in comun de la senzori sa nu aibe acelasi numar, adica am legat 1 cu 2

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ioska111

Nu mi-ai raspuns de ai curatat senzorul MAP.Suturile din cate am vazut eu pot fii de la mai multe cum ar fi clapeta,egr-ul(pe care l-ai anulat,astupat) senzore map injectoare etc.Uitate si la clapeta.Pune pe cineva sa accelereze si vezi cum se comporta corpul rotund din mijlocul clapetei.Observa de inchide bine dupa ce accelerezi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omu cat traieste invata.

Eu puteam sa-mi tai o mana si ziceam ca nu avem senzor de detonatie.

 

Bine, de vazut eu am vazut la un 2.8 ce are doi senzori knock unul in galeria de admisie si celalalt pe blocul motor la evacuare.

Si chestia e ca citisem nu stiu ce material de la Magnetti Marelli ce culmea povestea despre detonatii in cazul acestui ecu si cum el le depisteaza prin senzorii de turatie. De acolo am tras analogia ca azd-ul n-are asa ceva.

 

Scuze daca am indus pe cineva in eroare.

 

Acuma, legat de cele 2 knockuri ale lui Sergiu, legarea lor in serie nu treb vazuta ca efectiv legarea in serie a doua rezistente, ci  ca legarea in serie a doua generatoare. Pt ca aici conteaza semnalul generat ce e primit de ecu.

 

E posibil ca din cauza altor zgomote parazite zgomotele percepute de senzor sa fie diminuate. E doar o ipoteza.

Acum, depinde si ce fel de senzor e instalat.

 

Daca e gandit in gama de frecveta e mai greu sa de-a valori incorecte insa daca e de banza larga, atunci teoretic orica bataie in blus, ce poate fi data sa zicem de unu suport de motor ce nu mai isi face treaba cum trebuie poate avea efect asupra acuratetii semnalului generat de acest senzor.

 

E doar o ipoteza, dar plauzibila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta e eroarea daca se merge cu knock sensor deconectat

 

1 Fault Found:
16708 - Knock Regulation
            P0324 - 35-00 - Malfunction

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!