Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Am servo cam leneșă, tre sa trag serios de volan. E drept ca am și niște anvelope de iarna tocite, dar parcă prea greu merge. M-am uitat si la nivelul lichidului și e destul de multișor peste maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nivelul se verifica intotdeauna la rece, la cald e normal sa fie mai mare.

Teoretic, la rece trebuie sa fie in zona hasurata de pe joja, ce corespunde nivelului min.

Iti recomand sa schimbi uleiul, e bine sa se efectueze schimbuil la max 5 ani, iar in leg cu nivelul eu am pus intre min si max la rece.

 

Eu am folosit ulei oe, cumparat de la reprezentanta.

Nu mai stiu cantitatea de umplere dar 1 L ar trebui sa ajunga.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi s-a oprit motorul de 2 ori si mi-a iesit semnul cu bateria.Bateria este de 6 luni si incarca bine.Cand s-a oprit i-am dat cheie si a pornit dupa 500m iar   s-a oprit si iar a plecat dandu-i din nou cheie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-am facut un test si nu arata nici o eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa arata cand se opreste brusc, nu-i neaparat de la baterie. Poate a prins vre-un gunoi, zic si eu.

Bateria nu se verifica cu motorul pornt, atunci se verifica practic incarcarea alternatorului.

Sa vezi daca ai o beterie sanatoasa, se masoara dupa o noapte de stat si tensiunea trebuie sa fie peste 12.5V.

Daca e asa, nu are nici o treaba bateria, care oricum in mers, odata pornita masina nu prea are treaba.

 

Daca iti va face mai des, verifica sa iti mearga cum trebuie pompa (sa ai presiune cum trebuie in rampa), vezi ca sub masina in zona rotii dreapta spate e filtrul de benzina, poate nu e schimbat de mult, vezi sa ai bujii bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers cam o ora si nu s-a mai oprit poate era o mizerie vad si zilele urmatoare cum merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi moare din senin cand sunt la turatii apropiate de relanti, dupa ce o perioada merg cu turatii relativ mari. Suspectez EGR-ul sa fie vinovat intrucat cateodata inainte ma avertizeaza prin relanti instabil, si apoi moare. Un alt motiv pentru care cred asta este acela ca la un moment dat am avut o eroare pe EGR si pe MAP dar dupa ce le-am curatat, impreuna cu clapeta, si le-am recalibrat simtomele o perioada nu au mai existat deloc iar acum au revenit cateodata dar inca nu primesc nici o eroare pe computer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dimineata am un tacait in partea de jos a motorului mai precis in partea stanga unde este distributia.Daca opresc motorul si il redeschid tacaitul aproape dispare.In mers tacaitul se mareste sau se micsoreaza in functie de turatia motorului.Nu am curatat niciodata senzorul g28 si as vrea sa stiu de il demontez de-mi va curge ceva adica ulei.


senzor g28

post-130029-0-85608300-1401175171_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu curge ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu problema mea:cand accelerez se aude un zgomot undeva sub motor.Il aud mai bine cand trec pe langa un zid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e zdranganit metalic ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce e in clip pare a fi "piston slap", cauta pe net detalii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Vin si eu cu o problema la masina din semnatura, poate a mai patit-o cineva: are 200.000km, distributia schimbata la timp, ulei la fel, recent, de vreo 7 luni am scos catalizatorul. De atunci merg cu eroarea Catalyst system Bank 1, Efficiency below thereshold. Acum vreo 3 luni masina a inceput sa aiba porniri grele, cam 7-8 ori dat la automat iar cand in final pornea scotea foarte mult fum albastru, cu miros de benzina si ulei. Nu pornea greu tot timpul, de exemplu mergeam la serviciu 6km si dupa 8-9 ore de pauza pornea greu, insa dimineata pornea la sfert, aproape intotdeauna.

Am mers la service, singura eroare a fost cea specificata mai sus, fara missfire, fara nimic altceva. Baietii au zis ca-i de la supape, le-au schimbat, au mai schimbat si garnituri chiulasa, curatat filtru epurator, curatat clapeta, schimbat nu stiu ce rola de ghidaj si curea mica, etc., n-am stat langa ei sa vad...a stat masina 4-5 zile la ei si m-a costat vreo 1600ron.

Cand am plecat de la ei motorul mergea mai bine, tragea mai bine...insa dupa 4-5 zile a revenit problema cu pornirea greoaie si dupa un drum de vreo 250km mi-a consumat in jur de 500ml ulei, lucru pe care il facea poate la 4-5000km.

Acum e din nou in service. Mi-au zis ca e greu sa-si dea seama de unde e, pe tester totul e ok si ca momentan nu ar vrea sa desfaca iar motorul, desi i-am intrebat daca pot rezolva problema si fara sa-l desfaca :icon_confused: . O cauza mi-au spus ca ar putea fi chiulasa fisurata. Nu vreau sa dau numele serviceului intrucat l-am gasit din recomandarile de pe forum.

A mai patit-o cineva cu AZD? Ca pe toti pe la service-uri ii auzi cat de pacatoase sunt domle' motoarele astea, nimeni nu le da de cap....

Astept un feedback, macar sa ma mai calmez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fumul albastru e consum de ulei, asta poate fi fie din cauza bucselor supapelor si a supapelor, fie din cauza segmentilor. Din ce am citit bucsele sunt principalele consumatoare la AZD, si pe a mea o paste o astfel de revizie intrucat consuma cam 800 ml la 1000 km. Momentan consider bun acest consum, mai ales ca e pe gaz dar daca sare de 1-1,x l le voi schimba. Eu la un vecin de garaj care a avut probleme cu pornirile, motor de 1,4 i-am rezolvat cu schimbarea bobinelor, nici la el nu ii dadea nici o eroare, si avea momente si momente in care ii pornea greu. Nu zic ca de acolo e, la el partea fericita a fost ca le primise cadou de la copii cu ceva timp in urma si le avea in garaj, si cand i-am zis ca sa testam bobinele le-a scos din cutie si aia a fost, de atunci la prima cheie porneste.

La tine tinand cont ca a consumat asa mult ulei in 250 km, sa ai grija ca daca nu iti consuma inainte, si ai intors masina la acelasi service care a desfacut motorul pentru supape, ar trebui sa nu te taxeze, intrucat este din vina lor. Nu e admisibil sa dai pentru schimbarea supapelor o masina care consuma 1 l la 100000 km si sa o scoti cu supape noi si consum de 20 l 100000 km. Probabil nu au montat ei bine supapele( in special cele de admisie deoarece pe acolo are loc cel mai mare consum de ulei) si de aceea consuma atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

psyco - verifica presiunea data de pompa de benzina in rampa de injectie cu un manometru, ar trebui sa ai undeva la ~3bari daca nu ma insel si la modelul tau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca inchid si redeschid motorul sunetul sau bataia care se aude dispare.Care sunt simtomele unui epurator defect care nu mai lucreaza cum trebuie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu switch-ul de la pedala de frana. Am dat jos switch-ul, am scos placuta cu contactele si am vazut ca este niste plastic topit. nu stiu de unde are putea fi sau daca asa trebuie sa fie. Am curatat acolo zone cat de cat, am curatat contactele, am reasamblat switch-ul si cand il pun inapoi stau tot timpul stopurile aprinse. nu stiu exact cum ar trebuie sa fie. Piciorusul din interior este lipit de lamela de metal, dar cel din exterior nu stiu daca trebuie sa nu fie lipit. astept un sfat.

post-121458-0-72196200-1401810535_thumb.

post-121458-0-11549100-1401810537_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut

daca este topit ceva (cum este in poza ta ) schimba-l .chiar daca-l "repari" ,in situatia ta , nu mai este fiabil . 

s-a topit ,ori din cauza unui scurt in instalatie ,ori din cauza "statului" cu piciorul pe frana timp indelungat (minute bune) 

Modificat de floro_st205
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut, sfat - ia OEM. Am luat acum 2 ani cu vreo 42 ron de la Midocar şi este muuuult mai solid ca o chinezarie care m-a ţinut vreo 2 luni şi a fost tot vreo 40ron. Se şi vede ca are tija groasă şi el e butucanos şi bine făcut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut

daca este topit ceva (cum este in poza ta ) schimba-l .chiar daca-l "repari" ,in situatia ta , nu mai este fiabil . 

s-a topit ,ori din cauza unui scurt in instalatie ,ori din cauza "statului" cu piciorul pe frana timp indelungat (minute bune) 

 

Se poate intampla asa ceva de la apasarea franei in continuu? Sa zicem la un semafor sau o coada mai lunga pe un drum cu panta?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un contact imperfect in combinatie cu folosirea indelungata (cazurile prezentate de tine), duce la acel rezultat (topire).

Cum spune si colegul "gabyte00", ia-ti unul nou OEM .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosminbv88@yahoo.com

Salut. 

 

Vreau sa schimb simeringurile de la supape, ca a inceput sa cam pape ulei, testul de compresie a iesit bun.

Daca a mai facut cineva operatia asta si poate sa imi recomande un service ( din Brasov) si cam cat l-a costat.

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bai fratilor la mine in carte scrie ca acest motor merge CU BENZINA DE 98. Cum draq sa mearga bine si sa nu aveti erori daca ii dati sa pape de 95?


bai fratilor la mine in carte scrie ca acest motor merge CU BENZINA DE 98. Cum draq sa mearga bine si sa nu aveti erori daca ii dati sa pape de 95?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!