Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

app are cineva un DIY pt demontare galerie de admisie respectiv punte injectoare?

Modificat de SwapOne
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

are cineva instalatie de gaz pe motorul asta? ma gandesc sa nu aibe probleme tinand cont de faptul ca el merge si cu benzina 98...eu cam pun 95 ca ai nostrii scumpesc benzina pe zi ce trece :(:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am curatat admisia, si teava spre egr cu tot cu el, am montat tot, adaptat... iar acum... dupa ce am refacut teava de la egr... care era gatuita la intrarea in egr (stransa cu patentu gen) am iar eroarea idioata cu "barometric manifold pressure signals implausible correlation" + ca imi da system leak la admisie... desi totul e ok strans bn ... nu e crapata sau cewa.... nu scapa pe undeva.... are momente cand intra motoru de avarie ... porneste epc taie esp....am observat ca imi modifica relantiul in 160... si sta turat.... scot erorile ... totul ok..... pun relanti pe 130 gen si tot imi sta in 1200 ture... aveti idei ? ce e idiot e ca nu inteleg de ce ar fi gatuit teava care vine dupa valva egr.... va astept cu idei propuneri :)).... ce vreti voi....

ar putea evacuarea sa aibe vreo influenta ? sar putea sa am pierderi la inbinarea dintre intermediara cu finala.... finala are diametru ff mare pe langa intermediara .... si sunt bagate asa aiurea una in alta :)) .... idei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Va salut! Am in curte o Bora AZD, si are o mare problema. Relantiul variaza de la 800 pana la 1300rpm si apoi scade si se opreste. Am curatat clapeta de acceleratie, am facut 3 metode de adaptare a clapetei, insa tot la fel face. Pe VAG-COM nu am nicio eroare. Ma poate sfatui cineva? S-a schimbat de curand: baie ulei, semering cutie de viteza si ambreiaj. Astept cu intereses parerile voastre.

Cu stima,

Pirvan Cezar

salut,

bora azd am si eu. aceeasi problema. relanti discontinuu si putere slaba la acceleratie. doar ca la mine a aparut dupa ce s-a schimbat distributia. daca ai facut schimburile de mai sus, nu te-ai dus unde trebuie si tin sa te anunt ca treaba e cam groasa: supape evacuare f**ed.

asta am descoperit la mine in conditiile acelorasi smptome. pana nu am desfacut chiulasa sa descopar supapele, nu m-am lamurit. partea buna a lucrurilor este ca sunt ieftine chiar si daca le iei complete inclusiv cu accesorii.

recomandarea mea ar fi inainte sa desfaci chiulasa (care cere 3 ore manopera cel putin), verifica-i compresia. daca nu e in parametri atunci e clar. cu putin noroc, din 16 supape schimbi 2 (se gasesc OE ieftin, simeringul este ELRING).

mentionez ca inainte sa ajung aici am efectuat urmatoarele: schimbat bobine inductie x4, curatat clapeta acceleratie, verificat distributia, verificat egr, testat compresie, desfacut chiulasa, schimbat 2x supape evacuare si simering. cred ca am fost norocos.

sper sa va fie de folos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare, sunt new pe aici.

Problema mea ar fi urmatoarea: EPC-ul imi este aprins in permanenta in bord.Dupa un diagnostic cu Vag-Com-ul am urmatoarele:

Address 01: Engine Labels: REDIR FAIL!

Control Module Part Number: 036 906 034 BH

Component and/or Version: MARELLI 4MV 3773

Software Coding: 00031

Work Shop Code: WSC 31721

3 Faults Found:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 35-00 - -

16685 - Cylinder 1: Misfire Detected

P0301 - 35-00 - -

16688 - Cylinder 4: Misfire Detected

P0304 - 35-00 - -

Readiness: 1010 0001

Dupa cateva ore de lectura pe forum si o posibila solutie gasita la problema mea .... si anume bobina de inductie.

Daca a mai avut cineva aceeasi problema ca si mine...feel free to share.

Multzam

Salut , as avea o intrebare pentru posesori de Golf 4 1.6 benzina . Acest motor ar filtru de aer , daca da unde este el amplasat , intreb pentru ca are cineva un asemenea motor iar locul unde ar trabui sa fie carcasa de filtru din spatele bateriei lipseste . Am sa pun si o poza .

filtru de are e in mijloc in spatele "1.6 16V" deasupra . se da capacul jos si il vezi. in dreapta nu lipseste nimic,crede-ma.

[quote name='y

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul AZD are 4 bobine de inductie, cate una pentru fiecare cilindru in parte, deci nu este doar una singura. Din cate vad ai missfire pe cilindrul 1 si 4, acolo sunt problemele cu bobina. recent am schimbat si eu una, avand missfire pe cil 1. In cazul in care motorul tau nu e AZD, ai gresit topicul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16684/P0300/000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

Possible Causes

Air Intake System leaking

Fuel Supply faulty

Injector(s) faulty

Ignition Cable(s) and/or Spark Plug(s) faulty

Ignition Coil(s) faulty

Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18) stuck/open

Camshaft Position Sensor (G40) faulty

Possible Solutions

Check Misfire Recognition

Check Air Intake System

Check Fuel Supply

Check Injector(s) and Injector Sealing

Check Ignition Cable(s) and Spark Plug(s)

Check Ignition Coil(s)

Check Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18)

Check Camshaft Position Sensor (G40)

Special Notes

This DTC indicates that one or multiple cylinders are misfiring, but the ECU fails to identify the cylinder.

verifica busi, muta bobinele si verifica daca apar erorile pe alti cilindrii, buji etc etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul AZD are 4 bobine de inductie, cate una pentru fiecare cilindru in parte, deci nu este doar una singura. Din cate vad ai missfire pe cilindrul 1 si 4, acolo sunt problemele cu bobina. recent am schimbat si eu una, avand missfire pe cil 1. In cazul in care motorul tau nu e AZD, ai gresit topicul

mi-a venit bobina de inductie...sapt viitoare o schimb si revin cu rezultatele...multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

martor EPC Aprins, nu am becuri pe spate aprinse cind ating pedala de frana

am schimbat intrerupatorul de frina, martorul tot aprins si fara stopuri, am schimbat becurile dar nu am verificat sigurantele si cablurile care vin pe luneta spate

vreo alta idee ? VAG-COM-ul nu a dat erori

cit despre schimbarea de bobine de inductie am patit-o si eu, la Eurotehno Grup Pitesti (service VW autorizat)... dupa schimbarea bobinei (care era dupa cod si foarte scumpa), schimbare bujii, plus 2-3 ore de asteptare degeaba, teste VAG, etc masina facea la fel, pina cind am facut rost de o bobina de inductie de la o masina aflata pe rampa si totul s-a rezolvat imediat, plus inca 2 zile pina mi-au gasit bobina corecta.

totodata am si curatat clapeta de acceleratie (care nu era murdara) apoi cu VAG-COM-ul s-au resetat erorile.

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aseara cand ma intorceam acasa de la servici,mi a aparut in bord eroarea Alternator workshop , dimineata am dus masina in service , si dupa masuratorile facute alternatorul nu incarca.A fost dat jos de pe masina si erau duse 2 diode si rotorul ala ambele piese costa 270 . Manopera inca nu stiu cat e ,dureaza o zi pana vin piesele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau i eu o parere despre motoarele 1.6 16v, care sunt m-ai reusite, cele cod ,aus, sau cele cod,azd, cele e4 norma de poluare, as dori pareri de la voi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si posesor de AZD sunt multumit de acest motor . Vad ca motoarele AUS au o singura bobina de inductie fata de AZD care au patru . Nu stiu daca e mai OK cu una , ceea ce stiu e ca la mine am schimbat 3 din 4 iar a 4-a este umflata asa ca va fi schimbata cat de curand .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O parere personala AZD e mai bun , intradevar acum bobinele de inductie se cam duk dar asta sa fie ultima la care te gandesti cand iei o asemenea hotarare :icon_thumright:

Baftaaa

Modificat de Zoly-VW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul AZD este renumit pentru problemele la bobinele de inductie, care dupa un anumit numar de kilometri pica una dupa alta. Eu zic ca merita sa te gandesti si la acest aspect in cazul unei eventuale achizitii pentru ca nu sunt tocmai ieftine si..te lasa cand ti-e lumea mai draga (eu am patit-o). Eu zic ca e mai rentabil sa shimbi 1 bobina, decat sa schimbi 4. Motorul azd nu e un motor extraordinar de fiabil si de performant. E un motor...simplu si gurmand in raport cu puterea pe care o ofera, mai ales in oras. Am un prieten cu AUS...la fel de gurmand. Sa fim realisti si obiectivi totusi, motoarele pe benzina de la vw nu sunt cine stie ce reusite. E parere personala, nu sariti! cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze de off topic, dar ce intelegi prin gurmand? consuma mult? treci pe diesel atunci!

si eu am tot azd codul motorului, am avut odata probleme cu o bobina de inductie, pe care am schimbat-o. m-a costat cam un 100 - 120 lei, nu mai stiu sigur. stiu ca nu a fost originala si a fost in 2008. nu am mai avut probleme de atunci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin gurmand inteleg ca are un consum exagerat de mare raportat la performantele sale si la cilindree. Daca ii dai talpa afara din oras si mergi mai mult de 100 consumu sare cu peste 1 litru/100 pe putin. ce sa mai zic ca daca mai dau drumu si la aeru conditionat ii scade din putere simtitor si din nou creste si consumul... Nu sunt genul care sa faca obsesii din a se uita pe comp de bord la consum, insa nu pot sa nu observ si aspectele astea. repet, ma refer strict la raportul consum/performante, nu la altceva.

Drumuri bune!

dumping - cu siguranta urmatoarea masina nu va mai fi nici benzina, nici vw :icon_thumright: am luat acum benzina pentru ca un diesel nu se justifica la vremea aceea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-a venit bobina de inductie...sapt viitoare o schimb si revin cu rezultatele...multumesc

iohann, verifica tota instalatia electrica la un service, eu pentru trei fire intrerupte era sa-mi schimb computerul de motor care e destul de scump, mai ales daca dadeam si banii degeaba pe el!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am si eu o problema, acum 1 luna de zile mi s-a rupt cureaua mica de distributie stand pe loc cu motorul pornit. Am luat masina i-am schimbat distributia am desfacut chiulasa si am schimbat supapele de evacuare pentru ca 4 erau indoite, am inlocuit semeringurile toate 16 si garnitura de chiulasa. Am pus tot motoru la punct, motorul porneste foarte usor trage foarte bine, merge rotund, la ralantiu oscileaza putin parca, in schimb dupa ce am parcurs vreo 15-20 km am observat ca consuma ulei si scoate mult fum albastru la prima pornire pana se incalzeste motoru ceea ce inainte nu facea. Ce cauza credeti ca determina scoaterea acestui fum si consumul de ulei? Sa se fii intamplat si altceva in momentul ruperii curelei? Am demontat galeria de admisie si am gasit urme de ulei in dreptul cilindrului 1 si 4. Am inlocuit din nou semeringurile vazand ca scoate fum si le-am montat cu un adeziv crezand se prelinge ulei pe langa scaunul lor dar dupa ce am terminat si am repornit masina am observat ca se manifesta la fel scotand fum in continuare. Dupa prima montare cand am pus si distributia la punct s-a aprins lampa de bord check engine care nu s-a mai stins de atunci. Un alt fenomen este ca scoate mult condens pe esapament, dar nivelul de la lichidul de racire nu scade. Aveti vreo idee ce ar putea fii ? Voi revenii cu problema mea in caz ca se rezolva. Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am motor AZD, 2001, pe o Bora

in carte scrie ca vitezele trebuie schimbate la 2000 ture

am incercat sa respect lucrul asta ,, dar observ ca in oras (bucuresti) cu AC pornit .. consuma cam mult si bag cate 12 litri de benzina 95' la 3,4 zile si nu merg decat pana la serviciu si inapoi adica aproximativ 30 km in total :)

unde gresesc ?

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce motor e? 16v 1.6? daca da, cifra octanica minima e 98 pentru benzina. totusi motorul e unul care cere turatii mai mari, poti schimba si in 2000 de ture! teoretic schimband la 2000 ai face economie la consum, dar e doar teoretic pt ca, consumul depinde de mai multi factori. ( mergand numai cu treapta a IIa, e normal sa creasca si consumul..)

AC-ul din cate stiu eu, sper sa nu gresesc, consuma cam 1 l / 100 de km!

Modificat de dumping
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1.6 16v se poate baga benzina 95 / 98 . Daca as trai in Germania as baga 95. Fiind in Romania bag doar de 99 . In cele 3,4 zile faci aproximativ 100 km nu ? Cu AC pornit + traficul din Bucuresti cam asta este consumul. Cu schimbatul la 2000 nu stiu ce sa zic , eu schimb doar peste 3000 .

Modificat de aurelian08
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1.6 16v se poate baga benzina 95 / 98 . Daca as trai in Germania as baga 95. Fiind in Romania bag doar de 99 . In cele 3,4 zile faci aproximativ 100 km nu ? Cu AC pornit + traficul din Bucuresti cam asta este consumul. Cu schimbatul la 2000 nu stiu ce sa zic , eu schimb doar peste 3000 .

da am motor 1.6, 16V, 105 CP si am un stil de mers aproape batraneste ,,, ca sotiei nu-i place viteza :))

schimb la 2000 turatii ca asa scrie in carte si oricum dupa 2500 - 3000 incepe si face zgomot de parca as fi pe pista de curse ..

oricum mi se pare destul de maricel consumul ..

ma gandesc ca nu stiu eu sa o conduc corect :(

schimb treptele cam asa:

0 - 10 km/ora treapta 1,

10 - 30 km/ora treapta 2,

30 - 55 km/ora merg cu treapta 3,

55 - 70 km/ora trec in 4 in functie cat de liber este drumul

75 km/ora --> treapta 5

voi la ce turatie schimbati vitezele ?

si inca ceva: la voi masina pleaca numai din ambreiaj (ca cele pe motorina) ? exista vreun reglaj pentru asta ?

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiind un motor pe benzina se cere a fi turat, dieselu schimba la 2000 nu benzina. Plus ca daca urci un deal cu masina plina si schimbi la 2000...nu stiu cata putere ai sa urci dealu si cat de sanatos e pentru motor. Eu schimbi la un mers normal la 3000, uneori in oras la 2500, dar foarte rar. Inafara cam la 3500-4000 (in depasiri cand e nevoie vede si 6000) si...suna chiar frumos la turatia aia. Poti schimba treptele si la turatie mai mare (pana in treapta 3) si in acelasi timp sa nu mergi cu viteza exagerata sa nu superi sotia :( 80-90 mi se pare o viteza ok din toate punctele de vedere , chiar si pentru o doamna :)) parerea mea e ca o conduci cu mult sub potential, daca schimbi treptele la turatia aia nu o sa-i simti niciodata puterea adevarata si nici in depasiri nu o sa-ti traga corespunzator. Calca-i pedala fara retineri ca nu-i faci rau in niciun caz ! pleaca si din ambreiaj, dar un pic mai greu ca un diesel (cuplul e infim comparativ cu un diesel,si relantiul mai mic), insa nu vad de ce ai vrea sa pleci doar din ambreiaj, sau poate e doar o curiozitate de-a ta :P

Modificat de h3llboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci, daca turez putin motorul nu se supara masinutza nu ?

eu ma gandeam sa o protejez cat mai mult .. mai ales ca are si ea o varsta de acuma ..

la mine nu pleaca numai din ambreiaj .. ca se ineaca si moare!!

la ce m-ar ajuta:

1. - sunt incepator (abia 1500km) .. iar la manevre delicate de exemplu: urcare pe trotoar-ul urmat de un zid din beton cand trebuie sa calci si acceleratia am sanse mari de pocnitura .. deci ma feresc sa parchez astfel, sau de trecut prin marile gropi ale bucurestiului cand trebuie sa incetinesti aproape de tot ca sa nu-ti indoi jantele

2. - am facut scoala pe un Logan pe motorina si am vazut cat de usor si de lin poti face orice manevra

3. - ma mai duc prin poligon cu sotia si incerc sa o invat si pe ea si iar ar fi de mare ajutor ..

ca fapt divers tata socru are Logan 1.6 16 V si pleaca numai din ambreiaj, fratele meu are Alfa Romei motor 1.8 benzinar si la fel .. poti face toate manevrele numai din ambreiaj asa ca m-am gandit ca si la a mea ... este o setare .. un reglaj ceva :cheers:

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar fi ceva...dar in locul tau nu as face:ridicarea relantiului(la 950rpm).Se face software(vcds/vagcom ~50-60ron).Apropo de consum,nu gresesti cu nimic,exact la fel e si la mine.Benzina de 50ron(premium 99+ Petrom) merg maxim 3 zile prin oras.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!