Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

unde este cu rosu intra acel furtum de acolo ies vapori de ulei ar trebui sa-ti miroase.unde este cu verde este senzorul MAP care se curata.Ai zis ca pe test iti da ca e dus senzorul de temperatura lichid racire schimba-l.El(senzorul) are doua fire unul pt bord iar al doi-lea pt ecp care gestioneaza ventilatoarele.De apa ajunge la 90° si de accelerezi dupa un timp ar trebui sa-ti plece ambele ventilatoare pe treapta 1 fara ca apa sa depaseasca 90°,de  in bord vezi ca temperatura apei creste si se duce spre 100° si nu pleaca ventilatoarele atunci e dus senzorul.

post-130029-0-41882900-1398239286_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

STIU CA ACOLO INTRA,INTREBARE ERA:UNDE INTRA CELALALT CAPAT...

 

Intr-un post mai anterior, cata72cata a mai atasat o data poza cu unde intra (de fapt de unde iese) acest furtun pe care sunt eliminate gazele de carter si am crezut ca treaba aia era clara. Da jos capacul, fa o poza acolo in spatele motorului, si trebuie sa se vada epuratorul de gaze de unde ar trebuie sa iasa furtunul. Epuratorul asta de gaze condenseaza vaporii de ulei care ies din motor, ca sa nu se piarda uleiul sub forma de vapori. Epuratorul are ca un fel de labirint in el care dupa o vreme se distruge (fiind plastic) si nu is mai face treba, si atunci apare ulei pe filtru si pe clapeta de acceleratie. Am cautat si eu sa cumpar la un moment dat piesa asta si era cam 400 ron.

Modificat de eduard.lucaci
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit buba la furtunul ala,chestia este ca eu am alt tip de epurator in spate,este ceva rotund si iese un furtun de intra pe la clapeta putin mai jos,este ok sau sunt modificari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motoare AZD sunt ca in pozele pe care le-am pus.Vezi sa nu ai motor BCB.E mai bine sa intre pe la clapeta decat cum e la mine pt ca la motoarele AZD se murdareste mai repede filtru motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

difera acel eprurator de la azd la bcb in sensul ca cel de la bcb are o membrana care se inchide de la vacumul creat in galeria de admisie pt. a nu trage aer in prostie din motor, in plus mai are mufa de alimentare pentru rezistenta montata sub acea membrana care are rol de degivrare iarna

 

asa arata acel epurator http://www.piesedindezmembrari.ro/masina-avariata/11656-capac-culbutori-Golf-4-bcb,-azd

in chestia rotunda e membrana (se poate desface si verifica sa nu fie sparta membrana ca trage aer fals), in stanga ei e mufa de alimentare la rezistenta de incalzire si in dreapta vine un furtun de plastic gofrat (ondulat pt. a fi maleabil)

post-75511-0-60676700-1398289157_thumb.j

post-75511-0-77636800-1398289241_thumb.j

post-75511-0-79806000-1398289276_thumb.j

post-75511-0-28337200-1398289304_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și la mine la fel mi se pare cam zgomotos pentru benzinar! Am un Bora cu același motor din 2002.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neata   :somnmare:

 

@ionutzor, uite un bcb

 

http://youtu.be/jYZf6b1geOg?t=15s

 

E mai bine sa intre pe la clapeta decat cum e la mine pt ca la motoarele AZD se murdareste mai repede filtru motor.

 

@cata72cata, eu vad un avantaj la azd in situatia asta, adica cel putin nu ajunge uleiul direct in clapeta si se opreste mare parte in filtru. Un filtru 30 lei , o clapeta acc. 1000 lei.

Modificat de eduard.lucaci
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are nimic ca intra acele gaze sub clapera chiar daca o murdaresc nu au cum sa o strice, ea se curata si e ca noua

 

teoretic nu cred ca pateste nimic nici filtru de aer daca se umezeste cu ulei, cred ca isi face la fel treaba

 

sistemul care intra direct in admisie e un update ca sa nu mai arunce motoarele uleiul afara iarna cand ingheta apa si spuma in epuratoarele mai vechi, consider asta ideea principala si desigur avantajul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut, azd-ul si bcb-ul seamana f mult, de aceea te poti insela f usor. E posibil tu sa ai BCB.

Legat de trepidatul la ralanti, vezi ca si senzorul de temperatura poate face pbme, daca iti da valori aiurea poate provoca mers neregulat.

 

La azd, gazele de carter vin deasupra clapetei, murdarind-o in timp. Unde intra furtunul de la epurator in filtru e de fapt o teava din plastic ce duce direct deasupra clapetei insa care permite scurgerile uleiului in anumite puncte de pe traseul ei, astfel incat mare parte din vaporii de ulei se vor condensa pe traseu si vor ajunge in filtrul de aer. Restul ce nu apuca, se duc direct in clapeta, ceea ce cu timpul o va murdari. Atat filtrul de aer cat si clapeta daca se schimba/curata la timp nu vor exista pbme. Uleiul nu-i afecteaza functionarea sub nici o forma, pt un motor ce nu consuma exagerat ulei, personal cred ca nu trebuie sa vedeti o pata mai mare de 10-15% din suprafata filtrului de aer. Asta la un filtru ce-l schimb pana in 30.000 km.

 

Sistemul la BCB-ul imi place mai mult, in ideea ca nu-ti murdareste asa tare clapeta, desi azd-ul e mai simplu, nu ai treaba cu rezistenta, nu ai membrana care sa faca pbme in timp. Atata timp cat epuratorul isi face treaba nu are voie sa se infunde acel furtun, fiind destul de gros. La 1.4 e posibil sa fie mai subtire si de aici pbme mai multe, insa, daca va curatati epuratorul toamna nu trebuie sa aveti pbme iarna.

 

Iar legat de clapeta, curatarea ei anuala e o joaca de copil, mizeria depusa fiind f putina si se duce extrem de usor.

Chiar si la 2 ani, daca nu se merge mult cu masina se poate curata. Daca se curata la interval mai mare, e posibil sa fie necesara interventia mecanica (sa se frece cu o carpa suprafata) sau va fi nevoie de 2 spray-uri, dar asta depinde f mult si de  nr de km facuti.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Muraru Dan

 

Salut, vad ca ai mai scris pe topicul asta si in 2012 că urma sa te intreb cum se poate curata epuratorul.

 

Epuratorul se da f usor jos, ca operatie e una f usoara.

Eu l-am curatat cu spray pt curatat carburatoare si clapete de acceleratie ( are putere mai mare de a dizolva depunerile), insa poti incerca si cu spray de curatat frane, desi acesta din urma nu e asa de puternic in a-ti dizolva toate depunerile.
Operatia de curatare sa o faci cu garniturile inlaturate de pe epurator, deoarece e posibil ca respectivul spray sa le atace.
Sa-ti fie mai usor sa-l identifici, in partea dreapta a masini ( stanga ta cum te uiti la motor), imedit in spatele jojei, se afla un furtun ce intra in cacasa filtrului de aer ( capacul de plastic ce e pe motor). Acel furtun vine dinepurator. Practic, epuratorul e o piesa de plastic de culoare neagra ce vine prins de blocul motor. Alta piese de plastic asa de mare nu am vazut sa fie prinsa de bloc, deci ar trebui sa-ti iasa. relativ usor in vedere.
Ai grija cand dai jos si epuratorul, eu am scos furtunul respectiv din carcasa filtrului de aer si l-am scos impreuna cu epurator. Asta sa nu cumva sa-l deteriorezi cand vrei sa scoti epuratorul.

 

Totusi am niste intrebari :)

In cate suruburi e prins? dupa schema mi se pare ca doua.

E tors sau inbus? imi trebuie ceva chei speciale?

Se poate desface usos de deasupra, sau am nevoie sa merg la un garaj cu canal sa am acces sub masina?

Daca descopar ca sunt roase garniturile etc, se gasesc usor de cumparat?

Modificat de eduard.lucaci
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut,maine o sa filmez cu atentie motorul si o sa-l atasez aici sa-l vedeti ptr ca nu mai stiu ce sa cred....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tot ezitat sa intru pe forum pentru a descrie o problema care ma macina de jumatate de an, insa acum (pentru ca nu stiu ce sa-i mai fac si unde sa merg cu ea), am ales sa scriu aici in speranta ca cineva ma poate ajuta.

 

Totul a inceput anul trecut prin toamna.

 

Se auzea un sunet ca de toba sparta, un huruit de undeva de sub masina. Foarte enervant, intrucat suna destul de tare, chiar si cu muzica tare se auzea/aude acel sunet.

 

Simptome (cand se aude huruitul) :

 

 - la turatii mari, in sarcina ...cu motorul cald evident (exemplu: motorul cald si incep sa urc un deal in turatii mari, 3500-4000-4500 rpm, la care huruitul isi face aparatia. Apoi chiar daca incetinesc si calc usor acceleratia, chiar si intr-o viteza inferioara, huruie ca naiba ) ;

 - la coborarea unei pante in frana de motor ( in acest caz, nu huruie mereu, decat daca panta respectiva este cu denivelari, gen un hop ) ;

 

Nu huruie la mers normal prin oras sau chiar in afara, daca nu o turez si nu este in sarcina.

 

Ce am facut pana acum:

 

- am fost la cel putin 6 service-uri diferite printre care si REPREZENTANTA VW din Cluj-Napoca, o statie ITP  si un service de esapamente ; 

- la service-urile respective mecanicii s-au uitat pe la motor, pe sub masina, s-a verificat scutul, etc....evident le-am descris problema cat mai detaliat posibil ;

- s-a verificat tot esapamentul la service-ul dedicat, mi-au spus ca nu e nicio problema cu esapamentul. Eu aveam o banuiala ca ar putea fi ceramica sparta din catalizator...insa mi-au spus ca nu are cum caci atunci huruia mereu. La statia ITP s-au verificat noxele si au iesit normale, daca era sparta ceramica din catalizator, mi s-a spus ca noxele ar fi iesit mult prea mari ;

- prin februarie am fost la reprezentanta VW, unde am facut un test drive cu unul dintre expertii VW. S-a auzit acel huruit de care vorbesc, a auzit foarte bine si domnul de la VW, am dus masina in reprezentanta, n-am apucat sa parasesc bine incinta ca m-a si chemat sa-mi arate "cauza", scutul metalic care-l am pe masina nu este original VW, si nu are niste gauri laterale de care se prinde scutul lateral de plastic. Mi-a spus ca de acolo vine sunetul ala si ca trebuie facuta o gaura in scut si prins cu surub. BUN, am simtit atunci ca mi s-a luat o piatra de pe inima si ca s-a rezolvat problema huruitului. M-a costat 134lei ;

- am fost atat de sigur ca s-a rezolvat problema incat nu m-am gandit imediat sa fac un test de drum, intrucat cei de la VW mi-au spus ca au facut ei un test de drum si nu s-a mai auzit niciun zgomot ;

- spre stupoarea mea, huruitul n-a disparut, am constatat asta cand am facut un drum in afara orasului, spre Targu-Mures. Am fost la un service aici in Cluj din nou, unde ne-am uitat pe sub masina, la scut in mod special. Nu pare nimic ne la locul lui si cu toate astea am mai legat scutul si in alta parte ;

- azi i-am mai facut un test si din pacate aceleasi simptome sunt prezente. Am sunat la VW, le-am spus problema, m-au luat la rost ca de ce n-am sunat din timp (da e vina mea), acum cica sunt suspiciosi ca am ceva interese...in fine, o sa merg sapt viitoare la ei sa se uite din nou la masina.

 

Orice sfaturi, idei, pareri sunt binevenite !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 eu cred ca ai niste sate desprinse prin toba . asa face si a mea cand e subturata ,la peste 4500rpm si in deal abrupt .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti fi mai explicit, nu stiu ce sunt acele "sate" ? Si de unde sa provina, din catalizator ?

 

 

 

Am gasit un filmulet facut de cineva cu un renault megane 2, benzina. E mai vechi insa sunetul e foarte asemanator cu al meu: http://www.reno.ro/index.php?act=Attach&type=post&id=1627471751 de la jumatate se aude cel mai bine, acel "uuuu" 

 

Am inceput o lista cu ce cred eu ca ar trebui verificat, pana in prezent, urmatoarele:

 

- Tubulatura de la admisia de aer ;

- Tampon, suspensie motor ;

- Bieleta anticuplu ;

Modificat de undan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Muraru Dan

 

Salut, vad ca ai mai scris pe topicul asta si in 2012 că urma sa te intreb cum se poate curata epuratorul.

 

Epuratorul se da f usor jos, ca operatie e una f usoara.

Eu l-am curatat cu spray pt curatat carburatoare si clapete de acceleratie ( are putere mai mare de a dizolva depunerile), insa poti incerca si cu spray de curatat frane, desi acesta din urma nu e asa de puternic in a-ti dizolva toate depunerile.

Operatia de curatare sa o faci cu garniturile inlaturate de pe epurator, deoarece e posibil ca respectivul spray sa le atace.

Sa-ti fie mai usor sa-l identifici, in partea dreapta a masini ( stanga ta cum te uiti la motor), imedit in spatele jojei, se afla un furtun ce intra in cacasa filtrului de aer ( capacul de plastic ce e pe motor). Acel furtun vine dinepurator. Practic, epuratorul e o piesa de plastic de culoare neagra ce vine prins de blocul motor. Alta piese de plastic asa de mare nu am vazut sa fie prinsa de bloc, deci ar trebui sa-ti iasa. relativ usor in vedere.

Ai grija cand dai jos si epuratorul, eu am scos furtunul respectiv din carcasa filtrului de aer si l-am scos impreuna cu epurator. Asta sa nu cumva sa-l deteriorezi cand vrei sa scoti epuratorul.

 

Totusi am niste intrebari :)

In cate suruburi e prins? dupa schema mi se pare ca doua.

E tors sau inbus? imi trebuie ceva chei speciale?

Se poate desface usos de deasupra, sau am nevoie sa merg la un garaj cu canal sa am acces sub masina?

Daca descopar ca sunt roase garniturile etc, se gasesc usor de cumparat?

 

Sincer, nu mai tin bine minte daca e prins in 2 sau 3, parca in 3. Dar sunt la vedere, nu ai cum sa omiti vreunul.

Eu cu un torx am desfacut suruburile.

Garniturile le-am comandat pe original de la reprezentanta VW, au fost f ietfine, cred ca in jur de 15 lei pe atunci ambele.

Am comandat si suruburi pt epurator si mi-au dat suruburi noi, parca in jur de 10 lei toate, insa asta e o chestie optionala, cele vechi aratand sincer f bine.

Eu unde umblu mai des si vad starea suruburilor, sunt mai ferite de coroziune si nici nu prezinta urme de coroziune la desfacere, nu le schimb ( exp clapeta, egr) insa sunt locuri unde se recomanda sa nu se mai foloseasca vechile suruburi ( spre exemplu distributie, chiulasa, bucse). Cum la epurator pana sa umblu eu nu s-a mai umblat niciodata si dat fiind faptului ca acele suruburi sunt oarecum expuse actiunii mediului, preventin am cumparat suruburi noi.

 

Chiar daca nu-ti supureaza, iti recomand garnituri noi pt ca, risti sa-ti curga dupa ce ai umblat si pt cat costa garniturile sincer nu merita.

De dat jos e recomandat sa o faci stand sub masina (ridicata pe elevator, sau deasupra unui canal).

Cred ca se poate si pe deasupra insa e chin si nu merita.

Facand operatia pe sub masina e joaca de copil crede-ma.

 

Chiar ieri am schimbat filtrul de aer ( la 32.000 km) si aveam f putin ulei in el, o dara cat e latimea lui insa lata de max 1 cm. Oricum, mult mai putin ulei decand folosesc Mobil fata de cand foloseam Castrol. Nu e f mare diferenta insa daca e sa o fac procentual acum am cu cel putin 50% mai putin ulei decat pe timpul cand foloseam Magnatec.

 

 

Undan, la site se referea. O toba are niste site, care au rolul de a calma gazele diminuand sunetul. Chiar daca la exterior esapamentul arata bine, nu are scapari smdp, in interorul tobei alta poate fi pbma mai ales in cea intermediara in care se strange din prima condensul.

Dar, racordul flexibil l-ai verificat? Daca e cel original nu e deajuns sa arate plasa exterioara intacta. In el are un fel de element ceramic care daca e spart face ca o masina de raliu.

 

Daca racordul e ok, din interiorul tobelor ti se trage.

Modalitata de remediere sincer nu stiu sa ti-o dau pe cea mai buna, un service in tobe ar trebui sa stie cel mai bine ce e de facut, nu stiu sincer daca acele elemente desprinse mai pot fi sudate din cauza coroziunii. O alternativa ar fi sa le elimini, e posibil prin eliminare sa nu-ti mai faca chiar asa de urat, pt ca acum intra si in rezonanta. Toba intermediara din ce stiu se poate anula, punand o teava in locul ei, spre exemplu Octavia 1, ce e pe aceeasi platforna cu Golful 4 am vazut ca nu are toba intermediara deloc.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutari,si azi k sa fie bine k sa nu fie rau s-a aprins pe bord check engine (intermitent) cu mesajul "emission workshop" si masina mergea ciudat....am scos mufa de la senzorul ax cu came si acum parca merge mai bn + cand dau drumul la clima masina incepe sa se miste din doate suruburile nu stiu ce sa ii mai fac la masina asta....ma poate ajuta cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca clipeste martorul engine din bord sigur ai o bobina dusa. Verifica bobinele si starea bujiilor daca nu stii cand au fost schmbate.

Daca capul bobinelor nu e perfect plat, ci prezinta umflaturi, e un indiciu ca acea bobina e pe duca. Sa vezi ce bobina e dusa pur si simplu o scoti din capul bujiei ( nu se va scoate insa mufa din bobina ca risti sa strici ecu) si asa vezi daca se modifica mersul neregulat. Daca nu se modifica in rau la scoaterea unei bobine atunci acea bobina e arsa si treb inlocuita.

Eu unul iti recomand si verificarea uleiului, eu cand am patit-o mi-a stricat si uleiul si preventiv l-am schimbat si pe acesta.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut domnule Muraru Dan ,am si eu o intrebeare :ianainte sa schimbi uleiul de la castrol la mobil se consuma mult din cel initial ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva, daca se poate monta sistemul ISOFIX pe Golf 4, daca acesta nu a venit echipat din fabrica? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e sanatos sa scoti bobinele/fisele de pe bujii, pericol de electrocutare si deteriorare a parti electrice a bobinelor si a strapungerii izolatoarelor

 

mai bine face o diagnoza sau in ultimul caz scoate cate o mufa de la bobine cu motorul oprit si vede ce se intampla in comportamentul motorului

 

epuratorul e prins in 3 suruburi cu cap inbus de 5, garniturile se inlocuiesc neaparat fiindca se intaresc de la temperatura, se poate folosi benzina sau motorina la curatare, eu am folosit ulterior si jet de apa cu presiune sa scot cat mai multe depuneri afara si sa nu ajunga calamina in motor, se poate lucra doar pe sub masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, multumesc de raspunsuri legat de demontare si curatare epurator. O sa aman operatiunea pe cand gasesc un garaj cu canal care se inchiriaza pe bere :) .

 

Am o intrebare legata de faruri, stiu ca este topic pe tema asta, dar nu am gasit un raspuns clar acolo.

 

Imi bat destul de jos,si nu vad mai nimic mai departe de 30m, si cu faza lunga nu am luat niciun blitz.

Stiu ca este reglajul de pe bord (functioneaza, dar chiar si ridicat la maxim e degeaba) si mai sunt acele surubele pe far.

O sa imi parchez masina in fata unui zid, si o sa incep sa reglez.

Pot sa stric ceva? am inteles ca exista riscul sa dau acele rotite de reglare peste cap.

Voi cum le reglati? o explicatie mai babeasca daca se poate, mersi. :)

 

Sry daca e prea offtopic.

Modificat de eduard.lucaci
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite procedura în pdf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna.am si eu o problema la clima ma poate ajuta cineva..imi baga aer fierbinte cand ii dau drumul..????/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut domnule Muraru Dan ,am si eu o intrebeare :ianainte sa schimbi uleiul de la castrol la mobil se consuma mult din cel initial ?

 

Nu f mult insa ceva mai mult decat Mobil. Acum intre schimburi (10.000 km) daca a trebuit sa completez 300 hai 400 ml.

Dar anul trecut spre exemplu, cand am facut intr-un an 6000 de km sincer nu aveam ce completa, sa zic ca o singura linie din aceea punctata de pe joja sa fi avut in minus.

 

Cand foloseam Castrol completam sa zic undeva intre 400 si 600 ml intre schimburi, fctie si de cat de tare ma dadeam la masina in intervalul dintre schimburi.

 

Insa, precum am spus, in filtru de aer aveam semnificativ mai mult ulei cand foloseam Castrol, insa cantitativ daca as fi aproximez uleiul vazut in filtru, dupa mine nu cred ca se strang mai mult de 30 ml de ulei.

Acum in 32.000 sincer nu cred ca am avut mai mult de 10-15 ml.

Oricum neglijabil uleiul ce ajunge in filtru, sa zic suplimentar, 30-40 hai 50% din cantitatea ce o vezi in filtru ar ajunge ca vapori in clapeta, deci in jur de 40-50 ml din consumul de ulei sa zicem ca ai fi imputabil carterului.

 

Dar asta nu inseamna ca uleiul Castrol e prost, eu unul strict din pct de vedere al comportamentului nu am ce sa-i reprosez Castrol-ului.

Am trecut la Mobil datorita parerilor celor ce l-au folosit si vazand ca e ceva mai bunicel decat Castrol am ramas la el, insa alte experiemte nu mai fac, atat timp cat masina merge bine cu un ulei eu unul nu vad nici un motiv sa-l schimb.

Iar cand va incepe sa consume ulei nu voi sta pe ganduri, voi desface motorul si-l voi repara, nu are sens sa ma imbat cu apa rece cautand nu stiu ce ulei care sa fie papat mai putin si care sa fie pe deasupra si f vascos, nu mai zic semisintetic.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!