Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

toate benzinarele scot apa daca te uiti, aia nu e problema, problema e sa afli de ce s-au aprins martorii in bord, daca vrei sa vi in tara cu ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arata inca bine curelele, prin asta ma refer la faptul ca nu au crapaturi mari pe ele si nici nu incepe sa se franjureasca. Poti sa mergi linistit pana prin august sau cand iti faci concediul cu ea asa,dar inainte de a pleca sa le schimbi. Tinand cont de faptul ca rola pare as putea spune impecabila, eu unu as putea spune ca sa schimbi in prima faza doar curelele si mai incolo sa cumperi si sa schimbi rolele,sau atunci sa faci un schimb total de distributie(30-40k km). Probabil multi imi vor sari in cap, dar de fapt in acei 60000 km se spune ca se duc curelele, rulmentii au un numar de ore de functionare mult mai mare. Bn inteles asta se face doar prin analiza la fata locului a starii rolelor si rulmentilor acestora.Eu asa am facut pe masina mea intrucat am si gasit o eticheta care spunea(nu stiu acum cat de adevarat graia) ca trebuie sa schimb distributia peste 30 mii km

 

Multumim de raspuns.

 

Si eu am cumparat o VW Bora 1.6 16V, si ar trebui sa schimb distributia ( asa spune toata lumea). Nu stiu cand a fost schimbata ultima oara (cel ce mi-a dato zice ca distributia a fost schimbata recent). Pot sa imi dau seama daca distributia este in stare buna ? Un mecanic isi poate da seama ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alinbum, recomandarea mea a fost facuta pe baza recomandarilor multora de pe forum.

Eu unul nu zic ca sunt cele mai bune, sunt sigur si multe firme ce fac pompe de apa f bune, precum si curelele, nu doar Contitech e singura firma ce face curele f bune, doar ca, aceste firme sunt cele mai utilizate sa zic asa.

Eu sincer, am kit de distributie Bosch ( curele Bosch si role Inna, pompa de apa Swag) si pana acum, in 60.000 km nu am nici un fel de pbme.

 

Iar legat de distributie, de schimbat, nu stiu de unde scoateti voi 60.000 intervalul de schimb, cand un kit de buna calitate e garantat min 90.000 km. Pt ca, acest interval nu se ia dupa cum vrea fiecare, e dat de Vw si daca kit-ul este de calitate de fabrica, nu normala, insa eu sincer nu prea am vazut kituri cu calitate normala, se schimba precum recomanda vw, care in cazul nostru specifica clar, se va verifica la 90.000 km si apoi din 30 in 30.000 km, nedandu-se un interval de schimb.

Eu cand am schimbat kit-ul original, la 120.000 km arata si functiona impecabil, fara zgomote ciudate, fara uzura pe curele smdp.

 

De aceea, un kit bun aftermarket parerea mea ca nu are voie sa nu duca 90.000 km.

Dar atentie ca el se schimba si la un interval maxim de ani, parca 8, pt siguranta e bine sa nu se depaseasca 6 ani, insa aici dupa mine conteaza si cum a fost exploatata masina.

Pt cele exploatate in regim sever ( taxi, tractiune, forja) la max 6 ani eu recomad schimbul, pt restul in maxim 8 pt siguranta.

 

Legat de pbma ta Eduard, nu merita sa faci schimbul pe jumatate.

Pt ca una la mana vei plati dublu manopera si timp dublu pierdut.

 

Mie nu de rulmenti sau curele mi-e frica cat de intinzatoare, care acelea sunt primele care se vor decalibra.

Iar o curea, nimeni pana la urma nu-ti poate spune cat va duce, asta desigur daca trece de cei 90.000 km, pana atunci sincer nu ar trebui sa existe probleme, insa teoretic se verifica starea ei, daca prezinta crapaturi, daca prezinta sau nu urme de uzura pe lateralele ei, pe dantura.

 

Insa, am vazut cazuri, cei drept cu distributie neschimbata 200.000 de km chiar pe azd, cand s-a desprins pur si simplu dantura de pe curea, in rest alte semne grave de uzura neexistand. Si unul din cazuri daca nu ma insel, legat de cureaua mica a fost al unui coleg de pe forum, care tot asa a luat masina cu distributia cica schimbata, insa doar cureaua mare a fost schimbata, la putin peste 200.000 km rupandui-se cum am spus dintii de pe curea.

 

Dar repet, eu unul nu as risca si la o masina sh mai ales luata de la samsari as schimba toata distributia imediat, poate sa-mi arate si factura cu piese si nu l-as crede, poate doar sa arate cureaua ca noua, sa nu aiba scrisul sters deloc sa-l cred.

 

Uitati aici cateva sfaturi privind verificarea problemelor la curele:

http://aam-europe.contitech.de/pages/antriebsriemen/fehlerbilder_zahnriemen_en.html

 

Iar Continental zice clar, daca doar una din compoentele distributiei va avea pbme, indiferent cat de bine ar arata celelalte, se schimba tot fara discutie.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de sfaturi. In afara subiecutului va zic ca azi dimineata mi-a inceput prost ziua, am descoperit ca imi furasera capacele de la roti peste noapte.  :eek:

 

Azi am schimbat filtrele si uleiul. La intoarcere spre casa am observat ca, consumul instant arata mult mai putin la aceleasi turatii observate inainte de schimbare.

In drum spre mecanic era cam 6,5 la 2500 rpm in a 4-a, si dupa operatiune 5,3 uneori 4,5 la aceeasi turatie, si idem in toate vitezele. Am ramas masca de cat impact a avut schimbarea filtrelor.  :Driver:

Cei drept din filtrul vechi de benzina curgea mal negru si uleiul cu care a venit era sub minim.

 

Legat de curele s-a uitat si el la ele si a zis ca sunt in stare buna si rolele si curelele (asa cat le puteai studia) si ca pot sa mai merg linistit pana cand consider ca bugetul imi permite sa fac distributia (preventiv). Si mi-a recomandat sa o fac total, nu doar curelele.

 

Acum am ajuns acasa si am desurubat antena, nu vreau alta surpriza maine dimineata.

Modificat de eduard.lucaci
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

il legatura cu apa pe esapament si cu martorul aprins in bord despre care am zis, am uitat sa precizez,cand am cumparat masina am pus ceva benzina, si am fost putin neatent am pus benzina 95 ... cred ca si asta ar fi o cauza nu?

Modificat de Bujiee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are treaba benzina...ca nu spune nici unde obligatoriu benzina de 98. Check engine-ul ti s-a aprins din alte motive, nu neaparat din cauza benzinei. Cat despre apa....oameni buni nu va mai faceti atatea probleme ca vedeti apa pe esapament cat timp nu vi se duce in jos nivelul din borcan, intrucat in urma trecerii prin catalizator, rezulta compusi mai putin poluanti si APA...e normal sa iasa apa ....si nu iese constant ca se aduna in toba si doar cand accelerati mai brusc este aruncata afara....sau cand masina e cu botul in sus...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

am fost cu masina azi la RAR pentru identificare, itp si civ. Taxa 445 Ron. Totul in regula, citesc entuziasmat cartea de indentitate la primire, verific seria sa fie in regula.

Ajung acasa si mai trec odata ochii peste carte.

1. Autoturism M1

2. AC Break

3. Volkswagen

4. Tipul varianta 1J/SEASDX01/GOLF.

 

E in regula? adica inteleg ca motorul asta echipeaza si golf, dar sper sa nu fie o greseala. :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca este greseala ... la mine e 1J/STAZDX01/Bora :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de raspuns. Pfuu, cred  ce tensiune am acum. Deci trebuie sa fac inca o vizita la RAR pt corectare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine ca ai vazut din timp si poti remedia problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul asta echipeaza si Bora si Golf....si sa sti ca am vazut o Bora a unui prieten care tot golf ii scrie acolo:). Ii cumva variant a ta? A lui era. Oricum ideea este ca ceea ce conteaza sunt primele 2 grupe, a treia unde e Golf / Bora e scrisa doar denumirea comerciala, parerea mea e ca nu are rost sa bati drumul degeaba 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e Bora Variant. Maine o sa dau si un telefon acolo. Sper sa nu mai fiu nevoit sa ma cer iar de la lucru si sa fac drum, ca am 60 de km pana la RAR.

 

Ideea e sa nu ma trezesc cu probleme la inmatriculare sau stiu eu cand o sa vreau sa vand masina.

Modificat de eduard.lucaci
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,va rog sa ma ajutati cu ceva pareri...deci sa incep..

Am un golf iv 1.6 16v AZD si nu statea la relanti (900)statea pe la 800 si m-am dus cu ea la un mecanic,mi-a curatat clapeta de acceleratie,bujiile,senzorul de turatii,egr....cand le-a pus inapoi au inceput erorile si s-a aprins EPC,ESP,ENGINE (precizez k nu aveam niciun beculet aprins in bord),masina porneste ajutata si sta la relantiu de 1200 dar daca accelerezi moare motorul...a mai patit cineva asta?

Adaptarea clapetei s-a facut cu laptopul cu un program auto si nu mai stiu cum.

Si inca ceva eu nu am furtunul acela care se baga in capacul motorului in stg la filtru de aer,stie cineva care e treaba cu furtunul acela?

Poza cu furtunul acela:

https://www.google.ro/search?biw=1366&bih=653&tbm=isch&imgil=7xhXv_R3Mu9_PM%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn3.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcTCBI7MpZSeyT9nAAnBSrQ7iuF1hjvxN8sSmALapx-Jz8KMeUq9hA%253B640%253B480%253BQ7DdYQ3zlucExM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fvwforum.ro%25252Ftopic%25252F7816-schimb-filtru-benzina-la-golf-4-16%25252Fpage-3&source=iu&usg=__FVLgLeY9UeHoZxibYG92PQAJq4g%3D&sa=X&ei=gYxNU8i-Kem74ATfg4DoDA&ved=0CFsQ9QEwBA&q=furtun%20care%20intra%20filtru%20aer%20golf%204%201.6%2016v#q=carcasa+filtru+aer+golf+4+1.6+16v&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=9q7vyr5rFTCzPM%253A%3Bl6PQ9iaag7zjcM%3Bhttp%253A%252F%252Fimg188.imageshack.us%252Fimg188%252F2972%252Fcolajg.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fvwforum.ro%252Ftopic%252F42126-coduri-si-preturi-piese-seat-audi-skoda-vw%252Fpage-29%3B1280%3B1024

Modificat de ionutzor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ala e furtun de gaze carter...ar trebui sa il ai...si iti statea constant la relanti la 800? zic ca AZD-ul are un relanti chiar mai mic de 800 din cate stiu...nici cum 900. Si legat de erori, fara coduri nu te putem ajuta:) mai ales ca din ce ai zis tu ca a umblat ghita mecanicul nu ar fi trebuit de ex sa se aprinda ESP-ul

 

Eduard stai linistit. ideea e ca la variant atat bora cat si golful sunt identice, singura diferenta sunt farurile bara capota si aripile...in rest acelasi sasiu, aceeasi constructie tot. Mie de exemplu nici nu mi-au scris denumirea comerciala. Am doar  primele doua...si am inmatriculat fara probleme

Modificat de PaulG91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Statea pe la 700 si ceva,problema este k aqm nu mai sta nici acolo,sta pe la 1200 si daca accelerezi moare motorul

Pai si furtunul acela mai intra undeva sau cum?

La erori m-am referit k mi sau aprins alea in bord,o fi de vina clapeta,adica nu este adaptata cum trebuie?

Modificat de ionutzor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este posibil, dar un bec aprins, fiecare in parte poate insemna vreo 30-40 coduri de eroare diferite, astea le vezi doar cu o diagnoza pe calculator care iti zice codul erorii si ce anume nu merge ok. La 700 daca statea constant era perfect...nu trebuia sa umbli inutil la ea dar fie...acu trebuie sa faci o diagnoza si sa vezi ce coduri de eroare ai, dupa care se vor gasi si solutiile. Furtunul de gaze carter este un furtun care preia gazele din carterele superior si inferior al motorului, gaze care scapa pe langa segmenti sau supape si pe care le baga inapoi in admisia masinii pe la filtrul de aer. Ar trebui sa il cauti sa vezi unde anume se gaseste acum.Rolul evacuarii gazelor din carterele superior si inferior este de a evita crearea unor presiuni sub pistoane, presiuni care ar incerca altfel sa iasa pe unde e mai usor(semeringurile arborelui cotit), dar nu acest furtun ti-a dat tie erorile...alea sunt de la ceva ce a facut mecanicul, dar repet...fara diagnoza spunem povesti copiilor de noapte buna

 

 

Later edit: http://www.e-automobile.ro/categorie-electronica/67-clapeta-acceleratie.html   vezi pe la sfarsitul paginii cate coduri de eroare cu probleme diferite genereaza doar clapeta de acceleratie....care in bord se traduc prin un singur bec

Modificat de PaulG91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!!

 

A masurat cineva rezistenta bobinelor injectoarelor de la azd? Eu din curiozitate si am valori apropiate de 13 ohmi. In autodata am gasit ca ar trebui sa se afle in intervalul 13-17 ohmi.

Am masurat si la un prieten tot cu azd si avea intre 18 si 19 ohmi; din cate am observat masina lui consuma mai putin ca a mea... Ce ziceti?

 

Multumesc

Modificat de comrace_ultra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vad ca asta sa fie cauza deoarece injectoarele nu au decat 2 pozitii: inchis si deschis

 

dozarea se face prin variatia timpului cat sunt ele deschise, ele sunt deschise doar cand sunt alimentate

 

daca vrei poti sa faci un experiment si sa va schimbati injectoarele intre voi, dar probabil ca ele difera si ca debit sau jet si sa apara diferente de acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este posibil, dar un bec aprins, fiecare in parte poate insemna vreo 30-40 coduri de eroare diferite, astea le vezi doar cu o diagnoza pe calculator care iti zice codul erorii si ce anume nu merge ok. La 700 daca statea constant era perfect...nu trebuia sa umbli inutil la ea dar fie...acu trebuie sa faci o diagnoza si sa vezi ce coduri de eroare ai, dupa care se vor gasi si solutiile. Furtunul de gaze carter este un furtun care preia gazele din carterele superior si inferior al motorului, gaze care scapa pe langa segmenti sau supape si pe care le baga inapoi in admisia masinii pe la filtrul de aer. Ar trebui sa il cauti sa vezi unde anume se gaseste acum.Rolul evacuarii gazelor din carterele superior si inferior este de a evita crearea unor presiuni sub pistoane, presiuni care ar incerca altfel sa iasa pe unde e mai usor(semeringurile arborelui cotit), dar nu acest furtun ti-a dat tie erorile...alea sunt de la ceva ce a facut mecanicul, dar repet...fara diagnoza spunem povesti copiilor de noapte buna

 

 

Later edit: http://www.e-automobile.ro/categorie-electronica/67-clapeta-acceleratie.html   vezi pe la sfarsitul paginii cate coduri de eroare cu probleme diferite genereaza doar clapeta de acceleratie....care in bord se traduc prin un singur bec

Mersi paul,o sa revin maine cu codurile de eroare,cat despre furtun chiar nu imi dau seama unde ar trebui sa intre ptr ca nu am vazut nicio gaura in spatele motorului,daca ai avea vreo poza cu acel furtun pe unde ar intra ar fi super....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe poza unde am marcat cu rosu de acolo pleaca furtumul care duce  la filtru aer motor.Eu de scot acel furtum nu-mi da eroare.De deschid moturul fara filtru la fel nici o eroare.Cand curati clapeta cu spray scoti filtru si doar nu-ti da erori.Nu cred ca de la lipsa furtumului de la vaporii de ulei ai probleme.De lasi motorul sa se incalzeasca fara sa accelerezi la cat sta relantiul.Sterge erorile da contact numai pt bord fara sa deschizi motorul si asteapta 30 de secunde dupa deschide si motorul fara sa accelerezi si asteapta pana iti pleaca ventilatoarele dupa deschide aerul pe auto ca sa plece compresorul ar trebuii sa stea relantiul putin peste 800 de nu deschide si alti consumatori faruri,rezistenta de pe parbrizul di spate etc.Mai uita-te de clapeta se misca cand accelerezi.

post-130029-0-52698400-1397645314_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci acolo intra acel furtunel care iese din filtru de aer?si am mai observat o chestie imi merge decat un ventilator atunci cand se incalzeste motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, eu revin cu problema mea (si rezolvarea). Poate mai pateste careva si sa stie macar.

 

 

Salut,

am fost cu masina azi la RAR pentru identificare, itp si civ. Taxa 445 Ron. Totul in regula, citesc entuziasmat cartea de indentitate la primire, verific seria sa fie in regula.

Ajung acasa si mai trec odata ochii peste cartea de identitate.

1. Categoria -  Autoturism M1

2. Caroseria - AC Break

3. Marca - Volkswagen

4. Tipul varianta - 1J/SEASDX01/GOLF.

E in regula? adica inteleg ca motorul asta echipeaza si golf, dar sper sa nu fie o greseala. 

 

Tin sa mentionez ca am un VW Bora Variant, 1.6 16V AZD 105 CP.

 

Am sunat pe unul din inginerii de la RAR si raspunsul a fost ca "aceste golfuri is facute in mexic si ele vin in euroa si is echipate ori ca si bora ori ca si golf si sa stau linistit..." cam asa a fost discutia.

Neincrezator am sunat la o alta reprezentanta RAR si de acolo am primit raspunsul opus, ca nu e in regula si ca ar trebui refacuta cartea.

 

Confuz am resunat la reprezentanta RAR unde am facut operatiunile, de data asta pe numarul de fix afisat pe site-ul rarom.ro la reprezentante teritoriale. Am dat datele masinii si ce era scris pe carte, si mi s-a zis sa resun peste o jumatate de ora, cat dureaza sa se verifice informatiile. Am sunat dupa timpul mentionat si raspunsul a fost ca trebuie sa merg sa mi se anuleze cartea si sa mi se dea alta noua deoarece si numarul de omologare era gresit.

 

Am facut deplasarea, predat briefurile si actele primite cu o zi inainte si dupa 20 de minute am primit cartea noua.

Acum am pe carte.

 

1. Categoria -  Autoturism M1

2. Caroseria - AC Break

3. Marca - Volkswagen

4. Tipul varianta - 1J/BVAZDX01/BORA.

 

In concluzie, verificati atent ceea ce primiti de la RAR, nu doar seria sasiului.

 

 

Legat de consumul acestui tip de motor. Am facut 125 de km dus intors, drum cu multe serpentine, urcari, coborari si cateva opriri la lucrari de drum.

Viteza medie 56 km/h, consum 6,2 l/100km . Singur in masina.

Drum drept, viteza a 4-a la 3000 rpm si 90 km/h, consum 5,6.

Drum drept, viteza a 5-a la 3000 rpm si 100 km/h, consum 5,6.

Modificat de eduard.lucaci
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca este greseala ... la mine e 1J/STAZDX01/Bora :D

@eduard.lucaci Sigur au gresit la RAR si la mine e scris exact ca la Claudiu

LE: Scuze acum am vazut ca ai rezolvat.

Modificat de sebax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, nu era bine deloc, sigur asa as fi fost la inmatriculari  :eek:   :sick:

Acum sigur e ok :) , nici nu concep altfel.

A ta e berlina Sebax, ca si a lui Cladiu. Cred ca se traduce asa codul ala STAZDX1, saloon ... (banuiesc) azd (motorul) X01 (...).

Iar la mine variant BV (bora variant o fi) AZD  X01.

Modificat de eduard.lucaci
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!