Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Salut, tocmai ce am vorbit si ieri cu cineva si am cazut de acord ca ar fi bine sa curat clapeta apoi motorasul pas cu pas si dupa si eventual EGR in caz ca si dupa aceste lucruri persista aceasta manifestare ce ar mai putea fi de facut?

Si as vrea sa stiu daca acest lucru dauneaza cumva functionarii motorului in vreu fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te sfatuiesc sa umblii cu f mare atentie la motorul pas cu pas. La azd daca desfaci clapeta va trebui sa-i izolezi capacul cu silicon pt etansare. Eu unul as lasa motorul pas cu pas impace si doar as curata corpul clapetei , respectiv egr-ul, le-as calibra si atat.

Verifica furtunele de vacuum pt ca o crestere a turatiei poate fi asociat si pierderilor de vacuum.

 

Insa un coleg de pe forum a mai patit asa, insa i se tura la maxim pt ca avea roti cu diameru diferit.

Verifica preventiv si senzorii de turatie de la roti.

Orice informatie inegala trimsa poate cauza o astfel de crestere a turatiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sustin ceea ce a spus Dan. Sa desfaci capacul clapetei si sa iti bai nasul in partea de gearbox(transmiterea miscarii de la motorasul pas cu pas la axul clapetei) poate fi cea mai mare greseala pe care o poti face intrucat sunt montate cu anumite tolerante si jocuri pe care daca te apuci sa le desfaci sunt 90% sanse sa nu le pui la loc corect, si ori senzorul de pozitie al clapetei  nu va mai detecta bine, ori vor aparea disfunctionalitati in momentul in care se va incalzi motorul....cel mai bine este sa cureti zona clapetei, intrucat acolo se aduna mizezia si atat, apoi sa cureti EGR-ul si senzorul MAP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca daca o clapeta da erori din cauza mecanismului interior, mare lucru nu mai aveti ce-i face.

Dar atentie, daca are pbme interne acestea se vor vedea la o scanara cu vagcom-ul.

Daca nu aveti erori, doar curatat-o, adaptati-o si lasati-o in rest impace.

 

Adevarat in caz de intermitenta, o curatare a potentiometrului cu spray-uri speciale pt potentiometre le mai lungeste viata insa e frectie la picior de lemn.

Eu m-am jucat cu asa ceva si pana la urma tot la clapeta noua am ajuns.

Nu merita, riscati sa aveti intermitente cand nu va doriti, sa va treziti ca intr-o depasire iti da in nas sau treburi dinastea de va puneti viata in pericol.

Eu am avut pbme cu potentiometrul , citea prima parte a scalei cu intermitente si asta pt ca un destept a apasat pe ea cand aveam contactul pus.

Asta mi-a aratat ca sunt destul de sensibile si orice interventie aiurita poate duce la defectarea ei.

 

Nu mai spun faptul ca pe site-ul oficial al producatorului clapetei scrie ca nu recomanda curatarea clapetei, astfel incat orice interventie asupra ei trebuie facuta cu f mare atentie, fara bruscari smdp.

Bineinteles, aceasta recomandare e la general, pt ca marea majoritate a clapetelor nu se murdaresc in halul in care o face pe azd, pt ca in mod normal gazele de carter ar trebui sa intre in galeria de admisie dupa clapeta si nu inainte cum e in cazul azd-ului.

 

De aceea recomand curatarea doar cu spray de curatat clapete si carburatoare si efectuarea curatarii anuale pt ca astfel una la mana se curata f usor depunerile si nici nu trebuie sa intervii mecanic asupra clapetei, sa-i misti prea des aripioara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca motorul papa ulei, ce poate sa fie?

Dupa ce am facut schimb de filtre, ulei si distributie, la vreo 2000km, a trebuit sa completez cu vreo 400ml. Dupa alti 2000km, iar a cerut ulei, si am pus inca 400ml (aseara in Buzau), cand am ajuns la Bucuresti...iar a cerut ulei!!! Am pus iar 400ml si am ajuns in BV fara sa mai apara lampa in bord.

Consumul e in regula, is foarte multumit.

Fum nu scoate.

Mai apare "Emissions Workshop" in bord tot asa, la 2000 km, cu o eroare la catalizator, din cate m-am uitat, nu e umblat pe acolo si acum tind sa cred ca da eroarea asta din cauza uleiului pe care il arde.

de asemenea nu iese fum nici daca scot busonul de la ulei sau joja cu motorul pornit, cald.

Maine merg sa fac o compresie pe pistoane sa vedem daca are sau nu compresie.

Si acuma, daca are compresie, ce e de facut? Daca nu are... iarasi, ce e de facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am rezolvat doar cu schimbare semeringuri la supape. Aceeasi prb am avut-o , m-a mancat de bani pe ulei, aveam portbagaju plin cu sticle de ulei.

Success.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeas problema o am si eu ,dar la mine mai scoate si ceva fum alb albastrui si miroase nasol ,sa fii aceeas lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da aceeasi prb, mot astea cam mananca ulei dupa o periaoda de timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Cat mai costa un schimb de distributie la un AZD? Am vazut pe net ca piesele sunt undeva pe la 500 lei. Va intreb pentru ca am aprox 70k km si 4 ani de la ultimul schimb.  am atasat si 2 poze cu distributia actuala

post-42543-0-12794700-1396892397_thumb.j

post-42543-0-56763600-1396892405_thumb.j

Modificat de alinbum
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor. Lamuriti-ma si pe mine din ce cauza cand motorul ajunge la 90 de grade ( mai exact cand merg vreo ora, doua prin oras ) incepe sa traga greu. Simt o lipsa de putere, de parca as avea vreo 80-90 de cai. Am facut dignoza si nu-mi apare absolut nici o eroare, clapeta si egr-ul sunt curatate, nu am catalizator ( daca influenteaza cu ceva ), filtrele si uleiul au 7500 km. Precizez ca la rece trage foarte bine. Multumesc.

 

PS: Am schimbat eu distributia acum o saptamana: 450 distributia pe contitech cu ina si 130 pompa de apa. Manopera a costat 230 lei.

Modificat de vibrate
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor. Lamuriti-ma si pe mine din ce cauza cand motorul ajunge la 90 de grade ( mai exact cand merg vreo ora, doua prin oras ) incepe sa traga greu. Simt o lipsa de putere, de parca as avea vreo 80-90 de cai. Am facut dignoza si nu-mi apare absolut nici o eroare, clapeta si egr-ul sunt curatate, nu am catalizator ( daca influenteaza cu ceva ), filtrele si uleiul au 7500 km. Precizez ca la rece trage foarte bine. Multumesc.

 

PS: Am schimbat eu distributia acum o saptamana: 450 distributia pe contitech cu ina si 130 pompa de apa. Manopera a costat 230 lei.

 

Am inteles, elementul asta filtrant care il am acum, reprezinta o pasla de vapori industriala grosime cca 1cm,dar am puso in dublu strat peste clapeta; filtrul care l-am pus la revizie e unul noname, asta a fost singurul pe care l-am gasit in magazinele auto din zona, in ziua in care am inclocuit consumabilele. Am sa cumpar unul mann  sa vad cum va sta treaba:D

 

idem pentru ambii - vezi admisia de aer sa fie pe rece, de obicei se defecteaza acel termostat si trage doar aer cald rezultand mai putin oxigen pentru ardere

 

 

Salut, tocmai mi-am luat si eu un GOlf 4 1.6 16V cod motor AZD , si am citit ceva pe acest forum incercand sa gasesc ceva asemanator a ceea ce am eu la masina. Este vorba de turatia motorului care atunci cand il pornesc se tureaza destul de tare desi am auzit ca este normal ca in mom pornirii sa se tureze dar nu exagerat pentru a se alimenta pompa de benzina. Insa ceea ce ma deranjeaza pe mine este in mers, adica in mom in care schimb intr-o treapta superioara la momentul apasarii ambreajului motorul mai urca in ture cu cateva sute (200-300 rot/min) , ceea ce vreau sa aflu este daca imi puteti spune care sa fie primul element care influenteaza aceasta manifestare ,   ms frumos

 

switch pedala de ambreiaj defect

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosminbv88@yahoo.com

Salut.

Si eu am acceasi problema cu papatul de ulei si fum alb-albastru. La mine s-a intamplat dintr-o data. eram in curte, pornesc masina si dau cu spatele si vad ca ma intrece un fum dens. Mananca cam 100 ml la 100 km.

Dar de cateva zile am adaugat 2 tuburi cu aditiv pentru ulei nu pentru motor, cu teflon, si am facut vreo 200 km pana acum si nu mai scoate nici fum si nici nu mai papa ulei.

O sa va tin la curent daca mai apar modificari.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Cat mai costa un schimb de distributie la un AZD? Am vazut pe net ca piesele sunt undeva pe la 500 lei. Va intreb pentru ca am aprox 70k km si 4 ani de la ultimul schimb.  am atasat si 2 poze cu distributia actuala

salut eu am schimbat pe 29 martie...kitul intreg+2role care erau zgomotoase si acelea nu sunt in kit,,,,,mana de lucru si piesele de la ei...si anume...TRACOM IMPEX ...1100ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum trebuie sa fie clapeta vara? Închisă?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DESCHISA. sa traga aer de afara.

Modificat de rac24
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine clapeta e in capacul motorului impreuna cu filtrul de aer, la tine parca e pe tubulatura, clapeta doar deviaza sau dirijeaza aerul ce intra in admisie, adica cand e pe rece trebuie inchis canalul dinspre galeria de evacuare sau cand vrei pe cald (iarna de ex) trebuie inchis canalul dinspre compartimentul motor si deschis cel din capacul de aluminiu al galeriei de evacuare de unde va trage aer cald

 

si eu avand acel termostat defect mi-am facut un artificiu sa comut clapeta manual astfel vara sa tin clapeta pe aer rece iar in sezon de inghet pe aer cald

 

atentie ca acel plastic din care e facut clapeta e deja copt de la caldura si se sfarma foarte usor, mie chiar mi s-a rupt in 2 clapeta si am lipit-o cu poxipol ca isi face la fel treaba

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut testu ala la masina, si cica compresia e perfecta.

Asta inseamna ca nu e buba de la segmenti, nu?

Totusi, unde se duce uleiul daca fum nu scoate, de curs nu vad sa curga?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oameni buni, am un bora de 1.6 16v din 2003 si mi se pare ca, consuma destul de mult. Voi ce consum scoateti cu un astfel de motor? Avand in vedere faptul ca sunt un sofer destul de tanar spuneti-mi si mie care sunt regulile condusului econom, cum sa scot un consum cat mai mic cu un astfel de motor. Multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SoftCristi nu cred ca am fost destul de clar in leg cu consumu de ulei la tine, motorul mananca ulei,il arde,iese pe esapament etc etc, trebuie schimbate semeringurile.PUNCT.

Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosminbv88@yahoo.com

Cristi, verifica si nivelul lichidului de racire. Am auzit ca daca e garnitura de chiulasa ciupita, iti poate baga ulei in lichidul de racire.


Consum 1.6 16V AZD

afara: 5,3 la mers relax, 85-90 km.

oras: 7.5 - 8... depinde de cat de greu ai piciorul :)

 

Daca te cam grabesti sare lejer de 10 la suta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din moment ce scoate fum negru nu ii baga nici un ulei in nici un circuit de racire... Verifica si de fapt schimba bucsele supapelor(semeringurile) intrucat datorita lor consuma ulei.... Ca si paranteza la un motor consumul de ulei datorat segmentilor este de 5-10% pe cand  cel datorat bucsei supapei, in special la supapa de admisie este de 70-80%. Motivul e ca atunci cand supapa de admisie se deschide si e tras aerul in motor, din cazua jocului bucsei supapei se absoarbe printre supapa s i bucsa ulei din zona culbutorilor o data cu aerul, ulei pe care il arde si iti fumega masina. Si poti sa faci cate teste de compresie vrei ca segmentii sigur is buni. Ideea cu daca manca ulei trebuie segmentata masina, e o idee a romanului marcat de cosmarul numit dacia 1300 la care de multe ori segmentii erau din teava taiata fara nici un fel de tratamente termice( am vazut o gramada) :))

 

Consum de 7-8 in oras? tu mergi doar intre orele 22 si 06? Clujul ca si bulevarde mi se pare mai aerisit ca si brasovul dar pe benzina nu am reusit sa scot consum in oras de sub 10 nici sa o pic cu ceara si conducand cat de econom se poate.

Modificat de PaulG91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosminbv88@yahoo.com

PaulG91 - Cristi a scris ca fum NU SCOATE, si nu are nici pierderi. Deci ce treaba are fumul negru in discutia noastra?

 

Si referitor la consum: depinde de mersul fiecaruia. 

Mie atat imi consuma. undeva la 8l in oras.

Daca bruschezi masina, te bruscheaza si ea pe tine la pompa .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ajungeti sa schimbati semeringurile la supape va reconad sa masurati si jocurile in paturile acestora.

 

Poti avea compresie ok insa sa-ti consume ulei din cauza segmetului de ungere. S-a mai discutat si vazut, acesta se ancraseaza si nu-si mia face treaba, asta in timp ce segmentii de foc asigura o compresie inca buna.

 

Legat de consum si eu in special vara obtin 7.5-8.3 regulat in oras.

Asta chiar daca prind toate semafoarele, totul e sa conduc calm si sa nu ma enervez.

Altfel, sare de 10 cat ai zice peste.

 

In afara, la mers in limite legale (90-100) scot 5.5 fara pbme, chiar si cu masina plina.

 

Totul e sa o simti, sa nu ai piciorul greu cand nu trebuie si sa ai si aprinderea in stare buna.

 

O bujie se schimba la nr maxim de km recomandati, ncidecum pana cand o vezi vizual ca-i praf.

Si la acei nr de km veti constata ca ea inca arata bine, insa pt asigurarea functionarii ireprosabile a motorului bujia trebuie schimbata.

 

La fel si filtrul de benzina, multi nici nu stiu ca au asa ceva, eu recomand sa se schimbe la 2 schimburi de ulei, asta chiar daca nu exista un interval recomandat de schimb.

 

Presiunea in pneuri e iarasi f importanta, mai degraba cu 0.2-0.3 bar in plus decat in minus.

Nu in ultimul rand si pneurile conteaza enorm, un pneu de firma va asigura un consum cu cca 1 L in minus decat unul de buget.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, masina NU scoate fum, insa mi-a aprins la interval de cca 1500 km martorul check engine insotit de mesajul Emissions Workshop (abgas werkstatt) - acesta, odata stins din VCDS, nu s-a mai aprins cca 1500 km.

 

Nivelul la apa l-am gasit odata sub minim si am completat cu apa dedurizata si nu a mai scazut de atunci. In vasul de expansiune nu era/nu este ulei.

 

Ce trebuie sa cumpar ca sa ma duc la mecanic cu ea? Gen cum se numesc semerigurile astea in comert si ce altceva mai trebuie? Se da chiulasa jos? trebuie alta garnitura? Alte suruburi? Etc... Ca si costuri fara manopera pe la cat sa ma astept?

 

Legat de consum, subscriu la ce a zis Dan. Si scot consumu asta fara sa o las sa scada sub 2200-2500 RPM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!