Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

cornelbadea1988

Salutare. Am un golf 4 1.6 16v cod motor azd din 2002. Azi-dimineata am întâmpinat o problema: rulam cu 100 km/h în viteza a 5-a undeva la 2900 ture şi la un momentdat am simtit că maşină intră în frână de motor. Nu mai aveam acceleraţie, am apăsat de 2-3 ori pedala şi nimic... Am scos-o pe liber, din nou 2-3 pedale, nimic. În tot acest timp motorul a fost pornit.trag pe dreapta, opresc, încerc din nou pedala cu motorul pornit, iar nimic.opresc motorul, pun din nou contactul,pornesc motorul şi apas acceleraţia, funcţiona normal.am plecat şi am mers vreo 30 de km până la destinaţie fără să mai intampin vreo problema. Care ar putea fi cauza? Ar putea fi o problema care să se agraveze pe viitor? Mulţumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa o diagnoza, poate sa fie fie senzorul de pozitie de la pedala fie clapeta de acceleratie. Ai curatat de curand clapeta si nu ai adaptat-o? oricum orice ar fi fost ar trebui sa apara pe o diagnoza. La fel se poate bloca si daca este murdara si nu a mai fost curatat de mult timp sau niciodata 

Ca un sfat in cazul in care vreodata patesti asa si esti pe drum...sa sti ca masina este capabila sa mearga in limp mode, ceea ce inseamnca ca tie desi clapeta sau pedala de acceleratie au probleme de electronca si nu mai comunica intre ele, clapeta in interior este mentinuta in o pozitie suficient de deschisa pentru a functiona la relanti, dar pt a pleca de pe loc va trebui sa lucrezi usor cu ambreiajul, in treapta 1...sa parcurgi cativa m asa pana vezi ca se stabilizeaza turatia apoi sa ii dai treapta a 2-a, sa astepti pana se stabilizeaza si tot asa pana la treapta a 5-a si iti va asigura deplasarea...incet dar macar nu ramai pe drumuri:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, sunt posesorul unui vw bora 1,6 16v AZD, am o mică problemă: acum 2 zile am verificat nivelul uleiului de la servodirectie şi am observat ca nivelul este mult peste semnul de maxim (aproape ca e plin borcanul respectiv) întrebarea este: e vreo problema dacă circul asa sau trebuie sa scot din el? Menţionez ca directia e destul de greoaie, adică tre sa tragi de volan. Atât deocamdată astept părerile voastre şi o sa mai revin cu noutăţii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cornelbadea1988

clapeta nu am curatat-o niciodata, dar banuiesc ca ar fi din cauza pedalei, a partii electronice, deoarece eram in mers la 2900 ture deci clapeta era deschisa, nu avea de ce sa  intre in frana de motor, pentru ca eu mergeam constant, nu am miscat in vreun fel pedala, ca sa modific deschiderea clapetei.multumesc pt sfatul cu mersul in limp mode.

Modificat de cornelbadea1988
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu la pedala ai un sezor care deschide clapeta electronic, clapeta aia care pleacă de la 850 lei, are un motoraș ce o deschide. Nu ai o şufă care sa o deschidă manual, deci ce zici tu ca ai ținut pedala apăsată nu are cine știe ce relevanță. La clapeta se strica mai ales partea electronică...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cornelbadea1988

azi eram in trafic, am oprit la un semafor si am observat ca acul turometrului oscila neregulat inter 700 si 1000 de ture. asa ca am procedat la curatarea clapetei de acceleratie, am ramas socat de cat de murdara era clapeta. la desfacerea suruburilor am realizat ca acestea nu mai fusesera desfacute niciodata, deci nu a fost curatata niciodata clapeta. dupa montare am plecat la drum de la ploiesti spre bucuresti. am realizat ca delay-ul acceleratiei s-a micsorat, masina este mai sprintena. o alta imbunatatire il reprezinta consumul instant afisat de cb, daca inainte la 100 km/h la 3000 ture/min consumul instant era 6.0-6.1 acum este de 5.4-5.5.

Modificat de cornelbadea1988
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

IMG_20140322_083951.jpg salut,sper ca am cumparat bine, acum nu stiu ce sa zic ca am cumparat de la volksparts si am observat ca in cutia de distributie este doar o curea, si am citit mai sus ca este nevoie de doua, luni am programare la mecanic, masina este cea de la profil

 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

una mare si una mica. daca tu ai numai una poate ai cumparat-o pe cea "care se vede" de la servo, alternator..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DanielDragnuta

Salutare! Ieri am schimbat Golful pe un Bmw 318 coupe full(piele crem,trapa,incalzire scaune,controlul tractiunii,AC,xenon,jante 16",servo,etc.) Golf-ul e prima mea masina si e cu valoare sentimentala,facuta cadou de ziua mea,mi-a fost cam grea despartirea dar asta este,nu regret. Din cate am citit pe forum,acest motor AZD are foarte mari probleme,servo,cutia,motor cam zgomotos.etc.

Cand m-am urcat in bmw,alta viata...tot merge struna,e impecabila,servodirectia,cutia intra unsa.etc.

Am mai mers pe un passat an 2000,mercedes c220 an 2002 si logan,dar niciuna dintre aceste masini nu se compara cu acest bmw.

Spuneti-mi daca am facut schimbul bun?adica daca merita schimbul! singura chestie care nu prea ma incanta e ca e coupe. Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am cele doua curele,,aiurea a fost neatentia mea cand m.am uitat in cutie ca erau ca si lipite una de alta  :lol: ,

curea ContiTech ,role Ina, pompa de apa Hepu

Modificat de neagu.d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Ieri am schimbat Golful pe un Bmw 318 coupe full(piele crem,trapa,incalzire scaune,controlul tractiunii,AC,xenon,jante 16",servo,etc.)

Spuneti-mi daca am facut schimbul bun?adica daca merita schimbul! singura chestie care nu prea ma incanta e ca e coupe. Multumesc anticipat!

Prea putine date despre ambele masini (varsta, km, conditie) ca sa ne putem da cu parerea. Sunt fan BMW, iubesc aceasta marca, pt BMW mi-am vandut Golful 6, dar pana la urma mi-am luat Golf 4... am tinut cont de costurile pt intretinere, de faptul ca VW la aceeasi bani este mai nou ca un BMW etc.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut cu respect! Mi-am cumparat recent un bora 1.6 16v  si am avut probleme mari cu EGR. Pana la urma a trebuit schimbat (dintr-o data s-a oprit masina si motorul statea pornit doar daca il tineam peste 2000 RPM) a trebuit sa schimb EGR, toate bune si frumoase dupa cateva ore dupa ce cei de la service mi-au schimbat EGR, BANG, iarasi martorul check engine aprins in bord. Ce poate sa fie iarasi...sa ma duc iarasi la service? Tin sa mentionez ca dupa ce am cumparat masina am cheltuit aproape inca 1000 de euro pe inmatriculare, consumabile + EGR(a fost 600 lei).  Ce poate sa fie pana la urma? catalizatorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna tuturor...acum o saptamana, in timp eram in trafic, am oprit la un semafor si am observat ca acul turometrului oscila neregulat intre 700 si 1000 de ture,iar motorul statea sa se "innece",iar dupa cativa km parcursi mi s-a aprins in bord martorul check engine dandu-mi eroarea  "abgas werkstatt". dupa o scanare cu vcds,mi s-a spus ca trebuie sa curat supapa egr,ceea ce am si facut,totodata stergand si eroarea mentionata anterior. totul a fost ok pana ieri,cand,am observat ca,din nou,acul turometrului oscila neregulat intre 700 si 1000 de ture,iar motorul statea sa se "innece",dar fara sa imi mai apara eroarea "abgas werkstatt"...astazi,la fel... :(

daca cineva s-a mai confruntat cu o situatie asemanatoare,poate sa ma ajute si cu mine cu un sfat...multumesc anticipat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut liviu-lfi. Exact la fel am patit si eu. Motorul pornea greu, oscila neregulat intre 700-1000 de ture, se ineca mai tot timpul. Am curatat EGR si dupa 2 zile am ramas cu masina "la dracu". Dintr-o data s-a oprit motorul si acolo am ramas. Pana la urma a trebuit sa schimb EGR care costa in jur de 550 lei +. L-am schimbat si dupa cateva ore iarasi am martorul check engine pornit cum am scris si mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nasol... dupa cum am spus am curatat egr a mers bine pana ieri,cand a inceput din nou sa aiba acele oscilatii,dar fara sa imi mai dea vreo eroare... tin sa mentionez ca nu amprobleme la pornire,masina porneste "la sfert",iar daca turez putin motorul isi revine ptr putin timp,dupa care revin oscilatiile... ce ar putea fi???

Modificat de liviu-lfi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR 100% zic eu, trebuie sa-l schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_confused: :( sper sa nu fie asta... voi mai incerca o diagnoza sa vedem ce iese... :(

Modificat de liviu-lfi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,la fel am patit si eu cu egr ,adica am cumparat unul nou ,montat de mecanic si dupa 3zile acelea-si probleme ,relanti saltaret ,mers in suturi ,si o tona de nervi ,dar am reusit sa il schimb de unde l-am cumparat si montat din nou pe masina si acum nu mai am probleme:) o mai simt asa in caroserie ca parca ar vrea sa sara relantiul dar sta batut .In schimb am o alta problema ,motorul toarce ca o pisica ,adica zici ca e viu sau posedat ,dar nu tot timpul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parca vad ca raman cu martorul check engine pornit, ma conving si iarasi ma duc pe tester si sparg o gramada de bani sa-mi zica ca trebuie schimbate x si y si dupa le schimb si iarasi am probleme... ce dracu' sa fac..... nu se poate sa se duca EGR de pe o zi pe alta mai ales ca e nou (ma refer la cazul meu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu cred ca aceasta problema poate fi generata doar de egr...trebuie sa fie si altceva...am citit undeva mai sus,la un coleg,cornelbadea1988,daca nu ma insel,ca aceasta problema poate fi generata si de clapeta de acceleratie...maine voi lua legatura cu mecanicul meu,sa vedem ce parare isi da...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-a spus si mie mecanicul de clapeta de acceleratie, nu e foarte scumpa, e doar 1200 1300 de lei     /sarcasm off

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate trebuie,doar sa fie curatata,si nu neaparat inlocuita... :( voi vedea ce spune mecanicul,cand ii voi povesti despre asta... :icon_cry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la clapeta sunt oscilatii, dar mici. EGR ul este de vina pentru tot. Se blocheaza pe deschis si baga gazele arse inapoi in admisie in exces si de aici ajunge sa moara si motorul la relanti... Se da destul de usor jos EGR ul. Curatati l si pe urma mergeti cu el pus dar cu mufa scoasa si vedeti cum se comporta motorul. Nu ar mai trebui sa aveti oscilatii mai deloc. Supapa din el trebuie sa inchida etans. Verificati cand il dati jos sa nu fie blocata cu ceva. Eu de ceva vreme tot il gasesc blocat cu niste bucatele mici ondulate de tabla si nu imi dau seama de unde vin. In curand o sa dau galeria jos sa o verific ca din alta parte nu are de unde sa ajunga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu tocmai ce am curatat egr-ul,acum cateva zile,in momentul in care am facut o diagnoza si mi s-a spus ca tre sa il curat,tocmai pentru ca aveam aceste oscilatii si acum iar aceeasi problema...e posibil sa se fi blocat asa repede,din nou??? :icon_confused: ...totusi voi vb si cu mecanicul sa vedem ce spune si voi verifica si clapeta de acceleratie cu aceasta ocazie... :icon_confused:

Modificat de liviu-lfi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!