Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

ce mai conteaza daca e crapat sau nu e crapat. dar l'ai curatat si degeaba, inseamna ce ceva e defect la el si trebuie luat altul nou. poti sa incerci sa'l cureti o solutie ceva mai puternica. cineva spunea aici pe forum ca l'a pus intr-un recipient cu benzina sau ceva de genul peste noapte, sa intre bine si sa-l curete. e pacatoasa tare piesa asta. ai curatat tu singur egr-ul sau la un service. ca sunt multi care nu se complica sa'l curete cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! unde este amplasat "senzorul MAF"  si mufa de la "EGR" la motor 1.6 16V ? scuzati-ma ca pun intrebari de copii,dar nu am nici cea mai mica idee. Respect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAP e amplasat langa joja de ulei (jos)iar Egr e fix cum deschizi capota jos in fata ta .. are o teava de metal .. (seamana cu o trompeta ) care intra in  el 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ma poti ajuta cu niste poze pe viitor.................maine incerc sa-l "gasesc". :) ms @alynul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://vwforum.ro/topic/66114-diy-curatare-valva-egr-motorizari-14-16-benzina/  topic egr 

 

atentie ca atunci cand scoti egr..  trebuie demontata si clapeta de acceleratie.. si scoasa teava aia de metal din ea .. vezi ca e prinsa cu 2 suruburi in corpul unde e prinsa si clapeta..apoi mai ai un surubel de 8 pe la mijlocul tevii inspre egr.. iar apoi .. trebuie ridicate intr-un fel furtunele de langa teava pentru a fi trasa in afara..apoi .. o impingi usor inspre ventilatoare.. si incerci sa o scoti de la egr de acolo .. cat sa iasa egr.. mai mult nu prea poti muta teava aia ..

http://vwforum.ro/topic/107458-diy-curatare-senzor-mapsenzor-presiune-vw-16-16v/  topic map

Modificat de alynul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

omul nu stie unde e localizat egr-ul, crezi ca se baga sa'l desfaca. in plus de asta e destul de greu. iti trebuie manualitate si chei tubulare necesare. cel mai bine la macanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Egr-ul se poate demonta fara a fi necesara si demontarea tevii ce due in galeria de admisie. Probat de mine.

 

Acum, sa-i raspund lui Ionut.

Legat de subturare.

Lasa cartea, care e generalista si acel schimb la 2000 de ture e mai degraba scris pt motoarele turbo ce au cuplul maxim de regula la sub 2000 ture ( in special diesel-urile). Insa recomandarile sunt axate pt consum optim de carburant, nu neaparat pt exploatare optima. chiar si cei cu diesel-uri schimba dupa 2000 pt ca practica asa a demonstrat ca-i mai bine asa.

Daca faci o proba si vei schimba la 2000, in treapta imediat superioara turatia va fi cel mult 1600, posibil si mai mica, daca nu ma insel scade cu valoarea ralantiului, deci e posibil sa ai si 1300 ture. Daca tu-mi spui mie ca asta e o turatie optima pt un benzinar eu nu mai zic nimic.

Adevarat ca sunt cazuri cand esti nevoit sa mergi cu turatie mica, exp mergi cu 20 la ora si esti in tr a doua, insa, atunci trebuie sa fii foarte foarte fin in apasarea pedalei de acceleratie. Daca in schimbv apesi mai tare e subturata pt ca turatia e prea mica pt cata acceleratie vrei tu sa aiba masina.

 

Apoi, eu am recomadnat, nu inseamna ca nu se poate merge cu mai putin de 3000.

La drum lung, cand nu esti foarte incarcat si esti in rampa, poti merge fara pbme intre 2000 si 3000, chiar e indicat pt consum.

Insa, eu m-am referit atunci cand vrei sa fortezi, vrei sa faci o depasire, esti incarcat ( mai mult de 250 Kg deja inseamna incarcare din punctul meu de vedere, asta inseamna max 3 personane normale ca si greutate), urci o rampa cu inclinare mare, deci explotari unde ii trebuie cuplu.

Daca tu ai 2000 de ture si o calci o sa vezi ca e ca o caruta, nu raspunde, deci e subturata. Plus aceel mici zgomote ce eu le-a remarcat.

Daca in schimb faci acelasi lucru de la peste 3000 o sa vezi ca o sa-ti multumeasca printr-un raspuns mai prompt.

Retineti, nu e un motor turbo, astfel incat in cazuri de sarcina trebuie turat.

Bine, nici sa-l turezi de mama focului insa fara pbme intre 3000 si 4500 se poate exploata fara retineri in astfel de cazuri prezentate mai sus.

Iar cand urci, deci esti n rampa, eu unul sub 3000 nu o tin.

Astfel obtin si un consum mai bun, la sub 3000 sincer papa ca nesatula pt ca put si simplu nu are cuplu suficient si nici nu are o dinamica corespunzatoare.

 

Acum, legat de statul pe loc, da, teoretic poti pleca imediat, insa, una la mana daca stai si asculti motorul cum merge la pornirea la rece vei constata ca va suna mult mai frumos dupa 1-2 minute de mers la ralanti.

Plus, un ulei chiar si 5w30, are nevoie de cca 5-6 secunde sa ajunga sa unga complet orice punct al instalatiei de ungere, nu mai spun ca un 5w40 are nevoie de cca 10-15 secunde, iar un 10w40 are nevoie poate si de 20 de secunde.

Datele luate de pe o brosura Mobil1 cand au lansat uleiurile new life, peak life smdp.

Asffel, cum motorul nu mai e la prima tinerete, eu sincer recomand sa se astepte putin sa se dezmorteasca, uleiul sa ajunga complet unde trebuie, tachetii sa fie perfect amorsati.

 

Iar legat de valoarea ralantiului, la mine pe vagcom imi da 695 rpm, acul sta fix la 700 iar cand e pornit ac-ul se duce la 900. Asta cu motorul cald.

La rece, dimineata e normal sa urce la 1000-1100 ture pt ca e rece si ii trebuie presiune de ungere, ture pt ca nu e cald astfel incat arderea nu e inca optima smdp.

 

 

Cata, o sa ma uit sa vad si la mine ce e cu acell surub, e posibil sa fie acolo pt aerisire? SAu sa fie pus doar sa nu intre mizerie in pompa pana aceasta va fi montata.

Ma uit astazi si iti spun cum e la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Muraru Dan Multumesc pt raspuns.Cum se vede din poza este un surub gros care are gauri si ma intreb de nu acele gauri sunt pt a regla presiunea sau duritatea servo.Poza am luat-o de pe internet.La mine acel surub este infiletat pana la capat.

post-130029-0-67950500-1393332881_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acele gauri nu regleaza nimic .daca desfaci si "surubul" in care e infiletat "surubul cu sageata" ,ai sa gasesti un pistonas cu un arc (ala e regulatorul de presiune).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel surub Cata fixeaza o conducta metalica ce duce la caseta.

Surubul de aceea are acele gauri pt a permite uleiului sa treaca din pompa in conducta.

Deci e perfect normal sa fie f bine strans.

Daca il slabesti din punctul meu de vedere risti sa ai pierderi de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspunsuri! Asa este acel surub are pe el o conducta de fer.Pacat ca nu se poate regla duritatea volanului sau poate nu stiu eu.       

Am mai observat ceva si va intreb cum este la voi:cand motorul este rece nivelul  apei de racire este la jumatate,cand motorul este cald este la fel dar de deschid capacul de la rezervorul apei nivelul creste pana putin peste maxim si iese presiune.


Este normal? sau cum/cand controlezi nivelul apei cand motorul este rece?cand motorul este cald?Cu capacul deschis?Mentionez ca dupa racirea motorului apa revine la nivelul anterior adica la jumatate intre minim/maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca tot baftosul de roman ..am curatat senzorul map.. Dupa au inceput sa faca figuri ventilatoarele sa porneasca la punerea contactului ....au facut figuri..dupa nu au mai pornit deloc nici cand porneau clima..am fost la un baiat in iasi carese ocupa de ceva vreme cu gama vag si mi-a scos mufele de la modulul de clima si le-a curatat ..iar acum ventilatoarele au pornit.

Multumesc pentru info .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cata, e normal ca la cald sa ai presiune mai mare, plus ca e normal ca nivelul sa creasca putin la cald fata de rece. Desigur, diferentele sa fie mici. La mine la rece apa sta la 3 sferturi, la cald creste aproape de nivelul maxim.

Insa pe viitor te sfatuiesc sa nu mai desfaci busonul cand motorul e f cald, din motive se siguranta a ta, nu ca pateste ceva masina.

 

Eu zic sa controlezi nivelul la rece.

Insa, nu e bine sa fie presiune din ce stiu cand motorul e rece, daca exista atunci inseamna ca nu se aeriseste bine instalatia, in busonul vasului e o supapa iar daca aceasta nu lucreaza, poti avea spre exemplu pbma cu incalzirea in sensul ca iti va da caldura doar cu motorul turat pt ca tot aerul in loc sa se acumuleze in vasul de expansiune, se acumuleaza in caloriferul de caldura.

 

Iar legat de pompa, nu stiu sa se poata regla presiunea data de pompa, de care depinde pana la urma functionarea sistemului servo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai incercat sa inchizi/deschizi pozitiile/faza scurta de mai multe ori?


Ma refer vezi pdf-ul.

1.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite si imaginea.

 nu am desfacut si nu am umblat niciodata pe acolo ..stiu cum se scoate.. 

 

 

Mai am o problema.. in mers primesc cate un şut sau 2 ,ca si cum se inneaca masina, de la ce poate fi? am pus testerul pe ea..e lacrima nu are pic de eroare :-j 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!