Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Cretzu_28 ,sita din interior era topita adica nu se vedea dintr-o parte in alta si galeria am luat-o de la un membru de aici de la dezmebrari si am dat pe ea cred ca 250 ron ,aveam martorul aprins mereu ,acum mai am ceva probleme cu bendixul si o usa care are vreo 3 erori dar merge bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva poze cu senzorii care sunt pe motor.Ma refer la poze pe motor ca sa pot sti unde sunt.Unde este senzorul de rotatie motore.Cel din poza incercuit cu rosu e senzorul axe came.


Pe internet am gasit 2 poze.

post-130029-0-79004700-1391776212_thumb.

post-130029-0-61631800-1391776491_thumb.

post-130029-0-78652700-1391776503_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o nelamurire, cum se regleaza avansul la acest motor? Din vag com sau si rotind de axul cu came? si care este valoarea default?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cata ...g28 e senzor turatie motor...de rotatie motor nu am auzit/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avansul e dat electronic daca te referi la avansul scanteii si e controlat independent de ECU in functie de parametrii functionali ai masinii, si se regleaza mereu in functie de cat de tare apesi pe acceleratie, de turatie si de alti factori asupra carora nu poti interveni. din axul cu came schimbi avansul la deschiderea/inchiderea supapelor, lucru care nu ai de ce sa umblii ca nu iti imbunatateste mersul masinii, dar risti sa iti loveasca pistonul supapele si atunci nu va fi prea placut. Masina asta nu mai e ca dacia 1300

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ma poate ajuta cineva cu o poza la fulia mare de sus, de la distributie?.....doresc sa stiu cum arata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin dorneanu

am si eu golful meu e din 2001 motor 1.6 16v AUS merge bine  rotund nu consuma mult porneste la sfert asta si pe timp de iarna la -20 dar totusi are o mica problema cu consumul de ulei consuma cam 2l intre schimburi am mai mers la service mecanicii mi-au spus ca trebuie segmentat dar nu cred avand in vedere performantele 


 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consumul de ulei e datorat si uzurii supapelor nu doar segmentilor. un test de compresie ai facut? multi mecanici zic ca trebuie segmentat motorul intrucat e o operatie ampla si scumpa si cu manopera serioasa:). scapari de ulei pe la vreun semering cv nu ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin dorneanu

adica sa fie ulei pe la motor??nu are scurgeri dar in schimb cateodata mai fumega mai ales cand cobor in frana de motor spre exemplu de pe serpentine 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu o oarecum problema in legatura cu directia, imi merge foarte greu adica spre deosebire de alte modele directia mea merge greu adica nu pot cu fac altii cu ,,podul palmei'' virajele si nu stiu de la ce sar datora acest lucru , sa fie din cauza uleiului care nu l-am schimbat la timp si s-a ingrosat ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Verifica in primul rand uleiul de servo.

Daca dupa schimbarea uleiului, nu merge mai usor, atunci poate e de la pompa servo.

Si eu ma aflu in aceeasi situatie, nu merge la fel de usor ca si la golful tatalui meu, dar nu ma deranjeaza, m-am obisnuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avansul e dat electronic daca te referi la avansul scanteii si e controlat independent de ECU in functie de parametrii functionali ai masinii, si se regleaza mereu in functie de cat de tare apesi pe acceleratie, de turatie si de alti factori asupra carora nu poti interveni. din axul cu came schimbi avansul la deschiderea/inchiderea supapelor, lucru care nu ai de ce sa umblii ca nu iti imbunatateste mersul masinii, dar risti sa iti loveasca pistonul supapele si atunci nu va fi prea placut. Masina asta nu mai e ca dacia 1300

 

Mecanicul mi-a zis ca pe tester vede ca avansul e -5. Stiam de la TDi (VE) ca reglez avansul invartind de axul cu came si verificand pe tester valoarea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vladmury

 

avansul la tdi cu pompa se vede intr-un grafic in BS grup 000 si se regleaza din fulia pompei nu din axul cu came .

oricum aici esti off topic ,pentru ca aici esti "la benzina"

incearca aici http://vwforum.ro/topic/281-importanta-avansului-injectiei/page-60

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai inteles gresit, dadeam doar exemplu cum se regleaza la TDI avansul.

 

Intrebarea era daca la 1.6 16V AZD se poate regla in acelasi mod, eventual unde sa ma uit cu vag com sa vad daca e dereglat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu chiar nu intelegi. la motoarele pe benzina de tipul celui AZD si a altora avansul inseamna ca bujia sa dea scanteie inainte de a ajunge pistonul in punctul mort superior cu cateva grade RAC(grade de rotatie a arborelui cotit) acest avans este controlat electronic, de catre ECU pe baza informatiei primite de la senzorul de turatie de la volant, pe baza pozitiei piciorului pe pedala de acceleratie, a debitului de aer care trece prin admisie, a presiunii din admisie si a altor parametrii, asupra carora dupa cum spuneam nu ai cum sa intervi Pe baza acestor date ECU trimite comanda catre bobina care da scanteia la fiecare bujie in parte. Axul cu came controleaza deschiderea si inchiderea supapelor, care nu inseamna avans, si care sunt reglate in mod optim din fabrica.

La tdi avansul inseamna numarul de grade RAC cu care injectoarele injecteaza motorina in cilindru inainte de a ajunge pistonul in punctul mort superior. faptul ca i se spune avans asta nu inseamna ca procedeul seamana, sau ca au cea mai mica legatura intre ele

Modificat de paulghidel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Am cautat aici pe forum despre problema pe care o am, si anume switch-ul pedalei de frana.Am verificat becurile de pe spate inafara de cele din stopul lunetei care nu stiu cum sa le desfac,in cauza cred ca cel mai probabil din ce am vazut pe forum este aceasta piesa(switch-ul).Cand pun contactul imi apare EPC si cand apas pedala de frana apare si simbolul ce apartine de ESP fara a mai diparea decat la luare contactului (stopurile nu se aprind cu toate ca becurile le am verificatsi sunt bune.Ma intereseaza cum pot scoate eu switch-ul inafara de capac si cele doua suruburi.Multumesc!

Modificat de nsl_rocket
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kallatis Si eu m-am obisnuit cu servodirectia asta mai greoaie dar parca am o piatra pe inima si chiar nu stiu care ar fi cauza, o sa ii schimb uleiul si o sa rezim cu un raspuns sper sa aflu cauza si sa fie din cauza uleiului, si mai un dubiu imi sta subturata la relanti adica cand atinge temp maxima 90 de grade imi sta la 720 rmp si are mici fluctuatii pe scurt nu prea merge rotund motorul, oare care ar fi cauza ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai uitat in parametri cu un aparat de diagnoza? 750-800 RPM e normal la AZD.

Rezolva fluctuatiile prin curatarea clapetei de acceleratie si readaptarea ei cu un aparat de diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

720 e chiar ff bine....la mine sta undeva 600(DA 600! ) batut in cuie,cu mototrul cald

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Am si eu o mica-mare problema cu Golful meu,1.6 16V.

Dupa un drum de 60Km,mers cu 130Km/h si lasata 2 ore oprita,cand i-am dat cheie a inceput sa faca urat...check-ul aprins in bord (pe intermitent) si un zgomot la motor grav de tot. Ca sa plec dupa loc trebuie sa o turez la 3000rpm,cand bag piciorul in ea se zdrungina din toate oasele + ca are o oscilatie la relantiu foarte ciudata.

 

 

Daca a mai intalnit cineva problema asta,va rog spuneti-mi si mie. M-a cam disperat masina asta,sunt dispus sa o schimb. Am bagat o 40% din valoarea ei in ea.

Va multumesc anticipat! o seara placuta! sper ca am fost destul de explicit,nu ma pricep la masini.............

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diagnoza musai...probabil o bobina dusa(daca ai 4 bobine) sau modul(fise bujii) daca ai cu o singura bobina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!