Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Nu am de unde sa pun poze. Am văzut cum a făcut mecanicul meu asta acum 2 ani. Găsisem mai de mult un tutorial pe undeva despre cum de schimbă distribuţia ai acolo scria şi despre alinierea ai blocarea roţilor zimtate în timpul operaţiunii. Caută ca mai trebuie sa fie pe undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce rotatii va sta relantiul cand e motorul incalzit bine, fara AC.

Modificat de KQX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

640-665 al meu a variat al meu in decurs de un minut, si aveam si consumatori(faruri pornite, muzica, ventilatie la 2 liniute. Valori date de VAG-com. dar cand il apuca damblaua cu egr-ul variaza intre 500 si 940 si cateodata scade la 450 mom in care isi da duhul

Modificat de paulghidel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,,am o problema la motor,,cand este rece si il pornesc scartie cureaua de la distributie,,arata bine vizual cureaua,la oprirea motorului se aude cum scade ''presiunea'' nu stiu cum sa ma exprim,,ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te referi la cureaua de distributie sau la cea de accesorii? cum ai reusit sa deosebesti zgomotul dintre ele?Scartaitul la rece este destul de normal la pornirea la rece pentru cureaua de accesorii,deoarece si cureaua este rece, tinde sa ramana in pozitia in care a stat oprita pt ore bune, daca e umezeala afara implicit este si pe ea materialul deja incepe sa fie imbatranit(asta daca nu ai schimbat-o recent). Toate astea duc la o alunecare defapt a curelei fata de role, acestea tind sa se deplaseze cu o viteza putin mai mare decat viteza curele; dar nu inteleg ce vrei sa spui cu scade presiunea? la ce?. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu cum sa ma exprim,,cand opresc motorul se aude un fasait,,ca si cum ai apasa sa desumfli o roata,,e vorba de 1-2 secunde

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cureaua de distributie nu scartaie ,doar cea de accesorii ; la distributie pot scartai doar rulmentii rolelor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi cand adaptati clapeta ce valori va scrie in canalul 060?La mine dupa ce ii dau go pleca adaptarea clapetei si se aude un zgomot iar dupa in prima casuta scrie valoarea 5,3% in a doua 94%.Ce am mai observat e ca cele doua valori dupa adaptare fluctuiaza adica cind e 5,3%cind 5,4%.Si la voi sant acelasi valori sau fluctuiaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atât timp cât scrie ADPOK nu ai de ce sa îţi faci probleme. Nu au cum valorile astea sa fie identice la toată lumea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,  :RO flag:

 

Detaliez urmatoarea problema pe care o am la autovehiculul Bora 2001:

 

Masina o am de prin luna august anul trecut, motor 1.6 16V AZD. De cand am cumparato observ ca ar pierde treptat din putere si anume, creste mai greu in turatii, mai ales in treptele superioare, iar in treapta 5 nu reusesc sa trec de 4000 rpm, chiar daca incerc sa o fortez din acceleratie, simt ca se opune ceva si da semne ca ar fi infundata, tinde sa scada turatia.

 

De cand am luato, am avut probleme cu supapa EGR, avand ca eroare excessive flow; am incercat sa o curat cu diverse produse,dar dupa multiple incercari esuate, am decis sa o obturez si am blocat gura de comunicare dinspre evacuare cu o tabla. 

 

Ulterior am facut urmatoarele:

 

Inlocuit buji bosch iridium(cele de pe masina aveau electrodul aproape mancat) , inlocuit ulei, inclusiv cel de combustibil, inlocuit + verificat distributie, verificat presiune pompa de bezina( la relanti am 3 Bari cu furtunul de vacum de la regulator scos, iar cu el 2,5 ) curatat senzor MAP(am verificat valorile in vcds 260Mbar in relantii, iar in sarcina cand accelerez brusc 990Mbar, scade la 750 mbar cand urca in turatii) am mers si cu el deconectat fara rezultate, curatat + verificat injectoare, bobinele sunt ok, fara umflaturi, decat una pare mai deteriorata, dar motorul merge rotund, si porneste la sfert. 

 

Verificat functionare sonda lambda 1, supapa canistra filtru de carbon, senzor temperatura lichid racire(comparat cu valoarea din Instruments), am mers fara carcasa filtru ce acopera motorul(crezand ca nu are aer suficient) am facut test de compresie la cald am 16,5 bari pe 2,3,4, iar pe 1 17,5.

 

Am zis ca poate am catalizatorul infundat, mecanicul punandu-ma sa accelerez pe loc undeva pe la 5000 rpm, si a zis ca nu ar avea debit.. am dat o gaura de 12 inainte de catalizator si am plecat in probe... aceeasi chestie... apoi am aflat ca mai am un catalizator in galeria de evacuare.. am scos sonda lambda 1 fiind in fata si am facut iar test... au ft diferente si anume ca mi se tureaza pana pe la 7000 rpm treapta 1,2 si in a 5a  trece  de 4000rpm..si nu parea ca se mai infunda(nu am mai continuat ca imi era teama ca ia foc ceva pe acolo)...dar tot lent... si nu sunt sigur daca sparg primul catalizator si il golesc, scap de problema:( 

 

Tin sa mentionez ca erori nu am, decat cea cu egr care apare dupa 50km si imi spune ca am insufficient flow, asta pentru ca am obturat comunicarea cu o tabla...

 

Sper sa nu va plictisesc, scriind asa in detaliu, dar am zis sa fiu cat se poate de explicit, referitor la problema care o are masina si incercarile mele in a o depista... ca nu sunt convins de unde este...

 

Astept parerile voastre :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci ai scos mufa de la sonda lambda si nu mai e gatuita, dar ce nu-ţi place? Nu urcă repede în turatie sau ai viteză prea mică pt turatia la care eşti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca a zis ca a scos sonda cu totul,eu ma gandesc la catalizator sa.l obtureze la iesire cam asta ar fi cauza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da am scoso de tot din catalizator si a mers mai ok, dar avand in vedere ca diamentrul tevii de evacuare este notabil mai mare decat gaura unde e sonda  asezata..tind sa cred ca tot nu a fost destul de libera evacuarea... nu stiu ce sa mai cred... cu sonda la locul ei, nu trec in treapta 5 de 4000 de rpm si da semne ca ar fi ceva infundat... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa mergi fara filtru de aer sau fara carcasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat si asta, dupa cum am spus si mai sus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

defapt la tine este catalizatorul infundat si volumul de gaze nu iese pe cat ar trebui. in momentul in care scoti sonda pe acolo, pe langa prin catalizatorul infundat masina reuseste sa evacueze volumul destul de mare de gaze la turatia respective. Am intalnit simtomele astea pe vreo 3 masini in service, si schimbarea catalizatorului a fost solutia care a rezolvat problema( sau taierea lui, spargerea acelui fagure ceramic si montarea lui inapoi gol). Apare in general de la mersul preponderent in oras, sau subturat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, deci ar trebuii sa golesc catalizatorul 1.... Cum functioneaza sistemul asta cu 2 catalizatoare? Ma intriga aspectul asta.... as tinde sa o mai las un timp asa.. ori se agraveaza ori....

 

App voi ce consumuri aveti? urban/ drum lung... dupa calculele mele computerul de bord imi arata mai putin decat in realitate.. detin model variant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta ii un sistem de catalizatoare, in cascada, nu am apucat sa studiez prea mult despre acest tip dar ca si teorie generala unul este pentru un tip de poluanti gen monoxidul de carbon, unul este pentru alt tip de poluanti gen oxizii de azot, sau hidrocarburi nearse....oricum daca el e sfarmat sau infundat nu isi mai face treaba dar in schimb dauneaza masinii intrucat nu o lasa sa evacueze bine gazele arse, formand o contrapresiune pe circuitul de evacuare, lucru care si el iti afecteaza motorul. dintre 2 rele eu as alege cel mai putin rau si as sparge fagurele daca nu imi permit sa cumpar unu de la dezmembrari. Mie in cluj imi ia cam 10-10,5 si in afara cam 7, dar trebuie sa specific ca e pe gpl

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru informatii  :) eu am consumul maricel....din ce am calculat reiese un consum de oras cam de 13% si un 8,5 - 9 la drum intins, autostrada Pitesti Bucuresti mers intre 100 - 120km/h... pana' mea.. :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de consum....filtrul de aer cum e? eu azi am terminat cu o parte din examene si mi-am facut timp sa lucrez la masina si am sch filtrul de aer, deoarece cand am cumparat-o nu am schimbat decat uleiul...si am ramas masca cat de negru era...is curios acum cat va consuma acum:) Sent from my GT-I9001 using Tapatalk 2

Modificat de paulghidel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul de aer  ar trebui sa arate binisor, a fost schimbat acum 3000 si ceva de kilometrii. Cel care a fost pe masina, era imbacsit de praf iar pe partea cu epuratorul, era ulei impregnat in materialul ala filtrant

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!