Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

@ flaviusmaff  Aceasta sa fie si problema oscilatiilor ?

 

Nu s-a mai intalnit nimeni cu problema asta ?

Modificat de DClaudiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avansul e reglat electronic in functie de o multitudine de parametrii masurati in timpul deplasarii cu masina, nu se mai regleaza avansul ca la batrana dacie de catre mecanicul ghita dupa ureche. Este un lucru asupra caruia nu se mai poate interveni.

DClaudiu, esti sigur ca egr-ul si clapeta sunt curate si ca si functioneaza corespunzator(in special egr-ul)? faptul ca trepideaza mai tare atunci cand aprinzi luminile poate fi dat si de faptul ca in momentul aprinderii consumatorilor, cum masina are nevoie de mai mult curent, alternatorul este mai solicitat si acesta solicita la randul sau mai mult motorul fiind o rezistenta suplimentara iar turatia tinde sa scada. In acest moment clapeta de acceleratie in mod normal se deschide pt a creste din nou la turatia optima de relanti. De ex daca motorul cu farurile stinse merge la 700 rpm, cand aprinzi farurile are tendinta de a scadea turatia pana la 630, dupa care ecu deschide clapeta de acceleratie putin mai mult pt a creste turatia inapoi la 700. Daca cumva clapeta nu functioneaza corespunzator, sau egr-ul baga prea multe gaze arse in admisie, moment in care ecu deschide si mai mult clapeta pt a aduce in admisie si mai mult aer proaspat motorul se tureaza mai tare, apoi ca sa scada turatia Ecu iar inchide clapeta, iara vede ca are o turatie prea mica, iar o deschide si astfel apare acea oscilatie a relantiului. In momentul in care trepideaza la relanti in felul asta si pe loc fiind o turezi pana pe la 3000 rpm pt cateva secunde si apoi cand isi revine mai trepideaza? daca nu inseamna ca egr-ul e de vina si nu inchide bine(fie e murdar, fie este pe duca)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la reprezentanta cu masina si mi-a spus respectivul ca atat EGR-ul cat si clapeta de acceleratie functioneaza perfect, a pus testerul pe ea si a spus ca nu ii arata nimic in neregula, mi-a si adaptat clapeta. O sa incerc astazi ce mi-ai spus sa vad cum se manifesta.

Modificat de DClaudiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine are lista cu valorile care ar trebui sa fie pe motoare azd in  measuring blocks?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Claudiu,. poate fi de la alternator, au fost cazuri cand acesta a avut pbme cu infasurarea, nu mai furniza suficient curent in sarcina. Apoi, poate fi de la stabilizatorul de tensiune ce se afla prins tot de alternator.

Da jos cureaua de accesrii, verifica rola, alternatorul treb sa se miste f usor si fara zgomote, verifica incarcarea in gol si cu consumatori.

Daca nu ai 14v +- 0.2, deja sigur e de la alternator si sau stabilizator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine are lista cu valorile care ar trebui sa fie pe motoare azd in  measuring blocks?

Păi nu ţi-am răspuns aici?

http://vwforum.ro/topic/47950-motor-azd-16-16v-functionare-probleme-specifice/?p=2270313

Sau nu mă crezi? :D

Atunci crede-mă că nu vei găsi altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,am si eu o problema,la masina,cand pornesc ,cu mtorul rece am o directie ff buna,dar dupa ce fac cativa km prin oras si se incalzeste motorul ,directia e tot mai grea,merge tot mai greu,,,am schimbat uleiul ,dar nici o schimbare ,ce ma e de facut.?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

daca vreau sa umblu in motor ce ar trebui sa schimb?...cat ar costa in Bucuresti asemenea lucru?....deoarece am un tremurat numai la relantiu, nu si in sarcina si imi da rateuri pe toba....compresia e buna electrica e ok si de schimbat pe exterior am cam schimbat tot ce era de schimbat....(mi-a zis un mecanic/electrician k se poate sa fie de la supape)....se poate sa fie de la ele sau de la alt- ceva......

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mai incercat cineva dintre voi sa modificati 036-906-034-AZD.lbl pentru a avea un relantiu mai mare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand cratzu_28 esti foarte incoerent in explicatii. Intrebarea mea este ai masurat compresia sau  acelasi mecanic care zice ca poate e de la supape, poate e de la altceva a spus ca e buna? Pentru ca acel raspuns mi se pare cat se poate de prost, de zici ca ar fi dat de unu care nu a vazut o masina in viata lui dar a auzit de supape si le-a bagat in o propozitie. La fel ma intreb si ce te face sa spui ca electrica e ok, cum anume ai testat-o, ai facut o diagnoza sau la ochi? Si la exterior ce anume ai schimbat si ar putea avea legatura cu mersul motorului? ca exterior in opinia mea de exemplu inseamna ca ai schimbat un geam, un bec, ti-ai pus capace la masina....ce inseamna acel tot ce era de schimbat?

Acum parerea mea. Daca citesti cam in ultimele pagini vei vedea ca cea mai comuna problema a motoarelor in ceea ce priveste relantiul o constituie egr-ul si clapeta de acceleratie, care de foarte multe ori , nu intotdeauna, sunt doar murdare si trebuie curatate, nimic mai mult. Dupa ce le cureti si pe ele si acea teava de la EGR la Clapeta, si le montezi, cu ajutorul unei interfete de diagnoza trebuie calibrate. Tot acum poti vedea si eventualele probleme ale masinii, mai ales ca acele rateuri nu sunt neaparat din vina supapelor ci pot fi o bujie proasta, sau o bobina dusa si pe cilindrul respectiv sa nu mai ai scanteie la momentul necesar ceea ce inseamna ca ori benzina explodeaza nu la momentul cand trebuia sa apara scanteia, ci mai tarziu datorita temperaturii din motor, sau daca nu este evacuata pe galeria de evacuare, si ia foc acolo, creend acel rateu dat in esapament. 

In concluzie sfatul meu este sa cureti clapeta de acceleratie, si EGR-ul , dupa care sa verifici si sa schimbi bujiile daca sunt mai vechi de 15000 km, apoi sa adaptezi cu interfata clapeta si EGR-ul si sa cauti su dupa alte erori, si apoi te rugam sa ne spui cum a mai evoluat problema. De motor nu trebuie sa te atingi si sa il desfaci asa rapid, pe baza unui poate al unui mecanic. Ca sa te apuci sa desfaci motorul intai elimini toate celelalte cauze, verifici inainte jocul supapelor, verifici ce consum ai la ulei daca e mai mare sau nu de 1 litru la schimbul de ulei, si numai dupa aceea te apuci sa bagi 20 milioane in reparatie capitala a motorului, si si atunci cred ca e mai simplu sa cumperi un motor cu totul. Eu unul la simtomele masinii sunt sigur ca nu sunt supapele, dar poti incerca sa mergi la un alt mecanic sau mai bn la un service si sa vezi ei ce parere au, dar nu le spune concluzia mecanicului care ti-a zis de supape, lasa-i pe ei sa isi formeze o parere proprie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, paul

in primul rand iti spun istoria mea: am masina de fix un an din germania, am schimbat cand am adus-o urmatoarele lucruri: distributie(completa), tampon cutie, cel antibalans, ulei, filtre, bobine, bujii NGK, sonda nr. 2 dupa catalizator, discuri fata, placute, am curatat egr+ teava+ clapeta ++ adaptare si in ultimul rand racordul flexibil care din pacate e mult mai scurt decat cel care era (are mai putina sarma). am verificat compresia, este ok pe toti cilindrii. am un misfire pe cilindru 2 si uneori pe toate, iar injectoarele sunt curatate. cad am scos mufa de la injectoare sa vad daca  alimenteaza am observat k la injectorul nr. 2 nu se intampla nimik....am verificat instalatia si am gasit firul de impuls de la inj. 2 spre ecu fisurat undeva sub baterie (rezolvat)...insa nu s-a rezolvat problema.......am mai fost la mecaniic si am curatat epuratoru....la fel merge. s-a stins becul "check" pentru fix 2 sapt. apoi s-a aprins iar am fost la mecanic si nu mai stie ce sa ii faca...asa ca a dat un reset la Ecu si doar s-a stins "check-ul", dar tot aveam rateuri.....nu mai stiu ce sa ii mai fac. mi-am adus aminte acum, cand scot mufa de la senzorul de presiune de admisie nu se intampla nimik MAF (adik nu se subtureaza sau moare motorul cum este normal). +balbie rau la relantiu si se simte rau in interiorul masinii, se simte tot esapamentul cum se misca...... SE POATE SA FIE SI DE LA RACORD CARE ESTE MULT MAI MIC DECAT CEL CARE A FOST? alte pareri.......ms mult.....scuze de graba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nivelul uleiului in instalatie cand e motorul rece unde se afla?

Sa nu ai nici un nivel prea ridicat, caci in sarcina el va creste si va trebui sa aiba unde sa creasca.

Daca nivelul e ok, gandul ma duce fie la pompa de servo slaba fie la pbme in caseta de directie, insa in ultimul caz zic eu ca ar trebui sa ai si ceva scurgeri. Dar poate f bine fi vre-un semering ce nu etanseaza. nu ma pricep f bine la casete, nedesfacand nici unsa sa-i stiu componenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum iti dai seama ca senzorul map functioneaza?Scoti mufa?Te uiti cu vag-ul?Unde?L-am curatat dar relantiul tot balbaie.Legat de  racordul flexibil eu mi-am pus unul mai mare pt. ca cel original avea plasa rupta un pic si toti spuneau ca din cauza asta nu sta relantul.Dupa ce mi-am pus unul un pic mai gros nici o schimbare.Din cate stiu  racordul flexibil e sa nu tremure motorul cand accelerezi sau mai bine zis sa aiba un pic de joc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca map-ul e face pbme ar trebui sa ai eroare.

Din pacate, nu prea ai ce testa la el, e un banal switch care ii psune ecu-ului daca este o anumita presiune in admisie sau nu.

In cazul azd-ului nu se comporta ca un senzor MAP, MAF, care poate citi presiuni.

 

Eu nu am spus ca neaparat map-ul e vinovat, ci ca poate fi si el vinovat.

O anomalie poate avea mai multi factori ce o cauzeaza.

 

Racordul flexibil nu are nici o treaba cu functionarea aiurita a motorului.

Si eu am mers cu el facut praf si masina cu exceptia faptului ca facea ca una de raliu mergea perfect.

Insa racordul se cumpara pe diametrul si lungimea celui original, nu toate sunt identice la dimensiuni.

 

Insa Cataline, o scanare ai facut masinii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si o scanare nu am nici o problema.Ma-am uitat si pe valori si sint normale.Problema pe care o am e ca relantiul sta la 600 cand e cald motorul iar cand misc volanul spre stanga sau dreapta scade relantiul (stand pe loc) si aceiasi se intampla cand ridic sau cobor geamul.E prea jos relantiul si nu am gasit cum sa-l fac sa stea mai sus.Cand dechid aerul se ridica si sta la 800 si nu mai am probleme.Mentionez ca am curatat egr-ul,clapeta sonada lambda,senzore map,le-am dat jos si le-am curatat si apoi adaptat.Bateria e noua e un bosch.M-am uitat si la firele care sant sub baterie care vin de la alternator,cele care fac masa langa baterie cele care sant langa motorul de stergatoare.Alternatorul incarca bine 12,5 motor oprit,14,3 motor pornit.Am mai intrebat: de modific 036-906-034-AZD,lbl si anume ude este pozitia 060 unghiul 0,3 cu 0,5 nu sta mai sus relantiul?A mai incercat cineva sa modifice fila  036-906-034-AZD,lbl ?Sau cum pot avea un relantiu mai mare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul cand e cald se aude parca toarce ca o mata nu e rotund si asta de cand am facut distributia cam 2 ani.Dimineata cad motorul e rece si-l pornesc in partea stanga jos unde este distributia se aude tac tac tac ca un sunet de metal dar vine si dispare adica 3 secunde se aude iar 2 secunde dispare sau se aude continuu asta pana se incalzeste un pic motorul.Cand pornesc motorul dimineata relantiul e 1100.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tie sigur ti-a pus distributia la punct? daca si un dinte e sarita poti avea pbme.

Trebuie sa te uiti si la tot ce ai umblat in ultimul timp la masina.

Daca mecanicul lui peste nu a facut operatiile cum trebuie poti avea pbme.

 

E ciudat oricum ce ti se intampla, insa sigur ceva ai si pe partea electrica de iti oscileaza si cand ridici si cobori geanul.

Masoara incarcarea cand ridici si cobori geamul, eventual si cu alti consumatori porniti, gen faruri.

 

Legat de servo, adevarat ca pompa creaza un mic stres cand se roteste volanul insa abia la rotire maxima stiu ca ecu intervine compensand turatia in plus desigur.

Oare sa ai pbme cu spirele din volan si sa se manifeste astfel la rotirea volanului?

De altceva sincer nu prea am ce sa ma leg, e un defect din acela de iti da batai de cap si poate fi de la orice lucru marunt la ce nu te gandesti.

 

Legat de modificarea fisierului respectiv, nu stiu daca fara eliminarea cauzei rezolvi ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum stiu daca distributia e pusa bine?Ai zis ca si un dinte sarit iti da probleme.Unde sa ma uit sau la ce?


Distributia am facut-o la volkswagen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aproape aceleasi probleme am si eu, dar dupa 6 luni tot nu am rezolvat problemele. se stinge si se aprinda check- ul cand vrea el- eu mai ma duc mai dau un reset la ECU.....altii au spus ca e probleme in motor altii sa schimb ECU.....altii sa o arunk..............nu stiu ce sa mai zic. nu am gasit nici un mekanic priceput la masina asta in bucuresti (nici la reprezentanta)

Modificat de cretzu_28
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de servo in cap are surub la ce foloseste?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Modificarea relantiului nu e posibilă prin nici o metodă la acest model de motor. Doar la diesel de poate creşte sau scădea cu vag-com.

2. Variaţiile de relanti la rotirea volanului sunt normale, intră pompa de servo. Nu sunt normale totuşi cele la ridicarea sau coborârea geamului.

3. Distribuţia se verifica dacă e la punct prin alinierea celor două semne de pe rotile zimtate pe care sunt puse curelele. Opreşti motorul, scoţi din viteză, şi mişti maşină faţă-spate uşor, până când se aliniază găurile de pe rotite. Trebuie sa fie ambele găuri aliniate. E mai simplu sa te duci la un service totuşi, afli în 5 minute. Eu al avut distribuţia sărită şi aveam foarte multe rateuri pe admisie, motorul tremura rău.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te rog sa pui poze cu alinierea celor două semne de pe rotile zimtate.Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!