Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Va salut ...Am si eu o mica problema cu pompa de alimentare ...Are momente cand nu mai functioneaza si unica solutie e sa ii iau borna , o las 2 minue , si apoi isi revine ...Sa fie oare vreun releu ?  Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragi colegi...

n-am stiut unde sa scriu si nu am vrut sa deschid topic nou pentru asa ceva.

O intrebare:

Pe unde as putea trage cel mai usor un fir din compartimentul motor pana in interior pe la bord? :icon_rendeer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-am masurat si eu consumul ca nu mai facusem asta demult. 

 

Vestea proasta =  12.5  L/100km

Vestea buna = am mers o luna de zile aproape cu 30 euro  :D   (cam 1.3/L e pretul aici acum)

 

Drumuri scurte si foarte scurte, adica dus-intors serviciu de 4 ori pe zi (distanta de ~1km) plus drumuri prin oras, supermarket, iesiri, plimbare etc. 

 

 

Sarbatori Fericite tuturor fanilor VW !  :icon_rendeer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ma poate ajuta cineva cu aceasta problema

 

2 Faults Found:
17851 - Potentiometer for EGR (G212) 
            P1443 - 35-10 - Signal too Low - Intermittent
17848 - EGR Valve (N18) 
            P1440 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent
Readiness: 0010 0001
Multumesc anticipat!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut,

 

Motorul  se balbaie / tremura la relanti din cauza unei erori / probleme la cilindrul 1. Problema este ca bujia nu da de fiecare data scanteie. Pana acum am schimbat bobine, bujii, consimabile,  motorul a fost segmentat, chiulasa este ca noua ( cu toate supapele si simeringurile schimbate) si EGR + clapeta curatate. Iar acum 4 zile i-am dat jos claculatorul sa vedem daca asta ar fi problema, dar din pacate mecanicul a zis ca lucreaza in parametrii lui normali. Singura problema care ar mai fi valida ( dpdv al mecanicului ) este un fir intrerupt "pe undeva" ...

Modificat de GrapheX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai verificat fisele/ bobinele....daca sunt ok singura problema ramasa este fir intrerupt......sunt curios, daca se poate sa imi zici si mie cat te-a costat sa faci motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul a fost cam 2000-2500 RON.

 

Dar tot sunt sceptic in privinta acelui fir intrerupt ... Daca ar fi acel fir problema, nu ar trebui ca toate bujiile sa nu dea scanteie tot timpul ?

 

Acum ramane ca dupa sarbatori sa incerc sa imprumut un ECU de la un AZD pentru a sti sigur daca aia e problema ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cablajul ce tine de bobina cilindrului 1 are pbme asta afecteaza doar acel cilindru, nu afecteaza si ceilalti cilindrii.

Poate fi si din mufa, verifica sa nu ai pini corodati atat in mufa ce intra in bobina cat si cea din ecu.

Orice urma suspecta trebuie sa-ti dea de banuit.

Eventual da cu spray de contacte in mufe.

Incearca sa iei cablajul la verificat, in prima faza vizuala. Orice portiune unde izolatia nu mai e in stare buna trebuie verificata cu mare atentie.

De la sine mai rar sa se intrerupa cablajul, posibil sa fi avut vre-un oaspete nepoftit ce si-a infipt coltii in calbaj, e posibil si asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare, oare de ce motorul asta, adica cel putin cel de pe masina mea, pare sa aiba un mers mai "rotund" cu benzina de 95 decat cu cea de 98 ?  :sly:

 

Atunci cand am cumparat-o, uitandu-ma pe net/in manual, am observat ca datorita compresiei ceva mai mari, motorul ar trebui sa functioneze mai bine cu carburant 98. 

 

Am intrebat insa si proprietarul care o luase de noua si mi-a zis ca a mers mereu cu 95. Asa ca am mers cu 95, doar cateva plinuri i-am pus 98, mai mult de curiozitate sa vad cum merge. Stiu ca ECU ar trebui cumva sa adapteze automat cand treci de pe un combustibil pe altul dar in cazul meu pusesem vreo 2 plinuri de 98 si relantiul statea mai sus cu acest combustibil decat cel de 95, in general motorul parca mergea ceva mai grosier. 

 

Apoi am dat-o iar pe 95, de curand doar, trecand pe la benzinarie (aici sunt benzinarii cu attendant care iti pune benzina in timpul orelor de lucru) si i-am zis doar sa-mi puna de 50 , nu i-am specificat de care, nici el nu m-a intreabat, a citit probabil pe clapeta rezervolui. Cu aceasta ocazie mi-am adus aminte si am observat in primul rand ca a pornit mai greu azi dimineata, la a doua incercare , adica a pornit, a mers cateva secunde, s-ar redus turatia apoi s-a oprit, am pornit din nou si apoi a mers normal insa, la fel , la turatii putin mai ridicate decat cele normale.

 

Oare de ce se intampla asta ? Mie mi s-ar parea logic sa mearga motorul mai fin cu cifra octanica mai mare. Poate ma insel?

Modificat de KQX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GrapheX ms pentru raspunsul in legatura cu costul refacerii motorului. eu zic sa verifici mufa si cu firul, cum am zis mai sus eu si domnul Dan. eu am patit cu injectorul nr. 2,am gasit firul care duce la ecu ciupit undeva sub baterie unde sunt o gramada de fire.....dupa sarbatori sa te duci la un electrician bun si sa iti verifice mufa prima data iar apoi sa ia un aparat de masura si sa masoare continuitatea firelor de la mufa pana la ecu. sa nu stea sa desfaca/ dezizoleze  toate firele si apoi sa nu fie de la el, cel mai bine verifica continuitatea are schema de fire in autodata...mai este inca un program dar nu imi aduc aminte cum se numeste ….poti sa faci proba si cu ecu de la un motor BCB din cate stiu. Sa auzim numai de bn

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

legat de benzina : 95 vs 98 si mie mi se pare ca la acest motor parca e mai zgomotoasa cu benzina 98 ..nu mai "toarce" asa frumos. iar cand pun 95 se simte parca si la acceleratie mai ok...desi nu prea are logica se comporta mult m ai bine cu cea de 95...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

KQX da se poate eu am BCB si este invers, merge ff bn cu 98 si 95 dar numai EFIX. bn asta vorbesc dupa ce am schimbat filtru de benzina (original din 2003) si curatat injectoarele cu ultrasunete, care erau varza din cauza apei din benzina (mi-a spus la sevice ca se poate depune impuritati din cauza apei, la fel k la masina de spalat rufe).....asa ca iti recomand sa sa verifici filtru de benzina, injectoarele dar si bujiile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferente mari intre 95 si 98 nu trebuie sa existe, insa in favoarea sortimentului de 98.

Eu simt parca toarce o idee mai rotund cu 98, insa o usoara diferenta se simte la acceleratii si la consum mai ales cand sunt si incarcat, desigur in favoarea sortimentului 98.

 

Nu-mi dau seama de ce sa nu-i placa 98-ul, doar daca vre-un senzor nu functioneaza corect, aici ducandu-ma gandul la sensorii de turatie ce au rol in detectarea detonatiilor.

O fi vreunul decalibrat si masina e "reglata" pe 95, iar cand se trece pe 98 in loc sa o ajute o debusoleaza.

Alta explicatie in momentul asta nu pot da, oricum nu-i un fenomen normal ce ti se intampla KQX.

 

Schimba totusi peco-ul, ma gandesc sa nu aiba ceva sortimentul respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

Schimba totusi peco-ul, ma gandesc sa nu aiba ceva sortimentul respectiv.

 

Da...pai dupa cum scriam mai sus, ultima oara a fost pur intamplator ca am (mi s-a) pus de 98. Oricum, nu cred sa faca astia aici misculatiuni cu chestii prin benzina, facea exact la fel si inainte cand am incercat, voit, benzina de 98 de-a lungul a catorva plinuri. Atunci mergeam mult pe autostrada, naveta de 60-70km/zi si intr-adevar, parca la turatii mai mari se comporta mai bine. Acum cand merg preponderent in oras si consum un plin la 2 luni, chiar nu conteaza , de-aia am tot pus de 95. 

 

Sper sa nu se fi bulit ceva, citeam pe forumul britanic al acestor modele o patanie asemanatoare, adica schimbat pe 98 dupa perioada lunga pe 95 care s-a ales cu o sonda Lambda busita :(  Sper sa nu fie la fel si in cazul meu. Clapeta e destul de curata, bujiile nu au mai mult de 15k km si oricum, suspectul principal ar fi schimbarea benzinei. Poate in week-end vom da o tura pana prin muntii locali si sper ca dupa un drum mai lung sa se ajusteze mai bine, o sa-i dau bine cu a 4-a pe autostrada  :Driver:

KQX da se poate eu am BCB si este invers, merge ff bn cu 98 si 95 dar numai EFIX. bn asta vorbesc dupa ce am schimbat filtru de benzina (original din 2003) si curatat injectoarele cu ultrasunete, care erau varza din cauza apei din benzina (mi-a spus la sevice ca se poate depune impuritati din cauza apei, la fel k la masina de spalat rufe).....asa ca iti recomand sa sa verifici filtru de benzina, injectoarele dar si bujiile

 

Da, ar fi bine de verificat si filtrul, a fost schimbat la 90k mile si acum sunt pe la 110k, deci aprox. 30k km de atunci. La cat se schimba de obicei filtru de benzina?

Modificat de KQX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ii trebuie timp ecu-ului sa se obisnuiasca cu 98-ul, ma refer la stft, ltft, insa o buba tot este, nu are voie sa se simta decat in bine trecerea la 98. Ca 100% avantajele benzinei 98 se vor simti peste 1-2 plinuri e alta treaba.

Ma rog, trebuie tinuta sub observatie.

 

Legat de filtrul de benzina, nu e dat un interval de schimb, eu cand am cumparat masina la 89.000 km avea filtrul original, deci nici macar service-urile nemtesti nu s-au sinchisit sa-l schimbe.

Na, o fi benzina mai curata acolo, insa la noi in Romania, eu il schimb la 30.000 km.

Nu zic ca nu ar merge poate si 60.000 sau chiar mai mult insa stiu ca si apa din rezervor e retinuta de acest filtru deci nu trebuie sa ajunga sa se imbacseasca cu mizerie pt ca el sa nu mai fie eficient.

 

Cei de la reprezentanta mi-au spus ca ei recomanda schimbul la 2 intervale de shimb ulei.

Ultima data, acum cateva luni am dat pana in 30 lei pe unul (Mann WK730/1).

 

Orisicum ar fi, nu-l lasati mai mult de 60.000, nu are rost sa puneti stres suplimentar pe pompa de benzina degeaba, ca nu-i un capat de tara 30 lei.

Daca nu va pricepeti sa-l schimbati, desi e f usor, mergeti la un service unde se schimba uleiul si nu ar trebui sa va ia mai mult decat pt un schimb de ulei ( 10-15 lei). Desigur, musai sa aiba elevator, sa ridice masina sus si sa lucreze cum trebuie, e important ca noul filtru sa fie fixat f bine pe pozitie ( eu l-am prins cu soricei de plastic).

Mie mi-au luat 10 lei pt ca le-am folosit elevatorul, schimbul l-am facut singur, ca na, unde mai ma pricep nu las pe altul sa-mi faca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am adus masina din Germania si avea 160.000 km si avea filtrul original (04/2003). cand am fost la service si l-am schimbat era foarte greu/imbacsit incat nu curgea nimik din el si a  trebuit sa bag compresorul sa vad ce curge din el (zici ca era pacura asa de groasa era mizeria). interval de schimb poti sa optezi pentru varianta made in Romania cand schimbi uleiul, filtru ulei, sa il schimbi si pe cel de aer si cel de benzina (deoarece la noi e mai mult praf si mai jegoasa benzina), sau cum zice la reprezentanta la doua schimburi ulei/ filtru sa schimbi si filtru de aer si cel de benzina.....acum depinde si de $$$, numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor si La Multi Ani !

 

 

De ceva vreme se aude un zgomot urat ca de toba sparta in sarcina (cand urc un deal sau cand cobor in frana de motor). Am ridicat masina la un service de esapamente, crezand ca s-a rupt racordul flexibil sau altceva la esapament, insa totul e ok din afara. Din acest motiv ma gandesc ca poate fi catalizatorul, s-a spart in el ceva si de acolo provine sunetul cel mai probabil.

 

Voi ce spuneti ? Se poate verifica cu vag-com problema asta sau nu scaneaza probleme legate de catalizator ?

 

Daca este catalizatorul problema, ma gandesc sa renunt la el, asta in conditiile in care singurul minus ar fi noxele mai mari....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e spart catalizatrul nu vei avea eroare ca nu exista senzor pt a-i scana starea. Doar sa zicem sonda 2 sa iti de-a eroare daca sesizeaza ceva in neregula cu nivelul de exogen insa asta ma gandesc ca se intampla doar daca nu-l vei avea deloc.

 

Verifica racoderul miscand putin de el. 

Daca il ai pe cel original pe dinafara poate parea intact insa ceramica dinauntru sa se fi facut praf. Trebuie sa fie tare, sa nu se miste corpul lui. Iti vei da seama.

Altceva unde sa te uiti e la colierul dinainte de toba intermediara. Daca e corodat poate sa scape si sa faca zgomot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la un service de esapamente am fost si s-au uitat baietii...am pornit motorul si au astupat evacuarea putin sa vada daca are scapari, dar nu avea si totul era "teapan" la evacuare, nu misca nimic anormal. Si evident cand eram acolo motorul suna normal si nu avea acel sunet de toba sparta, doar cand e in sarcina.

 

Cautam acum mai multe info despre catalizator pe net si am ajuns la concluzia ca cel mai ok ar fi sa il schimb cu unul AM (gen BOSAL) ,in conditiile in care nu as investi in unul nou care costa cam mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut o intrebare am de unde ai facut comanda la clapeta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce comanda te referi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

UPDATE: Acum dupa ce am mers mai mult cu benzina de 98, se pare ca nu mai face figuri motorul :) Probabil s-a adaptat ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, astazi am constatat ca atunci cand aprind farurile masinii imi oscileaza relantiul. Problema cu relantiul e veche, clapeta si egr-ul functioneaza bine, bujiile ar mai fi o problema cred, deoarece inca nu le-am schimbat de cand am masina ( martie 2013 ). Astazi chiar ma uitam sa vad daca mai oscileaza relantiul, acul se misca foarte foarte putin doar daca te uitai atent iti puteai da seama, iar cand am dat sa aprind farurile si sa plec a inceput sa faca mai tare, am repetat operatiunea si am vazut ca face mai tare cu farurile aprinse. A mai intalnit cineva asa ceva ? Imi cer scuze daca am postat in locul nepotrivit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva cum se reglezea avansul  la un golf 4 motor 1.6 16 v 105 cai motor aus /azd?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!