Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Te-ai uita pe el, sa aiba norma pentru AZD VW 501 01 sau VW 502 00 (din cate stiu eu, sper sa nu gresesc)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa ii faci si un test de compresie, ca totusi e un consum cam mare de ulei, pentru unul destul de vascos....iar fumul albastrui e semn ca arde ulei(din acest motiv suspectez eventuale uzuri ale segmentilor sau de ce nu a scaunelr de supapa care lasa sa patrunda mult ulei in camera de ardere)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresia ii buna 17 parca ,ce ulei are norma pt AZD ,marca ,ce sugerati sa pun ?sar putea ca cu 5w40 sa nu consume? Cu celalalt ulei nu a consumat nimic si am facut aproape 11000 cu el a fost tot la jumatea nivelului de cand lam pus pana l-am schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot AZD are si fratele meu si el foloseste Castrol EDGE 5W 30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul trebuie sa respecte niste norme..nu coeficenti de vascozitate numai.Norma pt azd e 502.00-505.00

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul potrivit pt un azd trecut de prima tinerete trebuie sa fie maxim 5w40 si desigur sa respecte norma minima 500.00, recomandat 502.00. Cel putin asa scrie in carte. Acum, e destul de greu sa mai gasesti uleiuri sa nu aiba norma 502.00.

 

Daca va consuma peste aceasta vascozitate parerea mea e ca va mananca sau aveti pierderi mari si trebuie intervenit.

Se cunoaste afinitatea acestui motor de a avea pbme cu semeringurile curatitoare de ulei, de aceea trebuie manifestata f mare prudenta reviziilor si folosirea unor uleiuri bune calitativ.

Multora din cauza acelor semeringuri aveau consum de ulei, desi compresia inca era in cote normale.

 

Daca va mamanca doar cand masina vede forja mai mult ca sigur e de la semeringurile supapelor.

 

Dar repet, motoarele AZD si BCB nu au nevoie in teorie de mai mult de 5w40, din fabrica fiind concepute sa mearga cu ulei si mai subtire, 5w30.

Celelalte 2 motoare 1.6 16v ATN si AUS nu sunt QG1, din ce stiu eu nevenind din fabrica cu ulei long life, insa chiar si asa nici pt aceste motoare nu vad de ce sa consume in cantitati mari 10w40. Decat tot asa, daca au pbme interne.

 

Eu am vazut cu ochii mei un golf AZD cu peste 600.000 km la bord, motorul nedesfacut si folosea Mobil 5w40 de pe la 200.000 km pana atunci mergand cu 5w30.

Bine, masina exploatata la nemti insa imi confirma ipoteza privind vascozitatea potrivita pt un AZD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare. Poate sa se aprinda martorul check engine de la furtunul de aerisire desfacut ? Ma refer la furtunul care se conecteaza in capac (stanga-jos in poza asta ).

 

Ce s-a intamplat mai exact>  azi dimineata a venit un val de ger si p-aici, era in jur de 0 grade  :icon_rendeer: , ( desi nu stiu daca are asta vreo legatura ) si am observat ca sta aprins check engine, dupa ce am pornit masina si nu s-a stins. Cand am fost la pranz acasa iar a stat aprins iar cand am iesit de la munci, am ajuns acasa, am saltat capota si am observat ca e iesit furtunul cu pricina.

 

L-am conectat la loc (motorul era inca pornit) dar nu s-a oprit becul de check engine. Am lasat-o vreo doua ore apoi m-am dus iar si am pornit-o pentru vreo 5 minute, becul sta in continuare aprins. Oricum, daca nu se stinge o sa ma duc cu ea la un service dar eram curios daca martorul check engine s-ar fi putut aprinde si de furtunul desfacut. Sau nu are nicio treaba una cu alta ? :icon_confused:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca da. Fiind deconectat acel furtun, poate senzorul de presiune ulei trimite valori sub limita admisa de ECU, si iti da cod de eroare pe acel senzor , de asta se aprinde martorul de Check Engine.

Dar cel mai usor iti dai seama, daca citesti codurile de eroare din motor. :)

Bafta.

 

X0k0a9c.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stimati colegi, cred ca o iau razna. Sa va povestesc despre ce este vorba:

 

Am cumparat masina din semnatura in 2011 vara. Omul de la care am luat-o a spus ca ii schimbase distriutia recent, distriutie gates, pompa apa hepu. Am mers cu masina pana in vara 2012 cand ceva a inceput sa huruie pe la distriutie. Am cumparat distributie conti, role ina. Am schimbat, am mers cu masina pana acum o luna (<10 mii km) cand lasand masina la relanti ~ jumatate de ora aud iarasi huruiala la distributie. Merg la mecanic constatam ca rola intinzatoare de la cureaua mica avea putin joc. Comand alta pe SKF (la recomandare)  schimbam, ajung acasa, las la relanti o ora, nici un zgomot suspect. Ieri seara ( nici 1000 km de la ultima interventie) scot masina din garaj, o las pornita in timp ce vvoresc cam jumatate de ora la telefon. Termin discutia la telefon, trec prin fata masinii si aud iar hur hur hur hur hur din zona distributiei. Deci huruiala se aude dupa ce masina merge jumatate de ora sau mai mult la relanti.

 

NU stiu ce sa mai fac.

Tin sa adaug ca dupa fiecare interventie la distributie masina nu mai facea nici un zgomot. De asemenea pot sa va spun ca din cauza serviciului masina circula foarte putin mai mult in weekend.

 

Va astept cu pareri si / sau sfaturi deoarece nu mai am mult si ii dau foc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok merci ptr. sfaturi,ai vreo marca recomandara?

 

Mobil Synth 3000 X1 5W40 sau Liqui Molly High Tech 5w40.

 

 

O intrebare. Poate sa se aprinda martorul check engine de la furtunul de aerisire desfacut ? Ma refer la furtunul care se conecteaza in capac (stanga-jos in poza asta ).

 

Ce s-a intamplat mai exact>  azi dimineata a venit un val de ger si p-aici, era in jur de 0 grade  :icon_rendeer: , ( desi nu stiu daca are asta vreo legatura ) si am observat ca sta aprins check engine, dupa ce am pornit masina si nu s-a stins. Cand am fost la pranz acasa iar a stat aprins iar cand am iesit de la munci, am ajuns acasa, am saltat capota si am observat ca e iesit furtunul cu pricina.

 

L-am conectat la loc (motorul era inca pornit) dar nu s-a oprit becul de check engine. Am lasat-o vreo doua ore apoi m-am dus iar si am pornit-o pentru vreo 5 minute, becul sta in continuare aprins. Oricum, daca nu se stinge o sa ma duc cu ea la un service dar eram curios daca martorul check engine s-ar fi putut aprinde si de furtunul desfacut. Sau nu are nicio treaba una cu alta ? :icon_confused:

 

Sunt colegi care merg cu acel furtun decuplat din filtru de aer si nu au nici o eroare. Deci nu e regula sa faca figuri masina daca se merge cu acel frutun decuplat. Fa o scanare si vedem exact de unde provine eroarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am si eu o mica problema cu masina din semnatura. Uneori cand stau la semafor imi trepideaza motorul la relanti.dar de doua ori...in ultimele zile pur si simplu dupa doua-trei trepidatii motorul moare. Dau sa il pornesc si nu nu vrea, dar cand il pornesc a doua oara porneste si merge normal. La fiecare pornire stau pana se stinge si beculetul de la airbag. Sa fie supapa egr murdara si din aceasta cauza sa trepideze motorul la relanti? Dar de ce moare si nu vrea sa porneasca decat la a doua? Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Virus ati verificat cand ati schimbat rola cu motorul pornit si cu capacul de la distributie luat sa vezi de unde se aude huruitul? daca nu da capacul jos si vezi de unde se aude. Mai poti face o verificare dand cureaua de la acesorii jos si pornind motorul fara ea sa vezi daca nu cumva zgomotul vine de la vreo rola, fulie, alternator compresor, servo etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti dai seama ca am verificat inainte sa inlocuiesc rola si nu am schimat-o la inspiratie. Mai mult, dupa schimbare nu mai huruia nimic. Totusi, uitandu-ma la rola noua am oservat ca a scos afara putina vasilina. Incep sa cred ca masina mea strica rolele. Dar nu inteleg de ce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai verificat si esti sigur ca este de la acea rola, verifica prinderea ei, surubul a intrat usor la mana?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca da. Fiind deconectat acel furtun, poate senzorul de presiune ulei trimite valori sub limita admisa de ECU, si iti da cod de eroare pe acel senzor , de asta se aprinde martorul de Check Engine.

Dar cel mai usor iti dai seama, daca citesti codurile de eroare din motor. :)

Bafta.

 

X0k0a9c.png

 

Ok, mersi, din pacate n-aveam "scula", cablu Vag Com.  Oricum, din fericire, desi nu s-a stins de la primul drum, ce-i drept foarte scurt, la a doua pornire dupa ce am reconectat furtunul , s-a stins si martorul Check Engine. Sper sa fi fost doar asta.

 

 

 

 

 

Sunt colegi care merg cu acel furtun decuplat din filtru de aer si nu au nici o eroare. Deci nu e regula sa faca figuri masina daca se merge cu acel frutun decuplat. Fa o scanare si vedem exact de unde provine eroarea.

 

 

Nu inteleg exact la ce furtun din filtru de referi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La furtunul ce iese din epurator si intra in carcasa filtrului de aer. Anume nr 5 din foto

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"paulghidel" dute si fa un test, verifica egr-ul, clapeta, senzorul din galeria de admisie, bujii, fise/bobine.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La furtunul ce iese din epurator si intra in carcasa filtrului de aer. Anume nr 5 din foto

 

Ok, deci era vorba de acelasi furtun. Este ciudat totusi, tu spui ca nu ar trebui sa dea eroare de check engine furtunul scos. Cat de sigur esti cu privire la aceasta afirmatie? Mi s-ar parea o mare coicidenta ca martorul sa se aprinda si sa se stinga mai apoi dupa ce am descoperit furtunul scos, fara sa aiba vreo legatura cu asta. Alt motiv pentru care sa se fi stins nu gasesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai mi-am adus aminte, daca are cineva un manual de service cu numarul de identificare pentru piese, imi trebuie si mie numarul busonului/mansetei de cauciuc care se aseaza peste corpul clapetei de acceleratie. Am observat acum cand am desfacut capacul ca este crapat. Motorul este AZD. Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 Fault Found 

17588 - Linear O2 Sensor; Pump Current 

            P1180 - 35-10 - Short to Plus - Intermittent

 

A trecut ceva timp de cand nu am mai avut probleme cu Emissions Workshop, iar acum apare din nou dupa ce masina a stat 1 saptamana pe tusa, fiind plecat din tara.

 

sa fie sonda fata sau spate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

este daunator motorului sa mergi fara catalizator(scos si sudata teava pe diametru mic)? Mi-a aparut martorul de "check engine", am sters eroarea insa mi-a reaparut. De vreo 2 luni merg cu eroarea asta si am experimentat 2 porniri grele(ca si cum n-ar primi benzina), in zile diferite.

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca scoti catalizatorul cum mai treci revizia tehnica? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

negrufabian verifica mufa si firele de la sonda lambda1 sa nu fie vreunul interrupt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

La furtunul ce iese din epurator si intra in carcasa filtrului de aer. Anume nr 5 din foto

 

Ok, deci era vorba de acelasi furtun. Este ciudat totusi, tu spui ca nu ar trebui sa dea eroare de check engine furtunul scos. Cat de sigur esti cu privire la aceasta afirmatie? Mi s-ar parea o mare coicidenta ca martorul sa se aprinda si sa se stinga mai apoi dupa ce am descoperit furtunul scos, fara sa aiba vreo legatura cu asta. Alt motiv pentru care sa se fi stins nu gasesc.

 

Am pornit o data masina cu furtunul scos, asa de test si nu a avut nici o pbma. De altfel, am auzit persoane care merg cu el scos si in afara de miros nu au sesizat nici o diferenta.

Nu contest insa si contrariul, in sensul ca poate sa de-a eroare.

Daca ai pus furtunul la loc si nu mai ai eroare, atunci sa speram ca de acolo a fost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!