Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Am avut si probleme de genul si inca nu pot spune ca au disparut complet ( porneste putin mai greu dimineata dar porneste de la prima cheie). Eu am facut adaptarea clapetei de acceleratie de mai multe ori si s-a rezolvat problema in mare. Acum e posibil sa fie si de la presiunea cu care impinge pompa de benzina, benzina in motor sau de la bujii etc.

 

Multumesc colegului care mi-a raspuns la problema mea legata de ulei. La urmatorul schimb de ulei voi incerca al ulei. Astept si alte pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vibrate, ce marca de ulei folosesti acum?

Castrol e unul dintre cele mai fluide dintre toate uleiurile cu aceeasi norma si de aceea e si papat mai mult de motor.

Si eu acum cativa ani am observat un consum de ulei marit mai ales cand forjam mai mult masina si prin schimbarea uleiului cu mobil am redus drasctic consumul. Deci conteaza f mult si producatorul.

Asta nu inseama ca Castrol nu e un ulei bun, eu unul nu am ce sa-i reprosez in comportamtn insa atat e problema legata de consumul mai mare al acestui brand.

 

Daca totusi motorul are ceva uzura in el poti pune Liqui Moly 5w40 care are o vascozitate marita.

Sau, daca ti se pare scump pune asa: 1l ulei Mobil 1 5w50 din acela new life sau cum ii spune si restul ulei normal Mobil 3000X1 5w40. Atfel vei creste vascozitatea uleiului ajungand cam la fel cu Liqui Molly insa la un pret mai mic cam cu 100 lei.

 

Eu am vazut motor de AZD cu peste 600.000 km la bord neumblat in motor si mergea bine mersi cu 5w40. Papa cam 1l intre schimburi insa atat.

 

Acum, fie vba intre noi, 1 L intre schimburi nu e motiv de panica. Inca.

 

Zebro, ce ulei ai? Cum ii spune tot numele? Vreau sa stiu sa ii vad fisa tehnica ca-s curios.

 

Eu abia am efectuat schimbul de ulei, foloseam inainte Mobil 3000 X1 5w40, f multumit doar ca, de cele mai multe ori, la prima cheie cand temp scadea sub 5 grade, auzeam parca frecat, un sasait mic la pornire. Am zgomotul asta de cativa ani, cel putin de atunci l-am remarcat.

 

Am facut mixul intre 650 ml Mobil 1 5w50 si 2.6 L Mobil 3000 X1 5w40 si dupa 1 sapt am scapat de acel zgomot, repet, care dura o fractiune de secunda.

Ma batea gandul sa trec la Liqui Molly insa parca e putin cam prea scump  Dupa calculele mele am egalat vascozitatea uleiului LM.

 

Voi vedea si daca la temp negative tachetii vor mai bate, imi bateau usor cei drept, vreo 2 secunde la pornire.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

abia acum am ajuns si eu acasa pe ziua de azi,maine promit ca fac o poza la flacon sa se vada tot...In mare e wurth 5w40 ambalat la 1L.

Acelasi furnizor mi'a mai spus ceva,cum ca ar fi un echivalent al celui 20w50 si am ramas un pic blocat cu toate ca mi'a aratat ca respecta norma 502.00 505.00 si e recomandat si pt bmw longlife service...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum in motorul meu am pus Castrol Magnatec 10w40.

Inainte de golf 4 am avut un bmw e36 316i din 1993 si foloseam tot Castrol Magnatec 10w40 si era foarte bun. Am presupus ca daca BMW il recomanda, cu siguranta este foarte bun si pentru Volkswagen.

Modificat de vibrate
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari am si eu o problema am un golf 4 1.6 16v azd Consuma mult ulei  am luat compresia la motor compresia e foarte buna

Fum nu scoate dar uleiul il papa am bagat Castrol magnatec 10w40 si de atuncea nu iam mai facut schimbul doar am complectat

Vreo idee ceva sa bag un alt ulei mai subtire ??ce as putea sai fac nici mecanicul nu stie ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu cand bagam la BCB 10w40 la 10 000 km im papa 1L de ulei, apoi am bagat 5w40 si a sczut consumul la 200 ml se pare ca acestor motoare nu le place uleiul mai gros.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca in motoarele noastre nu are ce cauta 10w este prea gros, tachetii sunt mici si pompa de ulei nu poate sa-i umple pe toti. Parerea mea din experienta spun si a multor mecanici cu care am vorbit ca in 16v (sau mai multe) numai ulei 0w sau 5w se baga indiferent de km pe care ii are motorul. Acum sa fim seriosi cand motorul incepe sa manance ulei cu nesimtire si 20w daca bagi, umbli cu bidon de 20L ca la camion dupa tine, singura solutie este repararea sau inlocuirea motorului respectiv.

 

P.S. un litru intre schimburi (10.000-15.000 km) nu-i capat de lume mai merge mult si bine.

Modificat de 53mad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vibrate, intradevar, si VW tot Castrol recomanda, Insa e un parteneriat economic si numic mai mult.

 

Repet, atat timp cat nu se depaseste 1 L intre shimburi nu e loc de panica.

Legat de norma, nu norma in sine ar fi pbma, ci tipul uleiului.

 

Din cauza capacitatii relativ mici a baii de ulei, 3.5 L comaprativ cu alte motoare care au peste 4 L, e vital sa se foloseasca ulei full sintetic pt a avea cat mai putine depuneri.

Nu ca 10w40 nu ar fi potrivit, insa, nu e recomandat de producatori datorita faptului ca de nou motorul a fost conceput sa functioneze cu 0w30, astfel daca cere musai 10w40 o cere pt ca papa ulei si trebuie intervenit in motor.

La inceput, cand s-au introdus motoarele de acest tip, indeosebi cele 1.8T cu capacitatea baii sub 4 L, au fost probleme la mai multi producatori cu acel fenomel de oil sludge cum i se spune in engleza. Producatorii au atentionat sa se foloseasca ulei de f buna calitate, sintetic, tocmai pt ca fiind mai putin cantitativ, calitatea uleiului primeaza. 

De aceea 10w40 eu personal nu-l recomand, nu ca vazcozitatea lui ar pune probleme motorului in sine.

Sunt si 10w40-uri full sintetice, insa sunt rare.

 

Dar, cum fisele tehnice mi-au demonstrat, acel 5w40 e pur informativ, mai degraba o certificare a unui tip de ulei, nicidecum o certificare a vascozitatii. Pt ca, diferenta de vascozitate intre Castrol si LM 5w40 e f mare, LM fiind mult mai gros atat la rece cat si mai cald.

 

Oricum, peste un anumit nr de km, e normal sa nu mai mearga chiar un ulei f subtire, chiar daca teoretic motorul nu are nimic, pt ca, una la mana garniturile nu mai etanseaza ca atunci cand erau noi, segmentii la fel si se aduna, astfel incat un ulei subtire va fi consumat mai mult decat unul ceva mai gros.

 

Insa repet, pana in 1 L e ok, iar daca va consuma doar in forja, ar fi bine sa va indreptati atentia catre garniturile supapelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am facut un clip cu sunetul motorului de 1.6 16v AZD, nu am avut ocazia sa ascult si alte motoare sa fac comparatie dar am impresia ca se aude ceva ciudat un fel de carait. Imi poate spune cineva daca e normal acel sunet sau ce as putea sa remediez problema. Multumesc!   http://www.youtube.com/watch?v=27flOAz5854&feature=youtu.be

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa imi spuna si mie cineva daca motorul merge bine cu  E10?

A avut pana acum cineva probleme de la benzina prea buna?

Am bagat  V-Power Racing , ca am zis ca e cea mai buna si deja mi s-a aprins senzorul de oxigen.  cod:16804

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

teoretic nu...practic se pare ca la tine e.Ala daca nu ma insel e legat de catalizator si daca e asa,a 2a sonda sa fi decedat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sondele si catalizatorul au fost schimbate. nu au mai mult de un an.

Sper ca poate o avea benzina ceva aditiv si din cauza asta sa dea eroarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma refer la sunetul din toata filmarea... mi se pare ca face " carrr carrr car...." 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce motorul trage bine la rece si cand se incalzeste nu mai are sprintul ca atunci la rece ,nu mai trage la fel de bine,si parca consuma si mai mult,precizez ca sa defectata EGR,si l-am blocat cu o tablita ,pana imi cumpar altul,sa aiba legatura cu asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, iti sugerez in primul rand sa scoti mufa de la fiecare injector, pe rand sa vezi daca da sa se opreasca (daca da sa se opreasca e bn daca nu, nu e bn). iar apoi verifica fise/bobina, si bujiile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

calin nu scoate mufele la injectoare ca risti sa faci mai mult rau decat bine.Incepe prin a face un test de compresie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul are legătură cu EGR. Cel mai corect ar fi repari EGR şi apoi să faci o diagnoză. Printre altele să verifici temperaturile şi presiunile. Sunt destule cauze pentru problema ta şi nu cred că are rost să-ţi bagi urechile pe acolo fără o diagnoză prealabilă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

credema ca eu am schimbat tot ce insemna egr, clapeta, bujii, bobina, sonda, etc. si in final am scos FARA SA SE INTAMPLE NIMIK mofa de la injectoare si am observat ca merge in 3 injectoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te credem dar asta se vede la o diagnoza pe langa multe altele...au mai fost situatii cand la deconectarea unei mufe in timpul fctionarii motorului sa apara alte probleme.E o tehnica riscanta.Ex:deconectezi o bobina si se arde

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai bine scoti mufa de la injector si iti apare eroarea pe bord+ putine trepidatii.....decat sa deschizi motorul, cum au zis astia la reprezentanta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calin, egr-ul ziceai ca l-ai obturat. Incearca sa-l si deconectezi si apoi vezi cum iti merge motorul.

De altfel, e riscanta deconectarea in timpul mersului a mufelor, risti sa trici mai multe. Nu inseamna ca se strica de fiecare data cand cineva face aceasta operatie, este exact ca in electronica unde nu se recomanda sa pui mana pe compoenntele electronice. De cele mai multe ori nu se strica, insa si daca te-a prins incarcat cu o tona de electricitate statica, s-a zis cu piesa respectiva. Asa e si aici, sunt ceva protectii in ecu smdp insa acestea nu sunt nici ele infailibile.

 

O scanare ai facut? E litera de lege sa se faca scanare inainte de orice alta operatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am blocat EGR,am scos si mufa de la el,pentru ca daca nu o scot ,potentiometrul din EGR stie ca ceve nu e in regula si imi oscileaza morotul,am scos-o si imi apare eroarea in bord,dar merge rotund nu mai oscileaza,sta bine la relenti,daca nu scot mufa de la EGR,atunci nu apare eroare dar oscileaza la relanti,,,,cand ii motorul rece merge fff bine,trage bine ii ok ,cand se incalzeste nu mai trage cum trebuie merge rotund dar nu trage bine,,,,,porneste la prima cheie si la cald si la rece.


singura eroare o am in legarura cu EGR .emission workshop

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cauza EGR-ului nu trage. Schimba-l daca da cod de defect. Masinile astea nu merg in toate ''mintile'' daca anulam ceva la ele, trebuie sa fie toate acolo, pentru ca ECU le foloseste pe toate.


Ionut_z_z, este normal sunetul pentru un motor cu mai multi km, cel de 1.4 face si mai rau.

Modificat de 53mad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!