Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Exact asa a facut si la mine o perioada, dar mam invatat sa iau repede mana de pe cheie dupa ce porneste si nu mai am absolut nicio problema. Poate ca era vina mea ca tineam prea mult cheia rasucita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa ma duc cu ea in service sa vad cum sta treaba , dar va multumesc pt pareri.Ma ajuta sa stiu cate putin cand ma duc la service.Ma sperie faptul ca inainte sa schimb distributia si cureaua de transmisie cu cele 2 role si pompa de apa ,nu imi facea deloc asa.Nu era nici iarna, intradevar , sa fie si din cauza vremii?Sau din cauza faptului ca nu am scuturile laterale si intra mizerie?

Va multumesc si mai astept pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primul sunet este cauzat de electromotor, e din cauza uzurii unor bucse de la acesta. Se curata se pune vaselina si in cazul in care sunt uzate cele doua bucse din cap se inlocuiesc. Era pe forum un DIY in legatura cu aceasta problema.

Cel de al doilea sunet mi se pare a fi de la canistra de carbon probabil , sau de la racordul flexibil de la evacuare.

Cred ca s ar merita sa verifici si tamponul de la motor si cutie

bafta in rezolvarea problemei!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunetul imediat dupa pornire,seamana cu cel produs de canistra de carbon,numai ca de ex. la mine acesta nu se aude chiar de la pornirea motorului ci la ceva timp dupa si dureaza mai mult timp,nu doar 2-3 sec.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare

Am si eu o mica problema la relantin , dupa ce se incalzeste motorul si ajunge la teperatura de 90 de grade , in relantin cateodata acul oscileaza ,nu sta fix pe o o anumita rotatie. PArca s-ar ineca motorul ...dar nu se opreste .La condus nu am observat nici o schimbare ,am curatat calpeta , am schibat filtrele , am schibat periile la electromotor , dar tot acelas lucru.

Va rog ajutatima cu ceva idei ce ar fi problema....am pus-o pe VAG dar totul pare in ordine nu imi da nici o eraore .

VA multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fix asa am patit si eu ca tine. Am acelasi motor. Am fost la service am schimbat consumabilele si s-a dovedit ca acea oscilare era de la filtrul de benzina. Tot asa oscila, scadea pana pe la 500 si crestea instant la 1100-1200rpm. Mecanicul mi-a zis inainte de a schimba filtrul ca e posibil sa fie vreun injector infundat, fisa care nu da curent cum trebuie sau pompa de benzina sa aiba vreo problema si sa nu bage cum trebuie benzina. Vezi sa nu ai apa in benzina, eu am si o SuperNova si din cauza la benzina noastra

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de informatii, dar si eu am schimbat flitrul de benzina si problema tot persista:(.

cum as putea sa aflu cu siguranta care e problema ??

pentru ca nu as vrea sa cheltui baniii pe piese inutile ,care de fapt nu au nimic:)

Din pacate bezina este de praasta calitate la noi in tara dar eu nu m-am zgarcit niciodata la 50 de bani in plus si mereu am bagat doar de la MOL EVO benzina.

Sau daca nu de la Petrom 98....deci ce sa mai bag ..mai bune nu stiu daca exista:(

Astept idei pentru rezolvarea probelemei:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca e o problema destul de des intalnita.Unii,vad ca au inlocuit tot felul de piese si au cheltuit pe diagnoze si tot n-au rezolvat.Am avut aceeasi problema;n-am dorit sa fac cele de mai sus si sa n-ajung la nici un rezultat,sa ma aleg cu cheltuiala,doar.Singurul lucru pe care l-am schimbat a fost filtrul de benzina,mai in toamna.Acum nu am mai remarcat fluctuatia,poate fiind mai rece pe afara?nu stiu daca a coincis cu schimbarea filtrului,ca n-am mai dat atentie acelei fluctuatii daca totul mergea bine in rest,dar acum nu mai apare...Am suspectat si doua bobine de inductie,care prezinta mici umflaturi la suprafata,semn ca sunt pe duca.dar nu le-am schimbat,daca nu creaza alte probleme.Poti incerca sa vezi si asta,dar numai prin inlocuire poti vedea daca e sau nu asta.Dupa cum scrie pe aici,pot fi destul de multe cauzele care pot face turatia sa varieze.Mi s-a parut costisitor sa incerc sa le elimin pe toate prin inlocuire sau diaganoze.Unii au incercat si n-au reusit.Da ceva concret si aplicabil la majoritate(adica o rezolvare cu siguranta a cazurilor)n-am gasit,despre acest fenomen.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da asa e ai drepatate totala...dar eu is asa mai operfectionist si vreu sa fie totul ca la carte.

Bobine de inductia am schimbat ..3 bucati mai e una dar e in stare buna ..asa ca nu are nici o traba:) intradevar dupa schimbarea filtrului de benzina masina parca s-a schimbat total :) dar din pacate la mine probelama ramane .

Sper sa pot identifica problema cat mai curand

va multumesc pentru ajutor :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca idee, cand curatati clapeta de acceleratie puteti cere la mecanic sa curete si EGR-ul pentru ca se va simti si acolo diferenta. Eu asa am facut :icon_thumright:. Zoly la tine una dintre cauze ar putea sa fie si EGR-ul pentru ca se depune calamina si se infunda. Mentionez inca odata ca eu am curatat Clapeta de acceleratie, EGR-ul si nu mai am nicio problema cand vine vorba de oscilatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR -ul nu l-am curatat ...e usor de curatat ??

poate asta o fii probelema...trebuie sa verific

EGR -ul nu l-am curatat ...e usor de curatat ??

poate asta o fii probelema...trebuie sa verific

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@defense1 daca nu sunt prea offtopic, cat te-a costat sa-ti curete clapeta&EGR?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai m-a costat 60 lei + adaptare pentru fiecare, deci 120 lei amandoua, oricum clapeta nu toti o curata cum trebuie, ci superficial, deci dupa un timp a inceput sa imi oscileze iarasi, asa ca m-am documentat, am dat-o jos singur, am curatat-o bine si atent, am urcato sus si am adaptat-o, si acum merge excelent.

@Zoli-VW EGR-ul se afla in fata motorului, pe partea soferului (dreapta), are aspectul unei sticlute cu gat lung si un capacel negru de plastic perforat, o sa caut ceva poze, daca nu o sa fac poate te ajuta. Cat despre curatarea ei, nu stiu sa iti zic cat e de greu sa o faci singur, valva EGR am curatat-o la mecanic si nu am mai umblat la ea.

Modificat de defense1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu curatarea clapetei ..am patit la fel...pana ce am dat-o eu jos si am curat-o cum trebuie.

Mersi de info...paote reusesti sa pui ceva poze...

mersi anticipat

Modificat de Zoly-VW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR-ul se afla in fata motorului, pe partea soferului (dreapta), are aspectul unei sticlute cu gat lung si un capacel negru de plastic perforat, o sa caut ceva poze, daca nu o sa fac poate te ajuta. Cat despre curatarea ei, nu stiu sa iti zic cat e de greu sa o faci singur, valva EGR am curatat-o la mecanic si nu am mai umblat la ea.

Daca poti ceva poze,ar fi utile;am cautat si eu ceva DIY cu asa ceva,da poate nu destul...

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am coborat la masina si am facut ceva poze :icon_thumright: sper sa va ajute...post-27153-1266502209_thumb.jpg post-27153-1266502227_thumb.jpg post-27153-1266502237_thumb.jpg post-27153-1266502254_thumb.jpg post-27153-1266502267_thumb.jpg Mai am poze explicite si cu curatarea clapetei pentru modelul de motor AZD, daca aveti nevoie de ajutor vi le pot trimite, sau mai bine, pot face un DIY pe forum cu curatarea clapetei pentru acest motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bune pozele,da stii vreun DIY pentru curatare?parca ai zis ca pentru asta ai apelat la mecanic.Eu unul m-as apuca de asa ceva.Cat despre clapeta,sunt interesat de curatare si adaptare(daca se poate fara Vag,ca nu am;am inteles ca merge si altfel,daca n-am).Daca nu faci un DIY,eu unul,as avea nevoie de poze.Daca faci,poate pui si locatie unde-l postezi,(in cazul in care nu va fi aici). :huh: Cel putin,aceste operatii facute,elimina suspiciunile legate de aceste componente,in cazul variatiei turatiei la ralanti.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, o sa incerc sa fac un diy, in care o sa explic in limita posibilitatilor ce trebuie facut, insa nu va iesi 100% perfect. O sa folosesc aceleasi poze si voi cauta pe internet altele care sa arate exact cum arata valva aceea data jos. Voi face un diy si cu curatarea clapetei exclusiv pentru motorul AZD care insa va fi explicit. Revin. Scuze de offtopic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumiri,foarte explicita postarea.Intrebarea ar fi:operatia fiind relativ simpla,daca se faca acasa spre ex.si nu am Vag-com,cum se va manifesta motorul fara ca ea sa fie adaptata?se poate merge ulterior cu ea pentru adaptare la cineva cu Vag?Am inteles ca la clapeta de acceleratie este o metoda de adaptare fara Vag;exista si in acest caz o astfel de metoda?Astept cu interes si un DIY despre curatarea clapetei.Cu aceeasi intrebare referitoare la adaptarea ei,de data aceasta.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La clapeta de acceleratie merge adaptada si fara vag-com, cat despre egr nu cred ca e crima daca mergi pana la un service cu el neadaptat ( am mai spus ca nu stiu care este nivelul de necesitate al adaptarii egr-ului). Urmeaza astazi un DIY cu curatarea clapetei pentru acest motor! Mult respect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

M am pricopsit cu o problema si anume: am observat ca imi oscileaza turometrul de la 700 la 1000 turatii si se "smuceste" masina in forta iar la relanti simt ca o pocnitura in schimbator si in toata masina. Am crezut ca sunt bujiile, le am schimbat si tot asa face. Dupa ce mi a aparut problema, am curatat si clapeta de acceleratie dar fara sa o adaptez dupa curatare. Tin sa precizez ca facea asa si inainte sa curat clapeta, deci nu poate fi din faptul ca nu am adptat clapeta, sau ma insel? In timp ce testam masina cu noile bujii m i s a aprins de vreo 2 ori martorul EPC, acum nu se mai aprinde nimic in bord dar tot asa simt pocniturile in schimbator si in masina iar acul turometrului se misca in acelasi timp cu pocnitura,dar intre 700 si 900 ture si "imi da nas" sau cum se zice :offtopic:

Ce poate fi?? Inainte sa curat clapeta, pe vag com nu aparea nici o eroare. Dupa curatare nu am mai avut cu ce sa o scanez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DIY curatare clapeta acceleratie motor AZD: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=66128

Inca o data felicitari si multumiri pentru DIY.Cred ca vor fi foarte utile pentru cei care vor sa-si faca singuri,unele reparatii la masina(oricum,vad ca ceea ce faci cu mana ta,cu simt de raspundere,poate iesi mai bine decat la unii mecanici,la care mai dai si o gramda de bani!).As avea o intrebare pt. cei care cunosc:

1.daca fac curatarea egr(DIY) si nu-l adaptez cu VAG-ul(din lipsa),cum se manifesta functionarea motorului fara adaptare si ce efecte are daca functioneaza,pana ajung la cineva care poate sa faca aceasta adaptare.

2.de asemenea daca curat clapeta(DIY) si in caz ca nu reuseste adaptarea fara VAG (am inteles ca se poate,dar...cine stie...) cum se manifesta functionarea motorului si in ce fel ar afecta functionarea lui pana as avea ocazia sa o adaptez cu un VAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@yulyan

ai facut si tu o verificare cu vag com-ul? vezi sa nu fie vreo bobina de inductie moarta si in cazul asta motorul sa mearga in 3 pistoane...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!