Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Salutare ,

 

Imi cer scuze este posibil sa fiu un pic of topic insa am si eu un golf cu motor AZD si abia ce am inlocuit switch-urile din usi pt a se apinde plafoniera si lampile din usi etc. Acum stiti cumva are si senzor pt avertizare punere centura ?

 

Multumesc anticipat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are Are. Eu stiu ce l-am activat de pe modulul central conv cu VCDS. si mi se aprinde acolo ceva rosu in bord, dar nu prea ma intereseaza :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu au toate....fa un test pe instruments la bord si ai sa vezi ce se aprinde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme la masina din semnatura ce ma sfatuti sa fac?

Tot timpul cind mi se aprinde becul engine, imi da sonda de aer sau oxigen aia de sub masina de la toba din mijloc.

Nu am scanat cu VagCom inca, dar urmeaza sa o fac si cu acesta cred ca o sa-mi iau pentru uzul personal.

Mentionez ca aceasta sonda a avut un fir rupt si inadit cu o bucata

de fir, pe care si eu pina acum am shimbat-o de 2 ori. Asa am luat masina.

Prima data ma tinut 6 luni fara se se aprinda nimic in BC.

A doua oara am facut-o acum o saptamana si sterg eroarea iar la primul drum apare din nou.

Mentionez de asemenea ca aceste erori le sterg cu un Elm 327.

Acum sunt sterse dar nu am notat codul erorii.Cind apare am sa notez

si am sa scriu pe forum tot ce-mi da Elm-ul, pina am sa-mi cumpar un

VagCom.

Am facut o scanare cu ELM-ul si atasez o poaza cu ce eroare da!

Ce este aceasta ?

Ce pot face ?

 

post-83923-0-26485200-1374352357_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR blocat pe deschis, clar. Ai dat jos EGR si clapeta sa vezi ce jeg se aduna pe ele ? Incearca sa cureti EGR(o poti face singur relaxo), apoi incearca sa stergi eroarea si vezi daca mai apare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit o chestie ciudata zilele acestea. Am ramas subit fara frane pentru cateva secunde, pedala se apasa pana in podea si frane zero. Lichidul de frana e plin. Ce poate sa fie? Ma sperie sa nu cumva sa-mi mai faca faza asta tocmai cand am nevoie mai mare de ele. Am un scartait metalic pe partea dreapta, nu-mi dau seama daca e fatza sau spate, si cred ca e de la uzura placutelor de frana sau a discurilor, dar chiar asa sa ma lase cu frane zero cu pedana pana in fund ? Am de facut zilele acestea un drum de ~700km si nu stiu daca sa risc sa ma duc asa, sau sa trec pe la vreun mecanic sa vada care e treaba, in caz ca nu mi le-a strica mai rau  :grrrrrr:

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă s-a întâmplat după o solicitare mai puternică a frânelor ar putea fi din cauza formării aerului în instalaţie (lichid învechit). Ar putea fi şi de la servofrână (vreo garnitură pe ducă).

Uzura plăcuţelor şi discurilor duc la creşterea cursei libere a pedalei, dar parcă nici chiar aşa să nu ai frâne deloc.

Eu zic să treci pe la un mecanic să facă o aerisire (dacă nu-ţi mai aduci aminte când ai schimbat lichidul ar cam fi momentul să-l schimbi) şi o verificare a sistemului de frânare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare !

As vrea sa-mi cumpar un g4 1.6 16v...de prin anul 2001 si am 3 probleme in capul meu acum....va rog sa-mi dati niste sfaturi cei care sunteti in masura....

1. Are usoare pierderi de ulei  pe undeva prin zona dintre motor si cutia de viteze;

2.Are montata instalatie GPL (din fabrica sustine vanzatorul)...si nu stiu unde sa verific daca actele sunt ok...In afara de faptul ca in BRIEF se mentioneaza acest lucru nu am reusit sa-mi dau seama despre marca instalatiei si anul montarii. Si totodata nu sunt sigur daca la noi in tara exista vreo firma specializata la care sa fac revizia....tinand cont ca la noi se merge in principal pe 3 marci de instalatii....( imi scapa acum dar sunt sigur ca le stiti cu totii care sunt..).

3. Cand masina e pornita si o accelerez putin se aude un tacanit cam ciudat la motor... La relanti e ok nu se aude...doar in momentul cand se accelereaza... o fi oare de la faptul ca aceasta masina a mers si cu GPL...?

 

Multumesc frumos de ajutor !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GPL din fabrica? hmmm

daca imi dai o serie de sasiu, iti zic ce echipare a avut din fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat vrea pe masina?

1. Si eu am pierderile alea de ulei dinainte sa am gpl.

2. Gpl din fabrica stiu ca are doar variantu

3. Si eu am tacanitul ala, banuiesc ca de la instalatie sau rampa de injectoare..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut..revin iar cu problema mea..am fost cu masina la tester..merge tot in 3...a verificat bobine..injectoare..distribuție. .senzorul de detonatie..compresie...presiune benzina si altele..a ramas doar sa incerc alt calculator..daca nu este din calculator trebuie sa desfac motorul..ax cu came sau altceva...trebuie calculator de pe o alta masina la fel 1, 6 16 v AZD?poate sa ma ajute cineva din ploiesti cu un calculator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva cum se numeste roata aia dintata pe care vine distributia in partea de sus? Oscileaza si de acolo crede mecanicul ca este toata treaba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fulia axului cu came.

Nu mai degraba o fi problema cu rola de tensionare?

 

A fost schimbata cureaua? S-au schimbat si rolele de tensionare si ghidare? Pompa de apa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce a fost schimbat ..mecanicul crede ca a fost distributia rupta de curand si de aia oscileaza fulia...zice ca fulia poate sa nu fie la punct ca s.a deplasat ghidajul de pe spate. Luni o desface si atunci vede ce problema este..pe cartea service de germania apare schmbata distributia si role acum 10000km..dar cine stie...acum daca tot umbla acolo sa schimb si cureaua..pompa..role si ce o mai fi pe acolo?

Modificat de georgevio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, eu zic ca da. Cand aduci masina din Germania, este primul lucru sa schimbi distributia, indiferent de ce scrie in cartea de service.

Modificat de kallatis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Hadeti sa va spun ce am descoperit astazi...Am fost la service...la fel...enervat de problema mea...cu vibratiile.

Mecanic a inceput sa scoata mufele injectoarelor..la toate s-a schimbat mersul motorului, mai putin la injectorul 2..unde nu a avut loc nici o schimbare.

A zis "OK... hai sa mutam injectorul 2 in locul injectorului 3 sa vedem daca functioneaza". A schimbat cele 2 injectoare intre ele. Efectul a fost acelasi...Nici o schimbare cand scoteam mufa de la injectorul 2 , de unde am tras concluzia ca injectoarele sunt bune toate. Dupa asta l-am pus sa mute si bobinele sa vedem daca se schimba ceva si nimic..aceeasi situatie cu cilindrul 2. Am inceput sa desfacem izolatia de la fire sa vedem daca nu cumva este vre-un fir intrerupt insa nimic.

In cele din urma am cautat o schema a cablajului din computerul de bord si am verificat daca firele sunt intrerupte pe undeva cu aparatul, insa toate au dat bine....A ramas ca maine, sa dea jos CB si sa se uite daca nu cumva este o problema de la el.. un contact imperfect la pinul care pleaca din acesta din cauza caruia sa nu dea semnal la injector. Precizez ca Bujiile au fost schimbate acum 6 luni(NGK) si sunt toate bune iar bobinele dadeau scanteie.. Pentru malex 1: Axele cu came au fost verificate in momentul in care am desfacut motorul si nu erau uzate.

Acum astept si o parere a voastra in legatura cu aceasta problema.

Va mutumesc!

Salut..ai rezolvat? Am aceeasi problema cu injectorut 2...se uita si mecanicul mirat...scoate mufa si nimic..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma cred ca ramane solutia sa comand alt EGR.

Cu cel stricat activat si blocat pe deschis imi baga tot jegul in motor si cand nu e nevoie sa fie deschis, iar cu el blocat, dupa cativa km va aparea din nou check engine cu Insuficient flow si iarasi cred ca motorul evident va pierde putere.

Pretul de Ro e aprox 550 - 600 ron, am gasit pe ebay pe la ~60$ am si discutat cu cineva, daca mai e cineva in situatia mea, feel free to contact me :) ca in Romania dam o gramada de bani pe piese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Vin cu o problema...cam marisoara, mai ales ca eu sunt proprietarul....eu voi fi si mecanicul ( din motive intemeiate )....dar sa revin: Ceva timp in urma veneam de la munca si trebuia sa urc o rampa cam de 1km ...in fata mea un destept a incetinit si mi-a luat tot demarajul...in fine...dau sa accelerez simt ca masina pierde din putere, calc acceleratia la maxim...parca din ce in ce mai multa putere pierdea...abia am reusit sa urc cu a 2-a cand acea rampa o urcam cu a 4-a. Ajung acasa si pun si accelerez cam pe la 3000--4000 de ture in reprzize de cate 5-10 secunde...cand de-odata nu se mai accelera mai mult de 3000 si scotea un sunet ciudat ( infundat )...opresc motorul si deschis capota...surpriza...catalizatorul era la incandescenta....

 

Astazi am desfacut sonda lambda de pe catalizator si cu o oglinda m-am uitat inautru...parca are rugina si nu se vede nici un loc pe unde ar putea iesi fumul. Am desfacut catalizatorul si la partea de jos si fagurii arata bine ( nu sunt afumati sau innegriti ) . Vreau sa desfac acum rampa de evacuare....am scos toate prezoanele...in afara de unul, cel care se afla langa pompa de servo, langa distributie. Intrebarea 1: cum naiba dau prezonul ala jos...ca este inghesuit si singura solutie pe care o vad eu, este sa dau tot suportul din aluminiu care tine accesoriile ( pompa servo, alternatorul si compresorul AC ). 

Intrebarea 2: Cum pot curata catalizatorul ( daca se mai poate curata ) de accea calamina ?

 

Mentionez ca masina mai si consuma ulei ( cred ca sunt uzate semeringurile de la supape si/sau segmentii) si banuiesc eu ca uleiul ars s-a calamitat in catalizator ( cam o data la 3 luni curat bujiile ca sunt pline de calamina ) si nu mai avea evacuarea calumea si gazele ramneau in catalizator. Nu am rateuri si nici missfire si am probat, toate bujiile au scanteie. Oricum voi desface motorul sa il segmentez...si acum vine intrebarea 3: Cat de necesar este sa pun bolturi de chiulasa noi ( asa scrie pe hartia cu care a venit garnitura de chiulasa ) si modul de strangere este atasat: 30Nm / ►90° / ►90° ( sa inteleg ca prima data strang toate suruburile in ordinea indicata pana la 30Nm, a doua oara mai rasucesc 90 de grade toate suruburile si a treia oara mai rasucesc suruburile inca 90 de grade ? ) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 daca nu ai scule adecvate,dai jos accesoriile

2.nu prea se curata...el se intretine.Se infunda de la consum de ulei mare.Incearca la cineva cu un aparat cu acetilena sau scoate fagurii si gata...Sau iei unul universal(mai putine celule)

3.foarte important.Din ce ai descris,cam aia e procedura de strangere dar sa ai pauze de 4-5 minute intre strangeri,plus ca ordinea nu e 1,2,3,4...(unul langa altul).Eu unul le strang intr'o ordine spiralata(ca intr'o spirala).Fa planeitatea daca dai jos chiulasa,pune garnitura noua.Daca ai avea presa,nu ar fi nevoie sa dai jos chiulasa pt schimb de simeringuri(oringuri).

Ps.Da catalizatorul jos,improvizeaza o teava si fa o tura asa cu ea;poate nu e  de acolo buba.Asa de'o data,cam ciudat sa se intample fenomenul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bolţuri neapărat noi.

Vezi ataşament ordinea de strângere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zebrocksky: 

Seara e un sfetnic bun...voi taia sudura la partea superioara si vio vedea ce e inauntru si ce pot face. Din ce stiu acolo se afla si o plasa sau sita metalica...oricum daca desfac motorul sa il segmentez ( piesele le-am deja de anul trecut si e pacat sa nu le pun ) tot trebuie sa dau accesoriile jos.

Ordinea de strangere stiam si eu ca e in cruce si este deja notata pe foia cu instructiuni cu care a venit garnitura de chiulasa. Ordinea de desfacere este tocmai inversa ordinii de strangere. O sa verific si planeitatea.

Nu mai stau sa fac teste...daca m-am apucat de treaba...o duc pana la capat.

 

@lupo_bv:

mersi...astazi ma duc sa le comand. stiu ca vin sub forma de kit ( 10 bucati )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Astazi am reusit sa dau jos suportul de la accesorii si sa scot rampa de evacuare. La iesire catalizatorul arata bine, asa ca am pus flexul pe el si l-am taiat de la sudura iar la intrare este jalnic...doar cativa faguri mai erau liberi...restul erau infundati si acea calamina era pietrificata ( am incercat sa o zgarii cu un cui si ziceai ca e ciment ) si chiar nu imi dau seama pe unde naiba mai iesea fumul . Nu cred ca mai exista vreo sansa sa il desfund...voi incerca maine cu masina de spalat cu presiune...daca nu, cred ca voi inlatura catalizatorul pentru ca nu investesc alti bani in altul universal. 

 

Ce probleme ar putea exista daca elimin catalizatorul ? 

 

Am pus si ceva poze...cu catalizatorul si Je in actiune :D.

 

P.S. Cel mai bun meserias pentru masina mea sunt EU :D 

post-84028-0-04549500-1375215127_thumb.j

post-84028-0-58244800-1375215167_thumb.j

post-84028-0-66015600-1375215228_thumb.j

post-84028-0-73217000-1375215324_thumb.j

post-84028-0-21807900-1375215534_thumb.j

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probleme la itp sa nu mai iasa noxele si check aprins de la sonda 2.In rest,un pic mai sprintena :)

De curatat,trebuie incins super-tare...cu un autogen,ceva...dar slabe sanse sa il mai recuperezi.Rezolva problema cu uleiul sa nu imbacseasca si noul catalizator.

PS: =)) uite un om care isi pune nu numai mintea la treaba...ci intreg capul :)) Spor!

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut..am si eu o intrebare..1, 6 16 v AZD..a desfacut mecanicul capacul de la tacheti si a ajuns la urmatoarea concluzie:cans s.a schimbat distribuția(asta nu stiu cand..pana sa iau eu masina)a uitat surubul cu care a pus.o la punct in gaura de la pinionul de la axul cu came..a dat la automat si se vad urme ca a fortat pe acolo..zice el ca au sarit si 2 tacheti de la pistonul 2 si de aia mergea motorul in 3...este posibil sa iasa tachetii de acolo si motorul sa mearga atatea sute de km ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!