Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

intaresc si eu ideea lui bronzatu' cand patineaza masina doar esp-ul se aprinde in bord ! e curios ce ti se mai aprinde tie... poate ai ceva in plus...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D Poate el trage frana de mana ca sa derapeze mai tare si atunci se aprind mai multe beculete :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut, revin cu o problema pe care am mai avut-o. Acum 4 luni aveam in bord martorul de la gaze evacuare aprins, am fost la diagnoza cu vag-com si cel care a facut testul mi-a zis ca sonda lambda si 1 si 2 merg in parametrii si ca s-ar putea sa am 2 senzori defecti care au rol in formarea amestecului. A sters erroarea si pana ieri nu s-a mai aprins, ieri am observat ca este aprins iar martorul de la gaze evacuare si nu stiu care ar fi problema, tin sa mentionez ca am observat ca daca incerc in mers sa tin motorul turat la o anumita turatie, parca merge in hopuri. Daca a mai intalnit cineva aceasta problema si a scapat de ea as fi bucuros sa aflu si eu care a fost cauza.

As fi recunoscator daca cineva din Bv care are Vag-com m-ar ajuta cu o diagnoza . Vreau sa remediez aceasta problema. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merge in hopuri? ai verificat bobinele de inductie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am verificat bobinele. O sa verific si bobinele si o sa revin cu informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mult ca sigur ai probleme la bobine.

Acestea se defecteaza preponderent din cauza condensului care se formeaza la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai da, dar nu inteleg o chestie, aceasi erroare probabil am avut-o si acum 4 luni, dupa stergerea ei nu mi-a mai aparut martorul de la gaze evacuare in bord si motorul a functionat cum trebuie. daca erau bobinele nu ar fi trebuit sa dea iar erroarea intr-un timp mai scurt ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate a fost inceputul atunci, iar acum cu temperaturile astea si-a dat duhul vreo bobina.

Verifica-le si revino pe topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, am revenit cu o alta informatie, inca nu am verificat bobinele de inductie dar am mai observat o chestie, la relanti motorul sta mai turat ca pana acum. pana acum era undeva la 700 - 750 de rot/min si acum e pe undeva pe la 900.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am fost la scanare cu Vag-com si am descoperit urmatoarele erori. Eroare la senzorul de la axul cu came, eroare avans si eroarea de la sonda lambda.Doua dintre ele s-au sters, a ramas doar eroarea de la axul cu came, mecanicul zice ca e posibil ca distributia sa nu fie pusa la punct si din cauza asta sa apara eroarea de la axul cu came, codul de eroare e ceva de genul N136 . Dupa ce am sters erorile si am plecat de la mecanic totul a mers normal, martorul de la sonda lambda nu s-a mai aprins, cand am atins cu masina pe jos, bulgari de gheata/zapada ( golful 4 avand garda la sol mica ) a si aparut martorul de la gaze evacuare ceea ce ma duce cu gandul la un singur lucru contact imperfect la sonda lambda . In urma constatarilor, am facut o programare si o sa merg sa verific: distributia, senzorul de la axul cu came, si sonda lamba sa vad in ce stare sunt contactele.

Sper sa fie decat atat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am fost la scanare cu Vag-com si am descoperit urmatoarele erori. Eroare la senzorul de la axul cu came, eroare avans si eroarea de la sonda lambda.Doua dintre ele s-au sters, a ramas doar eroarea de la axul cu came, mecanicul zice ca e posibil ca distributia sa nu fie pusa la punct si din cauza asta sa apara eroarea de la axul cu came, codul de eroare e ceva de genul N136 . Dupa ce am sters erorile si am plecat de la mecanic totul a mers normal, martorul de la sonda lambda nu s-a mai aprins, cand am atins cu masina pe jos, bulgari de gheata/zapada ( golful 4 avand garda la sol mica ) a si aparut martorul de la gaze evacuare ceea ce ma duce cu gandul la un singur lucru contact imperfect la sonda lambda . In urma constatarilor, am facut o programare si o sa merg sa verific: distributia, senzorul de la axul cu came, si sonda lamba sa vad in ce stare sunt contactele.

Sper sa fie decat atat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine se aprinde acest "martor" gaze arse si i-mi spune ca sonda lambda 2 nu se incalzeste suficient, ceea ce explica aprinderea acestui martor la tine dupa "impactul" cu zapada. cat priveste relantiul doar cand intra AC de la clima creste la 900 rot/min, dar pe frigul asta eu merg pe ECON (fara A/C).

totusi eu vorbesc de motor AZD

Modificat de martinje
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, am revenit cu o alta informatie, inca nu am verificat bobinele de inductie dar am mai observat o chestie, la relanti motorul sta mai turat ca pana acum. pana acum era undeva la 700 - 750 de rot/min si acum e pe undeva pe la 900.

asta se intampla dimineata cand pornesti masina? sau e tot timpul?

avand in vedere ca e foarte frig afara e normal ca motorul sa fie un pic mai turat, cel putin dimineata la pornire, ulterior ar trebui sa se stabilizeze!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, la scanarea cu Vag-com am gasit urmatoarele coduri de eroare :

17439 - Manifold Change-Over Valve (N136): Setpoint Not Reached

17443 - Sensor for Nox (G295): Signal Implausible

Intake manifold air control valve position sensor - specification not attained

Probable cause :

Air control flap/sticking hose conections.

Intake manifold air control actuator.

Intake manifold air control solenoid.

Pentru prima eroare Manifold change-over valve mecanicul la care am fost mi-a zis ca:

Pozitia nr. 17 din imaginea alaturata este defecta (unitatea de vacum are parghia rupta).

Unitatea de vacum actioneaza clapeta de la galeria de admisie, la mine avand parghia rupta, clapeta nu mai este actionata.

Iar la eroarea de la sonda lambda zice ca nu se incalzeste suficient la fel ca si la colegul martinje.

Mentionez ca am in bord aprins martorul de la gaze evacuare/check engine.

Daca este cineva care a avut aceste probleme il rog sa posteze, vreau sa gasesc o rezolvare cat mai rapid.

Astept pareri !!!

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut schimbul de ulei si mecanicul mi-a bagat fix 4 l de ulei Castrol. L-am intrebat daca nu e prea mult si a zis ca nu.

Am verificat azi si uleiul este peste max cu 3-4 mm sa zic.

Parca in manual zicea ca nu trebuie sa depaseasca zona de control maxim.Ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In AZD intra fix 3,3 litri de ulei (asa scrie in cartea tehnica) 4 litri e mult prea mult, si n-o sa-i faca bine catalizatorului...mecanicul respectiv nu s-a uitat un pic in cartea masinii a bagat asa dupa ochi? mai elibereaza din el ca e prea mult, 700 ml peste nivelul recomandat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3,3 litri trebuie sa fie cantintatea totala ce o bagi in motor. daca depasesti cu 50-100 ml nu e problema, dar nu cu 700 cum a bagat mecanicul. Uleiul trebuie sa fie (dupa ce ai oprit motorul si s-a lasat in baie) pe zona hasurata de pe joja, la mijlocul ei. Eu asa am de 12500 de km Castrol Magnatec 5w40 si n-am avut nicio problema, unde a fost nivelul cand l-am bagat, acolo e si acum dupa 12500 km. Am sa-l schimb in martie. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat azi un furtun de perfuzie si maine scot uleiul in exces. Sper sa ii fi facut rau motorului am umblat cam 200 km de atunci :|

Modificat de Marius
Quote inutil. Foloseste butonul ADDREPLY!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor, am si eu o problema la AZD-ul meu si anume mi sa aprins martorul check engine la bord de vreo doua saptamani iar in acest timp din cand in cand si

EPC-ul,precizez ca nu am nici o fluctoatie a relantiului,si nici pierderi de putere,puteti sa-mi dati un sfat

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O scanare ar fi primul pas pe care ar trebui sa-l faci sa vezi ce eroare ai si pe urma se pot trage anumite concluzii .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema la motor , de fapt cred ca am mai multe.

Fac des drumul Buc - Constanta si tot timpul imi mananca ulei de mi se aprinde martorul.

Distributia si cureaua de transmisie cu cele 2 role intinzatoare le-am shimbat la 98.500km , iar acum am 101 000km.Pe la 99000 au inceput sa se auda niste zgomote ciudate cand pornesc motorul , pana se incalzeste .Dupa ce merg cu masina si se incalzeste motorul nu mai face asa la pornire ,face decat la rece.Iar cu motorul cald se aude un mic scartait de la cureaua de transmisie .

Un filmulet cu pornirea motorului la rece.

Ma poate ajuta cineva cu niste sfaturi?

Ms!

Filmuletul este facut astazi ,scuze pt claritate sunetul e important

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare ca sunt doua zgomote; primul chiar dupa prima pornire, care pare a fi un tacanit de tacheti (la a doua pornire nu s-a auzit), si cel de al doilea zgomot (s-a auzit la ambele porniri) care cred ca ar putea fi de la electromotor (s-ar putea sa nu decupleze bendixul dupa pornirea motorului).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu la cele spuse de Kovari, se aude ca atunci cand dai la cheie, motorul porneste si nu eliberezi cheia din mana ca sa revina la pozitia normala, la bendix ma duce si pe mine gandul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!