Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

meMyselfAndI

50 RON a fost senzorul de temperatura. Eu din ce am observat, cu eroarea senzorului care aparea doar pe scaner, cand porneam masina, urca la 2000 ture apoi se stabiliza la turatia normala. Dupa schimbare nu mai face asa. Sa ai motorul rece daca tot alegi sa-l schimbi, ca va curge pe-acolo catva antigel pana il pui pe cel nou :) 

In weekend am dat jos EGR, clapeta acceleratie si teava dintre ele, le-am curatat cu diluant pana a trecut negreala aia de pe ele si s-au curatat destul de bine.

Apoi am blocat teava EGR, iar dupa vreo 30 km s-a aprins in bord becul de check engine, cu eroarea EGR Insufficient Flow. Am simtit o pierdere de putere mai ales la viteze mai mari, peste 3000 ture foarte greu urca in turatie, si mai sus de 110 km/h cam greoi. Are si motorul asta un fel de limp mode sau nu-i pica bine dezactivarea EGR mecanica daca nu o fac si din soft ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul nu prea are treaba daca va manca gazele de recirculare sau nu. Deci faptul ca pui acolo o tablita nu ar trebui sa afecteze mersul motorului.

 

Insa, ecu stie cate gaze recircula citind un potentiometru ce se afla in capul egr-ului, prin care se citeste pozitia supapei egr-ului.

Daca ecu da comanda sa se deschida iar valoarea citita nu corespunde valorii cat stie ecu ca trebuie sa fie, iti va da eroare.

 

Acum sunt 2 posibilitati: fie nu ai calibrat egr-ul dupa curatare astfel incat ecu are stocate valori de min si max incorecte, fie egr-ul e defect si nu raspunde la comenzile ecu-ului.

 

Iti dai seama ca daca ecu sesizeaza o eroare de acest fel intra intr-un fel de limp mode pt a-ti oferi performante mai reduse, tocamai pt a avea si emisii poloaute mai reduse, deci pt a proteja mediul.

 

Insa logica imi spune ca ar trebui dezactivat si egr-ul daca-l obturezi tocmai pt faptul ca e defect si va induce in eroare ecu-ul.

Sincer nu stiu ce anume trebuie modificat, insa o firma ce se ocupa cu resoftari ar trebui sa te poata ajuta.

 

Legat de compresie, segmentul de compresie si supapele trebuie verificate. semeringurile, paturile supapelor iti pot da un consum mai mare de ulei. Insa inportant e ca supapa sa calce corect pe blocul motor si sa inchida camera de ardere cum trebuie.

Faptul ca-ti scoate fum e posibil sa ai jocuri in paturile supapelor sau garniturile acestora sa fie uzate, sa ti se scurga ulei pe corpul supapei astfel incat acel ulei cand pornesti motorul se va arde scotand fum. E doar o supozitie.

Oricum, ceva are motorul in el ce favorizeaza cunsumul de ulei, altfel nu ai avea acel fum.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ JuiCe: daca diferentele de compresie sunt asa mari (desi personal nu prea cred) ma gandesc sa nu fie murdare de calamina scaunele la supape, astfel acestea nu mai etanseaza ine si pierzi compresie. La o compresie asa proasta ar trebui sa iti consume destul ulei daca ar fi de la segmenti.

 

Le: eu recomand sa refaci masurarea compresiei in alta parte, si la rece si la cald.

 

@Muraru Dan: ti-am trimis un pm cateva zile in urma referitor la rola intinzatoare de la cureaua de accesorii, poti te rog sa dai o parere?

Modificat de virus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

Consumul ar putea fi influentat intr-un fel de blocarea EGR ? Ma refer nu cumva sa creasca simtitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte putin dar macar iarna ar fi recomandat sa renunti la "tuning"...cu el activ,se incalzeste mai repede.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum, mai exact, ai blocat egr-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR-ul se poate bloca cu o bucata de foaie de tala taiata de exemplu dintr-o doza de bere asezata intre EGR si galeria pe are acesta este montat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am recalibrat EGR din basic settings, a rulat apoi a dat OK. Becul de check engine s-a stins automat, si nu s-a mai aprins de cateva zile

Masina ruleaza sensibil mai bine, mai ales in oras la turatii joase ~2000 n-o mai simt asa moarta si reiau repede mersul in trafic, si vorbesc de drumuri in rampa mai mult unde cuplul sufera iar turatia minima trebuie sa fie destul de mare pentru a face fatza.

Nu am facut drumuri mai lungi ca sa simt ce se intampla la viteze marii, si nici nu am monitorizat deocamdata consumul. Dupa multe chestii citite pe diverse site-uri, multi declarau ca le-au scazut consumul si arderea e mai buna dupa blocare EGR. O sa fac neaparat ceva teste de consum, macar de la bec la bec si mai vedem daca merita tabla sau nu  :D

Un lucru e sigur, m-am uitat pe acea tabla la cateva zile dupa ce am pus-o, Negru Negru, si ma refer la funingine neagra care iese doar inmuiata in diluant si frecata bine...va dati seama ce intra in motor inapoi si pe clapeta. E fix ca acea funingine pe care o curatati de pe clapeta si iese cu greu dupa minute de frecat cu diluant sau benzina.

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

JuiCe: am mai auzit la cineva care blocase EGR-ul, ce-i drept printr-o metoda mai barbara (mufa scoasa) ca masina ar trage mai bine, insa nu stiam cat din ce spune respectivul este efect placebo si cat realitate, insa acum cand aud si la tine acelasi lucru parca parca incep sa cred. Apropo, myth busted cu murdarirea clapetei de acceleratie. Probabil cu furtunul de la epurator anulat si EGR ul blocat nu s-ar mai murdari deloc, sau aprope deloc.

 

LE: aveti idee, capacul motorului de pe FSI merge pe AZD? La tumburucii de prindere ma refer, daca au accesi pozitionare.

Modificat de virus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Furtunul de la epurator nu e recomandat sa fie inchis deoarece contine vapori de ulei pe care ii baga in admisie astfel avand rol de a unge scaunele supapelor de admisie si de a fixa particulele de praf patrunse in motor pe peretii tubulaturii. Dar despre EGR pot zice ca un efect negativ e ca baga acea funingine spre clapeta, si e un motiv plauzibil pentru care clapeta are depuneri consistente pe care cu greu le dai jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Furtunul de la epurator îl închizi doar dacă vrei să ai probleme mari cu motorul. Ce ai zis tu este o chestie secundară. Rolul lui principal este de a recircula vaporii de ulei care se formează în carterul motorului. Dacă-l închizi se face presiune acolo şi mai departe nu cred că este nevoie să mai spun. Chiar şi anularea EGR este cu dus şi întors. Trebuie să vă gândiţi şi la dezavantaje nu numai la avantaje (pe net sunt destule discuţii pe tema asta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerile legate de EGR sunt foarte foarte impartite si nimeni nu da explicatii profesionale, sau nu stie sigur :) Care ar fi pana la urma efectele negative ale blocarii EGR inafara de NOX mai mare ? Catalizator suprasolicitat ? Motorul in sine nu prea vad cum are de suferit fara acele gaze inerte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu gazele inerte temperatura de ardere a combustibilului este mai mică ceea ce nu este de ici de colo.

Acum îţi spun experienţa mea personală (mă rog la mine este diesel). Am mers cu el şi anulat în totalitate şi anulat pe jumătate, dar cel mai bine merge motorul cu el aşa cum este din fabrică. Cu el anulat are ce-i drept mai mult elan la turaţii scăzute, dar şi motorul devine mult mai zgomotos. Avea un ţăcănit ca de injector, tachet că intrasem la păreri. Aşa că am renunţat la idee.

A, dacă anularea lui ar fi însoţită de o resoftare atunci ar fi altă mâncare de peşte şi probabil că chiar ar merita mişcarea asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stimati colegi, eu nu am spus nimic de inchis furtunul de la epurator.  Cand am spus anulat ma gandeam ca acesta sa fie prelungit si scos undeva sub masina, anulat din admisie.

Modificat de virus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze că am înteles greşit ce ai vrut să zici cu anularea. Parcă nu ar fi elegant să mergi cu furtunul pe sub maşină ca la bătrânele dacii.

Uite că pe aici s-a mai discutat problema asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord, insa la un motor mai uzat, dar care nu necesita segmentare, care insa scapa ceva gaze pe langa segmenti aceasta ar fi o solutie pentru a nu curata clapeta de acceleratie lunar. Ce vreau sa spun, mai multe gaze in baie inseamna mai multe gaze trecute prin epurator, adica mai multi vapori de ulei pe clapeta care se va murdari mult mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate monta foarte elegant un filtru de motocicleta pe furtunul de la epurator si problem solved

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- As putea gasi intr-un manual ceva valorile senzorului MAP. Car ar trebui sa fie valoarea masurata la relanti sau in sarcina. Detine cineva un manual de reparatii care sa contina aceste date?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi că am pus aici datele ce se găsesc în manual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms pentru atasamente. M-ar interesa daca ai si pagina 111. Se face trimitere in pdf-ul measured value block-1 catre intake manifold pressure

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vine un furtun acolo unde am incercuit pe poza, in capacul de pe motor, pe la filtrul de aer.

Ce vine si de unde pe acel furtun?

(cum te uiti din fata, la scoaterea capacului de pe motor, acest furtun il deconectez din partea stanga)

post-57196-0-12316300-1373651827_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 M-ar interesa daca ai si pagina 111. Se face trimitere in pdf-ul measured value block-1 catre intake manifold pressure

Este vorba despre aceeaşi pagină. vezi că mai la vale pe pagina unde ai citit este explicat grupul 2, câmpul 4 referitor la MAF

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vine un furtun acolo unde am incercuit pe poza, in capacul de pe motor, pe la filtrul de aer.

Ce vine si de unde pe acel furtun?

(cum te uiti din fata, la scoaterea capacului de pe motor, acest furtun il deconectez din partea stanga)

Acela e furtunul de epurator de care s-a mai discutat, si aduce gazele din carter, pentru aerisire carter, plus ca acele gaze cu vapori de ulei, ung oarecum scaunele supapelor si mai mobileaza din mizerie, deci sa nu anulezi nicidecum furtunul care intra pe acea gaura. De-aia se vede ca e cam uleios furtunul, si asa e normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danutcristea71

Buna ziua. Am un Golf 4Variant - AZD. Ieri am observat la masina un fenomen ciudat: oprit la semafor, fara AC, relantiul care in mod normal era stabilit la aproximativ 700 t/min a ramas la 1000t/min. Dupa prima oprire a motorului, acesta a revenit la normal, pentru ca dupa circa 5 minute sa urce din nou la 1000. Care ar fi cauza? Multumesc anticipat pentru raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@danutcristea71 , fa o scanare cu vag-com, dar eu banuiesc aici un senzor lichid racire G2/G62, pe care ti-l poti schimba singur si costa 50-70 ron. Sta fix relanti-ul ? Nu oscileaza ?

Update de la mine in legatura cu EGR. Am activat pana la urma iarasi EGR, toate is la locul lor, nici o eroare in bord. Cu EGR blocat mi se tot aprindea check engine cu insuficient flow dupa 30 40 km si motorul intra intr-un fel de limp mode, peste 3000 3500 ture cu greu mai urca. Acum o simt mai fasneata avand in vedere ca am lasat la inmuiat si am curatat cu diluant, EGR, clapeta si teavade legatura dintre ele. Nu prea merita blocarea EGR cat timp ai in ECU o versiune de firmware ce depinde de EGR, mai ales la euro4 benzinare unde toata masina e senzori. Deci concluzia pt cei care se gandesc la blocare EGR, e sa nu o faca daca nu se face operatiunea si din soft.

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!