Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

meMyselfAndI

Am facut readaptarea si am sters eroarea EGR din ecu, deocamdata nu a mai aparut nimic, acuma sa vedem, o las cateva zile :)

E verde senzorul, initial am curatat cu wd40 conectorii, a disparut eroarea 1-2 saptamani, acum vad ca e iar aparuta, o sa-l schimb pana la urma. Simt totusi un motor lenes, cred ca o sa fac un test cateva zile sa pun o tabla la acel eGR astfel incat sa infund traseul, sa vad cum se comporta, din eroarea de mai sus se pare ca ramane pe deschis mereu si recircula prea multe gaze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti sa vezi cu VAG-COM in parametri pozitia deschis/inchis al EGR-ului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

Am scanat cu motorul pornit dupa documentele primite de la colegul  lupo_bv(mersi inca odata), iar in documentul 4 pdf arata canalul 075 unde is parametri EGR si functionalitatea acestuia.

5 Pedale lax max si se va seta pe TEST ON. Presiunile par in regula, mesaj: System OK. Am coborat la leu iarasi sa scanez dupa ce am facut adaptarea dimineata, eroarea EGR nu a mai aparut (sper sa fi fost de la ne-adaptare  :icon_bounce: ) Dar a reaparut tampitul ala de G2 Coolant Temperature Sensor (G2) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent. Cred ca fac azi o manevra sa-l schimb daca am timp. O chestie ciudata ce am vazut, la accelerari 4000+ la relanti, imi iese pe toba apa destul de multa, se cam face balta in spate. Deci nu e ulei, nici nu e apa uleioasa, n-are miros, e doar apa. Poa' sa aiba legatura cu senzorul asta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are legatura...e condens;incearca sa mergi un pic mai turat cu ea(adica sa schimbi peste 2500rpm).Schimba g2/62 ca nici indicatorul de temp nu va mai fctiona corect in curand(eu cred ca mai degraba e problema de conectivitate).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

A fost odata desfacuta mufa si am dat-o cu WD40, a disparut eroarea temporar, dar a re-aparut din nou, nu prea ar putea sa fie conectivitate, corect ?

Recomandati si schimbare termostat odata cu operatiunea g2/g62 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa luam cu inceputul.

 

Daca egr-ul nu iti va mai face pbme a fosgt de la adaptare.

Eu cand il dau jos, acea valva e inchisa, deci cele 2 camere nu comunica intre ele.

Personal nu a trebuit sa dsesfund nimic in egr-ul meu, toate canalele aveau intradevar depuneri pe perati insa nicidecum sa fie infundate.

 

Lasa-l evejtual in carburol peste noapte, apoi da cu simt de raspundere cu spray pt curatat carburatoare, daca ai facut curatarea cu wd40 e frectie la picior de lemn. Nici macar spray-ul de frane nu e f dizolvant, de aceea trebuie unul pt curatat carburatoare. wd40 de altfel nici nu recomand pt wgr, respectvi clapeta deoarece e lubrifiant si desi e universal, nu face nimic cum trebuie. 

 

Legat de senzor, schimba-l. Contine atat g2-ul cat si g62-ul, iar legat de termostat, daca motorul se incalzeste cum trebuie, se duce acul la 90 nu vad de ce sa-l schimbi doar daca doresti tu preventiv.

Antigel e posibil sa pierzi, nu mult insa va trebui sa completezi putin.

 

Spuneai ceva de fum.

Cand accelerezi la rece iti scoate fum sau abur?  Fum nu are voie sa scata deloc, pe vremea asta sincer nici abur.

Fa un test de compresie.

 

Legat de apa de pe esapament, catalizatorul cand e cald converteste gazele nocive in dioxid de carbon si apa, deci cu cat mai multe gaze cu atat mai multa apa. E perfect normal ca in acceleratii mari sa scoata apa mai multa deoarece se elimina condensul de pe peretii tobelor care la turatii mici nu sunt evacuate complet.

 

Dar si prea multa apa, mai ales la ralanti, arata un amestec prea bogat sau o ardere incompleta, sau o lispa a arderii pe unul din cilindrii, in acest ultim caz in care ar fi trebuit sa ai si eroare de emission workshop ( eroare data de sonda lambda 2, prin martorul cu motorul aprins in bord).

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

O sa mai dau o scanare peste o saptamana, si daca mai apare eroarea de la EGR, o sa procedez cum ai zis :) adica lasat la inmuiat.

Motorul se incalzeste ok, sta la 90 batut in cuie, deci nu face probleme. 

Accelerez la rece, (dar din cate am observat dupa o stationare mai indelungata) si scoate un nor destul de gros de fum albastru, deci abur e exclus acum la 30 grade la amiaza. La scanare inafara de G2/G62 acum nu mai am nici o eroare, atata ii mai trebuia cea cu sonda si faceam cu nervii  :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eroarea de la EGR se datorează fie unor probleme la valva EGR fie neadaptării. Ca să o verifici vezi că este o procedură în pdf-ul Final control diagnosis.

Atât fumul în exces cât şi lipsa de putere poate avea legătură cu ECT (G2/G62). Nu sunt excluse alte cauze, dar dacă ăsta dă eroare remediază întâi problema asta.

ECT defect mai poate cauza (în cazul în care ai observat, dar ai trecut cu vederea): creşterea consumului, fluctuaţii de ralanti sau modificarea turaţiei de ralanti (constantă dar nu atât cât trebuie), pornire mai grea fie la rece fie la cald, oprirea motorului după pornire. Aceste cauze nu apar toate deodată ci în funcţie de natura defecţiunii senzorului (de exemplu dacă este în scurt ECU asigură managementul ca şi cum ar fi lichidul de răcire peste 100 grade, dacă este întrerupt ca şi cum ar fi  multe grade sub 0).

Vezi că în Measuring Blocks trebuie să fie un câmp cu temperatura, de acolo îţi poţi da seama cam cum se prezintă situaţia, sau se poate măsura senzorul cu ohmetrul la diferite temperaturi.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

Am atasat pe pagina anterioara niste poze cu valorile de pe diferite canale

http://vwforum.ro/topic/47950-motor-azd-16-16v-functionare-probleme-specifice/?p=2156649

Temperaturile par in regula din ce am comparat cu fisierele pdf.

Nu stiu in schimb valorile de pe grupul 000 daca sunt in regula, in PDF-uri incepe de la grup 001

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valorile par ok. Probabil este o problemă de conectică la mufă cum a scris şi colegul mai sus sau poate chiar în interiorul senzorului. Face figuri când are chef şi rămâne eroarea stocată. Ar fi bine să foloseşti spray de contacte în loc de WD40. Caută sau confecţionează o lamelă de dimensiunea pinilor senzorului şi vezi dacă stă fix în fiecare locaş al mufei sau are joc. Ar mai putea fi şi o problemă de cablaj.

Valorile din grupul 000 sunt codate şi probabil nu prezintă importanţă din moment ce nu le-au dat. oricum diferă de la diesel la benzină şi cred că şi la benzină diferă între ele în funcţie de tipul injecţiei şi managementul motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

Asta mi-e si mie sa nu aiba joc acea mufa pe la gropi catusi de putin si sa piarda contactul, desi mufa sta foarte presata pe senzor.

O sa procedez mai intai cu un spray "mai de Doamne-ajuta" de contacte, il imbaiez bine(nu prea am access sa dau direct in senzor ca e cu gura oarecum in jos), sterg eroarea, apoi il las o saptamana asa si o sa scanez iar. Cat timp masina merge bine si ma pot folosi de ea, nu e rau si odata cu asta o vorba din  batrani : Niciodata nu e atat de rau incat sa nu poata fi si mai rau  :D

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

Azi am fost sa-i fac compresia, si am pe cilindru 1 si 3 , valoarea ~7 iar pe 2-4 valoarea 9. Din cate stiu eu ar trebui sa fie peste 12 valorile, plus ca diferentele intre pistoane sunt cam mari nu ? Deci cred ca ma paste o segmentare ..sau sa merg asa cu ea pana se opreste in drum. Deocamdata merge rotund, se descurca bine si la drum lung, nu pare sa gafaie rau. Voi ce-mi sugerati ? Las cum e si arunc niste ulei de teflon sa mai etanseze pe-acolo, sau sa fac operatiunea de segmentare ? Compresia s-a facut la rece doar(asa zise mecanicul din cartier ca e destul..) A pus aparatul de masurat in locul fiecare bujii si eu am dat la cheie cateva secunde.

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa cauti alt mecanic...la 7 compresie ori face ca tractorul,ori nu mai merge deloc si scoate pacla.Valorile sunt f mici,un pic peste limita inferioara.
Daca intr'adevar sunt asa,incepe cu chiulasa.E mai ieftin decat sa te apuci direct de segmentare.Poate pierderile sunt pe acolo.

Bine ar fi sa gasesti pe cineva care face LEAKAGE test.Asa stii exact unde e problema-segm sau supapa(chiar si la care supapa-admisie sau evac).

Daca ajungi la segmentare sa schimbi si cuzinetii(multi nu ii schimba).

NU PUNE TEFLON.Tefonul e o particula solida...e ca si cum ai pune nisip in ulei.Subiectul e arhidiscutat la ADITIVI ULEI.Singurul care nu are particule in suspensie ar fi duralubeul,dar sa nu crezi ca faci miracole(eu unul nu am auzit)....Mai bine pui banii de'o parte pt altceva.

Pe scurt,daca nu ai probleme cu ea,nu ii fa nimic;doar constatari,nu reparatii.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

confirm ce spune zebro.

 

7 e o valoare mica si pt un motor in 8 valve, dalmiteri pt unul in 16, unde compresia normala e intre 15 si 20 de noua.

Oricum, un motor sanatos macar 15 ar trebui sa aiba. asta pt 16 valve, cel in 8 valve are compresia mai mica.

 

Insa e posibil sa ai ttusi o compresie mai mica si de aici si consum de ulei.

 

Insa pana nu rezolvi pbma cu ect-ul nu poti fi sigur 100%.

 

Intre 2 cilindrii nu e voie sa fie diferenta mia mare de 3 bari.

 

Pt acuratetea masuratorilor, compresia se face atat la cald cat si la rece.

 

Eu unul asta stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare forumiști,

 

Am și eu un Golf IV AUS, care am înțeles că nu diferă prea mult de AZD, de aceea vă supun atenției o problemă recentă.

Acum vreo lună, maxim două, în mers s-a auzit un sunet identic cu cel pe care îl face roata când trece peste limita de demarcare a benzii de urgență pe autostradă. Cu siguranță cunoașteți sunetul. Ceva mai grav la început, după care începe să urce în tonalitate și se oprește. Am crezut că are legătură cu unitatea CLIMAtronic care era pornită. 

Acum câteva zile mă întorceam de la Galați spre București, pe autostradă a făcut din nou. Din nou clima pornită. Eram chitit pe ventilatorul din spatele torpedo-ului. După vreo 20 km prin București, eram la semafor, când face din nou, doar că acum, fiind cu piciorul pe frână am observat vibrații puternice în pedala de frână. Să spunem că e ceva similar cu senzația de funcționare a ABS-ului, doar că vibrațiile erau mai „dese”, în sensul că succesiunea era mult mai rapidă.

La scanarea cu VAG-COM apare o eroare pe ABS, dată de un senzor din pompă, lucru despre care fratele meu, care a făcut scanarea, spunea că e destul de frecvent. ABS-ul merge fără probleme. 

Dacă e pompa, atunci cum se justifică sunetul?

 

Aș vrea să elimin cât mai multe posibilități înainte de a merge cu mașina în service. Poate nu e nimic grav și nu e nevoie să plătesc manopera prin service, că nici nu banii sunt foarte bun prieten.

 

Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

Sunetul ala ciudat si vibrant l-am auzit atunci cand cu VCDS am recalibrat ABS-ul, in sensul ca l-am dus la switch to basic settings, si a facut asa timp de cateva secunde. In mod normal nu ar trebui sa faca asa. Simti ceva in pedala cand franezi ? Se aude doar cand franezi ?

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se aude când frânez, nici nu am vreo problemă la frânare.

După cum spuneam, sunetul a apărut după ce am oprit şi aşteptam la semafor cu piciorul pe frână.

 

Sunetul, şi bănuiesc că şi vibraţia, apare aleatoriu, fără să fac ceva în special, dar uneori şi când demarez. Trebuie să menţionez că am şi o chestie ciudată la ambreiaj, pe care l-am schimbat acum 5000 km maxim, în sensul că ţine la sfârşitul cursei, iar pedala nu e împinsă după apăsare aşa cum se întâmplă la alte maşini (spre exemplu Passat-ul sau Polo-ul fratelui meu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am făcut o scanare cu VAG-COM şi pe ABS nu am nicio eroare. Am dat şi la Output Tests... Acel zgomot de la pompa de ABS l-am auzit, dar cel care îmi apare mie e mai puternic, la fel şi vibraţia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil sa ai probleme la pistonasul de la ambreiaj(cel de sub tavita bateriei)....fa'i o aerisire(se face ca la un etrier).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aerisire a ambreiajului am făcut acum vreo două luni. Ca fapt divers, "problema" a apărut după aerisirea cu pricina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Ar putea cineva sa imi zica un cod pt saibele alea de fixare folosite de ex la prinderea suportului lateral al scutului. Sunt ceva saibe cu autofixare. As avea nevoie de cateva de genul ca sa imi prind scutul ca unele au ruginit si s-au rupt.

 

Ms.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

confirm ce spune zebro.

 

7 e o valoare mica si pt un motor in 8 valve, dalmiteri pt unul in 16, unde compresia normala e intre 15 si 20 de noua.

Oricum, un motor sanatos macar 15 ar trebui sa aiba. asta pt 16 valve, cel in 8 valve are compresia mai mica.

La anii astia nu vad sa aibe minim 15 compresie! Daca are 12-13 e bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

confirm ce spune zebro.

 

7 e o valoare mica si pt un motor in 8 valve, dalmiteri pt unul in 16, unde compresia normala e intre 15 si 20 de noua.

Oricum, un motor sanatos macar 15 ar trebui sa aiba. asta pt 16 valve, cel in 8 valve are compresia mai mica.

La anii astia nu vad sa aibe minim 15 compresie! Daca are 12-13 e bine

Nici nu stiu ce sa zic despre faza mea, ori mecanicul a facut masuratori alandala si cam pe graba, ori ar putea fi semeringurile de la supape. Apropo, poate 

sa fie compresia mica din cauza semeringurilor de la supape ? Imi scotea de obicei fum doar dupa o oprire mai lunga sau peste noapte, chiar dimineata cam 1 minut un fum mai gros apoi disparea. Ma gandesc ca putea fi uleiul scurs pe la semeringurile supapelor peste noapte, si pana se ardea acel ulei iesea fum. De 2 zile am schimbat G2/G62 si surprinzator nu mai vad nici fumul ala dimineata. Motorul trage normal ca pentru un benzinar(nici avion dar putin turat nu ma lasa).

Mecanicul cu care am vorbit a zis ca daca ma hotarasc sa desfacem motorul urmeaza distractie, supape, segmenti, garnitura, rectificare chiulasa, apoi verificari si daca se necesita schimbari pe la cuzineti..etc,etc, si asa ma bazez pe munca romanului incat ma astept ca dupa miscare sa nu mai mearga nici cum merge acum, adica multumitor si rotund :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca ai vrea sa schimbi supapele cu totul pentru ca sunt ff scumpe, poate doar simeringurile si ghidurile! Cuzinetii de biela si de palier e recomandat sa-i schimbi daca desfaci motorul! Depinde unde faci toata treaba! Apropo cat a costat senzorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De vreo cateva zile merg cu alt golf 4 si am observat ca cealalta, cand o pornesc sta turometrul la 1000 de ture si la a mea la mea peste o mie de ture si tine socul mai mult! Sa fie de la senzorul de temperatura? Nu am nicio eroare legata de el!

Modificat de flaviusmaff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!