Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

E un furtun din circuitul de servodirectie.

 

Multi au pbma asta si atat timp cat nu picura nu ar trebui sa te alarmezi prea tare.

Daca vre-i sa schibi acel furtun e ok, insa prima impresie imi spune ca te va costa ceva bani pt ca va veni complet, adica cu tot cu teava de metal.

Daca am dat pt un amarat de furtun de vacuum ce are o valva unisens si doua bucatele de furtun 110 ron, pe acesta vei da ceva banuti.

 

Masoara saptamanal nivelul lichidului de servo din vasul sau de expansiune. Masurarea se va face LA RECE, deci nu la cald si nivelul trebuie sa fie in zona hasurata de pe joja care corespunde minumului din acel vas. Daca vei masura apoi dupa ce motorul s-a incalzit, implicit sistemul servo a fost folosit, vei constata ca nivelul creste.

 

Eu il tin putin peste acea zona hasurata, deci intre minim si maxim.

Nici un nivel prea mare la rece nu-i recomandat tocmai pt a avea loc sa urce nivelul cand sistemul servo e folosit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cred ca si picura, ca e umed si burduful de la planetara(se vede si in poza).

Nu ai o poza cu vasul de expansiune pentru lichidul de servo, ca nu stiu unde este :)?

Mersi de informatii, o sa ma interesez cat e si o sa il schimb, ca nu suport sa curga lichide pe la motor.

O zi buna!

L.E. Am gasit vasul de la lichidul de servo, nivelul e bun, o sa il monitorizez pana schimb furtunul ala.

Mersi inca odata!

Modificat de sebax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce-l schimbi sa ne spui si noua daca a fost complicat si cat te-a costat.

Iti recomand sa schimbi si uleiul, sa nu-l refolosesti pe cel vechi, pt ca va trebui sa golesti circuitul de servodirectie.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai mi-a zis Gabivvx ca e cam 600 de lei ansamblul ala si vine doar pe original!!! Asa ca ma mai gandesc cu schimbatul si o sa monitorizez nivelul de lichid. Mai vedem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-am spus ca-i scumpa. Mai pui si 100 lei schimbatul uleiului si manopera.

Incearca sa vezi pe unde supureaza. Curata cu un spray de frane si vezi pe unde curge apoi, incearca sa izolezi cu ceva, desi, la ce presiune se face acolo e cam frectie la picior de lemn. Dar incercarea moarte nare.

 

Pana una alta, evita bracarile totale, deci sa dai volanul pana la capat de cursa pt ca atunci se creaza cea mai mare presiune in instalatie. Si in carte scrie ca sub nici o firma sa nu se tina mai mult de 15 secunde volanul bracat la maxim, exista riscul sa se supraincalzeasca pompa de servo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, mersi de explicatii, o sa tin cont de sfaturile tale.

O zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut problema care a aparut mai tare dupa schimbare distributie , curele si role intinzatoare .

Nu am facut nimic dar pina la urma ma suparat ca huruia prea tare mai ales cind era rece motorul.

Am luat curea jos de la accesorii am dat jos rola si am gresat intizatorul cu ulei , pentru ca mi-a fost frica sa-l dau jos, riscam sa nu-l mai pot monta inapoi .

Dar gresarea cu ulei a facut bine si si-a revenit si nu mai uruie. Cind va face din nou am sa  gresez din nou intinzatorul.

Poate cineva ne pune niste poze de demontare si montare intinzator cu arc, nu rola .Si niste explicatii...

Modificat de nibas2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce rola ai dat jos?

Intinzatorul curelei de accesorii se da jos desfacand un singur surub, insa accesul la acel surub se face din galeria de evacuare, de aceea trebuie data jos tabla aceea ce vine peste galerie. Acea tabla e prinsa in 3 suruburi.

Deci, se da jos intregul ansamblu, format din corpul intinzator si bratul acestuia de care e efectiv fixata rola ce calca pe curea.

Nu se va da jos separat rola si separat corpul unde e arcul.

 

Apoi, dinspre galerie se va vedea surubul cu pricina, se desface, si se trage rola afara.

Se introduce rola noua, se insurubeaza la loc surubul, se pune tabla peste galerie inapoi, cureaua, cu grija se trage afara cuiul intinzatorului ( acesta de nou vine blocat in pozitia de minim), timp in care se tine contra cu ajutorul unei chei fixe de rola tocmai pt a nu se intinde deodata si sa nu calce cum trebuie pe curea. dupa ce se verifica ca totul calca cum trebuie, se lasa de tot rola sa se intinda cat vrea ea.  Semnul ce arata intinderea va fi aprox pe la mijlocul marcajului.

 

Gresarea e relativ eficienta doar daca mai exsita ceva putere in arc, si eu cand bagam ulei in acel intinzator nu mai imi batea asa de tare insa trebuie verificata intinderea, pt ca, in cazul meu degeaba bagam vaselina lichida ca de intins nu mai intindea cum trebuie.

Cand nu mai intinde cum trebuie, semnul ce arata intinderea se va deplasa catre voi, inspre partea din fata a masinii, deci inspre dreapta rolei daca va uitati la rola din laterala masini (perpendicular la rola de pe aripa dreapta).

Sper sa ma fi facut inteles.

Deci, daca acel semn arata ca nu mai exista intindere, schimbati rola, nu mai are sens sa ungeti nimic.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlad, pompa de combustibil o verifici punand un manometru in serie cu alimentarea injectoarelor. Acolo ai si un regulator de presiune, poti testa cu si fara acel regulator pt a vedea daca totul e ok. din ce stiu, trebuie sa ai 3 bari cu regulator si ceva mai mare fara.

 

Apoi, azd-ul nu are senzor MAF, care verifica cat aer iti intra in motor, ci, are doar senzor MAP, care e pur si simplu un switch care comuta daca in galerie sunt cel putin 2 bari daca nu ma insel. Acest senzor e in partea stanga cum te uiti la motor, pe langa joja.

Se curata preventiv. Mare grija la demontare, fiind destul de restrictionat de firele ce-l acopera.

 

Apoi, daca spui ca motorul e lesinat cand se incalzeste ar putea fi de la egr murdar, e posibil si de la clapeta murdara, care dupa curatare se vor calibra cu vagcomul.

 

Insa gandul ma duce la clapeta de aer din capacul ce vine peste motor unde e si filtrul de aer.

Acea clapeta se afla in partea din fata a celui capac si e comutata de un bimetal. Cand e iarna afara bimetalul comuta acea clapeta astfel incat sa se traga aer cald, deci din galeria de evacuare, de aceea vei vedea ca acel capac are o teava care vine in galeria de evacuare.

Vara in schimb, va trage aer prin priza de aer din laterala capacului, deci aer rece.

 

Daca tie acea clapeta ti-a ramas blocata in pozitia pt iarna, deschisa daca nu ma insel, nu mia retin exact pozitia clapetei pt iarna, atunci tie iti va trage aer cald, care, reduce puterea motorului din considerente fizice( aer mai putin dens, mai putin oxigen).

 

Cei ce s-au confruntat cu aceasta ultima problema au ales sa comute manual acea clapeta, cand sunt sub 10 grade pe pozitia de iarna cand sut peste pe pozitia de vara.

 

Sau, vezi ca pe undeva se discuta, se poate cumpara din afara acel bimetal pt cca 10-15 euro, si odata schimbat ar trebui sa comute el acea clapeta.

Oficial ca piesa de sine statatoare nu exista de cumparat, vw iti va vinde tot capacul pt cca 900 ron.

 

Insa, e bine sa desfaci tu capacul cu grija, sa vezi pozitia ei actuala si sa cureti acel mecanism, astfel in cat sa fii sigur ca el se misca usot fara restrictii,

Eu am avut aceasta pbma, tot asa era motorul super lesinat la temperaturi mari si dupa ce am curatat tot capacul inclusiv acea parte a clapetei, totul si-a revenit la normal.

Totusi, nu iti pot spune exact daca la mine aceea a fost pbma, pt ca am curatat atunci prima data si egr-ul, respectiv clapeta, oricum, ideea e ca dupa curatarea tuturor acestora masina si-a revenit si nu mi-a mai facut pbme.

Orisicum, la mine acea clapeta se misca f greu, dupa curatare miscandu-se usor.

 

Verifica aceste lucruri spune se mine si sper ca solutia sa fie de la unul dintre ele.

 

Salut,

 

am verificat aceea clapeta din capacul motor, si termostatul din metal e dus, nu mai trage clapeta in functie de temperatura.

Eu am blocat clapeta in pozitia inchis cu silicon, sa nu mai intre aerul cald, si masina trage mai bine, se observa mai ales dupa ce s-a incalzit motorul (era lesinat si la mine, desi clapeta de acceleratie si egr-ul sunt curatate luna), plus la turatii peste 2500 trage mult mai bine.

 

Vara e ok, iar iarna iarasi, nu cred ca va fi problema, pentru ca niciodata nu pornesc din prima, doar ca se va incalzi mai greu.

Asta ca si informatie pentru AZD-isti, verificati neaparat aceea clapeta.

post-57196-0-50232400-1372660483_thumb.j

post-57196-0-88543000-1372660488_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

Ar putea avea un efect benefic(catusi de putin), montarea unui tub flexibil de la gura de aer (de pe capac filtru care e pozitionata spre dreapta), cu iesire direct la grila , pentru a absorbi aer rece mai mult, mai ales la viteze mari ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar putea avea un efect benefic(catusi de putin), montarea unui tub flexibil de la gura de aer (de pe capac filtru care e pozitionata spre dreapta), cu iesire direct la grila , pentru a absorbi aer rece mai mult, mai ales la viteze mari ?

 

Exact asta am vrut sa intreb si eu. Asteptam opinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

Si eu am avut acea clapeta pusa pe deschis, ba chiar crapata putin. Am dat-o jos si am pus acolo o bucata de tabla, am lipit-o si etansat-o bine cu silicon si am dat cateva ture sa vad ce si cum dar deocamdata nu mi se pare sa fi simtit ceva diferit fata de cum mergea..intr-adevar ca abia urcase apa la 90 grade, mai vedem pe parcurs :)

Doresc sa-i intreb ceva pe posesorii de AZD si nu numai, legat de VCDS, doar pura curiozitate. Daca intru la modulul engine si measure blocks, acolo sunt mai multe canale, si pe fiecare canal sunt date ce pot fi citite, sau setari.

Ce ar fi daca se modifica acele setari; Posibil sa obtii plus de putere doar cu vcds ? Nu mai retin exact parametri pentru fiecare canal, dar din ce-mi aduc aminte am vazut, presiunea in milibari, ceva parametru Angle, valoare sonda lambda( cica -4%, ceva de gen, e ok cu asta? ), timpi de injectie, etc

Parametri de genul asta : http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/000.html

P.S Uitati aici ceva de genul, modificare cantitate de benzina/motorina injectata http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu faci nimic cu vcds ca sa castigi putere....e ok -4%....trebuie sa se incadreze intre -10% si +10%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

Unde pot sa vad undeva standardul sau valorile normale pentru diversi parametri in stationare sau in mers pentru acest motor ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din manual, bineînţeles dacă ai norocul să fie trecute acolo.

Modificări ale parametrilor nu se fac din blocurile de măsurare ci pe Adaption, dar acolo îţi trebuie nişte coduri de logare care nu sunt în manual, dar dacă dai cu goagăl ai şanse mari să găseşti una, alta :D

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

Mersi mult pentru fisiere, chiar asta cautam si nu am gasit, cu siguranta nu am fost inventiv la cuvintele cheie :)

http://www.ross-tech.com/vcds/tour/adaptation_screen.html

Din ce vad aici la adaption se pot modifica anumite valori, dar cred ca n-ar fi de dorit sa se modifice aceste valori pentru a obtine o optimizare in functionare, nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar putea avea un efect benefic(catusi de putin), montarea unui tub flexibil de la gura de aer (de pe capac filtru care e pozitionata spre dreapta), cu iesire direct la grila , pentru a absorbi aer rece mai mult, mai ales la viteze mari ?

 

Exact asta am vrut sa intreb si eu. Asteptam opinii.

 

Am gasit pe net, la motorul de 1.4 variante cu tub pana la gura de aer, si variante fara tub, vezi in atasament.

Interesanta chestie.....

post-57196-0-09277100-1372687013_thumb.j

post-57196-0-94040600-1372687016_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 ... dar cred ca n-ar fi de dorit sa se modifice aceste valori pentru a obtine o optimizare in functionare, nu ?

La benzinar nu ştiu cum este. La diesel sunt unele situaţii în care mici ajustări pot îmbunătăţi funţionarea maşinii (de exemplu în link-ul pe care l-ai pus cu ajustarea cantităţii de combustibil). În general parametrii de funţionare aleşi de constructor reprezintă un compromis între fiabilitate, consum, performanţă, etc. Dacă intervii (bineînţeles în situaţia în care nu a intervenit deja cineva şi tu trebuie să faci la loc :D ) vei avea şi dezavantaje pe lângă avantaje.

Sfatul meu este să verificii parametrii ăia şi dacă sunt ok, iar maşina merge bine, să o laşi aşa. Iar pdf-urile alea listează-le şi ţine-le în torpedou că nu ştii niciodată când ai nevoie de ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

juice, nu compara setarile ce se pot face la un motor turbo fata de unul aspirat.

Indiferent cat ai dori sa modifici unii parametrii, (exp injectia), totul se loveste la un motor aspirat tocmai de presiunea de admisie a aerului care din pacate nu poate fi controlata (fiind egala cu cea atmosferica) precum e intr-un motor turbo.

De aici si performantele scazute ce pot fi obtinute chiar in urma unei resoftari.

 

Legat de comportamentul masinii dupa remedierea claptei de aer, diferente notabile ar trebui sa existe cand e f cald afara, peste 30 de grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

Din pacate trebuie sa revin cu niste erori obtinute azi cu motorul la 90 grade in idle.

Address 17: Instruments
   Controller: 1M0 920 802 A
   Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V03
   Coding: 04106
   Shop #: WSC 00000
   VSSZZZ1MZ2R075691     SEZ7Z0A1380807
1 Fault Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
            30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
Legat de aceasta eroare, am scos mufa de la senzorul respectiv, am dat-o cu WD40 si a disparut pe moment eroarea, dar se pare ca a reaparut :) Deci ar cam trebui schimbat, corect?
 
Apoi
Control Module Part Number: 036 906 034 CP
  Component and/or Version:  MARELLI 4MV       4376
           Software Coding: 00031
            Work Shop Code: WSC 06441
           Additional Info: VSSZZZ1MZ2R075691     SEZ7Z0A1380807
1 Fault Found:
16786 - EGR System: Excessive Flow
        P0402 - 35-10 - - - Intermittent
Mentionez ca acum ~2 saptamani am dat jos EGR si teava de la EGR la clapeta, le-am curatat bine, dupa care le-am pus la loc. Inainte nu am avut aceasta eroare, se pare ca a aparut la ceva timp dupa operatiunea precizata. O sa mai studiez ce poate fi, dar vreau sa ma asigur ca nu are ceva cu remontarea facuta de mine  :tuktuk: Readaptare nu am facut, adica am incercat sa fac, Basic Settings si canalul 74 mi se pare(acolo stiam ca e EGR), si a dat ADP OK(am atasat poza cu adaptare EGR - ultima).
Fac o precizare legat de curatarea EGR : Poza EGR http://www.pieseauto.ro/poze/egr-vw-bora-break-1j6-1-6-16v-77kw-02-00-05-05/egr-vw-bora-break-1j6-1-6-16v-77kw-02-00-05-05-7d7c2155afdd842fc4-800-600-1-95-1.jpg  Am scos EGR din teava si din piesa prinsa pe motor, apoi am vazut ca are cate un orificiu pe o parte si pe cealalta, care nu comunica direct, adica oarecum gauri infundate, si acolo am curatat eu. Ar trebui sa fie deschise acele orificii sau curatat si altceva?
 
Am atasat 4 fisiere cu logurile facute. Par in regula valorile afisate ?
P.S. Precizez ca motorul porneste la prima cheie, consum in plus nu am observat, relanti sta fix la pornire 1000 ture dupa care scade cum e normal la 700. Ce pot sa spun ca simt, e faptul ca uneori motorul mi se pare cam lenes, poate doar mi se pare, in rest ...nu smaceste, nu suna ciudat, nu se opreste, nu tremura, dpdv mecanic totul e in regula, silentios si la locul lui.
Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara de chestia cu clapeta , motorul poate sa fie lenes ,daca nu folosesti benzina 98.

In documentatie de la VW este mentionat ca se recomanda benzina 98 + se poate folosi si benzina 95, cu performante mai reduse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

Am testat-o si cu benzina de 99 de la Rompetrol(vreo 3-4 alimentari consecutive sa zicem) si nu am simtit nici o diferenta, nici macar placebo, sunt mai realist :)

Interesant cum de nu se propaga acele erori pe undeva in functionalitatea motorului, e evident ca nu e de dorit sa existe, si cred ca as sta mai linistit daca le-as rezolva si nu ar mai aparea. Am observat o chestie uneori la pornirea motorului timp de 1-2 minute daca accelerez usor, cam scoate fum, nu mult, insa persista 2 minute dupa care dispare.

Nu ar putea fi defect MAP-ul ? cauzand si eroarea cu Excessive Flow.

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am lucrat cu VAG-COM dar valoarea lambda n-ar trebui sa fie pe la 1 ?

Vad ca acolo e 2%. Sau acela e altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

Valorile normale pentru Lambda sunt intre -10% si +10% deci e in regula aia, sper sa nici nu inceapa cu probleme  :icon_confused:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR-ul sigur trebuie readaptat, aici e procedura de pe Wiki Ross-tech:

 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Exhaust_Gas_Recirculation_%28EGR%29_Valve_Adaptation

 

In legatura cu senzorul de temperatura, este negru? originalul?

Am citit pe undeva ca acela se rupe destul de usor.

Dar varianta aftermarket (cea de culoarea verde) este mai rezistenta. (vezi in atasament)

post-57196-0-57692900-1372759595_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!