Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Ce poate fi mai exact de schimbat daca imi scartaie destul de tare si la rece si in mers(la cald) in zona curelei de accesorii ? Ideea e ca daca la relanti dau cu un wd40 se opreste o bucata de timp zgomotul, apoi iar incepe. O fi cureaua? o am tot pe cea originala deci are 90 mii km doar ca nu arata rau deloc.

Toarna cu un pahar apa pe curea in timp ce motorul merge la relanti! Daca nu mai scartaie e cureaua!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cica asa face, daca torn putina apa strict pe curea, se opreste putin din zgomot, apoi incepe iar cu shuieratul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si luat-o, un conteinental  :) Ma duc sa vad ce-i pot face de unul singur, din cate DIY am vazut nu pare sa fie grea schimbarea, doar comprim intinzatorul la maxim si voila, trebuie sa iasa.

Cu ocazia asta am luat si 4 litri de Aral blue tronic 10W40 si filtru de ulei sa dau gata si schimbul. Apropo, tot la recomandarea celor de la service, mi-au dat o solutie de curatare motor, care se pune in motor inainte de schimb, se lasa motorul 5 minute la relanti cu solutia in el dupa care se schimba filtrul si uleiul, cica elimina impuritatile. E o idee buna s-o fac si p-asta ?

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am schimbat-o singur, dar la mine intinzatorul s-a comprimat greu rau! E un flush de motor, eu nu am folosit niciodata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cureaua nu se schimba greu, insa trebuie atentie cand se comprima intinzatorul. Apoi, pt siguranta sa se imobilizeze intinzatorul cu un cui. Se pune cureaua si se elibereaza tot cu atentie intinzatorul si gata. 

 

Flushul de motor eu nu-l recomand mai ales la motoarele cu ceva ani in spate pt ca, poate desprinde depuneri ce efectiv etanseaza si astfel dupa un flush motorul poate merge mai rau.

Daca aceasta operatie nu se face decand masina e relativ noua, respectiv nu se face regulat, nu recomand sa se faca acum, dupa mai bine de 10 ani si in medie peste 100.000 km rulati cu masina.

Au fost cazuri cand s-a facut flush la motoare cu f multi km care inainte mergeau f bine, iar dupa flush aveau pierderi de compresie si nu mai mergeau bine deloc.

 

Mai bine un ulei de calitate, schimbat pana in 10.000 km.

 

Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut pana la urma schimbul de ulei, Aral 10w40 si am adaugat inainte de schimb substanta cu pricina pentru flush, motorul merge brici si dupa schimb, nici o problema/deviere. 

Am incercat sa ridic de intinzatorul ala urat cu toata puterea si nu prea am reusit sa-l misc , mi-e frica oarecum sa nu-l rup, dar mai incerc, sperand asltfel sa reusesc sa schimb si cureaua de accesorii, care desi nu arata rau deloc dar cred ca e mai sigur sa fie schimbata daca tot am luat una noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine asa scartaie zona aia pe la curea. La service mi-au spus ca daca schimb cureaua ar fi bine sa schimb si rola intinzatoare, mi-au miscat-o cu mana si mi-au spus ca se misca mai greu de cat ar trebui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum curelele astea sunt buclucase.

A mea are 1 an jumatate de la schimb si mai fasaie cateodata mai ales cand e f cald afara.

Cureaua trebuie sa nu fie crapata sau rupta, atat partea plata cat mai ales canelurile.

 

Intinzatorul se comprima punand o cheie fixa in capul sirubului de pe rola si impingand puternic.

Iti trebuie ceva forta mai ales daca rola are inca arcul bun.

Apoi, trebuie comprimata pana cand o poti bloca cu un cui ( are un orificiu pt acest scop, orificiu in care de noua are la fel un cui pt a putea fi montata).

E bine totusi pt orice pbma sa ai pe cineva prin preajma care sa te ajute daca nu te descurci.

 

Daca rola nu huruie, arcul intinde si nu bate, astfel incat indicatorul de intindere e macar la cca 1 cm de capatul dinspre fata masinii a rolei, puteti amana deocamdata schimbul rolei intinzatoare.

 

Orisicum, in preajma a 150.000 km la mine a inceput sa nu ma intinda cum trebuie cureaua, insa rulmentul nu facea pic de zgomot. Si culmea, rola veche se misca mai usor decat cea noua.

Abia iarna trecuta, pe la aprox 170.000 am inlocut tot asa preventiv si cealalta rola de ghidaj, desi la mana nu se simtea uzata, insa mi se parea mie ca uneori iarna mai chitaia.

Ca o fi fost acea rola ca nu, am schimbat-o.

Eu zic ca astea ar fi intervalele de schimb intre 150.000 si max 200.000 km. Mai repede nu prea are voie sa pice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat masina astazi. Segmentare motor: segmenti, simeringuri supape, cuzineti, ulei, filtre, garnitura, silicon s-a ridicat in jur de 2.500 lei. Eu am schimbat si pistoanele ceea ce m-a dus undeva in jur de 3.500 lei. Masina se comporta exemplar, nici nu o simti ca e pornita; e o diferenta totala.

 

Salutare mohicane

Si eu am aceeasi problema ca si tine. Am compresia 17 pe 1,2,3 iar pe 4 e usor sub 17. Asta cu compresia la rece. La cald inca nu am facut...

Spune-mi de cand ai schimbat toate alea ai mai avut consum la ulei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna knight_dan25,

Eu nu am mai avut probleme pe parte de consum ulei, motorul merge foarte bine...eu am alta buba cu EGR-ul, dar nu are a face cu operatiunea de segmentare. Conteaza foarte mult ca mecanicul sa fie serios si sa stie foarte bine ce face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal sie cineva care e senzoru valva  N18 si ce face ala a aprut la o diagnoza dupa ce sa aprins chec-ul,merci

Modificat de skiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N18 e egr.ce eroare ti a dat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, am si eu o problema la care nimeni nu reuseste sa ii dea de cap. 

Am luat pentru taicameu un Vw Bora 1.6 16v AZD in vara anului trecut din Germania, km. 168.000 de la o persoana privata (un neamt). Masina mergea bine cu observatia ca parca nu tragea de cei 105 cai. Inainte am avut si eu o bora cu acelasi motor si stiu cum ar trebui sa traga in special cand o urci in ture.

 

Nu ma intelege-ti gresit, masina tragea ok dar nu in toate mintile ei. In fine, ajung in tara schimbam ambreiaj, bujii, bobine, filtre, ulei si problema persista. Mai mult, in luna septembrie a anului trecut a inceput sa porneasca greu la rece, in sensul ca invartea foarte mult pana sa porneasca, problema care persista si in ziua de azi. Am pus-o pe tester si am fost si la diversi mecanici, nici o eroare insa unii au sugerat ca e pompa de benzina iar altii senzorul MAF. 

 

Ce am mai observat e ca la rece trage mai bine, cum se incalzeste motorul cum parca se inmoaie. 

Ce imi mai trece prin minte acum este: 

-Facut test compresie (desi masina nu mancanca strop de ulei nici nu scoate fum)

-Schimbat pompa de benzina

-Verificat senzorul MAF (se poate verifica cumva ?)

 

Poate de la pompa de benzina sa nu traga masina cum trebuie? La cald porneste la sfert de cheie nu are nici cea mai mica problema. Poate cei care au avut probleme similare imi pot da niste sfaturi. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificat senzorul MAP, manifold absolute pressure, nu maf.

Distributia ai verificat-o? Este destul sa fie decalata cu un dinte ca sa nu mai traga masina bine fara sa dea erori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum as putea sa imi dau seama daca distributia este decalata? Dau jos capacu de la distributie si ma uit dupa ceva marcaj? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie dat jos tamponul de la motor stanga cum te uiti si capacele de protectie.

eventual repune cureaua de distributie din nou sa fii sigur ca e asezata la punct dupa semnele date de producator. Mai sunt mecanici care dau semne cu vopsea.

Cati km are distributia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Distributia are 40 000 km , dar a fost schimbata in Germania nu am umblat eu la ea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

stie cineva ce cod trebuie introdus pentru scanare cu interfata KKL OBD2 pentru motorul AZD, Magnetti Marelli. Stiu ca trebuie introdus un cod ca sa citeasca si nu mai stiu unde l-am notat sau unde l-am gasit.

 

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlad, pompa de combustibil o verifici punand un manometru in serie cu alimentarea injectoarelor. Acolo ai si un regulator de presiune, poti testa cu si fara acel regulator pt a vedea daca totul e ok. din ce stiu, trebuie sa ai 3 bari cu regulator si ceva mai mare fara.

 

Apoi, azd-ul nu are senzor MAF, care verifica cat aer iti intra in motor, ci, are doar senzor MAP, care e pur si simplu un switch care comuta daca in galerie sunt cel putin 2 bari daca nu ma insel. Acest senzor e in partea stanga cum te uiti la motor, pe langa joja.

Se curata preventiv. Mare grija la demontare, fiind destul de restrictionat de firele ce-l acopera.

 

Apoi, daca spui ca motorul e lesinat cand se incalzeste ar putea fi de la egr murdar, e posibil si de la clapeta murdara, care dupa curatare se vor calibra cu vagcomul.

 

Insa gandul ma duce la clapeta de aer din capacul ce vine peste motor unde e si filtrul de aer.

Acea clapeta se afla in partea din fata a celui capac si e comutata de un bimetal. Cand e iarna afara bimetalul comuta acea clapeta astfel incat sa se traga aer cald, deci din galeria de evacuare, de aceea vei vedea ca acel capac are o teava care vine in galeria de evacuare.

Vara in schimb, va trage aer prin priza de aer din laterala capacului, deci aer rece.

 

Daca tie acea clapeta ti-a ramas blocata in pozitia pt iarna, deschisa daca nu ma insel, nu mia retin exact pozitia clapetei pt iarna, atunci tie iti va trage aer cald, care, reduce puterea motorului din considerente fizice( aer mai putin dens, mai putin oxigen).

 

Cei ce s-au confruntat cu aceasta ultima problema au ales sa comute manual acea clapeta, cand sunt sub 10 grade pe pozitia de iarna cand sut peste pe pozitia de vara.

 

Sau, vezi ca pe undeva se discuta, se poate cumpara din afara acel bimetal pt cca 10-15 euro, si odata schimbat ar trebui sa comute el acea clapeta.

Oficial ca piesa de sine statatoare nu exista de cumparat, vw iti va vinde tot capacul pt cca 900 ron.

 

Insa, e bine sa desfaci tu capacul cu grija, sa vezi pozitia ei actuala si sa cureti acel mecanism, astfel in cat sa fii sigur ca el se misca usot fara restrictii,

Eu am avut aceasta pbma, tot asa era motorul super lesinat la temperaturi mari si dupa ce am curatat tot capacul inclusiv acea parte a clapetei, totul si-a revenit la normal.

Totusi, nu iti pot spune exact daca la mine aceea a fost pbma, pt ca am curatat atunci prima data si egr-ul, respectiv clapeta, oricum, ideea e ca dupa curatarea tuturor acestora masina si-a revenit si nu mi-a mai facut pbme.

Orisicum, la mine acea clapeta se misca f greu, dupa curatare miscandu-se usor.

 

Verifica aceste lucruri spune se mine si sper ca solutia sa fie de la unul dintre ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O completare a D-nului Muraru Dan.

 

La fel am patit si eu cu acel bimetal de pe capac, a ramas pe pozitia deschis deci tragea aer cald de la galerie tot timpul. In timpul verii dupa 30 min de mers se simtea lipsa de putere. Am scos bimetalul si l-am inlocuit cu ceva iar acea clapeta sta acum pe pozitia inchis mereu (trage aer de afara), se simte diferenta pe timpul verii. Si pe timpul iernii la fel sta si nu am observat diferente la incalzirea motorului deoarece tot timpul las motorul pornit 3-4 minute inainte sa plec la drum.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut din nou,

 

Am fost la ITP cu VW-ul meu Bora 1.6 , 16V motor AZD si mi-au facut o lista cu ce trebuie sa schimb la directie :

-bucse brate stanga+dreapta - 4 bucati (ce tipuri de bucse sa cer ?)

-bieleta antirului stanga (sa iau pe ambele parti asa-i ?) 

-pivoti stanga dreapta

 

Si stiu ca mie bara stabilizatoare imi e indoita si as vrea sa o schimb, am fost la shrot si acolo mi-o zis sa o masor ca is 3 dimensiuni la bara stabilizatoare ..am masurat diametru barii si ii de aprox 8 cm . Asa ii si la voi , adica ii bun diametru ?

 

Mecanicii mi-au zis sa cumpar de la Lenforder sau TRW , ce imi recomandati ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)) bara cu diametrul de 8cm???da' nici tractorul nu are asa dimensiune...la tine e de 21mm cel mai probabil(ai masurat altceva)

Nu ai debitmetru la motorizarea asta.

Lemforder sunt mai moi deci rezista ceva mai mult...sunt ok in fctie de unde circuli mai mult cu masina:drum mai bun sau mai prost.Schimba'le perechi sa iti iei de o grija.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti!

Nu stiu daca s-a mai postat problema asta, daca da imi cer scuze ca nu am gasit.

Poate cineva sa ma lamureasca ce lichid circula prin furtunul din poza atasata? Am observat azi, cand am verrificat nivelul de ulei si m-am mai uitat pe sub capota sa vad daca e totul in regula, ca furtunul acela este umed! E cumva lichid de servo?

Daca stie careva sa-mi spuna cam cat costa, cum se schimba, ceva coduri, etc.

Mersi anticipat!

post-88833-0-74383400-1372239753_thumb.j

Modificat de sebax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!