Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Aceeleasi "smucitur"i le am si eu doar la 1000-1050 rpm. in rest nu sunt..as da vina pe EGR...dar nu stiu ce sa zic. Sonda am cumparat-o si eu, cea cu 5 fire ,600 lei NGK, merge perfect. Ea e garantata din fabrica la 120-150.000 km.Dupa parerea mea eu as  pune sonda 2 si as anula EGR-ul , se poate face din soft si mecanic inlocuind cu o tabla moarta facuta special... si nu te mai doare capul sa dai 5 mil pe un EGR. 

 

Sa nu iei sonda lambda universala, nu merge. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

Si cum ramane omu' fara EGR la ITP ? E posibil sa aiba noxe mult mai mari nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in august trebuie sa fac ITP-ul. De aia ma gandeam sa il cumpar mai peste o luna, 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Greu de spus daca anularea egr-ului chiar poate sa-ti scoata noxe cu mult mai mari astfel incat sa pici itp-ul.

Legal sau nu, sunt persoane care trec itp-ul fara catalizator, deci de acestia ce sa mai spun.

Daca nu ai egr, important e sa faci testul noxelor cu motorul, implicit catalziatorul incalzite, tocmai pt a isi face treaba catalizatorul si a diminua noxele.

 

Daca nu doresti eliminarea egr-ului, cumpara-l pe acesta mai intai, sonda lambda 2 avand rol doar sa-ti arate daca catalizatorul functioneaza bine sau nu, nu are treaba cu amestecul precum e sonda 1.

 

Asta e sfatul meu.

Insa, daca ai pbme cu amestecul, e posibil ca dupa schimbarea atat a sondei 1 cat si a egr-ului, sa-ti dispara eroarea de sonda 2 tocmai pt ca ea nu mai sesizeaza pbme la ardere.

 

Sfatul meu e ca dupa ce schimbi s1 si egr, sa stergi erorile si sa faci un drum mai in forta, nu neaparat la viteze mari, insa la peste 3400-4000 ture sa se curete catalizatorul stiindu-se faptul ca depunerile daca nu sunt f mari se ard si se elimina din catalizator cand gazele de ardere au temperaturi si presiuni mai mari, lucru obtinut la turatii mari desigur.

 

Fa un drum mai in forta de 50 km sa zicem si ar trebui sa se curete.

Astfel poate scapi fara schimbul sondei 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am revenit , am rezolvat cu Golfu 1.6 16v problema era pompa de frana ,imi scapa aer intre tulumba si pompa de frana :d acolo ar veni o garnitura parca la mine imi lipsea am facut o garnitura din tabla si motoru functioneaza perfect fara nici o eroare in bord :d

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

Tot referitor la acest tip de motor, cand pun contactul, imi apare in bord mesajul SERVICE. Retin ca l-am resetat acum 5000 km(cand am facut si schimbul de ulei) si acum apare iar, are vreo legatura cu ceva tehnic sau exista vreun interval setat pentru acel mesaj ? Stiu cum se reseteaza, am citit problema pe net, dar intrebarea e, pot sa-mi dau seama WHY now ? Ce motiv ar avea sa apara service, ce nu-i place? ce ar cere sa schimb ?

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A trecut aproape  1 an de cand ai facut ultima revizie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Juice, asa apare acel mesaj, asa e programat.

Doar intervalul extins de service adica cel de 2 ani si 30.000 km poate fi modificat si resetat cu vagcom-ul.

 

Nu ai de ce sa-ti faci griji atat timp cat stiii ca ai servisat cum trebuie masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

Intr-adevar a cam trecut 1 an, dar am facut numai 5000km nu prea am umblat cu ea. E neaparat nevoie sa schimb uleiul acum? sau mai merge pana in 10.000 ? Isi pierde proprietatile in timp? Si aici ma refer la + 6 luni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jiuce, uleiul se schimba dupa 1 an sau 15.000 km, care intervine primul. Asta spun producatorii. Pt siguranta sau daca se merge f mult urban ( aici mai ales taxiurile), intervalele ajung chiar sa se injumatateasca. Si astea sunt recomandarile producatorilor, de obicei e bine preventiv sa schimbi inainte de aceste termene.

Deci, in concluzie trebuie sa schimbi uleiul, pt ca ai implinit 1 an, nu trebuie sa fie indepinita si conditia de km.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua!

 

De ceva vreme ma confrunt cu urmatoarea problema:

 

 

"La golful din semnatura, la plecarea de pe loc, sau in rampa cand motorul este putin in forta si nu in turatie mare, se aude un sunet metalic care se aseamana cu un arc ce se intinde si atinge undeva! Daca plec cu el incet de pe loc nu se aude, iar la mers normal prin oras sau la drum la turatie mai mare iar nu se aude, doar la plecarea de pe loc."

 

La masina am schimbat racordul flexibil si bucsele de la brate in scartaitul a ramas. 
 
A mai avut cineva aceasta problema? Ce sa mai verific?
Modificat de virus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.am si eu o problema cu o bora 1.6 16v azd an 2001.cand e rece motorul si il pornesc relanti ul sta la 1100 rpm(am inteles ca e normal,deoarece porneste cu socul).dupa ce se stabilizeaza la aproximatix 700-750 rpm imi variaza sa zic 50-100 rpm maxim,asta cu consumatori opriti si volanul drept.in schimb daca pornesc farurile incepe sa varieze mai mult iar luminizotatea luminilor din usi si farurilor oscileaza.iar daca mai iau si stanga dreapta de volan si aprind si avariile atunci face urat rau de tot,scade pana la 500 rpm si isi revine si apoi iar scade si isi revine si tot asa..pare ca se ineaca,ca moare insa niciodata nu a murit.am facut o diagnoza,insa nici o eroare,nici un martor aprins la bord.am schimbat egr(era mort de tot),filtru de benzina,filtru aer,clapeta de admisie curatata si adaptata(mi a aparut in vcds ADP OK),insa din ce am vazut astazi cand am scos capacul de la motor,pe marginea gurii pe unde trage aer sunt urme de ulei.de la ce ar putea fi? aveti idee careva ce ar putea avea?banuiesc ca nu s primul cu o astfel de problema.si inca ceva,ar putea avea alternatorul legatura cu asta? pentru ca in afara faptului ca variaza cand iau stanga dreapta pe loc de volan,imi pare a fi o problema electrica,care ar avea legatura cu consumatorii.dati mi un raspuns,un sfat.va raman recunoscator,multumesc!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifică întâi cu un multimetru ce tensiune ai la baterie cu motorul pornit, cu şi fără consumatori. Curăţă bornele la baterie şi vezi în ce stare sunt siguranţele de pe baterie (dacă ai aşa ceva). Şi ar mai trebui verificată şi punerea la masă a bateriei. Oricum nu este normal să fluctueze intensitatea luminilor în funcţie de solicitări.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am tensiune 14.3 fara consumatori si 13.8-13.9 cu toti consumatorii porniti,inclusiv clima.o sa verific sigurantele de pe baterie,pentru ca am vazut ca am.punerea la masa a bateriei cum o verific?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi că de la minusul bateriei pleacă un cablu gros care vine prins pe caroserie pe undeva (poţi verifica cât de cât şi aşa: pune consumatori mai puternici, las-o puţin şi dacă se încălzeşte cablul ăla este cam clar că nu face bine contact sau altă metodă: tot aşa cu consumatori puşi pui + de la multimetru direct pe borna +, iar minusul multimetrului o dată pe borna bateriei, iar apoi undeva pe caroserie, dacă este diferenţă mare este o problemă de punere la masă)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc de sfat,o sa incerc sa iau de la serviciu un multimetru sa vedem. daca mai are careva vreo parere il rog s o spuna,vreau sa incerc tot ce se poate incerca care sa nu ma coste bani sau cel putin nu asa mult,si sa scap de faptul ca daca ma duc in service s ar putea sa schimb piese care nu trebuie schimbate sau care nu au nici o legatura.multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in august trebuie sa fac ITP-ul. De aia ma gandeam sa il cumpar mai peste o luna, 2.

tu de ITP iti faci probleme ?! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar nu aveti vreo idee nici unul de problema mea??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jack, tu masoara mai intai cu multimetrul si apoi vedem. Poate fi de la vre-un contact imperfect, poate fi releul de incarcare cu pbme.

Incearca sa masori cu toti consumatorii porniti cu motorul turat la 1500-2000 rpm si vezi cat e curentul de incarcare. Ar trebui sa se stabilizeze la peste 14v.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

canonpixmamp160

Salut baieti.Am si eu un golf 4 1.6 16v,a plouat  rau afara,si am cam luat niste balti. S-A aprins matorul de ulei impreuna cu mesajul STOP.AM OPRIT MOTURUL SI ACUM NU SE MAI ACCELEARZA DELOC. mASINA porneste normal,doar ca nu face absolut nimic cand apesi acceleratia.A mai patit cineva asa ceva?. multumesc

Modificat de canonpixmamp160
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

releul l am schimbat acum o luna,ma lasase de tot,bateria masura 11v cu motorul nepornit(nici macar nu mai pornea).o sa masor maine si revin.problema mea cu variatia turatiei si tremuratul ar putea fi de natura electrica? adica alternator,baterie,contacte imperfecte ceva? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jack, in primul rand as verifica cablurile ce vin la releu sa fie foarte bine stranse si sa nu fie deteriorate. Asta pt a fi sigurica cine a umblat acolo a facut treaba ca la carte. E posibil sa ai un contact imperfect si de aici pbmele. Au fost cazuri cand chiar mufa de la ecu era oxidata, asadar nu ar strica sa verifici ochmetric macar starea  mufelor, orice urma alba si neuformitate de murdarie pe mufe ar trebui sa-ti de-a de banuit si trebuie investigata.

Parerea mea.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce poate fi mai exact de schimbat daca imi scartaie destul de tare si la rece si in mers(la cald) in zona curelei de accesorii ? Ideea e ca daca la relanti dau cu un wd40 se opreste o bucata de timp zgomotul, apoi iar incepe. O fi cureaua? o am tot pe cea originala deci are 90 mii km doar ca nu arata rau deloc.

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc Muraru Dan.daca mai are cineva vreo parere s o spuna 'fara frica' :)).sanatate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!