Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

am si eu o problema cred de la unghiul rotilor care nu cred ca-i prea ok pentru ca de cand am inceput sa merg cu geamul deschis observ ca in curbe scartaie rotile mai ales in cele mai stranse iar cauciucrile de pe fata m-am uitat mai atent la ele si au niste taituri cum ar veni care formeaza in unele zone de pe cauciuc niste nervuri de cauciuc sunt tare bizare dupa cum sunt taiate...

 

se poate regla unghiul acesta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

Salutare, revin si eu cu o curiozitate.

Din cate am studiat, ECU de prin 2000 - 2003 aveau niste probleme de firmware din fabrica, si de aici la unele AZD poate aparea un lag la acceleratie, si cu un upgrade se rezolva problema.

A incercat cineva upgrade sau o resoftare ? Din care posibil sa se obtina de la 105 cp pe la 115 si de la 148 NM cuplu pe la 160.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mikemaniack

cat ar costa un upgrade de asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

Depinde cat vrea sa-ti ia cel care o face :) Se pare ca ar fi posibil un upgrade folosind un cablu Galleto cu softul aferent, si rescris un nou set de variabile in ECU care sa controleze injectia, clapeta de acceleratie, etc.

Eu la AZD am ECU Marelli 4MV si se pare ca astea is cam dificil de upgradat dar unii promit ca rezolva si asta. Eram totusi curios daca a facut cineva upgrade la genul asta de motor si la ce rezultate a ajuns.

Ca si cunostinte pot zice pentru un Logan de 1.6, acceleratie mai buna in turatii joase(ceea ce cred ca e nevoie din plin la AZD din cauza cuplului mic la turatii joase), se simte mai sprintena, iar mers decent consumul scade(pentru a obtine acceai viteza medie, tragi mai putin de masina).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde cat vrea sa-ti ia cel care o face :) Se pare ca ar fi posibil un upgrade folosind un cablu Galleto cu softul aferent, si rescris un nou set de variabile in ECU care sa controleze injectia, clapeta de acceleratie, etc.

Eu la AZD am ECU Marelli 4MV si se pare ca astea is cam dificil de upgradat dar unii promit ca rezolva si asta. Eram totusi curios daca a facut cineva upgrade la genul asta de motor si la ce rezultate a ajuns.

Ca si cunostinte pot zice pentru un Logan de 1.6, acceleratie mai buna in turatii joase(ceea ce cred ca e nevoie din plin la AZD din cauza cuplului mic la turatii joase), se simte mai sprintena, iar mers decent consumul scade(pentru a obtine acceai viteza medie, tragi mai putin de masina).

As fi interesat si eu de o asemenea modificare, nu merge cu Galleto, sau daca stiti vreo modalitate... Eu detin cablu Galetto dar...nu este motorul 1.6 16v in lista, ci doar cel de 1.4.. si apoi mai e problema hartii pe care vrei sa o incarci.....Nu pot pune o harta luata la intamplare dupa net sa nu mai porneasca deloc..

 

Chip-ul la Loganul de 1.6 , am mers cu unul, chiar se simte si consuma mai putin daca nu te dai la ea.

Modificat de AndreyBz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni, voi vorbiti de resoftari, iar asta o faceti la o firma care se ocupa cu asa ceva ...nu in garaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

Oameni buni, voi vorbiti de resoftari, iar asta o faceti la o firma care se ocupa cu asa ceva ...nu in garaj.

Exact :) de resoftari, si nu e mare lucru atata timp cat detii sculele necesare si eventualul firmware. E cum ai resofta un telefon sau orice alt device care are un flash memory si un firmware. Poti distruge motorul atata timp cat incarci anumiti parametri gresiti care sa forteze sau deregleze functionalitatea acestuia, dar cu siguranta o asemenea performanta e greu de atins mai ales ca vorbim de un timp scurt sau chiar de spontaneitate. Pacat ca nu merge cu Galleto, poate e nevoie de ceva dongle special, dar la cei care promit ca pot resofta asa ceva costa destul de mult iar pt benzinarele noastre nu cred ca merita 200 300 euro pt nu prea mare putere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt benzinare aspirate nu merita din start ....doar la motoarele cu turbo resoftarea isi merita investita ,creste si cu 30% performantele motorului. Resoftarile corecte se fac personalizate la fiecare masina. Poti alege unu din cele 3 stagii, urmate de zona in care sa ai cuplul maxim(in ce plaja de turatii).

Modificat de Taucher
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

Uneori simt ca am nevoie de putere mai mare in turatii joase nu neaparat de puterea maxima mai mare, adica simt nevoia unui motor mai elastic, si nu as schimbar chiar masina pt asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mikemaniack

Uneori simt ca am nevoie de putere mai mare in turatii joase nu neaparat de puterea maxima mai mare, adica simt nevoia unui motor mai elastic, si nu as schimbar chiar masina pt asa ceva.

se cheama diesel :)) sau 1.8 T benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

Nu vreau sa fac reclama la vreun website, dar vreau sa stiu daca a incercat cineva chestia asta :)

http://www.daciaclub.ro/Cuplu-mai-mare-la-turatii-mici-t221879-s60-p3811522.html#entry3811522

In teorie ar functiona din cat am studiat si pe la strainezi.

E vorba de montarea unei rezistente in serie pe unul din firele ce leaga senzorul de temperatura astfel incat sa comande la ECU aprinderea pentru a obtine cuplu mai bun in turatii joase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau mai exact TSI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa fac reclama la vreun website, dar vreau sa stiu daca a incercat cineva chestia asta :)

http://www.daciaclub.ro/Cuplu-mai-mare-la-turatii-mici-t221879-s60-p3811522.html#entry3811522

In teorie ar functiona din cat am studiat si pe la strainezi.

E vorba de montarea unei rezistente in serie pe unul din firele ce leaga senzorul de temperatura astfel incat sa comande la ECU aprinderea pentru a obtine cuplu mai bun in turatii joase.

 

Ma cam doare capul acum, insa sincer, nu retin ca motoarele 1.6 16v sa aiba senzor de temperatura in galeria de admisie aer.

Au un banal switch si atat.

Deci cel putin pt aceste motoare nu se poate realiza acest tweack, plauzibil de altfel.

 

Legat de resoftare, se castiga f putin, comparabil cu trecerea de la benzina de 95 la cea de 98.

In cazuri extreme e bun si acel ajutor, insa eu personal nu as da 250-300 euro cat costa o resoftare pt atat de putin.

 

Insa ma indoiesc ca se castiga ceva la elasticitate, fiind aspirat nu poti face minuni printr-o resoftare.

 

La un turbo e alta poveste, acolo merita fiecare banut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că se referă la senzorul de temperatură al lichidului de răcire. Păcăleşte ECU că este mai rece motorul decât în realitate. Metoda s-ar putea să aibă mai multe dezavantaje decât avantaje.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din resoftare, la motoarele noastre castigi:  10-11cp si 18Nm care costa in jur de 200euro. Insesizabila schimbarea la pretul asta. Sa nu mai vorbim de faptul ca sigur in timp dauneaza motorului. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

Deci solutia, tragem pe ele pana pica si ne multumim asa batraneste, sau ne cauta pe viitor diesel sau benzinare cu turbina :) sau poate ceva vvt-i

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va descriu si eu cateva simptome ale masinii mele:

- Dupa o distanta de 1-2 km masina incepe sa traga mai greu si sa se ingreuneze servodirectia(foarte greu merge volanul la parcari) iar la relanti apare un tremurat in volan.

Dupa mai multe verificari ; schimbat bujii, filtru benzina, suporti motor am zis sa elimin si sa fac o proba fara cureaua de accesorii. Modificari fara curea: trepidatiile in volan dispar, masina urca mai usor in ture si trage mai bine si parca e mai silentioasa.

 Am observat ca fulia de la compresor are o miscare putin haotica(atasat video) dar am verificat-o si e stransa ok - nu cred sa influenteze ea cu ceva mersul masinii.

Senzatia cu si fara curea de accesorii e ca si cum ai merge cu ac-ul oprit sau pornit. Plus ca fara curea parca masina sta mai linistita la relanti, nu este asa stresata.

E normal sa fluctueze relantiul la cea mai mica rotire a volanului, putin daca misc de el incepe sa joace relantiul?(atasat video). Mentionez ca am verif uleiul de servo, este la nivel si pare calitativ.

In concluzie ce ar putea sa mi influenteze puterea masinii si sa dea trepidatii in volan din componentele antrenate de cureaua de accesorii?

 

http://youtu.be/6-ntYk1c3E0 

 

http://youtu.be/PB4MGJDbV00

Modificat de bgy23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fulia cu miscarea un pic haotica este fixata pe vilbrochen, asa face si la mine, cu unu nu cred ca asta-i problema.......poate incep sa se gripeze rulmentii alternatorului, compresorului sau rulementii celor doua role, una de pe intinzator si cealalta care alinieaza curea de accesorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bgy, fa un film cand ai cureaua de accesorii pusa si arata miscarea rolei intinzatoare si a fuliei pompei de servo.

Eu cred ca ai pbme la pompa de servo.

Poate capata joc longitudinal, adica sa-ti joace fulia pompei stanga dreapta cum te uiti la motor, sau poate avea pbme interne.

Exista kit de reparatie pt pompa, vine cu rulmenti, o gramada de semeringuri si oringuri insa costa cam 5-600 ron, bani la care iti cumperi o pompa ZF noua ( care sunt pompe originale reconditionate de catre ZF). O pompa noua gen Kayaba te costa peste 1500 ron, poate chiar aproape de 1900 ron.

Musai trebuie sa schimbi si uleiul de servo la schimbarea pompei.

 

Dar, nu este exclus sa ai pbme si la alternator sau chiar la fulia compresorului de ac, treb verificati rulmentii, sa se invarta usor si fara joc fuliile acestora.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

Ce vrajeala pe astia cu powertuningul lor :) ala cu skoda e interesant 1.4 115 cai. Pe acel model nici nu cred ca exista 1.4 TSI, si nu cred ca exista 1.4 cu 115 cai.

"Polo 1.4 s-a transformat in GTI" :))) 

Poate ne lamureste cineva care se pricepe mai bine daca e plauzibila ideea de a revolutiona chiar atat de tare pedala aia de acceleratie(eu sincer nu am vazut nici o mufa pe-acolo).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o prastie scumpa... si prosteala de marketing. "Program II. SPORT (sensibilitate înaltă) senzaţie de motor mai puternic cu 30% (!!!)" .... aici si dovada. Senzatie de motor mai puternic... nu scrie nicaieri ca si mareste puterea cu 30%...... efect placebo.. ca deh... Dupa ce dai 12mil pe o petarda ...trebuie sa iti repeti in cap ca e buna si nu te'ai ars.

Modificat de Taucher
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o mare tâmpenie. Este un montaj care schimbă caracteristica logaritmică a potenţiometrului de la pedală într-una aproape liniară, astfel încât pentru o anumită cursă a pedalei se alterează semnalul dat către ECU livrând către acesta o tensiune mai mare (probabil se obţine aceeaşi chestie fără bani apăsând mai brusc pe acceleraţie sau mergi mai sportiv). Uitaţi pe aici nişte grafice

http://www.sprintbooster2.com/

http://www.1addicts.com/forums/showpost.php?s=d31b704d02edafbab93095899d574e64&p=4237420&postcount=27

După cum se observă în graficul din primul link, se accelerează mai repede, dar practic de la 3/4 din cursa pedalei practic nu mai ai acceleraţie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...pot spune ca asta e cea mai mare teapa in materie de marit putere, ce am intalnit-o pana acum.

Modificat de Taucher
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna. Am o problema mai veche cu sondele lambda dar si cu egr la masina din semnatura. Probleme astea au aparut in urma consumului marit de ulei 700 ml/ 1000 km. Am facut motorul segmentat, cuzineti noi...totul. Am facut o scanare si apare: 

 

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine        Labels: Redir Fail!
   Part No: 036 906 034 BH
   Component:  MARELLI 4MV       5165  
   Coding: 00031
   Shop #: WSC 00000  
   VCID: 59B273BCC3D5E9D0062
 
8 Faults Found:
17834 - EVAP Purge Valve (N80) 
            P1426 - 35-00 - Open Circuit
17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1 
            P1116 - 35-00 - Open Circuit
17525 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2 
            P1117 - 35-00 - Short to Ground
17513 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2; Heating Circuit 
            P1105 - 35-00 - Short to Plus
17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1 
            P1196 - 35-00 - Electrical Malfunction
17851 - Potentiometer for EGR (G212) 
            P1443 - 35-00 - Signal too Low
17848 - EGR Valve (N18) 
            P1440 - 35-00 - Open Circuit
17588 - Linear O2 Sensor; Pump Current 
            P1180 - 35-10 - Short to Plus - Intermittent
Readiness: 1010 0101
 
Bun! Masina trage fara probleme doar ca la relanti se simt mici "smuncituri", motorul nu merge perfect rotund. Benzina pun de 99. Am imprumutat de la alta masina sonda 1 si egr si se observa schimbari in bine la mersul motorului doar ca nu se sterg erorile si nu nu pot adapta egr-ul. Am hotarat sa le cumpar de noi dar vreau un sfat de la voi: sonda 1, cu 5 fire cumpar NGK http://www.epiesa.ro/sonda-lambda-vw-golf-iv-1j1-1.6-16v-ngk-1842/14590/10829/art-1096471/ este buna?(sper sa nu se considere reclama la site). Dintre EGR si Sonda 2 ce ma sfatuiti sa achizitionez mai intai? Nu am bani acum de egr si sonda 2 sa le cumpar odata. Sonda 2 daca este bosch (http://www.epiesa.ro/sonda-lambda-vw-golf-iv-1j1-1.6-16v-bosch-0-258-986-507/14590/10829/art-1209080/)are ceva sau tot ngk ma sfatuiti sa cumpar.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!