Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Aia din stanga de langa vasul de lichid e canistra de carbon si asa face ea! E normal sa tacane!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Muraru Dan: Desi de obicei iti urmaresc cu placere posturile cu detalii amanuntite si pline de explicatii, acum trebuie sa te contrazic: calibrarea se poate face si cu motorul rece. Uite de exemplu la bcb meu dupa ce i-am curatat clapeta si am pornit oscila relantiul si nu puteam accelera din pedala. Cum sa fi incalzit motorul ca sa calibrez cand el el facea doar 500-1500 rpm fara posibilitatea de a mentine o turatie constanta din pedala de acceleratie? Dupa ce am calibrat clapeta de acceleratie totul a revenit la normal.

 

@Bursasiu: la tine se aude canistra de carbon dar mi se pare ca si tachetii.

Modificat de virus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca sunt tacheti , este o problema grava pot sa merg macar 300km cu ei asa???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand se incalzeste motorul mai face asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tachetii pot face zgomot si daca nu mai este suficient ulei in baie, verifica si nivelul uleiului, daca e nevoie completeaza. Eu asa am patit iarna asta, acelasi zgomot il aveam mai ales cu motorul rece. Nu se ung tachetii si zornaie ca si clopoteii daca uleiul nu e la nivelul optim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Un pic off-topic...stie cineva de ce cheie am nevoie pentru e regla portiera soferului? (imaginea atasata). De la o vreme se inchide mai greu si observ si o uzura fina pe partea metalica din poza. Mersi!

 

http://img809.imageshack.us/img809/1083/photoijh.jpg

Modificat de h3llboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se numesc M-uri tipul asta de cap surub! Am uitat de cat este! Si la mine am reglat-o putin, a fost putina bataie de cap pentru ca nu incapea cliketul, era si putin blocat surbul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si se inchide mai bine dupa reglaj? Ai observat ceva imbunatatiri sau la fel trebuie trasa usa de tare ca inainte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa nu fiu offtopic iti trimit PM!

Modificat de flaviusmaff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Salut! Un pic off-topic...stie cineva de ce cheie am nevoie pentru e regla portiera soferului? (imaginea atasata). De la o vreme se inchide mai greu si observ si o uzura fina pe partea metalica din poza. Mersi!

 

http://img809.imageshack.us/img809/1083/photoijh.jpg

Ce ai pus in poza asta e dracovenia de pe stalpul dintre usi. Poti umbla si la broasca putin, se mai ridica/coboara si se trage mai spre interior/exterior dupa ce slabesti cele 2 suruburi tot de tip M de pe usa. Daca spre exemplu trebuie sa dai prea tare cu usa ca se inchida, poti trage broasca mai spre interiorul masinii, iar daca se vede frecat pe unde intra chestia aia de pe stalp, poti regla astfel incat sa nu mai frece de el. 

 

Dar inainte de asta verifica si suruburile de la balama daca sunt stranse bine, poate s-a slabit vreunul de pe usa sau de pe stalpul masinii(cel pe care vin prinse balamalele, ala dinspre botul masinii). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi, voi incerca ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Muraru Dan: Desi de obicei iti urmaresc cu placere posturile cu detalii amanuntite si pline de explicatii, acum trebuie sa te contrazic: calibrarea se poate face si cu motorul rece. Uite de exemplu la bcb meu dupa ce i-am curatat clapeta si am pornit oscila relantiul si nu puteam accelera din pedala. Cum sa fi incalzit motorul ca sa calibrez cand el el facea doar 500-1500 rpm fara posibilitatea de a mentine o turatie constanta din pedala de acceleratie? Dupa ce am calibrat clapeta de acceleratie totul a revenit la normal.

 

@Bursasiu: la tine se aude canistra de carbon dar mi se pare ca si tachetii.

 

Virus

Probabil nu am fost foarte explicit in redactare.

Nu am spus ca motorul nu poate fi rece cand se efectueaza calibrarea clapetei, ba din contra, in marea majoritate a cazurilor cu motorul rece se va face calibrarea, precum ai spus si tu, poti avea pbme si astfel nu poti merge cu masina,.

Insa. colegul Adum, a efectuat calibrarea iarna, mai exact cand era rece afara.

Deoarece Ross Tech, in ceea ce priveste calibrarea clapetei de acceleratie cer ca temperatura motorului trebuie sa fin cuprinsa in intervalul 5-80 grade, iti dai seama ca daca vei efectua calibrarea pe o masina ce a stat in frig, temperatura motorului va fi sub 5 grade si de aici o posibilitate de a nu se fi efectuat corect calibrarea.

 

Iarna e ceva vai greu sa indeplinesti aceste conditii de temperatura, mai ales daca nu poti merge cu masina, astfel incat, e de preferat ca masina sa stea peste noapte intr-o hala sau un garaj incalzit.

 

Eu unul recomand sa se efectueze curatarea si calibrarea clapetei vara, cand e cald afara, astfel incat, chiar daca motorul e rece el va avea temperatura mediului ambiant la umbra desigur si astfel vor fi indeplinite fara pbme conditiile de temperatura cerute de RossTech pt efectuarea calibrarii clapetei.

Mersi, voi incerca ;)

 

Hellboy, eu am folosit un imbus pt acel surub. Probabil la tine a mai fost desfacut tot cu un imbus, ceea ce a cauzat acea uzura.

Fa-ti semne si ai grija cu reglajul, si eu am incercat sa reglez usa pt ca mi se parea ca se inchide parca agatand putin, in cele din urma nereusind eu singur sa o mai fac cum trebuie in nici un chip, oricat de mult m-am chinuit.

Am mers la reprezentanta si in 5 minute am avut-o reglata perfect.

M-a costat 20 lei operatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc totusi poate reusesc eu, daca nu merge,voi merge la reprezentanta ca stau foarte aproape...mersi de sfaturi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am apucat de segmentare intr-un sfarsit si partea buna e ca nu-s uzate camerle de ardere asa ca niste segmenti cred ca vor rezolva problema desi papa ulei in draci si ma cam mira la cum arata motorul dar sper sa rezolv odata problema asta.......rugamintea mea este alta daca nu are cineva un cod pentru suruburile ce fac parte din prima priza de pe evacuare dupa iesirea din motor....atasez si o poza pt a fi mai explicit ca nu am idee daca m-am exprimat destul de ok........

 

am luat un surub de asta de matiz e singurul gasit in magazine pt ca restul nu au gasit un cod sau ceva in calculator care sa semene

 

ce bine ca a mers editarea....mai am o rugaminte imi poate da cineva un sfat sau un pasaj din vreo carte de AZD la cati newtoni se strang cele 10 suruburi de la chioloasa si eventuala cele mai mici de la culbutori.....multumesc!

post-79295-0-10647100-1368038806_thumb.j

Modificat de glide
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper că le-am nimerit, dacă nu zi-mi şi mai caut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

glide la cine segmentezi motorul? sau te bagi tu....am si eu o fabia care as vrea sa o segmentez si caut un meserias de prin BT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa toate garniturile schimbate , la galeria de admisie, clapeta ,egr, am scos bujiile si la pistonu in partea unde este bateria am observat ca bujia ar fi umeda oare sa fie garnitura de chiulasa? :( si din cauza acesta imi oscileaza masina si am sunetu acela de pocnitura la motor,si nu am servofrana :(?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Înainte de a ajunge la motor verifică dacă nu este vreo problemă cu bobina şi fişa de pe cilindrul respectiv. Servofrâna nu are treabă cu asta. cauze probabile pentru asta ar fi ceva neetanşeităţi pe circuitul de vacuum sau membrana de la servo spartă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am astupat azi egrul adica iesirea de la chiulasa unde este egrul si ESP si EPC a disparut dar motorul oscileaza intre 1000-2000 de turatii . voi incerca azi sa schimb bobina aceea de la alt piston si revin .

 

 

 

deci revin , problema e bobina am pus la alt cilindru bobina si bujia era umeda pe cilindrul pe care era pusa bobina defecta,poate fi cauza acesta ca imi oscileaza motoru si se aud niste pocnituri cateodata ?

Modificat de Passat_3b
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[lupo_bv] multumesc mult pentru pdf-urile atasate care-mi sunt de mare folos (am gasit surubul cu probleme dar vine in 5 zile lucratoare si pana atunci sper sa fie de mult gata motorul asa ca voi pune ori surubul de matiz ori altul, oricum ceva mai rezistent la rugina)

 

lupo_bv ma poti ajuta si cu procedeul de golire/umplere/aerisiere (daca e cazul) pentru servodirectie pentru ca inevitabil am pierdut ceva lichid si nu cred ca-i ok sa-l completez ca nu am idee ce-i in masina si prefer sa-l dau jos tot si sa pun altul

 

am cumparat niste segmenti produsi de o firma "goetze", imi poate confirma cineva daca-s ok sau nu? iar la garnitura am mers pe victor care am inteles ca-s cele mai bune

 

[slasher] la masina doar asist in procesul de segmentare iar munca o face un amic de-al meu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

glide,ar fi bine sa schimbi si cuzinetii daca tot ajungi la datul jos al pistoanelor.Firmele mentionate sunt bune si cel mai des folosite la asemenea operatiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

goetze aia sunt firma nemteasca din cate stiu eu, iar Victor am impresia ca tot asa, oricum sunt bune piesele, deci poti sta linistit. 

 

Servodirectia stiu ca se aeriseste ridicand in aer de fata masina si virand maxim de volan cu motorul oprit si cu capacul de la vasul de expansiune desfacut. Eu asa am auzit ca se face, deci e posibil sa nu fie corect, dar mie imi pare logic procedeul. 

 

Asteptam sa te auzim cum lauzi masina peste maxim 7 zile! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot aşa auzisem şi eu cu ridicatul roţilor din faţă, dar am ataşat şi procedura din manual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc [lupo_bv] si [alexanderdj] pentru proceduri, cat despre functionare sigur va fi mai bine dar m-am mahnit pt ca azi la o inspectie mai atenta a camerei de ardere pe pistonul 4 am gasit doua zgarieturi nu adanci si se simt la deget mai mult in parte de sus a camerei si bujia de pe pistonul asta nu prea era ok chiar.......restul camerelor sunt in stare perfecta si avand in vedere ca supapele, dar pe toate era depusa calamina sau cum ii spune dar in cantitate mare nu gluma de abia am dat-o jos cu surubelnita si un ciocan

 

[zebrocksky] cuzineti sunt intr-o stare buna pt ca din ce mi-a spus mecanicul sunt inca albiciosi semn ca inca nu-s rosiatici (cei uzati sunt rosiatici pe partea activa).......daca nu gaseam cele doua zgarieturi as fi fost tare incantat dar oricum consumul de ulei sigur va scade dupa aceasta operatiune

 

tare prosti sunt ganditi segmenti de ungere la aceasta masina si cred ca mai toate problemele de ungere la tipul asta de motor cel putin sunt de la proiectarea proasta a acestor segmenti formati din doua inele lamelare separate ce au intre ele o "serpentina" de tabla.......segmenti de foc si cel de-al doilea aratnad chiar bine si facand proba prin pozitionarea loc in camera de ardere se vede ca-s chiar ok asta stiind de la testul de compersie la care am avut o medie de 11.5 (nici buna dar nici rea chiar)

 

acum o sa ma apuc si de schimbat filtru de la benzina cel de la aer din nou si ce filtru mai gasesc responsabil de ce intra in motor pt ca nu-mi dau seama cum a ajuns ceva atat de dur in camera de ardere a pistonului 4

 

si inca o intrebare......am vazut pe plicul ce tine segmenti ca segmenti trebuie pozitionati cum trebuie adica au un top pe care nu-l vad trecut decat pe segmentul 2 pe care scrie GOE si TOP pe cel de ungere e scris doar GOE dar din desen am vazut ca ar avea muchia din partea de sus tesita la 45 de grade iar cel de foc se pare ca nu are o pozitie anume si se poate pune oricum.........imi puteti spune daca pe cel de ungere GOE ala e scris pe TOP pt ca m-am uitat si cu lupa si facut poza macro si tot nu am vazut tesitura aia.....la deget se simte un pic de tot diferit

Modificat de glide
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus ce este în manual, dar din păcate nu zice prea multe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!